Heb sinds kort de aardappelen buiten liggen , in een leeg konijnenhok uit de zak. Koud en geen vocht , ze blijven super goed!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:Helaas.
Vandaag alvast boodschappen gedaan voor volgende week. Normaal doe ik dat de dag voordat ik naar mijn ouders ga (donderdag of vrijdag dus). Maar bij de lidl waren de kiwi's in de aanbieding en eenmaal binnen bleken ook de netjes tomaat in de aanbieding te zijn. Dus toen maar dat direct gehaald en ook schouderham. En bij de Hoogvliet heb ik mijn yoghurt (scheelt 23kcal/100ml) gehaald.
Dubbel bezuinigen is dit. Want niet alleen heb ik dus voornamelijk dingen die in de aanbieding waren gekocht, maar doordat ik het vandaag al haalde, moet ik vrijdagochtend wel brood uit de diepvries eten. Normaal haal ik met boodschappen altijd een broodje voor de volgende ochtend.
En tegelijkertijd slinken mijn voorraden. Ik kauw ook heel wat winterpeen weg, ik heb namelijk een zak van 20kg gehaald bij de welkoop en die probeer ik zo veel mogelijk op te krijgen samen met mijn cavia's. En dan ook maar wat naar de konijnen van mijn ouders. Ik eet deze week 9 penen (5 los, 4 in de soep) en de cavia's eten er 4. Een gemiddeld peen weegt 300g dus dan gaat er al 3.5kg peen doorheen en zou ik al evenveel kwijt zijn in de supermarkt als nu (3.50€ voor 20kg). Alleen nu heb ik maar een fractie gegeten. Volgende week eet ik er maar 5, want dan eet ik soep uit de vriezer.
Deze ronde is in de soep gegaan: 4 preien die vorige week in de aanbieding waren bij de lidl, 4 winterpenen, 400g bloemkool (1€), 400g snijbonen (1€), een rest bleekselderij, 300g kipfilet, 200g varkensvlees en 100g rundervlees (het vlees kwam allemaal uit de diepvries, zonder stickers, dus ik was al lang blij dat er geen vis tussen zat), 75g vermicelli, 75g rijst en 2 blikjes tomatenprut. Dat zijn 6 porties soep geworden (4.5-5L) en dat is wat ik doordeweeks als avondeten eet, of als lunch, afhankelijk waar ik zin in heb. En zo raakt mijn vriezer steeds een stukje leger en past het toch keurig in mijn afvalactie.
Zondag eet ik vette dingen uit diepvries. Dat is mijn snackavond. Vroeger deed ik boodschappen op zondagmiddag als ik eind van de middag aankwam vanuit thuisthuis (dus moe en hongerig), dan kwam ik geheid thuis met toetje of gebakje, chips, ijs en lekker vlees (spareribs, zalm, gebraden kippenpoot). Dus zelfs al heb ik op zondag vette hap, dan nog ben ik zo een stuk lijnvriendelijker af. En budgetvriendelijker.
Het zal wel raar worden als binnenkort mijn vriezer min of meer leeg is. Dan kan ik hem eindelijk eens ontdooien. Het is al heel lang terug dat mijn vriezer echt leeg was.