anjali schreef:Ik ging (voor de verkoop) uit van de WOZ-waarde van mijn huis.
Daar zou ik niet zomaar een prijs op baseren
Die kan aardig afwijken van de marktwaarde
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Booooo schreef:Wij weten de prijs van het huis waar wij vrijdag gaan kijken.
Dat is dat huis wat we 2 maanden geleden 1 dag voor onze bezichtiging werden gebeld dat het verkocht was, en nu dus weer opnieuw te koop staat. Stond voorheen 7,5 maand te koop.
De vraagprijs is € 10.000,- gestegen, en de makelaar geeft aan dat de woning wat is afgewerkt/opgeknaptWij zijn benieuwd... Voor een likje verf zijn wij niet van plan € 10.000 meer te gaan betalen.
SpeechLess schreef:Ik heb inderdaad wel wat ideeën over de woningprijzen, door de bezichtigingen en vooral door veel op funda te kijken. Maar ik blijf het toch wel lastig vinden om huizen met elkaar te vergelijken.. Voor het huis wat we nu op het oog hebben heb ik de vraagprijs van 5 jaar geleden wel ook gevonden. Maar hoeveel waardestijging het heeft gekregen in de afgelopen 5 jaar weet ik dan niet
Booooo schreef:OMG ik ben in shock![]()
Heb inderdaad bij het kadaster opgevraagd.
De woning zijn de eigenaars hiervoor mee begonnen met 240.000. Na een tijdje zijn ze gezakt na € 215.000,-. Dit was de laatste vraagprijs.Wij hebben toen die bezichtiging geplant die niet door ging. Woning is toen dus verkocht (wij dachten dus rond de 210).
Nu zie ik op het kadaster dat de woning voor € 190.000.- is verkocht!! En nu een beetje opgeknapt en leuk gemaakt vraagt de nieuwe er dus € 225.000,- voor, in 2 maanden tijd