Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:36

ja het verschil schijnt m te zitten in hoe nat de stoomreiniger wordt.. er schijnen stoomreinigers te zijn die niet zo nat worden (wat een verhaal ook :') ) en dan gaat t weer wel met laminaat...

Novilon, ff googlen :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:50

Ik vind de stoomreiniger ook ideaal met plavuizen, maar zou het op laminaat ook niet durven gebruiken.

Wij hebben Novilon op de bovenverdieping en zijn er super over te spreken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:08

Ben gelukkig dus niet de enige die zorgen heeft over het kiezen van een vloer hihi.

Vanmiddag komt de aannemer. Ben zeer benieuwd!

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:05

Ik heb ook bouwmarkt na winkel na speciaalzaak afgelopen en eeuwen getwijfeld voordat ik eruit was! Je bent niet de enige :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:10

nou ja mijn verbouwing begint (EINDELIJK) dinsdag, dus ik moet toch een beetje vort maken :')

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:11

Gelukkig kon mijn vloer beneden blijven liggen hahaha, boven hebben we lekker vloerbedekking ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:26

Hebben jullie ervaring met foto behang? , lijkt me wel wat voor de slaapkamer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:28

Aannemer geweest voor balk. Gaat ongeveer 2 dagen werk kosten...

Ben benieuwd wat het gaat kosten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:32

Rebecca, wij hebben een (wand achter bed) fotobehang en ben er blij mee :D Dit is een 'bestaand' motief (dus geen eigen foto)
Een kennisje heeft op de wand in haar hal een foto van haar hond (die door het water rent) en dat is ook echt heel gaaf!

vonneke, de btw is nu nog (tot 1 juni of 1 juli?!) 6% en misschien dat hij ook zonder bon werkt, zodat helemaal de btw vervalt?!
Ben ook benieuwd waar de kosten op komen!

mm, ben je er nog uitgekomen met de achterwand vandaag??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:35

Mijn broertje werkt bij hem dus hoop dat dat wat scheelt. Maar ben benieuwd. Maandag weet ik het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:23

Kentaro , is het makkelijk aan te brengen? Ik wil graag een luchtballon achter het bed , even zoeken of het bestaat en anders even google raadplegen voor een foto :) , hoe duur is dat spul gemiddeld?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:39

Cer schreef:
Dat is ook zo, maar het leggen is echt wel precisiewerk .. bij mij ligt het ook bij het gasfornuis en wordt dus ook vet, wat hierboven besproken wordt. Je mag t alleen met water schoonmaken eigenlijk, en dat werkt met vetvlekken niet lekker...
Wat ik het grote voordeel vind is de zachtheid en het geluid! Vandaar dat ik twijfel over vinyl.

Overigens, heeft iemand ervaring met reinigen met stoomreiniger? daar zitten dan geen schoonmaakproducten in... lijkt me voor laminaat etc wel ideaal?

Wij hebben vinyl in de stacaravan en hebben twee honden, dus dat wordt ontzettend goor :D met de stoomreiniger gaat schoonmaken supergoed en het vinyl blijft mooi (dikke, duurdere soort van de Kwantum)
Ik vind laminaat niks (heb het 8 jaar gehad, mooie kwaliteit van Ikea, maar dat geluid... Brrrr) in ons echte huis hebben we marmoleum. dat zou ik met de kennis van nu, nooit meer kiezen. Kwetsbaar en krast makkelijk en eigenlijk te glad voor de honden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:59

dat is idd mijn antipathie tegen laminaat.. het geluid.. en vinyl heb je nu ook in een soort 'laminaat'-vorm.. dus planken enzo... alleen ff kijken wat de prijzen doen. Voor in de woonkamer lijkt het me wel wat, het is denk ook wat zachter?
Ehhh, kwantum duur? Nou, ik ga er zo ff langs, ben benieuwd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:36

Het geluid als je erover loopt bedoelen jullie?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 19:21

En als je je sleutels laat vallen _O-

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:17

Ceetje_bokt schreef:
En als je je sleutels laat vallen _O-

Heel effectief als 'straf' voor stoute poezen overigens :') >;)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:41

Een tijdje terug had ik jullie advies gevraagd over onze vloer in ons nieuwe huis. Inmiddels zijn we eruit en het gaat een vergrijsd eiken visgraat vloer worden <3 (met brede planken) Nu nog op zoek naar de perfecte uitvoering maar het plaatje is er :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:32

Stille meelezer meldt zich! Ik heb ook eens wat foto's gemaakt van mijn huisje. Het is niet groot, maar woon alleen dus voor dit moment prima.
Slaapkamer
Afbeelding
Afbeelding
De vorige bewoner had alle muren knalrood, ik heb er twee zo gelaten, de rest wit.

Woonkamer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wederom de vorige bewoner: alles groen. Maar dan ook écht groen. Duurde even voor het wit was, maar het resultaat mag er zijn ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:57

Shivatjuh01 schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik zou zeggen turquoise! :) Mooi, warm, en niet extreem opvallend. Zoals de middelste bijvoorbeeld.

Beetje late reactie, maar wij hebben die linkse donkere kleur, bosgroen wordt het genoemd. Foto's ervan staan wel ergens hier in het topic :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:20

vonneke schreef:
Het geluid als je erover loopt bedoelen jullie?

Ja het is zo houterig..
was vandaag bij een winkel met dat vinyl, maar ik ben om.. dat wordt t :j goedkoper dan pvc en ongeveer dezelfde voordelen. Wel 2x zo duur als laminaat, maar dat moet dan maar... zo vaak leg je nou ook weer geen vloer. Ik was aangenaam verrast door de demping, het onderhoud en de warme feel :j
En de genoemde snelle levering, want ik ben uiteraard ernstig laat met bedenken wat ik wil... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:25

Joolien schreef:
Shivatjuh01 schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik zou zeggen turquoise! :) Mooi, warm, en niet extreem opvallend. Zoals de middelste bijvoorbeeld.

Beetje late reactie, maar wij hebben die linkse donkere kleur, bosgroen wordt het genoemd. Foto's ervan staan wel ergens hier in het topic :D

Oeh ja die staat me wel aan :D , bosgroen komt gelijk de oermens in mij boven :Y)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:25

Me Tarzan, you Jane? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:27

_O-

Nee zonder grappen _O- , is wel erg gaaf bosgroen :j . Even kijken wat er matcht al kan de rest altijd wit , maar wit is zo wit :')

Limegroene basis , en dan vlakken bosgroen. Hmm is een nadenker

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:51

Ik heb het bedacht, het wordt vinyl link

Afbeelding

Een soort licht eiken (ik vind t gewoon white washed maar das te makkelijk :D ) voor bij mn teakmeubels. Ik vond de structuur en de feel wel heel fijn, dus we gaan t erop wagen :j

Overigens, ik vind turkwaas ( :') ) enzo superleuke kleuren voor in huis maar dan meer als accessoires, een hele wand lijkt me lastig omdat je misschien relatief snel uitgekeken bent op zo'n knal kleur?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:27

Wat moet ik me bij bos-groen voorstellen? Als ik hier uit het raam kijk zie ik 50 tinten groen in de bomen hangen (om maar in de Tarzan en Jane sfeer te blijven ;) )