Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Letizia schreef:Ik heb een vraag: per 1 januari ga ik over op zonneplan en nu vroeg ik mij (wellicht een beetje laat) het volgende af: het betreft een dynamisch contract, ze schatten in wat je per maand gaat verbruiken, dat betaal je en achteraf wordt meer of minder vebruik verrekend.
Nu bestaat op dit moment de salderingsregeling nog, in de winter verbruik in veel meer electrisch dan in de zomer, hoe wordt dit verrekend? Betaal je dan in de winter per maand veel en in de zomer krijg je geld terug of...?
pmarena schreef:Nou, weet niet of iemand het interessant vindt. Maar hier vandaag eens geïnformeerd bij de installateurs van de zonnepanelen, wat de mogelijkheden zijn om er thuis-accu's aan te hangen die we wellicht ook zouden kunnen gebruiken om het huis draaiende te houden met de zonnepanelen, als de stroomvoorziening uit zou vallen.
Krijg ik als reactie een offerte van iets van 11 duizend euro, oef
Prairy schreef:Ik weet wel dat ze bij Tibber met rewards gaan werken als je ook een laadding bij hun koopt, dat ze gaan sturen op wanneer je oplaadt en wanneer niet, dat zou ook nog interessant kunnen zijn dan. Al weet ik niet hoe/of dat met een hybride ook gaat werken. Maar dat zie je dan vanzelf wel
Yessy schreef:Onze zonnepanelen worden binnenkort aangesloten dus ik zit te kijken naar een overstap naar Tibber (want dat lijkt de goedkoopste van de aanbieders van een dynamisch contract plus die app lijkt me wel interessant). Nu staat er iets over een elektrische auto en op bepaalde tijden opladen (wat gunstig is voor de netbelasting), weet iemand of dat ook voor hybride auto's geldt? Ik heb geen idee of die volgens hetzelfde laadsysteem werken.
En in de categorie durf te vragen, heeft iemand hier toevallig een kortingscode?
Dyphusion schreef:Binnenkort krijg ik de sleutel van mijn eerste eigen woning. Nu moet ik natuurlijk ook een energiecontract afsluiten, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Bij welke leverancier zitten jullie? En is het voordeliger om het contract direct bij de leverancier af te sluiten of bijvoorbeeld via een vergelijkingswebsite?