Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beert schreef:https://www.energievergelijk.nl/nieuws
Ik vond deze site wel fijn, vanwege het nieuws. Ze kijken elke maand welke aanbieder het goedkoopste is en volgen ook ontwikkelingen.
Ik sluit altijd direct bij de aanbieder af en niet via een site, omdat ik dan toch even wil controleren of tarieven ook kloppen.
Dees schreef:Ik denk dat wanneer je geen EV hebt om snachts op te laten, dynamisch inmiddels niet meer zo aantrekkelijk is eigenlijk....
Wij zitten dynamisch en ik denk er sterk over om komend voorjaar de hele bups weer vast te klikken in een jaarcontract. Juist ook omdat die "nieuwe klant bonussen" echt verschil kunnen maken op het jaartotaal.
Dyphusion schreef:Dankjulliewel voor de tips! Zo had ik er bijvoorbeeld zelf nooit aan gedacht om pas in de zomer een vast contract af te sluiten. Nooit geweten dat dan de prijzen lager zijn.
@8nnemiek, nee er zijn (nog) geen zonnepanelen en ik ben vooralsnog ook niet van plan om die direct te laten leggen.
Verder heb ik geen idee wat EV (eigen voorzieningen?) is dus zal dat voor mij ook niet van toepassing zijn.
8nnemiek schreef:Dees schreef:Ik denk dat wanneer je geen EV hebt om snachts op te laten, dynamisch inmiddels niet meer zo aantrekkelijk is eigenlijk....
Wij zitten dynamisch en ik denk er sterk over om komend voorjaar de hele bups weer vast te klikken in een jaarcontract. Juist ook omdat die "nieuwe klant bonussen" echt verschil kunnen maken op het jaartotaal.
Toch kan het ook zonder EV heel interessant zijn. Sowieso met zonnepanelen, want je hebt geen terugleverboetes.. en je hebt veel minder vaste kosten, dus als je bv een erg laag verbruik hebt, en grote verbruikers als wasmachine/vaatwasser op goedkope momenten aan zet, dan is je totaalprijs vaak toch lager, ondanks dat andere aanbieders op papier misschien een lagere prijs per kWh aanbieden.
karrij schreef:Wij hebben vorige maand al een nieuw voorstel gekregen van Essent, terwijl ons contract pas eind april volgend jaar afloopt! Wat kan hier de reden van zijn, denken jullie? Proberen ze ons een contract aan te smeren voor een hoger (winter) tarief? Zou dat het zijn?
paars schreef:Dank 8nnemiek. Net een vergelijking gedaan en dan komt Tibber voor dynamisch ook beste uit de bus.
Zit nu bij Budget (dynamisch) en die voorspelt dat om 12:00 uur de prijs rond 17cnt zal zijn gedurende 2,5 uur ongeveer. Maar als ik kijk naar de afgelopen dagen is de prijs eigenlijk de hele dag door min of meer gelijk geweest, dubbeltje hoger. Hoe serieus kunnen we die voorspellingen nemen; moeten ze zich daaraan houden? Ik kijk er eigenlijk te weinig naar, dus het viel me net pas op.