Berdien schreef:Een lineaire hypotheek is inderdaad goedkoper, maar de hoge aanvangslasten houdt veel mensen tegen. Mijn klanten sluiten over het algemeen allemaal een annuïtaire hypotheek af, vrijwel altijd om budgettaire redenen.
Neonlight schreef:Wij hebben voor lineair gekozen. Dit omdat we nu de hoge lasten makkelijk kunnen dragen, en dan hebben we het meeste al afgelost. Het is ook wel lekker om dan bijna alles afgelost te hebben en nog maar lage lasten te hebben als je inkomsten minder worden.
Wij hebben ook gekozen voor lineair, met zelfde reden als neonlight. Ook hier werkt Iig 1 over 30 jaar niet meer, dus wel fijn dat je maandlasten dan lager zijn.
Wat ik altijd zo krom vind is dat veel mensen kiezen voor annuïteit en dan met de gedachte dat ze over een paar jaar meer verdienen(wat opzich wel klopt omdat je vaak klimt) Wel denk ik dan, in de meeste gevallen komen er ook kinderen en het leven word niet goedkoper. Vind dat altijd een beetje krom, want juist tegen de tijd dat je meer kosten gaat krijgen zijn de kinderen dan vlgs mij aan studeren toe.. En wat ik in mijn omgeving zie gaan vrouwen toch vaak iets minder werken als er kinderen zijn(dús minder inkomen..)