Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElizeVdS

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 09:13

Ik ben vooral heel nieuw met klussen. Maar vind het wel leuk te proberen. Hele woonkamer uiteindelijk zelf gestukt en tegels zetten lukt met de metro tegels ook.

Echt grote werk moet mijn man doen, elektra enzo begin ik niet aan. Ik ben van de styling :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:23

suze_ schreef:
Leuk Elize zo'n project en allebei wel handig dus! Hier zou dat nooit goed komen. Ik ben de vrouwvakker in huis en echt zulke grote klussen kan ik ook niet :+

Heb je het al eens geprobeerd dan :D

Ik heb ook alles proefondervindelijk 'geleerd' en al doende wordt je er steeds handiger in.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:25

ja maar met je eigen huis vind ik dat soms wel een tikje spannend hoor... voor t zelfde geld verpest je een muur ofzo. Tenminste, ik zou dat kunnen :')
Of monteer je dure kastjes scheef in elkaar ofzo... :\

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:30

Bij kasten etc is alles vaak al voorgeboord, dus een kwestie van de handleiding lezen en in elkaar zetten :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:36

ja das waar :j met ikea gaat dat idd prima..

maar ik moet keukenkastjes ophangen, en dat is echt niet heel ingewikkeld, maar het moment dat de boor de muur in gaat... ik vind t altijd eng :')

Ik kan namelijk met een decoupeerzaag een dun houtje al verpesten... -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:40

Weet je dat je boormaatjes hebt om het eerste begin de boor recht te houden ;) en als je een gladde muur of tegel hebt dat je eerst een klein gaatje met een priem kunt slaan om de boor op zijn plaats te houden :)

En met een decoupeerzaag kun je best iets buiten de lijn zagen en daarna met schuren/vijlen alles recht afwerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:47

DubbelDun schreef:
suze_ schreef:
Leuk Elize zo'n project en allebei wel handig dus! Hier zou dat nooit goed komen. Ik ben de vrouwvakker in huis en echt zulke grote klussen kan ik ook niet :+

Heb je het al eens geprobeerd dan :D

Ik heb ook alles proefondervindelijk 'geleerd' en al doende wordt je er steeds handiger in.

Ja hoor zo gaandeweg heb ik een en ander wel geleerd afgelopen jaren.
Heb 2x alleen een huis gekocht en ook echt zelf alles moeten doen. Maar echt tegelen stucen ed niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:02

Stucen is niet een makkelijk iets, zeker grote oppervlakken niet.
Maar tegelen is echt niet zo moeilijk hoor. Dat gaat me beter af dan behangen :D

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:23

Stoer man als je zelf kunt klussen als vrouw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:45

Stucen vind ik altijd een gevaarlijk iets wanneer mensen dat zelf doen. Ik vind dat je heel goed verschil ziet of het door een prof gedaan is of niet. En zelfs bij profs zit er een groot verschil in!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:14

Ja echt wel, mijn vader is vreselijk precies, maar stuccen laat hij doen.

Ben ook best handig. Maar doe naar mijn zin te weinig zelf. Met name omdat mn vader zo precies is en alles gewoon overnieuw doet :')
Hij wil het beste voor mij, dus laat ik het maar. Ook al ben ik ook behoorlijk precies.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:32

Zo leer je het nooit :D

Er zijn een aantal dingen die ik niet doe; werken met glas, de elektrische zaagtafel en stucen al heb ik de schoorsteen hier thuis wel gestuct maar dat was een relatief klein oppervlak :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:49

Ik kan ook (nog) niks zelf. Heb nog nooit hoeven klussen of verven. Een lamp vervangen lukt nog maar iets ophangen oid...Nee helaas. Wellicht ga ik nu dingen bijleren met mijn eigen huis, maar vaak ben ik ook te bang om het te doen of proberen omdt ik het goed/perfect wil

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:49

Wij willen eerdaags gaan beginnen met de slaapkamer, wordt wat slopen en daarna stucken. Heb nu wat offertes binnen via werkspot, zit best veel verschil in prijzen zeg!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:50

Hoe selecteer je iemand via werkspot? Ik heb nog wat dingen te doen, maar ik heb dan weer visioenen van een klusser die er met het aanrecht vandoor gaat en nooit meer terug te vinden is :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:51

Is er geen systeem van gegeven feedback wat een bepaalde klusser al ergens gedaan heeft ??

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:53

Haha ik kijk op werkspot naar de recenties.. verder kijk ik vooral naar lokaal en reële prijzen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:56

ja dat is er, ik zit te kijken naar cv ketel installeurs bijv... Nou daar komt dan iemand uit met heel veel hele goeie recensies, maar ja... dat zijn er dan weer HEEL veel voor een kleine zelfstandige (ja ik ben achterdochtig :') dat je denkt 'wanneer heeft ie die klussen allemaal uitgevoerd...

maar ik heb idd 1 offerte van een 'grote' installateur, althans, die kerel is in november geweest en ik heb er nu 3x achteraan gemaild en ik krijg maar geen offerte -:(- blijkbaar willen zij geen geld verdienen. Dan gun ik het liever aan een zzp-er die goed werk aflevert..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:00

Dat het vaak het punt met grote bedrijven, die werken liever voor bijv. een woningcorporatie ipv voor een particulier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:52

MarjanB schreef:
Wij willen eerdaags gaan beginnen met de slaapkamer, wordt wat slopen en daarna stucken. Heb nu wat offertes binnen via werkspot, zit best veel verschil in prijzen zeg!

Maar pas ook op voor kwaliteit! Ik heb een keer de fout gemaakt een goedkope stucer te laten komen. Gelukkig verkochten we het huis plotseling maar de kwaliteit was echt niet zo goed als verwacht.

In ons nieuwe huis een stucadoor uit de buurt laten komen. Niet eens extreem veel duurder maar wel veel meer kwaliteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:54

Cer schreef:
Hoe selecteer je iemand via werkspot? Ik heb nog wat dingen te doen, maar ik heb dan weer visioenen van een klusser die er met het aanrecht vandoor gaat en nooit meer terug te vinden is :')

Mailen en de ervaringen van anderen lezen.

Ik heb nu 2x mijn keuken laten zetten door een man van werkspot (2x dezelfde) wat een vakman!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:01

Dit is mijn ikea keuken. Precies zoals ik in mijn hoofd had.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:06

Vorige winter foto's laten maken in een oude fabriekshal. Die zijn wel zo enorm goed gelukt! Hangt echt mega groot boven de bank.

Afbeelding

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:11

Heel erg mooi, Vec. Zowel keuken als Ixxi. Ik wil er ook heel graag een. Eerst nog mooie foto's regelen alleen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:13

ElizeVdS schreef:
Heel erg mooi, Vec. Zowel keuken als Ixxi. Ik wil er ook heel graag een. Eerst nog mooie foto's regelen alleen

En ophangen met fatsoenlijk materiaal. De plakkers die Ixxi erbij levert zijn niet sterk genoeg voor zo'n grote foto.