Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:08

Jeetje, ik ben momenteel niet achter mijn laptop te krijgen... Hoop binnenkort toch nog es ff bij te lezen...

Hier wordt druk gesloopt...
Afbeelding

Voor:
Spoiler:
Afbeelding

Tegels zijn er af, blok is los, afzuigkap en bovenkastjes weg...

En een nieuwe meterkast is geleverd... Wat betekent dat ik van 1 naar 3 fasen ga. Ofzo.
Anyhow... braaf aangevraagd bij Enexis, maandag meteen telefoon. I.v.m. corona doen ze sowieso tot 6 april niks :') Mijn keuken komt 6 april _O-
Die man schrok zich een hoedje en vond het heel erg voor mij... Nah, er zijn ergere dingen jongens... :') Hij heeft toch ff een aantekening gemaakt, superlief natuurlijk, dat ze zo snel mogelijk bij mij langs komen.
Tot nu toe is de verwachting nog steeds dat de keuken 3 april geleverd wordt en 6 april geplaatst wordt :P

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:10

Misschien een gekke vraag, maar waarom een wandrekje ophangen als je aan het slopen bent :o?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:16

noviceh schreef:
Misschien een gekke vraag, maar waarom een wandrekje ophangen als je aan het slopen bent :o?

Die is er juist af gehaald :P

De voor foto is meer dan een jaar oud...

Het andere rekje hangt er gewoon nog want die hing niet in de weg :')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:47

Ooooohhhhh........! :)* :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:51

noviceh schreef:

Ik dacht precies hetzelfde :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:04

Ik zat ook al te kijken :')

Balen dat je nu een poos moet wachten, maar opzich heb je iig nog iets aan keuken staan. Niet heel de boel is eruit.

Onder het mom: we hadden nu nog in Nepal moeten zitten, dan halen we Nepal maar in huis..
Afbeelding

karijn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:05

Hahaha, sfeervol hoor!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:25

Ik ben een steigerhouten kastje een het verven. De planken zijn nieuw en ik gebruik beits met whitewash. Omdat ik dit nog nooit eerder gebruikt heb, wil ik toch maar eens een vraag stellen. Op het blik staat dat je bij nieuw hout iig 2 lagen aan moet brengen. Ik heb nu 3. Is dit voor whitewash genoeg nu zo? Ik heb geen vergelijkingsmateriaal namelijk. Als ik afbeeldingen zoek, lijkt het allemaal veel dekkender namelijk. :o
Het hout blijft ook nog steeds de beits opzuigen zoals je ziet op de tweede foto.

Afbeelding

Afbeelding
En nu zie ik dat het randje even moet fatsoeneren haha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:27

Om het minder zuigend te maken had je er beter eerst een laag op gezet die het hout afdicht (Schellak), dan had het ook minder 'gelig' opgedroogd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:29

Whitewash is niet dekkend. Als je dekkend wilt zal je moeten verven. Qua lagen is het net wat je zelf mooi vind, de ene vind een witte waas mooier, de andere wil het nog lichter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:35

DubbelDun schreef:
Om het minder zuigend te maken had je er beter eerst een laag op gezet die het hout afdicht (Schellak), dan had het ook minder 'gelig' opgedroogd.

Zo blijf ik leren. Het is een kastje voor op het balkon en ik dacht dat beits alleen genoeg was. Oeps.

Shanna schreef:
Whitewash is niet dekkend. Als je dekkend wilt zal je moeten verven. Qua lagen is het net wat je zelf mooi vind, de ene vind een witte waas mooier, de andere wil het nog lichter.

[ [url=m/sVLHkP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ofZBX6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1enGlx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super bedankt! Dan laat ik het hierbij. Mijn cactussen en vetplanten komen er straks op en wil juist wel dat het hout er doorheen schemert.

Bedankt beiden! Zo steek je weer een hoop op. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:45

Ik zou hem nog wel even schuren en er een laag blanke beits overheen doen, zeker in de naden. Dan gaat ie buiten toch net wat langer mee en is het makkelijk af te nemen als er aanslag op komt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:54

Afbeelding
Dit heb ik gebruikt. Werkt dat dan niet hetzelfde?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:55

Wat maakt die verf zo bijzonder voor steigerhout ??

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:57

Afbeelding

De badkamer begint ook vorm te krijgen. Ben langzaamaan wat kleur aan het toevoegen, o.a. met een nieuw badkleed, nieuwe douchegordijnen en planten (momenteel staan er twee, ik wil er nog wat bij hebben).

Tussen de wasmachine en de droger komt een uitschuifbaar werkblad, zodat de was makkelijk gevouwen kan worden.

Boven de verwarming en het raam hebben we uitschuifbare waslijnen gehangen:

Afbeelding

Echt een meesteruitdvinding, ik gebruik ze bijna dagelijks :D. En er past meer op dan je zou denken.

Afbeelding

En het raam. Lekker groot, dus veel licht, het plissé gordijn is voor in de avond geen overbodige luxe :=. In de vensterbank wil ik ook nog kleur zetten, en voor de verwarming komt nog een handdoekrek. Maar eerst dat werkblad eens regelen, nu gebruiken we de vensterbank nog als opslag :') :P.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:00

DubbelDun schreef:

De meneer van de Welkoop adviseerde mij dit. Beits en whitewash in een. Ik ben een leek op dit gebied helaas. :o

Wat super gaaf San! Heel mooi gedaan!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:49

DubbelDun schreef:

De naam... :D marketing.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:56

Je bedoelt qua kleur? Dat is natuurlijk smaak. Ik dacht dat je het type verf bedoelde. :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:04

Ik doelde idd op het type verf. Daar is niets bijzonders aan, gewoon beits met een kleurtje.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:16

Dus...? Als ik dat mooi vind?
Maar je adviseerde om er nog blanke beits op te doen. Is dat met deze beits nu wel of niet nodig? Om even terug naar het draadje te gaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:23

2 lagen is voor buiten (zeker in de regen) niet echt veel. En omdat ie nu ook niet geschuurd is blijft de nattigheid er ook meer in staan. Dus als je de kleur nu mooi vindt is een laag blanke beits er over aan te raden. Wil je hem nog witter, dan is schuren en een 3e laag ook goed.

Overigens kan hij door het schuren ook lichter worden en zou ik dat eerst doen voor je investeert in blanke beits :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:27

Ik heb hem voor iedere laag geschuurd al. Bedankt dan ga ik hem morgen nog eens opschuren en dan kan ik ondertussen nadenken of ik een 4e laag whitewash doe of blanke laag.

Hij heeft overigens al 3 lagen whitewash met tussendoor schuren. Dan zou ik nu voor de 4e laag gaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:18

Voor buiten geldt 'hoe meer hoe beter' :)
Voor de laatste keer schuren zou ik hem iets vochtig maken en 5 minuten wachten. Dan gaan de houtvezels overeind staan en schuur je het net iets gladder als normaal en natuurlijk met een wat fijner schuurpapier.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:19

Bedankt. Wordt vervolgd. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:48

idinn schreef:
Ik zat ook al te kijken :')

Balen dat je nu een poos moet wachten, maar opzich heb je iig nog iets aan keuken staan. Niet heel de boel is eruit.

Onder het mom: we hadden nu nog in Nepal moeten zitten, dan halen we Nepal maar in huis..
[ [url=m/GPiRw6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Creatief zeg!! :oo

Gelukkig heb ik daar nog geen tijd voor qua coronaquarantaine enzo...

Ik heb inderdaad gelukkig nog een keuken, maar het is nu al redelijk behelpen qua opbergruimte, aangezien het blok regelmatig verplaatst wordt nu. :+ En weer teruggezet gelukkig :+
Maar de voorbereidingen doen we zelf, dus met een goede week gaan we de boel er definitief uithalen... Vanuit de fabrikant lijkt alles ook nog gewoon goed qua data... Vind het wel spannend in deze tijd :P

magda_90 schreef:
[ [url=m/9ErnMt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit heb ik gebruikt. Werkt dat dan niet hetzelfde?

Je hebt een transparante beits, dat maakt het whitewash effect.
Ik heb bewust gekozen voor transparante beits op mijn schuur, zodat ik het houteffect bleef zien. Maar het was er ook gewoon in een effen kleur :j Dan is een schellak helemaal niet nodig :n Was wel een ander merk, ik weet niet of tenco dat ook heeft.