Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:13

Mijn partner had woensdag na een bezichtiging een bod gedaan met voorwaarde dat de open dag vandaag afgezegd zou worden…
Helaas niet akkoord mee gegaan :+

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:39

Wij hebben deze week eindelijk reactie gehad op ons bod. Zijn nu aan het wachten op een reactie op onze reactie op hun voorstel... Maar onze makelaar kan de verkopende makelaar al 2 dagen niet bereiken... Zucht. Ons geduld wordt wel op de proef gesteld...

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:53

Jeetje wat irritant.
Onze makelaar is ook de verkoopmakelaar van ons nieuwe huis. Die zit overal flink achteraan. Komt nog net niet met de veedrijver aan zeg maar :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:25

JustMe8484 schreef:
Wij hebben deze week eindelijk reactie gehad op ons bod. Zijn nu aan het wachten op een reactie op onze reactie op hun voorstel... Maar onze makelaar kan de verkopende makelaar al 2 dagen niet bereiken... Zucht. Ons geduld wordt wel op de proef gesteld...

Dan ben je nu wel officieel in onderhandeling toch??

Verkopende makelaar nog op vakantie zeker?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:27

Euh, ja dat geloof ik wel... Haha, maar het gaat nu zo gek de helen tijd dat ik het niet zo goed meer weet...

Makelaar zou gisteren terug zijn...

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:50

Wij gaan een bod doen onder de volgende voorwaarden:
- geen voorbehoud van financiering
- taxatie in de wettelijke bedenktijd
- één bod, geen onderhandelingen, gewoon take it or leave it

En dan een dijk van een motivatiebrief. Het zijn 8 erfgenamen die het geld moeten verdelen en ze zijn daar allemaal opgegroeid, dus ik hoop dat wat sfeerplaatjes van onze kinderen die in de tuin spelen en avonden rond de kerstboom helpen... we zullen het zien. Eerst dinsdag maar eens met de bouwkundige een uitgebreide ronde maken.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:00

Je zou bij de taxatie nog kunnen zetten welke taxatiewaarde je wil/nodig hebt minimaal.
Als die realistisch is, sterkt het je bod namelijk nog wat.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:58

Ga je echt foto’s van je kinderen sturen naar onbekenden om je bod te motiveren?

Het is geen verwijt maar een oprechte vraag.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 17:31

@Tink maar het is dan ook onder voorbehoud van de bouwkundige bevindingen denk ik? Dat als het boven een bepaald bedrag komt je er onderuit kan? Voor mij ziet het er wel uit als veel klussen/extra kosten

Ik zou persoonlijk ook geen foto's meesturen maar wel een brief opstellen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 17:37

Ik had vandaag de koper van mijn huis over de vloer :D Heel leuk, heb destijds mijn verkopers nooit gezien. Nu leuk contact met haar en ook met de verkopers van ons nieuwe huis. Ideaal voor dingen als inmeten en zaken die achterblijven door te spreken.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 17:47

moonsparkle schreef:
@Tink maar het is dan ook onder voorbehoud van de bouwkundige bevindingen denk ik? Dat als het boven een bepaald bedrag komt je er onderuit kan? Voor mij ziet het er wel uit als veel klussen/extra kosten

Ik zou persoonlijk ook geen foto's meesturen maar wel een brief opstellen

Ik bedoelde een geschreven sfeerplaatje, geen foto's. Dat lijkt me echt een beetje raar om foto's mee te sturen.

En de bouwkundige nemen we dinsdag al mee voor het bod. Dus dat voorbehoud is niet nodig.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 17:54

Huh was dat gewoon oke? Een keuring is volgens mij langer dan dat je soms hebt voor een bezichtiging? Lijkt me een voordelige mogelijkheid :D

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 17:56

Wij hebben ook een aannemer langs laten komen voordat we een bod uit brachten. Hij heeft een kostenplaatje gemaakt van de benodigde en gewenste werkzaamheden. Daarop hebben wij ons bod gebaseerd. Voor ons de 3e x dat we in het huis konden rondlopen...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 18:38

Ik heb pas een keer meegemaakt dat we überhaupt nog een keer konden komen kijken voor we een bod moesten uitbrengen

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 20:10

We hebben eerst een bezichtiging van een half uur gehad en komende dinsdag dus nog 1,5 uur extra voor de bouwkundige. Geen probleem. Bij huizen die er zo aan toe zijn, is dat redelijk normaal.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 20:35

Ben benieuwd Tink!
Huis heeft potentie, veel ruimte buiten. Je zal alles moeten strippen. Alles eruit en opnieuw beginnen. Isoleren en opnieuw opbouwen, muurtje eruit denk ik, nieuwe vloeren, plafonds, en dan alle afwerking. Maar dan heb je ook wel wat.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:16

Zo grappig. Het huis in Tilburg waar ik mijn tienerjaren heb gewoond staat te koop. Mijn ouders waren de eerste eigenaren en hebben het in 2006 verkocht.

Er is echt helemaal niks aan veranderd! Zelfde keuken. Tuin is precies hetzelfde. Zelfde badkamer. Álles is hetzelfde gebleven in al die jaren.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:24

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 11:33

Omg. Zegt mijn zus net: zelfs de gordijnen! En écht!? Zelfs de gordijnen die zijn overgenomen hangen er nog!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 28-06-25 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 11:49

Wij hebben vandaag een bod uitgebracht op een woning die we vorige week hebben bezichtigd... echt zo spannend. Duimen draaien dus...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 11:51

4EverHobbes schreef:
Wij hebben vandaag een bod uitgebracht op een woning die we vorige week hebben bezichtigd... echt zo spannend. Duimen draaien dus...

Spannend

In welke omgeving heb je gekeken ?
En wordt er in het weekend nog wat mee gedaan of is het zowiezo afwachten tot maandag ?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 11:54

@Alja huis ligt in Midden-Drenthe. Bod is digitaal gedaan, het makelaarskantoor is gesloten vandaag maar ik wacht rustig af... we hebben alleen een standaard mailbevestiging gekregen, dus ik vermoed dat we op zijn vroegst maandag iets horen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 11:55

Wat ontzettend spannend
Succes

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 14:13

4EverHobbes schreef:

Spannend!

Wij hebben woensdag woning nummer 3 bezichtigd en savonds een bod gedaan. Donderdagochtend nam de verkoper contact op en zei dat het met iets erbij voor ons zou zijn. Dat hebben we gedaan *\%/* Nu druk bezig om zo snel mogelijk het voorlopig koopcontract te tekenen. We zijn heel erg blij en de verkoper heeft het ons ook gegund. Er stonden nog voor 3 dagen aan bezichtigingen en die heeft ze afgebeld na het mondeling akkoord. Dit is net buiten Amsterdam in ons eigen dorp.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 15:08

4EverHobbes schreef:

Het hele weekend duimen draaien waarschijnlijk :'). Heel veel succes!

KirstenHorse schreef:
Spannend!

Wij hebben woensdag woning nummer 3 bezichtigd en savonds een bod gedaan. Donderdagochtend nam de verkoper contact op en zei dat het met iets erbij voor ons zou zijn. Dat hebben we gedaan *\%/* Nu druk bezig om zo snel mogelijk het voorlopig koopcontract te tekenen. We zijn heel erg blij en de verkoper heeft het ons ook gegund. Er stonden nog voor 3 dagen aan bezichtigingen en die heeft ze afgebeld na het mondeling akkoord. Dit is net buiten Amsterdam in ons eigen dorp.

Gefeliciteerd!! Werd het jullie zo gegund of hebben jullie zo overtuigend geboden? :Y)