Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:26

asjemenou schreef:
Maar wil je wel laminaat in de keuken?
Ik vind dat niet fijn, toch vaak vet wat uitde pan spetterd en zou dan graag een keer devloer goed willen schrobben!

Jep. Wil geen tegels.

Maar wordt je vloer zo vet dan? Hier nooit last van.

imd

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:40

Ik heb nu ook laminaat in de keuken, maar valt qua vet reuze mee vind ik. En een laminaatvloer kun je ook schoonmaken, je mag 'm met speciaal spul ook dweilen..

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:44

Heb je al eens gedacht aan zeil? We hebben zeil van de Kwantum, antislip en houtmotief, schoonhouden is heel simpel, je ziet er niet alles op en is ook niet zo duur. Daar komt bij dat het niet zoveel 'herrie' maakt als laminaat.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:46

Hier parket in de keuken. Geen last van vet en anders is het zo gedweild.
Onze vloer lag al toen de keuken werd geplaatst. Zie je niets van doir de hoge plint onder de kastjes

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:51

Wij gaan voor een donkerbruin parket en magnolia keuken. Misschien krijg ik spijt doordat er veel op te zien is, maar het lijkt me zo mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:52

Ceetje_bokt schreef:
Heb je al eens gedacht aan zeil? We hebben zeil van de Kwantum, antislip en houtmotief, schoonhouden is heel simpel, je ziet er niet alles op en is ook niet zo duur. Daar komt bij dat het niet zoveel 'herrie' maakt als laminaat.

Absoluut geen zeil. Heb het op zoveel plaatsen gezien en vind het niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:53

moonsparkle schreef:
Wij gaan voor een donkerbruin parket en magnolia keuken. Misschien krijg ik spijt doordat er veel op te zien is, maar het lijkt me zo mooi.

Ik weet zeker dat het geweldig is. Maar dat kan bij ons niet bij de donkere houten meubels

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:46

Vonneke voor niet duur laminaat zou ik ook eens de Makro in de gaten houden :)

Wij hebben daar 5 jaar geleden ons laminaat van het appartement gekocht en dat was echt super spul en echt noet duur, zie het geregeld nog voorbij komen in de aanbieding :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:48

Ok dat is een goede tip!

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:55

En over ikea laminaat heb ik ook veel positieve verhalen gehoord.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:13

Lisette03 schreef:
En over ikea laminaat heb ik ook veel positieve verhalen gehoord.

Ik heb daar ervaring mee en wil niks anders! Zo uit mn hoofd heette het Tundra, we hebben de antiek. Prachtig laminaat, makkelijk te leggen en na jaren nog geen krasje te bekennen! Ondanks dat ik er doodleuk met bureaustoel overheen rol. Ik ben verre van netjes en ga niet voorzichtig om met zulke dingen. Is bij dit laminaat dus ook niet nodig, het is oersterk en blijft gewoon heel mooi. En die ervaring heb ik van meerdere mensen gehoord over dit laminaat. Zeker een aanrader (al helemaal voor de prijs!)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:23

wij hebben vorig jaar de hele bovenverdieping met Ikea laminaat bedekt :)
erg mooi spul, idd super makkelijk leggen en tot nog toe geen klagen :n
het oude Ikea laminaat was ook onverwoestbaar, een vorig huurhuis had het liggen en dat hebben we toen overgenomen, lag er toen al 10+ jaar in en zag er nog heel goed uit, 4 jaar later ben ik vertrokken uit dat huis en zag het er nog steeds prima uit.
weet dat bij mijn broer twee jaar terug de vloer uit hun oude woning gehaald moest worden en dat moest bijna met grof geweld omdat de plakplinten (Ikea laminaat +plinten) pertinent niet wilden loslaten :+

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:26

Het Hornbach laminaat is ook fijn! Was voor ons toen net iets goedkoper dan het laminaat van de Ikea :) hele mooie kleur vind ik zelf.. Vrij lichtbruin met wat grijzigs erin.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:23

Iemand ervaring met windowseats over/voor radiator?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:33

Broer heeft over zijn kachel een eigen gemaakte ,heeft vorige bewoner gedaan. Poes zit er hij niet maar je kijkt prachtig over alles uit en warmte verlies je amper

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:43

Dat is al fijn om te horen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:29

Vind het ook erg net staan :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:35

Ik zag laatst een aanbieding van Vinyl.. ik vind dat altijd een beetje cheap eruit zien, maar dit http://www.homearoundvloeren.nl/acties zag er aardig uit...

Over de kleur ben ik nog steeds niet uit.. echt geen idee wat er met Teak mixt... :n

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:56

Mijn voorkeur voor een nieuwe vloer in een ander huis (hopelijk binnen nu en 2 jaar) gaat op dit moment uit naar pvc. Ik ben daar erg over te spreken :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:58

Ja ik heb pvc in de keuken en hal liggen.. kostte aardig wat en zitten al een paar krassen op. Ook vind ik het schoonmaken niet zo handig..
Mocht ik t in de woonkamer willen, gaat het naar meer dan 2200 euro, dat heb ik er niet voor over :=

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:02

Cer schreef:
Ja ik heb pvc in de keuken en hal liggen.. kostte aardig wat en zitten al een paar krassen op. Ook vind ik het schoonmaken niet zo handig..
Mocht ik t in de woonkamer willen, gaat het naar meer dan 2200 euro, dat heb ik er niet voor over :=

Een vriendin van mij heeft t al 3 jaar liggen, nog geen kras of bobbel te zien. Die heeft t door het hele huis behalve de wcs en badkamer. Zij geeft juist aan het veel makkelijker schoon te houden is dan laminaat wat ze hiervoor had.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:05

Wij hadden pvc in het appartement liggen maar vond het echt ellende. Met een beetje zon werd heel de lijmlaag week en bolde de hele vloer op...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:07

Dat is ook zo, maar het leggen is echt wel precisiewerk .. bij mij ligt het ook bij het gasfornuis en wordt dus ook vet, wat hierboven besproken wordt. Je mag t alleen met water schoonmaken eigenlijk, en dat werkt met vetvlekken niet lekker...
Wat ik het grote voordeel vind is de zachtheid en het geluid! Vandaar dat ik twijfel over vinyl.

Overigens, heeft iemand ervaring met reinigen met stoomreiniger? daar zitten dan geen schoonmaakproducten in... lijkt me voor laminaat etc wel ideaal?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:10

Ik heb dat pvc spul mrt stoomreiniger gedaan, geen probleem :)

Wat je alleen niet moet doen is je vloerverwarming of je verwarming überhaupt koud draaien. Wij hadden dat gedaan omdat het app leeg stond maar het krimpt echt heel erg. Overal zat ruimte tussen de afzonderlijke stroken :/

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:00

Cer schreef:
Overigens, heeft iemand ervaring met reinigen met stoomreiniger? daar zitten dan geen schoonmaakproducten in... lijkt me voor laminaat etc wel ideaal?

Ik zou mijn laminaat nooit met een stoomreiniger durven schoon te maken, in verband met vocht en kromtrekken enz. Op plavuizen is het ideaal in ieder geval.

En om even in te gaan op het PVC en Vinyl verhaal, een vriendin van mij heeft Novilon liggen, en dat vind ik eigenlijk wel heel mooi, dat ziet er niet goedkoop uit en het is super met schoonmaken.