[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:49

We hebben een tegen en tevens eindbod ontvangen die 2000 boven ons laatste bod ligt, en slechts 500 van onze absolute max verwijderd is. :oo
Nu blijft 2000/ 500 een hoop geld, dus even uitvogelen hoe het financiële plaatje er dan uit komt te zien voordat we definitief accepteren.

Wat zijn bespaartips voornamelijk voor het eigen geld?

Ik heb een partij gevonden in de plaats van het nieuwe huis die voor een bouwtechnische keuring plus taxatie rapport €675,- vraagt, is dat verstandig om bij 1 partij neer te leggen of kan ik daar beter losse partijen voor zoeken?

djuulsie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:53

Die 2000,- voel je over het algemeen niet zo erg op je maandlasten hoor.

Wij laten onze hypotheek regelen door Knab, dat scheelt 1500,- ten opzichte van bijvoorbeeld de hypotheker. Wat betreft bouwtechnische keuring zou ik niet weten, zo ver zijn we nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:54

Nee daar ben ik ook niet bang voor, maar het gaat wel tenkoste van de verbouwkosten die we mee willen financieren omdat het een gestript huis betreft :+
En 2000 voel je wel op een keuken of badkamer! :Y)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:08

ja daar heb je zeker gelijk in :) sorry, ik heb niks gezegd... :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:57

Shanna schreef:
Nee daar ben ik ook niet bang voor, maar het gaat wel tenkoste van de verbouwkosten die we mee willen financieren omdat het een gestript huis betreft :+

Wij hadden hetzelfde probleem :+
We hoopten op een prijs van 275.000 euro uit te komen en dan voor 25.000 een bouwdepot aan te gaan voor zowel de badkamer als de keuken.
Helaas wilden de verkopers niet verder zakken dan 285.000. Dit zagen we al vroeg in het onderhandeltraject aan komen en omdat dit echt als ons droomhuis aan voelde hebben we ons verlies genomen en alleen een bouwdepot voor de badkamer aangevraagd. De keuken is wel mee te werken tot we ooit weer genoeg centjes hebben :+

Dit is ons huis <3 De omgeving is ook echt geweldig! Op 10 minuten lopen van het bos.
https://www.funda.nl/koop/verkocht/haar ... straat-15/

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:03

Leuk huis Cayenne! Die keuken is met nieuwe deurtjes al een heel eind op te knappen en dat kost de wereld niet. De badkamer kan wel een make-over gebruiken ja :P Gefeliciteerd!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:05

Shanna: Hmm dat is wel lastig. Staat het huis al lang te koop? Je moet je afvragen of je wel maximaal wilt lenen überhaupt.. Niemand kan in jullie portemonnee kijken natuurlijk maar als het € 500 scheelt met jullie absolute max. zou ik het wel doen.

Wij zijn net terug van de bezichtiging van de woning met die opent trap. Van binnen is het huis echt perfect! Heel ruim, groter als ik dacht. Alleen het blijft natuurlijk een tussenwoning met 'normale' tuin, en hoge prijs voor een tussenwoning :+ Nog een nachtje over slapen dus..

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:06

Cayenne: Leuk huis! Die keukenkastje kun je misschien voorlopig met folie doen?
De badkamer heeft wel een make over nodig ja :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:12

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en onze absolute max voor dit huis geboden, dus 500 minder dan het eindbod van de tegenpartij, de makelaar verwacht dat het wel aanvaard gaat worden, we zullen zien! :D

Onze max voor dit huis is niet de maximale hypotheek hoor, maar meer van wat we maximaal uit willen geven gezien de kosten die er nog bij komen (vloeren, badkamer, keuken e.d.).

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:18

SPannend Shanna!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:27

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* JAAAAAAAAA *\%/*

We hebben een akkoord bereikt!!! :D :D :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:32

Jeetje wat gaan jullie snel, zal vanavond even reageren! We hebben inmiddels voor zaterdag ook een bezichtiging staan, huis lijkt me eigenlijk te klein maar wel erg mooi, goede locatie en ver beneden ons budget dus het is het bezichtigen waard denk ik zo.
Wat eigen geld betreft, hier krijg je maximaal een hypotheek van 90% over het algemeen. Momenteel hebben we 85%. Ik ben dus alleen maar jaloers als ik dit zo lees :')

Edit: wat goed Shanna!! Gefeliciteerd!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:35

Gefeliciteerd Shanna!! :):)

Eulogy, als er eventueel uitbouwmogelijkheden zijn, is dat voor nu toch niet zo erg? Ik ben benieuwd wat je ervan vind.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:39

Super Shanna, gefeliciteerd!
Jullie hadden geen aankoopmakelaar begrijp ik? Wij zitten nog heel erg te twijfelen of we het met of zonder zullen doen..

Leuk huis Cheyenne!

Wow 85% is nog wel weer wat anders. Zijn de huizenprijzen daar wel net zoals hier of goedkoper dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:48

Nee, geen aankoopmakelaar inderdaad. Is in onze regio ook niet nodig gelukkig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:57

gefeliciteerd Shanna
goed dat je toch dat laatste bod nog hebt gedaan dan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:00

Ja inderdaad! De stoute schoenen aantrekken heeft geloond! :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:00

Gefeliciteerd Shanna! Dat is uiteindelijk best snel gegaan :D

Cayenne schreef:
Shanna schreef:

Wij hadden hetzelfde probleem :+
We hoopten op een prijs van 275.000 euro uit te komen en dan voor 25.000 een bouwdepot aan te gaan voor zowel de badkamer als de keuken.
Helaas wilden de verkopers niet verder zakken dan 285.000. Dit zagen we al vroeg in het onderhandeltraject aan komen en omdat dit echt als ons droomhuis aan voelde hebben we ons verlies genomen en alleen een bouwdepot voor de badkamer aangevraagd. De keuken is wel mee te werken tot we ooit weer genoeg centjes hebben :+

Dit is ons huis <3 De omgeving is ook echt geweldig! Op 10 minuten lopen van het bos.
https://www.funda.nl/koop/verkocht/haar ... straat-15/

Wat een prachtig huis! Die tuin! <3
De badkamer kan inderdaad een update gebruiken maar uit je post had ik erger verwacht voor de keuken :)) Wij hebben in het huis dat we aan het kopen zijn ook zo'n "meh, we zouden hem wel willen vernieuwen maar hoeft niet meteen nu te zijn"-keuken. Wij bekijken het eerst een jaar en gaan dan kijken op welke termijn we hem willen vernieuwen. Denk dat je door bv. gewoon andere deuren op de kastjes al een heel verschil kan maken qua uitzicht van de keuken!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:04

Shanna: Gefeliciteerd!

SpeechLess: Waarvoor zou je een aankoopmakelaar willen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:06

waarom zou je idd wel een aankoopmakelaar in de hand nemen :)
(niet dat ik het sowieso afraad, maar meer; heb je voor jezelf duidelijke redenen om er wel voor te kiezen)
zolang je niet in overspannen gebied zit of hele aparte dingen wil is het meeste prima zelf te doen :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:14

Wij hebben er wel voor gekozen, omdat hier omgeving R'dam de markt echt bizar is. En we krijgen flinke korting omdat hij ook ons huis verkocht heeft. Scheelt ook...

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:18

Shanna , wat goed ! Gefeliciteerd :D

hier helaas naast het huis gegrepen.
Had wel een hoger bod dan uiteindelijk is geaccepteerd maar ik had onder financieringsvoorwaarde en de andere partij niet.
Mooi Balen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:19

Stom Happinez!! wat onwijs balen is dat!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:20

djuulsie schreef:
Wij hebben er wel voor gekozen, omdat hier omgeving R'dam de markt echt bizar is. En we krijgen flinke korting omdat hij ook ons huis verkocht heeft. Scheelt ook...

Dit dus haha. Onze makelaar die ons huis verkoopt kopen wij ook een nieuwe die heeft ook huizen die binnenkort in verkoop gaan en dus niet direct op de site staan krijg je toch voorrang anders is zo weg

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:23

Ah dat is balen Happinez!

Over de aankoopmakelaar:
Eigenlijk voornamelijk omdat het ons eerste koophuis is en we niet precies weten hoe het allemaal in zijn werk gaat.. :o
Daarnaast dachten we dat een aankoopmakelaar wellicht kan helpen bij het bepalen wat een huis waard is, dat we wel de juiste bedragen bieden enzo. Maar we kopen geen vervallen huis oid, dus wellicht zal dat dat dan ook wel minder nodig zijn..
Hier is de markt niet zo vol dat het daarvoor nodig zou zijn.