[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:03

Balen!! Kan je nie gewoon een eindbod op tafel leggen?? Dan zijn jullie toch nog gewoon in onderhandeling?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:08

rowo schreef:
Nou... ik werd net gebeld door mijn baas. De bezichting die ik gisteren heb gedaan bij 'ons' huisje met een stel, dat stel gaat maandag al weer kijken en waarsch een bod doen. Ze vroegen zelfs om een optie.... Dus waarsch gaat het huis aan onze neus voorbij.

balen!!! :(:)
maar hopelijk valt het mee?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:16

Ja we zijn nu druk in overleg... allerlei opties overdenken. Je weet niet wat die mensen gaan bieden en of ze de financiering rond kunnen krijgen. Naja we zitten gewoon nu in een moeilijke situatie met mijn moeder. Dat komt er ook nog tussendoor en maakt het extra lastig.

@ Manzano: we denken idd aan een eindvoorstel. Maar ja dan moet je het nog wel kunnen krijgen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:32

balen zeg Rowo!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:40

rowo schreef:
Nou... ik werd net gebeld door mijn baas. De bezichting die ik gisteren heb gedaan bij 'ons' huisje met een stel, dat stel gaat maandag al weer kijken en waarsch een bod doen. Ze vroegen zelfs om een optie.... Dus waarsch gaat het huis aan onze neus voorbij.

En dat was geen geintje? Maar als je ze goed inschat, gaan ze lager bieden dan jij. :D En dan gaat het feest toch niet door. Afwachten maar!

Staar je er niet op blind joh! Wij hebben ook een huis aan onze neus voorbij zien gaan. Het vergt nu heel veel geduld natuurlijk naar de gemeente toe, maar als we krijgen wat we willen en dat zit er heus wel in, dan zitten we nog mooier dan toen met dat huis dat we zo enorm zagen zitten. Probeer voor je eigen gemoedsrust ook de nadelen van het huis nog eens goed op een rij te zetten. Er komt een nog mooiere kans! :(:)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:59

Probleem is een beetje dat we onze zinnen op dit huisje hebben gezet. Maar goed, ooit komt er vast ook wel iets moois weer, maar ja wanneer.

Naja we zullen zien.. ik hou jullie op de hoogte ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:02

Ah, joh! Die mensen slaan zich straks voor het hoofd, dat ze jullie bod niet hebben aangenomen! :j Daar kan het immers ook toe leiden. Dat doen die mensen die ons toen nee verkochten nu namelijk ook! Die hebben nu veel minder voor hun huis, maar ze willen het inmiddels wel kwijt en ze zien eindelijk in, dat ze echt niet gaan krijgen wat ze willen krijgen. Dat weet ik, omdat een kennis nu onderhandelt. ;) En die was juist heel blij, dat het bij ons is afgeketst.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:05

Ach het kan ook zijn dat zij de financiering niet rond krijgen, of een heel laag bod neer leggen. Maar k had gister meteen al het idee dat het ze het huis perse wouden hebben en heb dat ook gezegd. Dat blijkt dus wel.

Pfff, heb woensdag een zware toets maar al dat gedoe maakt het leren er niet beter oP :+

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:08

oef nu moeten leren kan ik me indenken dat dat niet werkt := en mooi weer en al die dingen aan je hoofd :+

Je weet ook nooit hoe snel je iets anders op je pad kan krijgen! vorig jaar juni is dit huis toevallig op ons pad gekomen en we wonen er inmiddels al een half jaar in! :) Dus kan snel anders gaan!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:13

Ik zie op funda toch wel erg gave huisjes voor minder te koop staan. Zelfs vrijstaand! Nu ken ik jouw dorp natuurlijk niet zo goed, maar er staat echt zat te koop...

Moet je zien: Een joekel van een huis voor nog minder dan wat jij in gedachten had. Maar ik vermoed dat je dat al weet en dat het niet je straat is. :+ Herken ik wel, er zijn hier ook plekken met mooie huizen, waar ik toch echt niet gevonden wil worden. Smaak is heel persoonlijk.
Maar ik bedoel maar, je geduld zou best beloond kunnen worden. Nu zie je dat niet, maar dat komt heus wel.
http://www.funda.nl/koop/haaksbergen/huis-47471843-munsterstrae-10/fotos/#foto-15 om maar een voorbeeld te noemen. Ik vind deze dan weer op een te klein perceel staan. :+

Wie weet staat over een paar weken het huis van je oma te koop? Dat staat toch ook in die straat? Ik begrijp je wel als dat een gewilde buurt is. Het is de enige onder de 2 ton... :j Da's een rijkeluisbuurt!
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 16-03-12 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:15

Huis van mijn oma? :+
Dat huisje wat jij aangeeft ligt toevallig niet in Haaksbergen maar in Dld. Geen idee waarom ze de postcode van Haaksbergen hebben ingevuld daar :))

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:20

Aha, haha! Geweldig! Dat gebeurt meer op funda. :')
Als ik het goed heb onthouden, woonde jouw oma toch ook in die buurt ooit? Of heb ik dat verkeerd gelezen?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:40

Nee hoor, mijn oma woonde bij mijn ouders in (inwoning, maar is overleden). Andere opa en oma wonen elders op een boerderij. Bij beide wil ik wel graag wonen hoor :D

Nou... we gaan rond kw over 12 ff met mijn baas praten. Het komt er denk op neer dat we of een bod moeten neerleggen die meteen zin heeft, of moeten afwachten. Kijken wat het beste is.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:43

rowo schreef:
Huis van mijn oma? :+
Dat huisje wat jij aangeeft ligt toevallig niet in Haaksbergen maar in Dld. Geen idee waarom ze de postcode van Haaksbergen hebben ingevuld daar :))

Dan doen ze vaker, zodat ze meer hits krijgen. Ik heb ook wel eens gebeld voor een huis net onder Breda dat in België bleek te staan.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:31

idefix4, het is inderdaad wel jammer dat er niet een slaapkamer extra is, hoewel wij dat nog altijd over hebben voor wonen op deze locatie. Als het huis groter was geweest zou de prijs gelijk ook een stuk hoger liggen. Wij hebben destijds bewust gekozen voor een klein huis op een leuke locatie i.p.v. een standaard rijtjeswoning. Het is maar net was je wensen zijn :)

Rowo, dat lijkt me echt zoooo spannend! Succes, ik ben benieuwd hoe het afloopt!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:36

Wat stiekem zeg!
Als je het huis echt graag wil hebben zou ik een maximaal eindbod op tafel leggen... Wie weet zijn jullie sowieso interessanter vanwege de andere voorwaarden :)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:59

@Manzano: hoe heeft deze stucador het gedaan, heeft hij het een beetje kunnen redden?

@Iv: Is de kleur al wat bijgetrokken of nog steeds zo donker? Ziet er trouwens wel leuk uit met die deurtjes :)

@Rowo: balen... Ik zal voor je duimen dat deze mensen met een nog lager bod komen. Maar anders komt er vast nog wel een leuk huisje op de markt komt waar jullie meer geluk mee hebben. :j

Wij hebben gister het huis bezichtigd wat we vorige week door een missende sleutel niet konden zien. Ben blij dat we het gezien hebben , maar het word m zeker niet. Om 5uur lag de hele tuin al in de schaduw, terwijl wel het juist prettig vinden om s’ avonds in het zonnetje te kunnen zitten. Dat andere huis wat we de 1e keer wel hebben kunnen zien hebben we nog een keer bezichtigd, en dat is zeker nog een hele mooie optie. Zaterdag ben ik er toch in de buurt en dan rijd ik er nog eens langs om het verloop van de zon wat beter te kunnen zien. We willen hier waarschijnlijk op bieden, maar eigenlijk wil ik nog een keer bezichtigen met iemand die iets meer bouwtechnische kennis heeft (vriend van mijn ouders). Wat we iig nog zouden moeten doen: nieuwe ketel, nieuw luchtbehandelings systeem, nieuwe keuken, renovatie toilet ruimte beneden en eventueel ook wat veranderen in de badkamer (heeft minder haast) en er moet een nieuwe deur in de ruimte tussen garage en bijkeuken (misschien ook tussen keuken en bijkeuken). Verder zien de kozijnen op het schuine dak er ook niet meer zo goed uit, waarschijnlijk moeten die vervangen gaan worden en er lijkt lichte waterschade te zitten onder 1 van die ramen in een slaapkamer (behang is verkleurd) en gehele bovenverdieping voorzien van dubbelglas. Wat persoonlijke dingen die we willen veranderen is uiteraard de muren verven (in de hele woning lelijk behang), vloer (laminaat oid) op zolder, groter raam/dakkapel op zolder en zolder muren verven. Voor de rest zag het er goed uit, mooie ruimtes mooie tuin (oppervlak dan, we moeten er wel flink aan werken om er echt iets van te maken wat wij ook mooi vinden :P ) en een mooie/goede buurt. Ik heb wat over de prijs nagedacht, ik wil minimaal 10% onder de vraagprijs uit willen komen, wat is een reele prijs om met bieden te beginnen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:30

En ik mag van mezelf ff pauze nemen, dus ik zal jullie ff vermoeien met wat foto's van gister :D

Afbeelding

Om maar meteen mijn ingenieuze plan uit te leggen....... er was een andere "haardenman" langs geweest en die zei dat de afvoerbuis door de garage heen moest (die ligt achter de muur). Daar een stukje langs het plafond en dan met een bochtje door het dak van de garage. Dat is vrij veel werk en ook duur (moet ook deels gedaan worden door dakdekker etc. etc.
Nu hadden ze een gaatje geboord vanuit de garage om te kijken waar hij dan uit kwam enzo. Nou dat is dus dat kleine gaatje in de muur. Dus ik gaf aan dat het dan volgens mij makkelijk kon om hem gewoon door de muur van het huis direct naar buiten BOVEN het garagedak af te voeren. Nou dat kon dus idd makkelijk.
Mooie meevaller!!!!
En toch fijn dus dat ik thuis was om dat even te bedenken :))

Brandveilige ombouw maken.
Afbeelding

Afbeelding

Alles lekker in het zonnetje op maat zagen.
Afbeelding

KLAAARRR!!
Afbeelding

Afbeelding

In die vierkanten aan de zijkant komen nog ventilatieroosters met verlichting erin. Dat kan pas na het stucen.
Deze:
Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:32

Spannend Stybba!!!!!
Goed dat je dan toch nog bent gaan kijken!! Op het eerste oog kunnen huizen dan op elkaar lijken, maar zo blijkt er toch wel echt verschil te zijn.
Naar de zon kijken is idd belangrijk. Wij hebben dat ook heel erg gedaan. Op meerdere momenten van de dag langs gaan enzo. Al is het nu wat lastiger inschatten omdat de zon nog relatief laag staat.

Vriendlief had een computer-animatie gemaakt met een zon-animatie :') Kun je de schaduwen zien enzo :))

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:46

@ Manzano: leuk die haard! Ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk in het totaal lijkt als het af is. Hoe lang denken jullie nog bezig te zijn?

Nou morgen horen wij of we eruit gaan komen met de verkopers of niet. En zo niet.... dan ligt er al een andere bieder. Spannend dus.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:56

Eindbod gedaan?? Spannend!!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:03

spannend!!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:06

Spannend hoor mandy! al duimen voor jullie :)
En idd goede keuze dus geweest stijbba wij hebben super veel zon hier, echt super fijn! Houd niet van donkere tuinen/huizen!

Mooi geworden manzano

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:17

fotoos van vandaag:

Afbeelding
vloerplaten erin

Afbeelding
en in de keuken

Afbeelding

de slangen

Afbeelding aangesloten in de kast

Afbeelding
slangen erin,

Afbeelding
afgesmeerd met lijm

Afbeelding

Afbeelding
raam erin gemaakt

Afbeelding
nog effe afwerken en glas erin

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:34

Schiet mooi op fokfanaat! Gaat echt snel! Heb je de kamer bij de niendeur (weet niet goede naam? ) waar je raam hebt gemaakt?