Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:41

Zelf brood maken lijkt mij ook geweldig :j

Heb sinds kort de aardappelen buiten liggen , in een leeg konijnenhok uit de zak. Koud en geen vocht , ze blijven super goed!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:58

@debgizmo jij bent al bijna uitgerekend he, hoe gaat ie?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:20

opisop_shop schreef:
@debgizmo jij bent al bijna uitgerekend he, hoe gaat ie?

Jep maandag 39 weken.. Schiet al op dus, maar nog steeds BIB.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:58

voor het eerst een overdatum vleesje tegengekomen bij de jumbo, dus mocht een andere verpakking gratis mee. Scheelt weer! Ook innocent sinaasappelsap, houdbaar tot 4febr. 900cc twee voor 1 euro!
Heb zes flessen meegenomen, lekker spul :9

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:04

Ja joh is echt wel nog houdbaar tot in elk geval 6 feb.
Lekker hoor!

Morgen voor het eerst naar mijn nieuwe werk, spannend!

Heb vandaag lekker pannenkoeken gebakken. Ik moet s'avonds ook nog naar school. Dan heb ik als lunch pannenkoeken en dan voor school begint eet ik snel wat boterhammen. Tussendoor natuurlijk nog fruit en een musliereep of een ingepakt koekje. Ik kom de dag wel door :D

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:13

Appels in de koelkast bewaren, blijven ze lekker lang fris.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:13

Ik heb hier heel lang mee gekletst en zoveel ideeën op gedaan dat het nog steeds zijn vruchten afwerpt. :j

We zijn echt stukken zuiniger gaan leven. Niet alleen vanwege de kosten maar ook omdat we wel zagen dat het echt minder kon en teveel weggooide.

Top!

*duikt weer in meeleeshoekje :D *

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:27

Goed zo Dimple!

Voor de liefhebbers kan je Holy Soda halen bij de C1000 (alleen nog maandag/dinsdag). Ze hebben 1 + 1 gratis en dan met de actieverpakking je geld terugkrijgen. Dus 2 voor niks :D.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:04

Zo heb ik afgelopen vrijdag een gratis pakje vega kip shoarma opgepikt (datum van die dag) wilde ik al een tijdje testen maar vond het te duur voor een testje zeg maar.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:43

En beviel het Sonja?

Ik heb trouwens zoveel gebakken dat de buurvrouw en mijn zus morgen ook pannenkoeken hebben :P
Mag wel heb vorige week gelogeerd bij mijn zus... Vorige zondag ben ik van mijn pony gevallen met mijn hoofd op het asfalt. ( wel cap op) had alsnog een gat in mijn hoofd en een flinke hersenschudding.

Gaat nu weer redelijk, maar man wat was ik beroerd... Ik kon zondagavond en maandag nog geen slok water binnenhouden.

Dus ben verzorgd door mijn zus :+:

De buurvrouw had ook nog eten voor mij zo lief! Hoef deze week verder niet meer te koken. Scheelt echt veel, want de eerste week ergens nieuw is doodvermoeiend.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:52

Zit niet mee Ineke, eerst blinde darm en nu hersenschudding.
maar fijn dat de achterban er was voor je , hopelijk voorlopig even geen gekke dingen meer voor je ;)

Maar nog niet getest , heb het in de vriezer gestopt want had het weekend al vol gepland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:49

Zucht mijn pot Nutella is op. Is er een boycot op ferrero. Geen supermarkt hier die het heeft -O-

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:22

Oeps, ik dacht net een zak sperziebonen gekocht te hebben, was het een zak soepgroente. Toch zonde, want dat eet ik njet, dus geef het maar aan m'n zus of m'n moeder ofzo :p

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:14

Is het jullie opgevallen dat de AH de prijzen omhoog heeft gegooid op veel producten? Ik ben vandaag boodschappen bij de AH gaan doen en weet ongeveer de prijzen van producten maar ik zag nu dat veel producten met 10 á 20 cent omhoog is gegaan.

As vrijdag en zaterdag is er trouwens weer 40% korting op een aantal pamper verpakkingen bij de Etos. Ik ga dan gelijk wat inslaan voor wanneer de kleine geboren wordt.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:20

Ik kom niet vaak bij de Ah, maar dit schijnen ze met regelmaat te doen!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:42

Helaas.

Vandaag alvast boodschappen gedaan voor volgende week. Normaal doe ik dat de dag voordat ik naar mijn ouders ga (donderdag of vrijdag dus). Maar bij de lidl waren de kiwi's in de aanbieding en eenmaal binnen bleken ook de netjes tomaat in de aanbieding te zijn. Dus toen maar dat direct gehaald en ook schouderham. En bij de Hoogvliet heb ik mijn yoghurt (scheelt 23kcal/100ml) gehaald.

Dubbel bezuinigen is dit. Want niet alleen heb ik dus voornamelijk dingen die in de aanbieding waren gekocht, maar doordat ik het vandaag al haalde, moet ik vrijdagochtend wel brood uit de diepvries eten. Normaal haal ik met boodschappen altijd een broodje voor de volgende ochtend.

En tegelijkertijd slinken mijn voorraden. Ik kauw ook heel wat winterpeen weg, ik heb namelijk een zak van 20kg gehaald bij de welkoop en die probeer ik zo veel mogelijk op te krijgen samen met mijn cavia's. En dan ook maar wat naar de konijnen van mijn ouders. Ik eet deze week 9 penen (5 los, 4 in de soep) en de cavia's eten er 4. Een gemiddeld peen weegt 300g dus dan gaat er al 3.5kg peen doorheen en zou ik al evenveel kwijt zijn in de supermarkt als nu (3.50€ voor 20kg). Alleen nu heb ik maar een fractie gegeten. Volgende week eet ik er maar 5, want dan eet ik soep uit de vriezer.

Deze ronde is in de soep gegaan: 4 preien die vorige week in de aanbieding waren bij de lidl, 4 winterpenen, 400g bloemkool (1€), 400g snijbonen (1€), een rest bleekselderij, 300g kipfilet, 200g varkensvlees en 100g rundervlees (het vlees kwam allemaal uit de diepvries, zonder stickers, dus ik was al lang blij dat er geen vis tussen zat), 75g vermicelli, 75g rijst en 2 blikjes tomatenprut. Dat zijn 6 porties soep geworden (4.5-5L) en dat is wat ik doordeweeks als avondeten eet, of als lunch, afhankelijk waar ik zin in heb. En zo raakt mijn vriezer steeds een stukje leger en past het toch keurig in mijn afvalactie.

Zondag eet ik vette dingen uit diepvries. Dat is mijn snackavond. Vroeger deed ik boodschappen op zondagmiddag als ik eind van de middag aankwam vanuit thuisthuis (dus moe en hongerig), dan kwam ik geheid thuis met toetje of gebakje, chips, ijs en lekker vlees (spareribs, zalm, gebraden kippenpoot). Dus zelfs al heb ik op zondag vette hap, dan nog ben ik zo een stuk lijnvriendelijker af. En budgetvriendelijker.

Het zal wel raar worden als binnenkort mijn vriezer min of meer leeg is. Dan kan ik hem eindelijk eens ontdooien. Het is al heel lang terug dat mijn vriezer echt leeg was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:56

Vette dingen uit de frituurpan? :)) Ik mis dat zo erg, ik heb hier geen frituurpan. Nu hebben ze hier sowieso geen kroketten/frikandellen, maar toch. Lekker frietjes of zo. :9

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:59

Nee, hier is ook geen frituurpan aanwezig. Maar de magnetron en de koekenpan doen het ook goed. Van die voorgebakken aardappeltjes uit de diepvries en rundervinken, niet vetter dan dat. Maar goed, de rest van de week ben ik strikt op de lijn aan het letten, dus dan is dat ook al vette hap.

(doordeweeks eet ik per dag: 4x shake (0.25L water, 0.25L volle yoghurt, 28g eiwitpoeder en bij 2 shakes 25g havermeel), 2 stuks fruit, 2 stuks groente, 750mL soep, 1L water en 1L thee).

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:00

Kroketten kun je tegenwoordig ook in de oven doen, volgens mij is dat van Mora. Frikandellen kunnen in de koekenpan, zo doen we dat hier ook.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:54

Ik heb ook geen frituurpan. Eet ook zeer weinig patat e.d.
Geef mij maar een goede maaltijd, dan heb ik nadien ook geen honger meer.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:05

Hier ook geen pan, eens in de maand ongeveer halen we frietjes met snacks en dan maak ik er een salade bij, volwaardige maaltijd op die manier

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:14

Krokketten uit de oven kan altijd, alleen worden ze nooit zo lekker als uit de frituur. Wij hebben al heel wat merken geprobeerd, maar zelfs de speciale Kwekkeboom-ovenkroketten zijn niet écht lekker. Dus die eer hou ik aan de snackbar zo nu en dan (of de Mac-kroket!).

Heb vanmiddag de Holy Soda gehaald. Twee flessen bij de C1000 en inderdaad actieverpakking. Dus nu nog ff geld terugvragen en dan heb ik er twee voor niks! Enige nadeel: de code zit onder de dop, dus moet je de fles aanbreken. Vind het meer een zomerdrankje. Maar; de actie duurt nog even, dus ik wacht wel tot ik zin heb in sap of een feestje heb, en dan vraag ik het terug ;). *trouwens, ik heb a.s. zaterdag feestje van vriendinnetje, kan wel aanbieden ze mee te nemen*

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:20

Ik heb de kroketten uit de oven niet geprobeerd. De bitterballen van Mora eten we weleens uit de oven en die vind ik uit de oven lekkerder dan uit de fituurpan. Ik dacht dat het vergelijkbaar was.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 00:00

Mizora schreef:
Helaas.

Vandaag alvast boodschappen gedaan voor volgende week. Normaal doe ik dat de dag voordat ik naar mijn ouders ga (donderdag of vrijdag dus). Maar bij de lidl waren de kiwi's in de aanbieding en eenmaal binnen bleken ook de netjes tomaat in de aanbieding te zijn. Dus toen maar dat direct gehaald en ook schouderham. En bij de Hoogvliet heb ik mijn yoghurt (scheelt 23kcal/100ml) gehaald.

Dubbel bezuinigen is dit. Want niet alleen heb ik dus voornamelijk dingen die in de aanbieding waren gekocht, maar doordat ik het vandaag al haalde, moet ik vrijdagochtend wel brood uit de diepvries eten. Normaal haal ik met boodschappen altijd een broodje voor de volgende ochtend.

En tegelijkertijd slinken mijn voorraden. Ik kauw ook heel wat winterpeen weg, ik heb namelijk een zak van 20kg gehaald bij de welkoop en die probeer ik zo veel mogelijk op te krijgen samen met mijn cavia's. En dan ook maar wat naar de konijnen van mijn ouders. Ik eet deze week 9 penen (5 los, 4 in de soep) en de cavia's eten er 4. Een gemiddeld peen weegt 300g dus dan gaat er al 3.5kg peen doorheen en zou ik al evenveel kwijt zijn in de supermarkt als nu (3.50€ voor 20kg). Alleen nu heb ik maar een fractie gegeten. Volgende week eet ik er maar 5, want dan eet ik soep uit de vriezer.

Deze ronde is in de soep gegaan: 4 preien die vorige week in de aanbieding waren bij de lidl, 4 winterpenen, 400g bloemkool (1€), 400g snijbonen (1€), een rest bleekselderij, 300g kipfilet, 200g varkensvlees en 100g rundervlees (het vlees kwam allemaal uit de diepvries, zonder stickers, dus ik was al lang blij dat er geen vis tussen zat), 75g vermicelli, 75g rijst en 2 blikjes tomatenprut. Dat zijn 6 porties soep geworden (4.5-5L) en dat is wat ik doordeweeks als avondeten eet, of als lunch, afhankelijk waar ik zin in heb. En zo raakt mijn vriezer steeds een stukje leger en past het toch keurig in mijn afvalactie.

Zondag eet ik vette dingen uit diepvries. Dat is mijn snackavond. Vroeger deed ik boodschappen op zondagmiddag als ik eind van de middag aankwam vanuit thuisthuis (dus moe en hongerig), dan kwam ik geheid thuis met toetje of gebakje, chips, ijs en lekker vlees (spareribs, zalm, gebraden kippenpoot). Dus zelfs al heb ik op zondag vette hap, dan nog ben ik zo een stuk lijnvriendelijker af. En budgetvriendelijker.

Het zal wel raar worden als binnenkort mijn vriezer min of meer leeg is. Dan kan ik hem eindelijk eens ontdooien. Het is al heel lang terug dat mijn vriezer echt leeg was.

wortel is sowieso een ideaal lekker goedkoop vulmiddel..
Heb vandaag ook weer een peen (kleine winterpenen van lidl.. welkoop haal ik nog niet bij gebrek aan paard om mee te happen) in miniblokjes gesneden en als extra smaakje door de wokschotel gedaan..

bij mij heb ik wekelijks eigenlijk altijd wel standaard:
- twee komkommers
- bakje champignons (kan ook overal doorheen)
- een rode paprika (gebruik nergens een hele in, dus kan er twee keer wat mee fabriceren)
- 3/4 uien (koop ze per netje hoor daar niet van)
- 1 of 2 preien net wat ik voor plannen heb voor die week

en afwisselend:
- peen
- Chineze kool (zat dit keer ook door de wokschotel)
- witte kool (zat ook door de wok en tevens door een stoofschotel)
- rode kool (erg lekker ook door de salade/sla of als garnering op een lekker stevig soepje.. net even een lekker smaakje erbij)

De afwisselende spullen koop ik gemiddeld om de week.. wat niet opgaat, wordt klein gesneden en gaat de vriezer in voor wanneer ik een keer wat te kort kom..

dit zijn eigenlijk mijn basisgroenten die ik in huis heb.. heb ik geen inspiratie. dan kan ik er altijd wel een stoof van maken, nasi, macaroni/spaghetti, of wokken. lekkere veelzijdige groenten..

voor de hollandse pot bedenk ik dan op zaterdag wat ik zeker wil.. bijvoorbeeld brocoli, witloof, boontjes en dergelijken. en de rest gebruik ik wat van de hollandse groenten over is in combinatie met de basis groenten.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 00:24

Ik list vrij weinig groenten, dus hier vooral:
Broccoli, courgette, prei( lekker goedkoop meestal), bonen, bloemkool of spinazie.
Deze week voor €11 boodschappen gedaan en dan heb ik alles wel in huis wat ik wil eten deze week, nog veel in de vriezer :)

Ja kan ook gratis nu een fles cola life halen en Knorr pastasaus