Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:58

in de container... met ruim 25 graden.. koekoek!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:14

Yup had niet gemogen,
Ansicht kon het wel ik was 19:15 weg en man 20:00 thuis als gewoon op briefje gezet hadden in de container

Maar ja het was
Gerookte zalm
Gehakt
Kip
Mozerella

Zonde vind ik dat

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:16

tita schreef:
Yup had niet gemogen,
Ansicht kon het wel ik was 19:15 weg en man 20:00 thuis als gewoon op briefje gezet hadden in de container

Maar ja het was
Gerookte zalm
Gehakt
Kip
Mozerella

Zonde vind ik dat

enorm zonde!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:58

Huh wat raar idd?? Normaal krijg je toch een vrij exacte levertijd en anders bellen ze toch?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:06

Ja klopt ze hebben wel soort app gestuurd met we zijn er zo
Maar man was nog niet thuis, als ze gebeld hadden was er niks aan de hand geweest

Tis wel opgelost en dat gaat mij te makkelijk ze vragen nooit om foto’s
Ik heb geregeld kapot item ik meld het man niet en krijg je altijd iets terug vaak korting

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:11

Dus er is een probleem, ze lossen het op en jij vindt het niet ok?

Ik verwijs naar mijn vorige post :D

Er wordt vandaag zoveel gesproken over klantenservice maar weinig bedrijven kunnen er wat mee.
Doen ze wel eens makkelijk is het weer niet goed.
Kom op tita, zelfs van jou verwacht ik constructievere posts :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:15

poes schreef:
Dus er is een probleem, ze lossen het op en jij vindt het niet ok?

Ik verwijs naar mijn vorige post :D

Er wordt vandaag zoveel gesproken over klantenservice maar weinig bedrijven kunnen er wat mee.
Doen ze wel eens makkelijk is het weer niet goed.
Kom op tita, zelfs van jou verwacht ik constructievere posts :+

Dat is jouw conclusie
Bah nare opmerking vind ik het

Tis prima opgelost maar tis dom en zonde
Tegen mijn principe in ik doe ook aan consuminderen

En ik denk dat er best veel gefraudeerd wordt en dat is ook zonde

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:30

Nou ik had vandaag ook de klantenservice nodig. Mijn oplader van mijn elektrische fiets doet t niet meer. Helaas net buiten garantie. €60,-... jammer haha

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:18

Maar wat wil je dan tita???

Ja ok tis dom dat het in de container lag en er niet gebeld is.
Anderzijds weet iedereen hoe ruk die bezorgers betaald worden, je krijgt een richtuur met een uur speling. Hoe moeilijk kan het zijn?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 22:04

@Faelynn heel veel sterkte met de vogeltjes wat een ontzettend nare zaak zeg -O- :(:)

Ik zit alweer een paar dagen in Friesland op ons bootje. We blijven ons verbazen over hoe groot de huizen hier zijn, hoe groot de kavels en als je kijkt bij de makelaars hoe relatief netjes de prijzen :7
Je voelt je dan zo dom dat je voor je huis in de Randstad zoveel betaalt...
Oftewel wij willen naar Friesland :P :+

Is toch vervelend @Tita begrijp je gevoel. Wil je spaarzaam omgaan met voedsel gebeurt dat.

@PSvanLot wat zonde zeg van die garantietermijn dat is balen! Waarom slechts 60 Euro trouwens want die opladers zijn toch best duur begrijp ik?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-08-22 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 22:11

Ik heb voor 2 personen besteld en heb van de 3 maaltijden die ik gemaakt heb tot nu toe elke keer een portie over gehouden (en we eten allebei ruim), die zijn mooi de vriezer in gegaan omdat we deze week maaltijden ergens anders gingen eten.

En mijn buren die niet zo veel te besteden hebben ook blij, die mogen onze groente van de herenboeren ophalen, ik wil alleen de eieren hebben. Kreeg ik van de buurvrouw nog wat extra eitjes van hun eigen kippen. Toch lief :) We kunnen het helaas niet opzeggen nog, en zo heeft iemand er tenminste nog wat aan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 22:15

Altijd fijn als je zo iets voor een ander kunt doen :j
Dat wordt dan pannenkoeken of cake maken Prairy!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 22:28

Ja pannenkoeken, en ik heb nu ook simpel eiersalade ermee gemaakt, vind ik ook lekker.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 22:34

poes schreef:
Jezus faelynn wat een verhaal :oo vreselijk! Zou voor de nacht goedkope rol gaas halen en er als dubbele wand voor hangen of zo?

Dit hebben we inderdaad gedaan. Moest behoorlijk wat meters hebben, maar kon gelukkig van marktplaats in de buurt een grote rol kippengaas ophalen voor paar tientjes, we hadden nog houten latjes, dus die hebben we er tussen gezet om afstand te creëren tussen de vaste volière panelen en alles vast gezet met tyrips. Het is mega primitief, want dat kippengaas is heel flexibel natuurlijk en sluit daardoor niet overal lekker aan, maar met de tijd en middelen die ik had hoop ik dat dit voldoende is tot we een permanente oplossing vinden.
Het is zo lastig dat we niet weten welke dier het is, katten zal dit nu wel weren, die kunnen er niet meer bij, maar ratten weet ik niet of die zich er tussen kunnen wurmen, al hebben we het zeker lastiger gemaakt voor ze.

Overburen hadden dit probleem schijnbaar ook al eerder gehad, die nemen voor lief dat er af en toe een sneuvelt.. Dat vind ik dan wel weer een beetje sneu aangezien je er als eigenaar toch verantwoordelijk voor bent dat ze opgesloten zitten en niet weg kunnen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 22:35

Oef en zeker als het zo gruwelijk gaat! Dan moet je echt je verantwoordelijkheid nemen idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:33

Onzettend zonde zeg van de producten. Gelukkig wel het bedrag terug gehad.

Ook weer een reden dat ik geen boodschappen laat thuis bezorgen, je moet persé thuis zijn. Dat is met bijvoorbeeld schoenen wel anders.

Wij hebben een leuke nieuwbouwwoning gezien, moet nog gebouwd worden maar kost 625.000 v.o.n. vonden we nog redelijk, maar echt alles is meerwerk dus komt nog ongeveer een ton bij dus we zijn even genezen.
banketstaaf is dat deze woning ruim een jaar geleden was verkocht voor 530.000 maar vanwege gedoe met gemeente, vergunningen, klagende bewoners etc. werd het steeds opgeschort en uiteindelijk de kosten doorbelast waardoor de kopers er toch vanaf zagen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:57

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:09

Ik kan het artikel niet lezen, maar dat klinkt wel mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:39

Door het waterverbruik topic ben ik vanochtend even gaan testen hoeveel liter we kwijt zijn voor de douche lauwwarm begint te worden. Dat kwam uit op 1/2 emmer ongeveer. Dan nog even verder laten bijlopen tijdens het inzepen/haar wassen (dan stap ik er altijd ff onderuit) en in totaal zat ik op 2/3 van de emmer.

Als we nou pakweg even tellen aan 5L en er wordt dagelijks 1x gedoucht, dan is dat op jaarbasis 1855L. En als we tellen aan 7L kom ik op meer dan 2000L uit :wow: Da's best hallucinant als je er even bij stil gaat staan.
Niet alleen wat het kost, maar ook dat je het eigenlijk dubbel gebruikt. Want datgene wat ik nu standaard wil opvangen hoeft dan niet opnieuw langs de teller voor bijvoorbeeld plantjes water geven, toilet doorspoelen etc. Dat is anders 2000L zo het riool in terwijl je het later nogmaals laat passeren voor die andere dingen.

Ik zou het nog kunnen bijhouden in tonnetjes per 20L en er mijn IBC vat op de weide mee vullen. Extra drinkwater naast de opvang van regenwater _O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 20:13

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... aarvariant

Volgens dit zou het automatisch gebeuren als je op tijd aangifte hebt gedaan.
Nu snap ik ook waarom onze belasting nog niet verwerkt is, de brieven hebben we gehad, maar de teruggave en de rekening om te betalen nog niet. Ik zie een belasting meevaller aankomen. *\o/*
Baalde al dat wij nooit actie hadden ondernomen en bezwaar hadden ingediend (verder dan mokken kwamen we niet, wist niet eens dat dat kon :o ), maar nu in ieder geval wel over 1 jaar terug.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 17:35

Ik had vandaag echt een goede deal!!
Ruitersportzaak had een post op Facebook dat ze dit weekend 70% korting hadden op bovenkleding winterkleding van seizoen 20/21 en eerder.

Nu niets nodig maar voor de winter had ik nog een jas nodig en trui/vest is nooit weg natuurlijk.

Heb een HV polo winterjas van €169,95, een Eskadron vest van €99,95 en een Anky hoody van €119,95.
Totaal een kleine €390,00.

Bij de kassa bleek dat er nog een cadeau/tegoedbon van €49,95 in het bestand stond, welke ik helemaal vergeten was.
Mocht €67 euro afrekenen! Goede 80% korting echt super blij mee!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 17:38

Das een mooie korting!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 17:52

poes schreef:
Das een mooie korting!

Het was het kapotgaat met een vest met daarover verschillen winterjassen passen waard haha.
Mijn God wat een hitte

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 18:12

Vogels zijn inmiddels thuis, maar pff, ze voelen zich duidelijk niet happy, snappen er niks van dat ze een poot missen. Ze moeten alles opnieuw leren en zijn doodmoe.
Wel netjes geregeld verder, ik had een kostenschatting gevraagd voordat ik een beslissing maakte voor euthanasie of opereren, daar zijn ze uiteindelijk boven uit gekomen, maar hoefde alleen te betalen wat afgesproken was. Goed €300,- En dan straks nog een controle en hechtingen verwijderen.
Het blijft spannend of ze het redden, maar voor nu gaat het naar omstandigheden goed.
Tevens hebben we een buitencamera gekocht, we zijn nu toch wel heel nieuwsgierig wat het geweest is en op basis daarvan kunnen we dan eventueel een permanente oplossing verzinnen voor het beschermen van de voliere.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 18:19

Ach wat sneu moet dat daar zijn. Hopelijk knappen ze snel een beetje op.