Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miramii schreef:Helaas, net de schuurmachine erop gezet, maar de tafel blijkt in slechtere staat dan gehoopt. De verf komt er heel makkelijk af met een mooie houtstructuur eronder, maar er zitten rotte plankjes tussen. Heeft weinig zin dus. Dus.. zelf een blad maken van steigerhout of toch kopen.
@DD dat zou inderdaad een optie zijn, maar hij kost €200 euro. Dus dan met het risico dat het fout gaat.. dan kan ik beter voor zo’n blad van Woood gaan denk ik.
_San87_ schreef:miramii schreef:Helaas, net de schuurmachine erop gezet, maar de tafel blijkt in slechtere staat dan gehoopt. De verf komt er heel makkelijk af met een mooie houtstructuur eronder, maar er zitten rotte plankjes tussen. Heeft weinig zin dus. Dus.. zelf een blad maken van steigerhout of toch kopen.
@DD dat zou inderdaad een optie zijn, maar hij kost €200 euro. Dus dan met het risico dat het fout gaat.. dan kan ik beter voor zo’n blad van Woood gaan denk ik.
Ach, zonde... Het is echt een mooie tafel.
Zijn de rotte plekken echt door-rot? Of is daar met wat schuurwerk nog wat van te maken? Al snap ik het ook wanneer je zoiets hebt van, nee, daar ga ik geen tijd in steken.
Vaxa schreef:Had ik net een lamp gevonden die voldeed aan mijn verwachtingen, keurt mijn vriend hem af.
Vandaar dat ik even om jullie hulp kom vragen!
Dit is de situatie (sorry, ik heb de was niet opgeruimd)
[ [url=m/cVq5aB.jpg]Afbeelding[/url] ]
De (wand)lamp komt dus boven de wandplank te hangen, maar zou eigenlijk licht moeten schijnen op het werkblad. Ik had deze lamp gevonden: https://www.lampenlicht.be/wandlamp-roe ... lbaar-hook
Maar de man des huizes vindt hem gewoonweg lelijk.
Helaas vind ik niet snel een alternatief dat 50-60cm van de muur komt om dus voldoende licht te hebben op het werkblad.
Kunnen jullie me helpen?
DubbelDun schreef:Als je een bovenfrees hebt kun je de slechte stukken er uit frezen en met blokjes hout van dezelfde dikte de gaten opvullen.
Als het er teveel zijn is dit niet echt een oplossing.
Ook kun je de slechte stukken laten voor wat het is en gewoon alles schuren en dan de hele tafel een laag epoxy geven zodat je de slechte stukken opvult en 'uithardt'.
Vaxa schreef:Jes, daar had ik nog niet gekeken! Die eerste vind ik heel mooi, helaas wel te prijzig :-(
MarliesV, DubbelDun, liever niet onder de plank omdat de elektriciteitskabel al klaar zit in de muur en ik daar liever geen lange draad heb hangen... Dank je voor de ikea-tip, het overwegen waard!
miramii schreef:DubbelDun schreef:Als je een bovenfrees hebt kun je de slechte stukken er uit frezen en met blokjes hout van dezelfde dikte de gaten opvullen.
Als het er teveel zijn is dit niet echt een oplossing.
Ook kun je de slechte stukken laten voor wat het is en gewoon alles schuren en dan de hele tafel een laag epoxy geven zodat je de slechte stukken opvult en 'uithardt'.
Duuuus, terwijl ik dat aan het uitzoeken ben, valt een van de poten om en breekt af. Blijkt de binnenzijde van de poten ook doorgerot. Enkeltje kliko en maar weer op zoek naar wat nieuws
KletsKoekje schreef:Wij hebben op omze schuttingpalen die zwarte ogen van de paardenwei zitten, en daardoorheen een draad met lichte stroom wat ze normaal voor de vijfer gebruiken. Klinkt cru maar de katten weten het en springen er niet op of overheen, proberen het ook niet.
Katten blijven in de tuin, en er komen ook geen vreemde katten bij ons in de tuin. Het belangrijkste, ze worden niet aangereden op de weg. Zie toch met regelmaat aangereden katten op weg bij ons voor, of vermiste katten.
Lau schreef:Misschien kan ik het hier vragen,
In het nieuwe huis heb ik een tuin nu heb ik 2 huistijgers die ik graag in mijn tuin wil houden. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En misschien ook foto’s er van?
pluisbeer schreef:[ [url=m/0VlWes.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb de tuin ook door nettenlijn.nl laten afzetten. Heb er ook nog een stroomdraadje door gevlochten omdat ik dat apparaat toch had en vorig jaar nog een wilder katje had