Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:41

Daphara, die onderste is een asplenium crispy wave :D behoort wel onder de varens.

En die daarboven inderdaad een peperomia raindrop. Die zijn ook makkelijk te stekken!
Afbeelding

Daphara

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:12

Thanks!

Ik had ze meegenomen van de Albert Heijn (voor maar €5,99 per plant) maar er stond natuurlijk nergens wat voor soort plantje het was.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:21

Daphara schreef:
Thanks!

Ik had ze meegenomen van de Albert Heijn (voor maar €5,99 per plant) maar er stond natuurlijk nergens wat voor soort plantje het was.

Ook niet toevallig gedrukt op de binnenpot?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:13

_Karlijn schreef:
Daphara schreef:
Thanks!

Ook niet toevallig gedrukt op de binnenpot?

Zit geen binnenpot in, wel dat bruine kaartje, maar daar alleen standaard info op.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:36

Daphara schreef:
Thanks!

oeh, hebben ze deze op het moment nog?

Ik moet eerlijk zeggen dat de AH de laatste tijd echt wel leuke planten heeft staan

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:09

Zijn jullie varens ook altijd zo dramatisch? :')

Was even vergeten water te geven:

Afbeelding

Een uurtje na het water geven:
Afbeelding

Er zitten trouwens nog steeds wat dode takjes tussen, maar dit is ook echt een moeilijk plantje.. zelfs met bijna dagelijks water droogden sommige stukjes uit.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:26

Yup, dat zijn varens :+

Ik was vandaag de enige klant in de Intratuin (bestelling ophalen), dat was wel bijzonder :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:45

IsaCalixa schreef:

[ [url=m/imXOru.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/67xKOv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er zitten trouwens nog steeds wat dode takjes tussen, maar dit is ook echt een moeilijk plantje.. zelfs met bijna dagelijks water droogden sommige stukjes uit.

Ja! Had mijn hartjesvaren bijna vermoord, door te weinig water. -O-

Afbeelding

Ben heel zuinig bezig met water geven vanwege rouwvliegjes en mijn Calathea's trekken die drogere grond beter dan mijn varens. Heb hem maar snel een iets groter potje gegeven zodat er meer water wordt vastgehouden. Mijn krokodillenvaren hou ik gelijk al goed vochtig. die gaat vooralsnog heel goed. Staat nog erg klein maar wil even wachten met verpotten.

Wat leuk black, gek zo in je eentje. :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 16:08

Daphara schreef:
Thanks!

Niet? Hier staat er groene plant in pot, enorm leerzaam :j

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 17:40

Nou, ik heb een haat-liefdeverhouding met mijn string of hearts. Enkele strengen die nu wel heel lang worden, anderen gaan dood.

Ik zat eraan te denken om hem in stukken te knippen en te stekken. Welke methode heeft het beste resultaat volgens jullie?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:07

Ik zet ze altijd op water! Ik zorg dan altijd wel dat ik een stuk of 6 blaadjes aan de stengel heb.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:04

Hoi allemaal! Is dit hét kamerplant topic van bokt? Ik kom in ieder geval even invallen. Ik ben een echte plant killer, hoewel ik wel enorm van planten houd... Ik wil mezelf omtogen tot plant expert ipv killer, hopelijk gaat het me lukken.. :o

Afgelopen weekend mijn kneusjes box binnen gekregen, wat een hoop planten! Ik heb geen eens zoveel potten, dus het begint al leuk.. :D
Ik ga komende week wat terracotta potjes halen met schaaltjes bij de welkoop..

Dit zijn de planten die ik kreeg in de kneusjesbox
Afbeelding
Afbeelding
En ik had er nog een satin pothos en monstera bij besteld. De monstera is veel groter dan ik had verwacht en hij viel helemaal uit elkaar. Iemand enig idee of je een wortelstok kan kopen bij de welkoop?
Afbeelding
Afbeelding

En dit is hoe de meeste plantjes er nu bij staan in de kast. Ik ben net verhuisd en weet nog niet zo goed waar ik alle plantjes straks wil.. :')
Afbeelding

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:14

IsaCalixa schreef:

[ [url=m/imXOru.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/67xKOv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn varen gaat ook echt vreselijk, eerst kreeg hij te veel water en nu denk ik te weinig. Alle bladeren drogen uit.

Heb eigenlijk de hoop al opgegeven

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:25

Mooi planten joanieke!

Ik denk dat dit wel het meest actieve plantentopic is op bokt maar het gaat niet super hard, gelukkig voor mij anders houd ik het niet bij :D

@isacalixa: varens zijn etters. Ik heb de mijne vermoord door 1x te weinig water te geven. The bitches!

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:36

Hi, ik kom ook eens kijken hier in het topic als dat mag! Ik vind planten super leuk, ben met name dol op voorjaarsbolletjes, maar mijn vingers hebben alle kleuren behalve groen :')

Heb een pannekoekplant. Een paar bolletjes nu in bloei. En in de kamer een groene plant op de vensterbank (naam? Geen idee -O- )

Sinds gisteren een bol luchtplantjes gekocht. Nog tips qua verzorging? Ik lees af en toe sprayen met water. Soms onderdompelen.
Je hebt ook aparte tillandsia spray? Is dat wat?

Als ik jullie verzameling zie dan ben ik best jaloers :7

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:12

Niet jaloers zijn op mijn verzameling hoor, we gaan zien welke het gaan overleven.. _O-

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:20

J0anieke schreef:
Niet jaloers zijn op mijn verzameling hoor, we gaan zien welke het gaan overleven.. _O-

Haha dat gaat alle kanten op idd!

Laatst een plantje van mijn wishlist gekocht. Ik had mazzel stond op mp in de buurt voor 3 euro *\o/* . Syngonium Golden Allusion. Met veel roze op de nerf, duidelijker dan op de foto. Erg blij mee!

Afbeelding

Helaas is mijn wishlist nooit leeg, binnenkort mijn huis wel vol >;)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:36

Allemaal weer mooie planten! :):)

Ik ontdekte afgelopen weekend beestjes (luis?) op m’n Stingray. Dus heb ik het kleuterklasje even onder handen genomen. Hoop dat het meevalt.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:54

Troi, wat een koopje, 3 euro!

Ik heb vandaag ook wat nieuwe planten besteld, een paar oude zijn een beetje op hun eindje dus die potten moeten weer vol **\O/**

Heb besteld:

Afbeelding
Caladium Spring Fling Tuber

Afbeelding
Pilea Mojito

Afbeelding
Alocasia Red Secret

Afbeelding
Alocasia yucatan princess mini (maar de foto van de website was te groot, dus dit is al een volwassen plant)

Ze komen vrijdag *\o/*

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:26

Mooie planten CCCCC!

Ik heb mijn Caladiumknollen ook weer opgedoken uit de kelder, hopelijk komen ze snel weer boven de grond piepen <3

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:54

De pas gezaaide (6 februari) Euphorbia leuconeura's komen kijken *\o/*

Afbeelding

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:33

Mooie aanwinsten hierboven!

Die roze plant <3

Weet iemand waarom het blad van mijn varen geel wordt? :(
Afbeelding

Ik geef hem niet teveel water, laat m juist een tijdje opdrogen en dan pas krijgt ie een flinke scheut. Verder spray ik 'm een paar keer per week.. Maar hij is nooit echt happy :( alhoewel ie wel nieuwe blaadjes maakt in het midden.. zo vreemd..

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:38

Staat ie wel op de goede plek? Varens houden er niet van om bv. naast een verwarming te staan.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:19

Plantenbiebs zijn cool. In Groningen werden ook vaak stekjes-/plantenruildagen georganiseerd, dat vond ik ook altijd tof!

Vraagje aan de stekpro's hier. Ik heb een stekje van een epipremnum via marktplaats gekocht. Ik lees op internet dat 'alleen het onderste deel' in het water moet staan. Is dat alleen zijn wortel of mag een deel van de stengel (uiteraard niet het blad) ook in het water?

Afbeelding