Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

T3mptati0n

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:49

Had het idd graag gewild maar het is een huurhuis en had geen zin in het extra werk :+ het stopcontact ga ik denk ik niet gebruiken of alleen tijdens stofzuigen. Tenminste, dat is het plan haha

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:55

Phylos schreef:
Kaaaren schreef:
Had het stopcontact toch even twee meter naar beneden geplaatst als ik alles op nieuw ging schilderen T3mptati0n :oo
Voor de rest is het wel echt super opgeknapt! Prachtig :D

Bij jullie is het ook echt heel mooi opgeknapt DinkyOmie! Die plankjes zijn heel sfeervol.
Had zelf denk ik niet voor dat drukke behang gekozen.

Is verplaatsen van een stopcontact makkelijk dan? In mijn net aangekochte huis zitten er ook een paar vrij hoog..

Het is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Maar zeker wanneer je toch alles over hoop hebt liggen is het de moeite waard. Als je de mogelijkheid hebt zou ik het altijd doen aangezien je er zo lang plezier aan blijft hebben :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:29

TT leuk huisje!! Fijn opgeknapt zo!
En leuk kastje bij je eettafel, waar heb je die vandaan?

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:55

Ik lees al een tijdje mee, maar ik ben nu erg benieuwd of mij kunnen helpen aan inspiratie voor een kleed, of twee kleden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:01

Wat een gave kamer!
Vind je een koeienhuid iets?
Ik denk dat een wollen kleed snel wat duffig maakt, te gewoontjes.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:03

mirim schreef:
Wat een gave kamer!
Vind je een koeienhuid iets?
Ik denk dat een wollen kleed snel wat duffig maakt, te gewoontjes.

Dankjewel!
Dat vind ik heel tof, maar dan moeten het er twee worden? Zou dat weer niet teveel van het goede zijn?

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:05

Hele mooie kamer zeg!

Mag ik vragen waarom je de hoekbank links van de ruimte neer hebt gezet?

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:06

Jes schreef:
TT leuk huisje!! Fijn opgeknapt zo!
En leuk kastje bij je eettafel, waar heb je die vandaan?

Dankjewel! Het kastje heb ik ooit eens gewonnen bij vakantieveilingen!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:06

Twee bij de banken of een tussen de banken in, zodat je een soort verbinding krijgt ?

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:11

Kimmie schreef:
Hele mooie kamer zeg!

Mag ik vragen waarom je de hoekbank links van de ruimte neer hebt gezet?

De bank hadden we al van het vorige huis en als we hem rechts zouden zetten kwam hij voor de schuifpui. De hoek zit helaas aan de verkeerde kant...

mirim schreef:
Twee bij de banken of een tussen de banken in, zodat je een soort verbinding krijgt ?

Dat is ook nog een idee! Daar heb ik nog niet aan gedacht.

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:34

Oké das inderdaad jammer, maar dan is het op deze manier wel mooi en sfeervol opgelost!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:48

Mooi happyjoyce! Ik vind jullie huis erg sfeervol. Naar mijn idee zal een vloerkleed afbreuk doen aan het geheel. Dus ik zou zeggen, geen vloerkleed.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:59

Temptation, heel erg leuk geworden!!! Bank komt me bekend voor, welk model is dat en waar vandaan? Het lijkt veel op mijn setje (die je ook als hoek kon krijgen).

Happyjoyce, erg mooi... Ik ben een ramp met vloerkleden :') Ik zou wel eentje doen met wat diepte er in (dus geen laagpolig effen kleed).

Wat betreft stopcontacten verplaatsen, is inderdaad niet heel erg lastig hoor. Je moet alleen even weten waar de stroom langs loopt. Als het van boven komt, dan slijp je een sleuf in de muur, pvc buis met bedrading erin en dicht plamuren.
Je moet volgens mij alleen wel even kijken of het mag e.d. Niet zo zeer qua huurwoning, maar qua plaatsing per kamer. Zo heb ik vlak bij de douchecel een stopcontact (die ik nooit gebruik, want onlogische plek), maar die mag waarschijnlijk daar helemaal niet zitten. :+

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:16

Janine1990 schreef:
Temptation, heel erg leuk geworden!!! Bank komt me bekend voor, welk model is dat en waar vandaan? Het lijkt veel op mijn setje (die je ook als hoek kon krijgen).

Happyjoyce, erg mooi... Ik ben een ramp met vloerkleden :') Ik zou wel eentje doen met wat diepte er in (dus geen laagpolig effen kleed).

Wat betreft stopcontacten verplaatsen, is inderdaad niet heel erg lastig hoor. Je moet alleen even weten waar de stroom langs loopt. Als het van boven komt, dan slijp je een sleuf in de muur, pvc buis met bedrading erin en dicht plamuren.
Je moet volgens mij alleen wel even kijken of het mag e.d. Niet zo zeer qua huurwoning, maar qua plaatsing per kamer. Zo heb ik vlak bij de douchecel een stopcontact (die ik nooit gebruik, want onlogische plek), maar die mag waarschijnlijk daar helemaal niet zitten. :+

Het is de Nino van Leenbakker! Die deze weken weer in de aanbieding is }:0

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:19

Heh? Hij lijkt echt sprekend op de Willem van Budget Home store!
Zie nu op de site van LB dat de pootjes iets anders zijn dan die van mij.

Maar hij is heel erg leuk! Je tafeltjes vind ik ook geweldig! Je hebt er gewoon een heel erg mooi samenhangend geheel van gemaakt!

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:37

Ceetje_bokt schreef:
Even een tip voor de Ikea keukeninrichtingspullen: deze passen alleen in ikeakeukens! Ikea heeft afwijkende maten tov de keukens uit ‘gewone’ winkels.
Ik heb wel ervaring met de plastic bestekbakken: vreemd genoeg passen de goedkope bakken wel naast elkaar in mijn brede lades en de dure melamine bakken niet. :? Ik vond de bamboebakken te duur. Die kruidenrekjes vind ik mooi, maar dan moét je ook weer heel veel van die kruidenpotjes van Ikea hebben, want die hopeloze vorm van Versteghe past dan weer niet of de smalle van Conimex. Vandaar die witte bakken, grappig dat zoveel mensen ze hebben.

Ik heb ook de ikea kruiden rekjes in mijn keuken ( en nog veel meer van ikea ) past prima en heb geen ikea keuken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:41

suze_ schreef:
Ik zag bij Ikea mooie bestekbakken van bamboe. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Blijft dat netjes en makkelijk schoon?

Ik heb ze. Top bakken, blijven heel mooi en heel eenvoudig schoon.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:45

Ik heb ook een vraagje. Wij zijn zoals sommigen misschien weten ons huidige huis aan het verbouwen, om het daarna weer te koop te zetten (wonen hier tijdelijk zolang ons 'echte nieuwe' huis gebouwd wordt). Dit huis zijn we van onder tot boven, voor tot achter aan het renoveren. De nieuwe keuken zit er in en is bijna af, dus nu het tweede echt grote project: badkamer.

De tegels zijn al gekocht en worden vloer en 1 wand antraciete vierkante tegels, 3 wanden 30 x 60 witte tegels. Vrij moderne setting verder en dan met dit wandmeubel
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S79185246/
Met een grote spiegel er achter:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/90149129

Wat voor verlichting zouden jullie hier bij kiezen?
Ik zit te denken aan 1 of 2 x deze boven de spiegel:
https://www.hornbach.nl/shop/BRILONER-L ... tikel.html

En dan verder gewoon spotjes in het plafond verwerken? Ik kan niet echt er uit komen wat ik mooi vind (en belangrijker, wat een koper mooi zou kunnen vinden).

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:53

Ik vind de wastafelcombinatie van Ikea verrassend mooi! Ikea kan me tegenwoordig positief verrassen.

De lamp vind ik minder. Ik vind blinkend metaal (of is het kunststof?) niet mooi. Blinkend kunststof kijkt heel goedkoop vind ik. Kwestie van persoonlijke smaak.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:56

Ik had ook niet helemaal verwacht bij IKEA te gaan slagen ervoor. We liepen langs deze opstelling en waren wel meteen enthousiast. Kwaliteit leek ons ook echt degelijk.

Keuken die we geïnstalleerd hebben hier is ook van IKEA en afgezien dat installatie een hel is, ben ik daar ook echt tevreden over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 00:01

Wij hebben ook een Ikea keuken omdat ze me nergens zo goed konden helpen als daar. Legio aan mogelijkheden en veel meer behulpzaam dan bij de andere keuken bedrijven waar we geweest zijn.

Het mooie is nog dat iedereen er altijd over roept als ze het zien.

En over de garantie ook niets dan goeds. Weekblad had problemen en zonder moeilijkheden zo een nieuw maatwerkblad thuis gebracht!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 00:02

Zouden jullie een foto willen plaatsten van jullie Ikea keuken?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 00:09

Let niet op de zooi. Hij is ook nog niet af. Bovenkastjes moeten nog vast maar daar komt nog elektra achter. Dan nog passtukken plaatsen en verlichting onder de hangkasten.

Metrotegels komen uiteraard over breedte van aanrechtblad ook alleen hebben minder prioriteit omdat we hier nu al wonen maar geen badkamer hebben.
Zwarte achter de kookplaat is een oud stuk aanrechtblad om de muur iig te beschermen met koken.

Muur boven wordt nog afgewerkt. Zouden afzuigkap naar buiten met koof krijgen maar toch voor recirculatie gekozen zodat dat niet hoeft. Maar ook hier eerst andere prioriteiten.

Heb een stukje betegeld nu. Had wit voegsel gekocht maar uiteindelijk voor lichtgrijs gekozen. Dit weekend even halen en voegen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 08:31

Boras schreef:
Zouden jullie een foto willen plaatsten van jullie Ikea keuken?

Ik zal vanmiddag wat foto's maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 08:55

Leuk Elize zo'n project en allebei wel handig dus! Hier zou dat nooit goed komen. Ik ben de vrouwvakker in huis en echt zulke grote klussen kan ik ook niet :+

Die metrotegels vind ik zo mooi! Heeft onze nieuwe keuken ook <3

Vec bedankt vd reactie! Ik ga eens zien qua formaten of ze zouden passen in de lades.