Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miramii

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:54

Helaas, net de schuurmachine erop gezet, maar de tafel blijkt in slechtere staat dan gehoopt. De verf komt er heel makkelijk af met een mooie houtstructuur eronder, maar er zitten rotte plankjes tussen. Heeft weinig zin dus. Dus.. zelf een blad maken van steigerhout of toch kopen.

@DD dat zou inderdaad een optie zijn, maar hij kost €200 euro. Dus dan met het risico dat het fout gaat.. dan kan ik beter voor zo’n blad van Woood gaan denk ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:59

Als er niet veel rotte plankjes tussen zitten zou je die misschien kunnen vervangen??
En anders idd planken van steigerhout kopen en goed schuren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:20

miramii schreef:
Helaas, net de schuurmachine erop gezet, maar de tafel blijkt in slechtere staat dan gehoopt. De verf komt er heel makkelijk af met een mooie houtstructuur eronder, maar er zitten rotte plankjes tussen. Heeft weinig zin dus. Dus.. zelf een blad maken van steigerhout of toch kopen.

@DD dat zou inderdaad een optie zijn, maar hij kost €200 euro. Dus dan met het risico dat het fout gaat.. dan kan ik beter voor zo’n blad van Woood gaan denk ik.

Ach, zonde... Het is echt een mooie tafel.

Zijn de rotte plekken echt door-rot? Of is daar met wat schuurwerk nog wat van te maken? Al snap ik het ook wanneer je zoiets hebt van, nee, daar ga ik geen tijd in steken :P.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:42

_San87_ schreef:
miramii schreef:

Ach, zonde... Het is echt een mooie tafel.

Zijn de rotte plekken echt door-rot? Of is daar met wat schuurwerk nog wat van te maken? Al snap ik het ook wanneer je zoiets hebt van, nee, daar ga ik geen tijd in steken :P.

Nee dat niet, maar ik zou graag het hout zichtbaar willen houden. De plankjes zijn vochtig geworden en daardoor uit gaan zetten. De hogere plankjes zijn nog wel vlak te schuren, maar de kapotte stukjes zit ik vooral mee. Hoe vul je dat op zonder dat je hem direct over moet verven, om het herstelwerk te verbergen zeg maar.

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:13

Als je een bovenfrees hebt kun je de slechte stukken er uit frezen en met blokjes hout van dezelfde dikte de gaten opvullen.
Als het er teveel zijn is dit niet echt een oplossing.

Ook kun je de slechte stukken laten voor wat het is en gewoon alles schuren en dan de hele tafel een laag epoxy geven zodat je de slechte stukken opvult en 'uithardt'.

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:36

Had ik net een lamp gevonden die voldeed aan mijn verwachtingen, keurt mijn vriend hem af.
Vandaar dat ik even om jullie hulp kom vragen!

Dit is de situatie (sorry, ik heb de was niet opgeruimd)
Afbeelding

De (wand)lamp komt dus boven de wandplank te hangen, maar zou eigenlijk licht moeten schijnen op het werkblad. Ik had deze lamp gevonden: https://www.lampenlicht.be/wandlamp-roe ... lbaar-hook
Maar de man des huizes vindt hem gewoonweg lelijk.

Helaas vind ik niet snel een alternatief dat 50-60cm van de muur komt om dus voldoende licht te hebben op het werkblad.
Kunnen jullie me helpen?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:44

Vaxa schreef:
Had ik net een lamp gevonden die voldeed aan mijn verwachtingen, keurt mijn vriend hem af.
Vandaar dat ik even om jullie hulp kom vragen!

Dit is de situatie (sorry, ik heb de was niet opgeruimd)
[ [url=m/cVq5aB.jpg]Afbeelding[/url] ]

De (wand)lamp komt dus boven de wandplank te hangen, maar zou eigenlijk licht moeten schijnen op het werkblad. Ik had deze lamp gevonden: https://www.lampenlicht.be/wandlamp-roe ... lbaar-hook
Maar de man des huizes vindt hem gewoonweg lelijk.

Helaas vind ik niet snel een alternatief dat 50-60cm van de muur komt om dus voldoende licht te hebben op het werkblad.
Kunnen jullie me helpen?

Heb je al bij Maisons du monde gekeken?

https://www.maisonsdumonde.com/NL/nl/p/ ... 177325.htm

https://www.maisonsdumonde.com/NL/nl/p/ ... 202778.htm

https://www.maisonsdumonde.com/NL/nl/p/ ... 202601.htm

https://www.maisonsdumonde.com/NL/nl/p/ ... 130439.htm

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:45

Waarom niet onder die plank verlichting maken ??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:47

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:54

Ik dacht ook, verlichting onder de plank, of een soort bureaulamp er op zetten?

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:55

Jes, daar had ik nog niet gekeken! Die eerste vind ik heel mooi, helaas wel te prijzig :-(
MarliesV, DubbelDun, liever niet onder de plank omdat de elektriciteitskabel al klaar zit in de muur en ik daar liever geen lange draad heb hangen... Dank je voor de ikea-tip, het overwegen waard!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:56

DubbelDun schreef:
Als je een bovenfrees hebt kun je de slechte stukken er uit frezen en met blokjes hout van dezelfde dikte de gaten opvullen.

Ook kun je de slechte stukken laten voor wat het is en gewoon alles schuren en dan de hele tafel een laag epoxy geven zodat je de slechte stukken opvult en 'uithardt'.

Duuuus, terwijl ik dat aan het uitzoeken ben, valt een van de poten om en breekt af. Blijkt de binnenzijde van de poten ook doorgerot. Enkeltje kliko en maar weer op zoek naar wat nieuws |(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:57

Oeps... zonde, maar scheelt je wel een hoop werk voor niets...

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:59

Vaxa schreef:
Jes, daar had ik nog niet gekeken! Die eerste vind ik heel mooi, helaas wel te prijzig :-(
MarliesV, DubbelDun, liever niet onder de plank omdat de elektriciteitskabel al klaar zit in de muur en ik daar liever geen lange draad heb hangen... Dank je voor de ikea-tip, het overwegen waard!

Daar heb je kabelgoten en afdekkapjes voor. Maar dan kan je net zo goed spotjes aan het plafond hangen, dat geeft het meeste licht denk ik.

https://www.leenbakker.nl/verlichting/w ... hout-zwart

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:50

miramii schreef:
DubbelDun schreef:

Duuuus, terwijl ik dat aan het uitzoeken ben, valt een van de poten om en breekt af. Blijkt de binnenzijde van de poten ook doorgerot. Enkeltje kliko en maar weer op zoek naar wat nieuws |(

Ik wilde net typen of de kosten voor het opknappen opwegen tegen het bestellen van een nieuw blad. Zonde hoor...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 20:23

Misschien kan ik het hier vragen,
In het nieuwe huis heb ik een tuin nu heb ik 2 huistijgers die ik graag in mijn tuin wil houden. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En misschien ook foto’s er van?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:01

Wij hebben op omze schuttingpalen die zwarte ogen van de paardenwei zitten, en daardoorheen een draad met lichte stroom wat ze normaal voor de vijfer gebruiken. Klinkt cru maar de katten weten het en springen er niet op of overheen, proberen het ook niet.
Katten blijven in de tuin, en er komen ook geen vreemde katten bij ons in de tuin. Het belangrijkste, ze worden niet aangereden op de weg. Zie toch met regelmaat aangereden katten op weg bij ons voor, of vermiste katten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:03

Kennissen van mij hebben rollers op hun schutting. Dat lijkt erg goed te werken :).

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:23

Onze oude buurman had prikkeldraad op zijn schutting. Effectief wel, maar je kan wel raden hoe dat eruit zag :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:13

Je hebt van die draden die geven een signaal af aan de halsband die de kat om heeft. Dan krijgen ze in oplopende mate als ze dichterbij komen een beetje stroom

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:19

KletsKoekje schreef:
Wij hebben op omze schuttingpalen die zwarte ogen van de paardenwei zitten, en daardoorheen een draad met lichte stroom wat ze normaal voor de vijfer gebruiken. Klinkt cru maar de katten weten het en springen er niet op of overheen, proberen het ook niet.
Katten blijven in de tuin, en er komen ook geen vreemde katten bij ons in de tuin. Het belangrijkste, ze worden niet aangereden op de weg. Zie toch met regelmaat aangereden katten op weg bij ons voor, of vermiste katten.

Dit is inderdaad een optie, mits de rest van je tuin (onder je poort door bijv) echt helemaal dicht is. Als je katten ietwat avontuurlijk aangelegd zijn of bijv een dikke vacht hebben, dan zou je ook nog aan de bovenkant van je schutting kippengaas kunnen spannen en dat weer met een electradraadje verbinden met de stroomdraad die bovenaan je schutting loopt.

Er bestaan ook fijnmazige netten, die je bijvoorbeeld over je hele tuin zou kunnen spannen.

Zelf heb ik een kattenren gebouwd van rvs voliere-delen, waarin ze bij mooi weer verblijven :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:50

Lau schreef:
Misschien kan ik het hier vragen,
In het nieuwe huis heb ik een tuin nu heb ik 2 huistijgers die ik graag in mijn tuin wil houden. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En misschien ook foto’s er van?

In het huis waar ik hiervoor aoonde had ik een kattennet van netteijn op het balkon, zij hebben ook veel foto's op hun website staan:
https://nettenlijn.nl/kattennetten

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:17

Afbeelding
Ik heb de tuin ook door nettenlijn.nl laten afzetten. Heb er ook nog een stroomdraadje door gevlochten omdat ik dat apparaat toch had en vorig jaar nog een wilder katje had

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:27

pluisbeer schreef:
[ [url=m/0VlWes.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb de tuin ook door nettenlijn.nl laten afzetten. Heb er ook nog een stroomdraadje door gevlochten omdat ik dat apparaat toch had en vorig jaar nog een wilder katje had

Ooh dat ziet er goed uit,

Aan welke prijs moet je denken als je zoiets door nettenlijn laat doen?

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:26

Ik dacht 250 of 300 euro? Ik weet het eigelijk niet goed meer.
Je kunt ze contacten en ze vragen dan wat foto's. Wij hadden 1 lastiger stuk omdat daar her zonnescherm zit.