Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:10

Ja dat was ook het idee, met tropische planten ernaast in terracotta potten. Je hebt helemaal gelijk, vind ik zelf ook. Vriend was niet echt blij met het idee dat hij weer wat moet maken met hout nu dus bestel deze groter en als ik deze niet verkoop kan ik wel een andere plek in de tuin vinden.
Is op eigen ontwerp dus kan hem niet terug sturen.

silvericathy

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:47

Ik heb een vraag en denk dat iemand mij hier wel kan helpen.

Ik krijg een huurwoning en in de slaapkamer ligt afgelopen tapijt op de grond. Ik mag dit vervangen. Er ligt een goede ondervloer onder. Ik mag de toplaag vervangen de ondervloer moet blijven liggen.

Nu ging ik vandaag kijken voor een vinylvloer bij de kwantum en daar kwam ik er eigenlijk pas achter dat er zachte en harde ondervloeren zijn.

Nu heb ik geprobeerd de verhuurder te bellen maar kreeg die niet aan de lijn...

Even ervanuit gaan dat er nu een zachte ondervloer ligt... Dan is vinyl geen optie.

Nu ben ik niet zo van tapijt vloeren... Maar ik wil er eigenlijk ook geen hele gekke bedragen aan uit gaan geven... Vinylvloer zou me rond de €250 gaan kosten 20m2 voor die ruimte zonder ondervloer erbij gerekend...

Ik zoek nu dus eigenlijk iets anders voor ongeveer een gelijk bedrag, wat wel op een zachte ondervloer zou kunnen....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:01

Gewoon goedkoop laminaat? Op de slaapkamer wordt het niet zo intensief gebruikt als woonkamer. (en heel slecht, ik heb al 8 jaar op mijn slaapkamer laminaat over vloerbedekking heenliggen)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:16

Maar 'je gaat er van uit'.... beter is het zeker te weten voordat je iets anders koopt :)
Soms vind je op een FB-groep in je buurt 2e hands laminaat voor weinig, daar maakt het idd niet uit of er hard of zacht onderligt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:55

MyWishMax schreef:
Gewoon goedkoop laminaat? Op de slaapkamer wordt het niet zo intensief gebruikt als woonkamer. (en heel slecht, ik heb al 8 jaar op mijn slaapkamer laminaat over vloerbedekking heenliggen)

Ik heb goedkoop laminaat in het hele huis, weet niet hoelang het er al ligt, maar het ziet er nog prima uit... (lag er al voor ik de woning kocht) Dus daar zou ik idd voor gaan.

Zelf ga ik beneden ergens eind dit jaar laten doen, omdat ik graag laminaat met groef wil. En we het redelijk verkrachten met de verbouwingen die hier gedaan zijn en worden.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:31

Ik was jullie even kwijt :o

Goedkoop laminaat volstaat prima op de bovenetage. Voor intensievere woongedeelten ben ik er niet zo'n fan van.

Wij krijgen volgende maand de sleutel van ons nieuwe huis, maar ik heb er na 6 woningen in 10 jaar tijd eigenlijk geen zin meer in. :+ Ik worstel me rot met de kleurkeuze, mede omdat ik de basis van de woning gewoon niet zo fijn vind.

We houden van rustieke, natuurlijke tinten en lichte ruimten. De keuken is juist heel erg donker. Hebben jullie suggesties voor een kleur in de woonkeuken?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De lelijke plavuizen vloer blijft er voorlopig hoe dan ook nog in liggen. Onze vloerenlegger heeft afgebeld ivm de corona crisis, uiteindelijk komt er een lichte PVC vloer in.

Kozijnen, deuren en plinten worden allemaal RAL9010. Meubels blijven licht.
De deuren en-suite leiden naar de woonkamer waar ik nu overweeg om te kiezen voor de kleur Cosmic Glory.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:36

Oh ik vind de keuken zo echt geweldig <3.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:47

_San87_ schreef:

Wat grappig :D
Ik denk/hoop dat het er straks al beter uitziet met een andere vloer die voor wat meer verbinding zorgt tussen de verschillende vertrekken. Ik word er nu erg onrustig van ofzo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:50

De keuken vindt ik persoonlijk mooi rustig, maar de vloer erbij en de kleur op de muur maakt het geheel erg druk.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:52

Ik vind het ook een mooie keuken, maar al die verschillende kleuren hout in de meubels eromheen en de vloer maakt het erg onrustig. Het is niet één geheel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:53

Pinda_Dipje schreef:
_San87_ schreef:

Wat grappig :D
Ik denk/hoop dat het er straks al beter uitziet met een andere vloer die voor wat meer verbinding zorgt tussen de verschillende vertrekken. Ik word er nu erg onrustig van ofzo :')

De vloer vind ik niet mooi, dus dat je die aanpakt snap ik, maar de kleur van de kastjes en het blad vind ik fantastisch <3.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:53

Ik vind de keuken ook helemaal niet raar. Krijg alleen kriebels van het verzetje in de deuren. Vind ik vaak ranzig worden.

Ik zou gaan voor een lichtgrijze kleur, om de natureltinten van de keuken omhoog te halen. En dan nog een mooie plank ofzo aan de muur.
Zoals het nu is vind ik het te druk en benadrukt het naar mijn idee de natuurtinten niet. Verder kan je dat vooral in de aankleding doen. En andere lampen boven de bar... Ze zijn niet heel lelijk maar doen wat jaren 90 aan ofzo. Daar kan je ook naturel uit halen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:07

Oooh die keuken is echt heel gaaf! Ben heel benieuwd hoe dat is met een andere vloer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:13

Die keuken is idd best mooi, al zou ik persoonlijk de kastjes een ander kleur verven.
Die vloer is echt afschuwelijk zéker in combinatie met die keuken. Past totaal niet.

Misschien voor tijdelijk een simpel zeiltje er over??

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:14

silvericathy schreef:
Ik heb een vraag en denk dat iemand mij hier wel kan helpen.

Ik krijg een huurwoning en in de slaapkamer ligt afgelopen tapijt op de grond. Ik mag dit vervangen. Er ligt een goede ondervloer onder. Ik mag de toplaag vervangen de ondervloer moet blijven liggen.

Nu ging ik vandaag kijken voor een vinylvloer bij de kwantum en daar kwam ik er eigenlijk pas achter dat er zachte en harde ondervloeren zijn.

Nu heb ik geprobeerd de verhuurder te bellen maar kreeg die niet aan de lijn...

Even ervanuit gaan dat er nu een zachte ondervloer ligt... Dan is vinyl geen optie.

Nu ben ik niet zo van tapijt vloeren... Maar ik wil er eigenlijk ook geen hele gekke bedragen aan uit gaan geven... Vinylvloer zou me rond de €250 gaan kosten 20m2 voor die ruimte zonder ondervloer erbij gerekend...

Ik zoek nu dus eigenlijk iets anders voor ongeveer een gelijk bedrag, wat wel op een zachte ondervloer zou kunnen....

Bij de hornbach is “ons” laminaat in de aanbieding. €8 per m2, extra brede planken. En dit is écht kwalitatief goed laminaat. Ben er elke dag nog zo blij mee <3

Afbeelding

Die keuken is tof! Maar ik snap misschien wel dat je hem te donker vindt. Is het spuiten van de deurtjes geen opties?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:15

DubbelDun schreef:
Die keuken is idd best mooi, al zou ik persoonlijk de kastjes een ander kleur verven.
Die vloer is echt afschuwelijk zéker in combinatie met die keuken. Past totaal niet.

Misschien voor tijdelijk een simpel zeiltje er over??

Dat is wel dubbel geld als er na de Corona weer een andere vloer in komt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:17

Dat is waar, maar 'corona' is er nog wel even en financiële situaties veranderen ook.

Die brede planken zijn wel erg mooi trouwens :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:20

Wat een prachtige tegeltjes zitten er op de achterwand! Voor de rust zou ik ook gaan voor wit (RAL9010) of lichtgrijs.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:22

Ik zou de tegeltjes vervangen voor andere/grotere en de muur gewoon lekker wit schilderen. Ik krijg jeuk van 15x15 tegeltjes. Met 30x60 of 1 grote spatwand oogt het ook al rustiger denk ik. :x
De hanglampen eruit en spotjes erin helpt ook.

Het is imo een mooie keuken, maar het blad maakt hem druk. Dan moet de keuken verder rustig zijn om dat onrustige gevoel kwijt te raken denk ik.

Hahaha lees nu bovenstaande reactie. Heel persoonlijk dus ;)

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:26

Neeee, niet de tegeltjes eruit! Die maken het juist wat liever in mijn ogen. Zou de muur boven de tegeltjes wel een andere kleur verven. Een lichte pastel kleuren, of juist een warmere donkere kleur?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:29

O dames, mijn bed is net geleverd en het past zo niet bij mijn behang := Ai, Ai, wat nu?

Ik vind het een prachtige keuken, Pindadipje. Ruilen ;)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:33

De vloer is het grootste 'probleem' in mijn ogen. Daar kan je niet tegenop qua andere dingen aanpakken.. :')
Wat je zelf zou kunnen doen als je de vloerenman niet wil afwachten is er of zelf een klik pvc vloer overheen leggen of over de tegels een soort betonverf aanbrengen. Staat volgens mij wat over op de site van VT wonen. Dan heb je een soort betonlook vloer. Is wel een klus maar wel heel gaaf.
Dan zou je de keuken zo kunnen laten. En vind je dat te donker dan zou ik de kastjes verven in een licht vergrijsd/groene kleur. En het blad opschuren en een lichte houtlak erover doen zodat je een meer licht en effen blad hebt.
De tegeltjes zijn te gek! Ook weer helemaal in nu, zou ze zeker laten zitten! De muur in de keuken zou ik licht maken, wit of als je de kastjes grijs/groenig hebt in een hele lichte warm grijs.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:34

Fitzroy schreef:
O dames, mijn bed is net geleverd en het past zo niet bij mijn behang := Ai, Ai, wat nu?

Foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:35

Fitzroy schreef:

Ander behang? Of het behang verven? :+
Of ander bed :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:39

Idd foto... behang kan meestal heel goed geverfd worden.