Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Hoi, mag ik me ook melden hier? Ben een stille meelezer, dacht altijd dat ik geen groene vingers had maar ik ben er in mijn vorige huis achter gekomen dat ik gewoon altijd veel te weinig licht had. Dus toen het eindelijk lukte om planten ook daadwerkelijk te laten groeien (had o.a. een prachtige aracea) begon ik het super leuk te vinden.
Nu ben ik weer met verhuisd helaas en dit huis is DONKER. Ik wil heel graag mijn vrij lelijke keukentje opfleuren met wat plantjes, maar er zitten geen ramen in de keuken en er komt dus geen zonlicht. Zijn er planten die dit toch kunnen hebben?
black_kelpie schreef:Zamioculcas is ook oersterk, en ik raad iedereen met te weinig licht een Aspidistra aan. Hier ook een vrij donker huis helaas.
corinep schreef:Mijn pictus was vorige winter erg zielig, bleek dat ie gortdroog stond, pot hield geen druppel water binnen. Toen verpot, extra water gegeven en toen deed ie t weer goed. Laatst had ik m toch iets teveel verzopen dus op rantsoen gezet. Nu stond ie weer zielig, bleek hij weer gewoon veel te droog te zijn. Hopen dat ie er weer goed bovenop komt.
Ga nu toch wat beter potgrond voelen voor ik water geef en vaker...
senna21 schreef:Ik merk hier dat de yucca nog best wel wat water nodig is. Dat komt, denk ik, door de verwarming (droge lucht). Verpotten en/of wat bijmesten zou ik ook doen. Dan maar de pot breken en vernieuwen.
IsaCalixa schreef:Damelza, een varen zoals die moet volgens mij altijd vochtig blijven. Ik geef die van mij om de dag water (van onderen). Verder moet ie niet teveel licht krijgen
Vraagje.. mijn monstera heeft een nieuw blaadje, maar die is aan de ene kant heel erg licht, bijna tegen het wit aan. Is dit normaal bij nieuwe blaadjes? Of zou t een soort variegata mutatie kunnen zijn? De ander bladeren zijn wel gewoon donker
[ [url=m/2tCqV2.jpg]Afbeelding[/url] ]
xCODA schreef:IsaCalixa schreef:Damelza, een varen zoals die moet volgens mij altijd vochtig blijven. Ik geef die van mij om de dag water (van onderen). Verder moet ie niet teveel licht krijgen
Vraagje.. mijn monstera heeft een nieuw blaadje, maar die is aan de ene kant heel erg licht, bijna tegen het wit aan. Is dit normaal bij nieuwe blaadjes? Of zou t een soort variegata mutatie kunnen zijn? De ander bladeren zijn wel gewoon donker
[ [url=m/2tCqV2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Geen variegatie, het kan nog bijkleuren als het blad uithard. Maar anders zou ik denken, te veel water waardoor de bladeren 'glazig en gelig' worden. Zeker bladeren die niet zijn uitgerold vertonen dan zulke symptomen.
IsaCalixa schreef:Hmm.. geef hooguit 1x per week wat water van onderen, de grond voelt altijd droog. Verder besproei ik hem wel regelmatig. Alleen de nieuwe blaadjes zien er zo uit, de oudere bladeren zijn donkergroen en stevig.