Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 09:53

Animal schreef:
Binck8 schreef:
Dit heeft toch ook wel wat! Moet nog veel aan gebeuren maar kan heel mooi worden.
https://www.funda.nl/koop/andijk/huis-4 ... erkepad-7/

Hier ben ik vroeger heel vaak geweest. De vader van een vriendin woonde daar. Echt een prachtig plekje! <3

Dat is echt mooi! Ik houd normaal niet zo van verbouwde kerken maar deze vind ik prachtig. Dat kleine glas-in-lood raampje is ook beeldig.

hobbelheks

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:04

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:59

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:34

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:43

Dat is wel een beetje vergane glorie... moet een hoop aan gebeuren en t is al best duur.
Ehhh wat is er met die tuin gedaan, heel bijzonder vanaf de luchtfoto.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 09-02-22 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:44

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:54

Binck8 schreef:
Jets schreef:

We zijn hier laatst wezen kijken, ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het is in het echt nog erger dan het op de foto’s lijkt :')

https://www.funda.nl/koop/witharen/huis ... arenweg-6/

Zonnebril op, verder kun je er echt wat moois van maken denk ik. Veel grond ook. Wel zorgen voor een goed verbouwingsbudget.

Wat is er mis met dat pand?
Ik zie niks bouwkundigs waarvan ik denk: oeps, kost knaken. Ziet eruit als goed onderhouden, hooguit wat gedateerd. Even geduld, is het weer in de mode.

Dat de kleur en inrichting je niet aan staat, doet niks voor de bouwkundige staat van het pand.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:05

Het was een vrij bijzondere bezichtiging. Het wordt nu gebruikt als logeerhuis voor mensen die komen voor alternatieve geneeswijze. Wij wisten niet dat dit op het moment van bezichtigen nog in gebruik was dus het huis was niet zoals gebruikelijk opgeruimd en schoon en er waren zelfs nog mensen aanwezig. Het huis zelf lijkt inderdaad bouwtechnisch in prima staat en is ook zeker wat van te maken! Alleen dat mediatie gebouw dak ligt vol met asbest. De schuren met "stallen" ook asbest en die waren echt in slechte staat, een konden we niet eens betreden. Het "chalet" was gewoon een stacaravan zonder sleutel dus konden we niet bekijken. Dan stond er nog ergens een illegaal geraamte van iets wat ooit een tiny house oid was, maar dan alleen de muren zonder dak haha. Dat stuk grond is een soort kruiden gebeuren, daar hebben ze meters diepe gaten in gegraven etc. Wij vonden het vooral interessant vanwege het a nummer en de hoeveelheid grond, maar daar was ook weer van alles mee aan de hand. Het is niet zo simpel als een bod doen, maar er kwam een hoop bij kijken. Er moet dus wel een hoop aan gebeuren, het was wel een interessante bezichtiging :+

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:26

ikke schreef:
Ik zie niks bouwkundigs waarvan ik denk: oeps, kost knaken. Ziet eruit als goed onderhouden, hooguit wat gedateerd. Even geduld, is het weer in de mode.

Dat de kleur en inrichting je niet aan staat, doet niks voor de bouwkundige staat van het pand.

Ik heb niet gezegd dat er structureel vanalles mis is met het pand, maar bij zoiets moet je zeker bedacht zijn op problemen onder het gele behang of de vloerbedekking en dus blijkbaar de bijgebouwen en daken.
Ook wanneer je een huis wilt upgraden, moderniseren, inrichten komen daar gewoon veel kosten bij kijken. Dit is geen klein pand en zonder onvoorziene kosten gaat het je echt al wel een behoorlijke duit kosten het te moderniseren. De aanschafprijs is ook niet niks.

Maar het pand heeft zeker potentie!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 15:29

Jets schreef:
Het was een vrij bijzondere bezichtiging. Het wordt nu gebruikt als logeerhuis voor mensen die komen voor alternatieve geneeswijze. Wij wisten niet dat dit op het moment van bezichtigen nog in gebruik was dus het huis was niet zoals gebruikelijk opgeruimd en schoon en er waren zelfs nog mensen aanwezig. Het huis zelf lijkt inderdaad bouwtechnisch in prima staat en is ook zeker wat van te maken! Alleen dat mediatie gebouw dak ligt vol met asbest. De schuren met "stallen" ook asbest en die waren echt in slechte staat, een konden we niet eens betreden. Het "chalet" was gewoon een stacaravan zonder sleutel dus konden we niet bekijken. Dan stond er nog ergens een illegaal geraamte van iets wat ooit een tiny house oid was, maar dan alleen de muren zonder dak haha. Dat stuk grond is een soort kruiden gebeuren, daar hebben ze meters diepe gaten in gegraven etc. Wij vonden het vooral interessant vanwege het a nummer en de hoeveelheid grond, maar daar was ook weer van alles mee aan de hand. Het is niet zo simpel als een bod doen, maar er kwam een hoop bij kijken. Er moet dus wel een hoop aan gebeuren, het was wel een interessante bezichtiging :+

Ah, er zitten dus andersoortige adders onder het gras. Dat zie je natuurlijk niet vanaf een foto :D

Binck8 schreef:
ikke schreef:

Ik heb niet gezegd dat er structureel vanalles mis is met het pand, maar bij zoiets moet je zeker bedacht zijn op problemen onder het gele behang of de vloerbedekking en dus blijkbaar de bijgebouwen en daken.
Ook wanneer je een huis wilt upgraden, moderniseren, inrichten komen daar gewoon veel kosten bij kijken. Dit is geen klein pand en zonder onvoorziene kosten gaat het je echt al wel een behoorlijke duit kosten het te moderniseren. De aanschafprijs is ook niet niks.

Maar het pand heeft zeker potentie!

Je kunt je natuurlijk zo gek laten maken als je zelf wil, maar even los van bovenstaand genoemde zaken; dat huis ziet er voor 10k al compleet anders uit.

Maakt ook nogal uit of je zelf iets te melden hebt of dat je voor elke zucht een aannemer op moet laten draven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:31

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:45

idinn schreef:
Huis in Roswinkel gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/roswinkel/hui ... 3-stad-23/

Was deze al langsgekomen? Buitenkansje voor paardenliefhebbers, die 24/7 willen opstallen. En wat is er in die ene kamer met de vloer gebeurd :=

Daar is iemand vermoord en pas na heeel lang gevonden :')

Die kerk een pagina terug is echt heel gaaf! maar ik zou ook bang zijn voor de stookkosten.

en dat poolhouse :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:46

Loulou .. dat of spontane zelfontbranding was mijn eigen gok :')

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:49

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:37

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:49

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:56

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:35

vollenhove is zeker leuk, maar wel hele achterhoek. Ben daar ooit wel eens een pony in de buurt weg gaan brengen. Pff dat laatste stuk, wat een eind dan nog.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:23

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:30

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:06

Oh, da's wel een hele mooie plek daar in Goedereede. Jammer dat het huis op een houten plateau staat, het lijkt wel een Faller spoorwegmodelhuisje :))

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:20

De schilders lachen zich rot als zwart weer uit de mode raakt. Pff wat een werk wordt dat om evt. weer naar lichtere kleur te gaan.
Schattig huisje, maar wat een geld.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:40

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:01