[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manonutjuh

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:24

Sammie, tegenwoordig kun je dus alles kopen op marktplaats. Tis wel particuliere verkoop.

Dnieze, zie PB!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:59

Wij zijn indertijd ook via mp nog eens bij een huis gaan kijken. Staan trouwens ook huizen op die ook nog bij een makelaar staan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:06

Dat zou nou nooit bij mij in mij op komen := Via mp naar een koophuis zoeken :))

Ik ben op zoek naar een hypotheekadviseur die goed is maar niet de hoofdprijs vraagt.. In principe weet ik al welke hypotheek we willen. Dus 3000 euro voor een tussenpersoon vind ik wat van de zotte. Een andere vraagt weer een uurloon van 130 euro.. Niet erg inzichtelijk zeg maar :=

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:51

Ik had mijn hypotheek adviseur gevonden via independer. Kwam als hoogste uit de bus in de regio en niet zo duur. Was daar heel tevreden over.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:52

Wij hebben het gewoon bij de bank waar wij ook onze rekeningen hebben lopen, wij kregen namelijk overdraagbare rentekorting van mijn ouders mee :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:53

Onze adviseur kenden we al, met hem onderhandeld over een goede prijs.
Maar ik zou hem nu alleen niet meer aanraden, hij is wel deskundig, maar communicatie en bereikbaarheid zijn echt een groot probleem.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:30

Hoi,

Ik heb niet alles gelezen. Mijn vriend en ik zijn sinds dit weekend uit elkaar en kunnen geen van beide de hypotheek alleen betalen. Nu hebben we NHG maar ook een huis waarin we aan het klussen waren. Er is veel verbeterd sinds de koop van de woning maar het is nog niet af. De woning is goed te bewonen maar moet nog op sommige plekken geupdated worden. Denk aan badkamer en trap (andere vloerbedekking) en hebben 2 slaapkamers nog niet af wat betreft schilderen vloer en behang.

Weet 1 van jullie hoe het zit met NHG en als je dus nog aan het klussen bent? Heb gebeld met NHG maar die vrouw kon daar geen uitspraak over doen. Begin hem nu wel een beetje te knijpen naast alle stress die het mee zich meebrengt.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:57

Spijtig dat je relatie over is.. Sterkte!

Maar even een hele blonde vraag misschien hoor {heb er zelf nog nooit mee te maken gehad en weet er ook maar bar en bar weinig van af} maar de NHG is er toch voor wanneer de woning verkocht word en de verkopers vervolgens blijven zitten met een restschuld??

Als jullie dus al enige dingen hebben verbeterd en met de verkoop quite spelen of zelfs winst maken is er toch niks aan de hand en hoef je toch ook geen aanspraak te maken op je NHG?

Ik heb net even snel op de site van de NHG gekeken en daar vond ik o.a. dit: https://www.nhg.nl/consument/woning-verkopen.html

Als ik het dus zo lees dan moeten jullie contact opnemen met jullie hypotheekverstrekker om te kijken naar de mogelijkheden en of jullie met een restschuld blijven zitten en wat dan te doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:00

Niet panieken, maar even goed in lezen wat betreft NHG :) Eigenlijk vind je op internet al een groot deel van je antwoord.

Imo ook wat slordig dat die vrouw aan de telefoon geen antwoord kon geven. Ja huizen die niet 'af' zijn, zijn moelijker te verkopen. Maar dat wil niet zeggen dat je perse een restschuld hebt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:01

Ach ja.. NHG. Vind dat geen organisatie die uitblinkt in het geven van fatsoenlijke antwoorden.

MarjanB, ik heb dagelijks met jullie situatie te maken, dus als je specifieke vragen hebt dan hoor ik het wel. Belangrijk is dat je eerst naar je hypotheekverstrekker gaat, die moet namelijk een bepaald proces voor jullie opstarten om ervoor te zorgen dat jullie aanspraak kunnen maken op het kwijtschelden van de restschuld door NHG.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:12

Balen Marjan.. Kan je er niet bij helpen, maar Berdien is onze Bokt-deskundige dus die kan je vast verder helpen :D

Welke regio zoek je Sammie? Ik ben erg tevreden over onze adviseur, hij heeft zo zijn eigenaardigheden maar ik vind het heel fijn om iemand te hebben die de tijd neemt voor je vragen en het haarfijn en duidelijk uit kan leggen. En voor een schappelijker prijs dan die €3000 :)

We zijn hier druk aan de klus :D Stukadoor is vandaag geweest voor het plafond in de woonkamer en keuken, bovenverdieping is vrijwel klaar qua schilderwerk, moeten alleen nog plinten teruggeplakt worden. Vrijdag wordt het plafond beneden geschilderd, kunnen wij in het weekend de muren en de plinten doen en dan is het grote werk gedaan :D Gaan deze week al over, leveren zaterdag de sleutel van de caravan in. Lang leve de vakantie dus! En helemaal verliefd op ons huis <3 Kan niet wachten tot alles een beetje zijn plekje heeft gevonden en we er lekker van kunnen genieten!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:35

Iedereen bedankt voor de antwoorden!
We hebben maandag een afspraak bij de bank. Maar kregen het beiden even benauwd. Het is op een hele nare manier op een einde gekomen en zijn beide beetje wrakken. Gelukkig kunnen we nog wel normaal met elkaar praten en overleggen. Hoop alleen dat het allemaal niet te lang gaat duren. Ik woon nu nog in het huis maar kan het niet betalen. Ex heeft minder te besteden dus kan ook niet. Berdien hier staan huizen vaak lang te koop. Weet dat nhg graag het hoogst haalbare wil maar hoe werkt het als je de hypotheek niet volledig kan betalen. Kan je dan voor een bedrag onder taxatie in de markt zetten?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:42

Kunnen jullie beiden niet zorg dragen voor de maandlasten? Jullie zijn immers ook nog beiden verantwoordelijk. Dat zal de bank ook van jullie vragen. Tenzij je aan kunt tonen dat het door baanverlies oid niet meer mogelijk is, zul je ook bij een scheiding de maandlasten gewoon moeten blijven betalen.

NHG wil een marktconforme prijs, vaak doet de bank ook een contrataxatie. Je kunt dus niet zonder meer de woning voor fors minder in de markt zetten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:33

Ja hij betaald nu nog mee. Wil hem alleen niet meer bij me in huis hebben. Dus is wel een lastige situatie..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:34

Lastig, maar niet uniek... Jullie hebben, heel bot gezegd, gewoon geen keuze. Jullie zijn beide hoofdelijk aansprakelijk (denk ik tenminste?) en zullen dus ook beiden zorg moeten dragen voor het betalen van de hypotheek. Ook als hij er niet meer woont.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 00:14

Hebben jullie ook last van de storm? Hier zijn al 3 zonnepanelen aan gruzelementen....

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 00:20

Storm?! Hier alleen een paar druppels water en een beetje wind...

Wel enorm balen van de zonnepanelen zeg! Mag hopen dat ze niet net nieuw waren? :(:)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 01:34

Pakweg 1 maand oud...

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:43

Aaah wat zuur van je panelen!
Ben je daar voor verzekerd?

Ik zit er ook aan te denken om panelen te instaleren.. Hoe bevalt jou het?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:55

Hier gelukkig weinig last, waait en regend hard maar voor de rest :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:23

Het heeft vannacht erg gewaaid en geregend bij ons.
Bij de vorige stortbui bleek mijn net geschilderde keuken niet waterdicht, althans het dak niet zo -O-
Ik heb vanochtend alles gecontroleerd en nu lijkt het goed te gaan.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:47

Dat meen je niet Liezel, wat enorm zuur zeg! :(:)
Heb je ze verzekerd?

Dat is ook wel erg balen Dammie, fijn dat het nu goed gaat! Hopelijk blijft het ook goed gaan! :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:57

Oei! valt dat niet onder garantie oid. Na 1 maand wegwaaien, zo'n sterke storm was het nou toch ook weer niet :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:10

Balen zeg!

Wat is er gebeurd, is er iets op gevallen of zijn de panelen zelf aan de wandel gegaan of zoiets...? :(:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:14

Neem aan dat dat bij je verzekering hoort. Ze zitten toch vast aan het huis?