[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:04

Heb t even gecheckt, hoezo nieuwsgierig, en de koopsom klopt bij ons. Dat is dus niet de hypotheek inschrijving.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:17

Voor € 35.000,- waarde stijging in nog net geen 2 maanden mag ik hopen dat er een nieuwe badkamer en keuken in zit :')
We zullen het vrijdag wel zien :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:16

Ik ben benieuwd boooo! :+

Ik zat net ook een beetje te kijken naar de verkoopprijzen van huizen hier in de buurt, omdat ons appartement nog niet getaxeerd is en ik een idee wil krijgen. Zitten dus mensen bij die in oktober 2017 na minder dan 3 jaar hebben verkocht met meer dan £70.000 winst :') zag ook £325k winst in 8 jaar trouwens en zo te zien is het in die 8 jaar niet opgeknapt oid, en het gaat dan om appartementen met 2 of 3 slaapkamers.

Wel goed nieuws, in oktober zijn 2 appartementen in ons gebouw verkocht voor £280,000 en £295,000 dus mijn schatting zat aardig in de goede richting. Die van £280,000 waren onze onderburen, ben daar nooit binnen geweest en kan het zo niet zien maar gok dat dat appartement min of meer identiek is aan het onze.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:51

Snelle waardestijging kan ik mee in de drukke steden nog wel voorstellen, maar voor de rest niet. Het staat de verkoper natuurlijk altijd vrij om een onrealistische vraagprijs neer te zetten en te kijken of iemand zo gek is en het ervoor over heeft.

Wij zijn opnieuw een huis misgelopen. Deze keer ging het via een inschrijving, we hadden een voor ons gevoel degelijk bod gedaan maar helaas weer niks....

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:02

De markt is enorm overspannen. Hier in Amsterdam is het gewoon wat de gek er voor geeft. Ik heb de afgelopen maanden enorm veel biedingen uitgebracht, maar tegen die vastgoedjongens kun je gewoon niet op. En het rotte is, dat je jezelf ook gek laat maken en uiteindelijk dus 30 euro voor een pak melk aan het betalen bent :(
Van mij mag er op iedere woning een eigen bewoningsclausule en anti speculatie beding gezet worden. Hoe links :D

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 01:18

Booooo schreef:
Voor € 35.000,- waarde stijging in nog net geen 2 maanden mag ik hopen dat er een nieuwe badkamer en keuken in zit :')

Ben heel benieuwd !
Inderdaad, je krijgt geen kans meer doordat huisjesmelkers/handelaren er tussen zitten die zo kunnen cashen.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 01:19

Booooo schreef:

Omg :') , Nouja je hebt nog wel de oude foto's en bent al een keer wezen kijken. Dus een beetje bluffen moet wel lukken dan toch ;) ...

Ben heel benieuwd wat er allemaal opgeknapt is :P .

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 06:44

Na een half jaar niets bijzonders ga ik volgende week ook weer een huisje bezichtigen :)
Nog steeds een overspannen markt. Ik belde rond de lunch en toen was ik bezichtiger nummer dertien en ook meteen de laatste. Meer mensen mochten niet bezichtigen en huis stond er pas in de ochtend op.
Huis is overpriced helaas maar het stomme is nog dat de huidige bewoner er al vier jaar woont en volgens de documenten nooit de cv heeft onderhouden en schilderwerk heeft gepleegd. Kozijnen zagen er op de foto al wat rot uit en zit nog enkel glas in. Die kosten moet je dus ook nog maken en ik weet zeker dat de woning al boven de vraagprijs weggaat. Zucht.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 07:55

Nou het huis staat op Funda... die lelijke gele deuren zijn niet eens geschilderd :+ Alle muren zijn wit gemaakt en er is laminaat gelegd.

Ik zie nu ook staan: startprijs vanaf dus het is geen vraagprijs. Laminaat is een lelijke kleur dus zou er bij ons toch uitgaan en mijn man in schilder dus die had alles zelf kunnen doen :+

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:00

Booooo schreef:
Nou het huis staat op Funda... die lelijke gele deuren zijn niet eens geschilderd :+ Alle muren zijn wit gemaakt en er is laminaat gelegd.

Ik zie nu ook staan: startprijs vanaf dus het is geen vraagprijs. Laminaat is een lelijke kleur dus zou er bij ons toch uitgaan en mijn man in schilder dus die had alles zelf kunnen doen :+

Haha, wat een grap :D
Ik vraag me dan af hoe iemand denkt hier een slaatje uit te slaan als het huis al 7 maanden te koop stond voor hij het kocht en er niets significants is veranderd.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:03

De vorige keer verkocht de eigenaar het zelf en waren de foto’s niet echt bijzonder mooi en alles stond er nog in.
Nu zijn het allemaal lege ruimtes en wel wat betere foto’s. Heb zo’n vermoeden dat het nog best snel kan gaan.
Enige voordeel is dat de locatie niet heel gewild is. Het was voorheen een soort vakantiepark. Sins 2010 mag je er wonen. Staan denk ik zo’n 25 huizen/bungalows maar ligt een beetje afgelegen. De dichtstbijzijnde supermarkt is 10 minuten met de auto.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:38

Nou Boooo, snap niet dat ie denkt daar zoveel aan te verdienen dan :') als er dan nog een mooie houten vloer oid in ligt.

Vanochtend op Funda weer 2 nieuwe kanshebbers, dus straks even bellen voor een bezichtiging <3

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:09

Dinsdag bezichtiging gepland om half 5 *\%/*

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:54

Leuk! Ga je bij allebei plannen? Of heeft deze je voorkeur?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:07

Ik heb er morgen nog 1 staan, dan die dinsdag gepland. Als dat beide niks is, plannen we die andere ook nog, maar voor nu vind ik dit even genoeg. Zie anders door de bomen het bos niet meer.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:03

Ja snap ik..

Nou hier nog leuker nieuws.. Op Funda hebben ze er net ook nog even bijgezet dat er 20 januari een open huis is :') Leuk... Denk dat wij de afspraak van morgen gaan afbellen. Wij gaan sowieso niet de start prijs betalen, laat staan tegen andere mensen boven de startprijs opbieden (wat vaak gebeurt bij open huizen hier in de omgeving).

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:54

Wat stom zeg! Ze slaan wel hun slaatje eruit :(

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:44

Wat stom inderdaad, dat is echt het vervelende aan de huidige markt :n Maar ja, als mensen het er blijkbaar voor over hebben?

Ik heb voor zaterdag nog een bezichtiging gepland, ik heb de smaak te pakken :+ Huis vrij ver beneden ons budget maar ik kijk er al een paar dagen naar en ik vind het toch wel echt wat hebben, de huidige inrichting is alleen vreselijk waardoor het kleiner lijkt dan het is denk ik zo. We zullen het zien.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:00

Kijken kost niks, zeg ik altijd maar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:52

Wij zijn ook zoveel mogelijk wezen kijken, al is het maar om vergelijkingsmateriaal te hebben wat er voor welke prijs op de markt staat!

Wij gaan morgen het voorlopig koopcontract tekenen, morgen komt ook een offertemeneer langs voor de verbouwingen, nu druk aan het schetsen en rekenen voor de keuken :D

Wel fijn dat het huis leeg staat, ik kan zo voor de verbouw-offertes de sleutel bij de makelaar ophalen en weer terug brengen als het klaar is!

Dinsdag wordt het huis bouwtechnisch gekeurd, en dan dinsdagavond hypotheek-afspraak staan!

Kwam er vandaag achter dat achter de losse behang-lagen lekker zilvervisjes/ papiervisjes rondscharrelen. Dus eerste klus voor mij, AL het behang er af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:19

Tip voor zilvervisjes, even bestrijder langs laten komen. Dat zijn de kosten niet, wij gaan dat ook doen want wij hebben ze soms vanuit de kruipruimte :brr:

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:25

Iew, dat zijn zulke ranzige beesten :brr: al doen ze niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:26

Als het papiervisjes zijn doen ze heel veel := namelijk je boeken opvreten. (En ik heb er 3000 ongeveer). Ben blij dat het geen papiervisjes zijn bij ons thuis :brr:

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:32

Echt joh? dat wist ik niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:55

Oh echt? Ik dacht met alle behang er af al een behoorlijk eind te kunnen komen (het is een kale beton-woning met op dit moment ook geen vloeren o.i.d., wel 10 lagen loszittend behang dus), maar als een bestrijder verstandig is dan kan ik dat beter in de kale woning laten doen dan wanneer we vloeren gelegd hebben natuurlijk!