[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinkex

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 22:33

Ik heb net mn iPhone X binnen,is wel even wennen,maar tot nu toe geen spijt {:}

N_Quirro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:25

Ik heb nu al bijna 3 jaar de iPhone 6s, maar de laatste maanden heeft die steeds meer mankementjes. Ik wil dus graag een andere kopen, maar ik ben heel erg aan het twijfelen over de X. Is dit toestel het nog waard? Mede doordat Apple hem zelf eruit heeft gehaald raak ik meer aan het twijfelen. De XS spreekt mij ook wel aan, maar die prijs houdt mij tegen... Ik hoop dat iemand mij de doorslag kan geven haha :-)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:29

Niks mis met de X. Die hebben ze er gewoon uitgehaald om mensen zo snel mogelijk over te halen in de Xs te investeren. Zoveel verschillen die twee nou ook weer niet.

Ik zou even de specificaties van de X, de Xs en de Xr even naast elkaar leggen. De verschillen tussen Xs en Xr zijn kwa prestaties helemaal niet zo groot. Voornaamste is dat de Xr geen OLED scherm heeft. Als prijs je drijfveer is zou ik de Xr dus ook even serieus bekijken.

N_Quirro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:24

Shiloh schreef:
Niks mis met de X. Die hebben ze er gewoon uitgehaald om mensen zo snel mogelijk over te halen in de Xs te investeren. Zoveel verschillen die twee nou ook weer niet.

Ik zou even de specificaties van de X, de Xs en de Xr even naast elkaar leggen. De verschillen tussen Xs en Xr zijn kwa prestaties helemaal niet zo groot. Voornaamste is dat de Xr geen OLED scherm heeft. Als prijs je drijfveer is zou ik de Xr dus ook even serieus bekijken.

Dankje voor je reactie! De XR spreekt mij kwa uiterlijk niet aan haha :') Specificaties heb ik van de X en XS naast elkaar gelegd, maar naar mijn mening is het verschil niet enorm... maar als de XS echt de prijs waard is wil ik die best overwegen. En anders wordt het de gewone X :)

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:37

hou er wel rekening mee dat de XR echt groter is dan de X/XS, ik zou kijken of je ze beiden in de winkel even kan bekijken!:)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:06

Sinds een week of wat ontvang ik geen melding meer bij nieuwe e-mail, er staat gewoon ineens een rood 1tje. Ik heb zelf niets aan de instellingen veranderd dus iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:29

Zijn er meer mensen met problemen na het updaten naar Mojave? Het toetsenbord en muis van mijn Macbook Retina uit 2015 staken regelmatig. Als ik hem dan uitzet, even zachtjes schudt met mijn Macbook (ja, zal vast niet bevorderlijk zijn, maar is het enige wat werkt) en opwarm door hem vast te houden doet hij het weer. Ook verlies ik constant het wifisignaal en sinds vorige week doet ook Spotify het niet meer. Heel vreemd allemaal en niet zo leuk voor een Macbook van slechts 3 jaar oud.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:10

Hier MacBook late 2013 en geen problemen mee!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:37

Hier ook een MacBook 13/14, maar ook nergens last van.

Enige wat hij doet na een update, is een soort ‘brand’alarm af laten gaan. Heel bizar.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:43

Hier een Macbook Air uit 2014, en geen enkel probleem na de update

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:19

Weet hier iemand hoe je een printscreen kan maken met de XR
Op internet lees ik dat je de aan/uit knop rechts gelijk moet indrukken met de volume knop voor harder. Maar dat werkt niet bij mij. Wat doe ik fout?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:14

baudyh schreef:
Weet hier iemand hoe je een printscreen kan maken met de XR
Op internet lees ik dat je de aan/uit knop rechts gelijk moet indrukken met de volume knop voor harder. Maar dat werkt niet bij mij. Wat doe ik fout?

Ja zo moet het echt en dan gelijktijdig en het vergt wat oefening.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:47

wie kan mij helpen.... mijn shift-toets werkt niet meer. aan beide kanten zit dit probleem.

Wazig, hij doet het alweer.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:41

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:26

Ricie schreef:
Ik lees net een artikel dat apple als het goed is met een over-ear koptelefoon komt. Klinkt goed en gaaf. Mijn gedachten zeggen “hebbbeeeee <3

Wat denken jullie er van?

https://www.onemorething.nl/2018/11/app ... n-trucjes/

Mmm, to be honest, ik vind de kwaliteit van de oortjes van Apple nu al slecht... Ze gaan bij mij altijd zo snel stuk en de geluidskwaliteit is niet echt top. Ik heb nu van Bose een paar oortjes en die zijn echt perfect.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:50

Jaaa ik ben echt benieuwd, sinds bijna een jaar nu een philips bluetooth koptelefoon. Ik wil echt niet meer zonder draadloze koptelefoon. Heerlijk!

Ben erg benieuwd naar wat die van apple gaat doen. De standaard oortjes vind ik ook niet zoveel soeps. Maar stiekem heb ik wel hoop...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:17

Ik heb AirPods, die vind ik toch wel heel fijn hoor! Zitten een stuk lekkerder dan de normale EarPods, en het geluid is ook een stuk beter.

Ben wel heel benieuwd of het echt waar is van die over-ear! Beats is natuurlijk ook van Apple, daar ben ik niet heel kapot van.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:21

Ik heb nmiddels spijt dat ik vorig jaar voor de IPhone 8 ben gegaan. De X is zoveel beter en mooier. -O-
Nog even een jaartje geduld en dan ga ik gewoon voor het model IPhone wat ik dan graag wil hebben.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:54

Hey iedereen!
Ik meld me eventjes, vorige week de nieuwe iphone xr gekocht en ben er super tevreden mee. Heel lang getwijfeld tussen de xr en de xs, maar de prijs van die s was 400€ hoger, daarom uiteindelijk toch gekozen voor de 'goedkope' variant. Ik ben er super tevreden van, ik ben voornamelijk verschoten van de batterijduur. Waar mijn vorige iphone 7 tegen 18u dood was, is deze om 18u nog 60%. In principe zou ik er dus 2 dagen mee kunnen doen.

Ik heb in de winkel helaas de iphone xs en de xr niet naasteen kunnen zien. Maar ik las dat er nog een verschil zat in grootte tussen xs en xr, klopt dit?

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:12

Valerie_91 schreef:
Hey iedereen!
Ik meld me eventjes, vorige week de nieuwe iphone xr gekocht en ben er super tevreden mee. Heel lang getwijfeld tussen de xr en de xs, maar de prijs van die s was 400€ hoger, daarom uiteindelijk toch gekozen voor de 'goedkope' variant. Ik ben er super tevreden van, ik ben voornamelijk verschoten van de batterijduur. Waar mijn vorige iphone 7 tegen 18u dood was, is deze om 18u nog 60%. In principe zou ik er dus 2 dagen mee kunnen doen.

Ik heb in de winkel helaas de iphone xs en de xr niet naasteen kunnen zien. Maar ik las dat er nog een verschil zat in grootte tussen xs en xr, klopt dit?

jazeker! er zit sowieso al 0.3 inch verschil qua schermen ong 7mm in hoogte, dat heeft voor mij de doorslag gegeven om niet voor de XR te gaan...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:08

Waar ik eerder zei dat mijn MacBook air een kleine 5 jaar oud was, blijkt hij toch al 8 jaar oud te zijn. :=
Nu vraag ik mij af, ik wil voor mijn opleiding graag Windows op mijn MacBook zetten, omdat mijn laptop niet alle opdracht van mijn opleiding pakt en ik dus niet alles kan doen. Maar nu vraag ik me af, is dit wel handig op een wat oudere MacBook of is het beter om een nieuwe MacBook te kopen en daar Windows op te zetten of gewoon helemaal over te gaan naar Windows ?

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:10

Rinkex schreef:
Valerie_91 schreef:
Hey iedereen!

jazeker! er zit sowieso al 0.3 inch verschil qua schermen ong 7mm in hoogte, dat heeft voor mij de doorslag gegeven om niet voor de XR te gaan...

Oh dat wist ik dus niet! Hij is een stukje groter dan de 7, maar dacht dat het de xs ook was. Straf, anders had ik ook nog een keertje langer nagedacht. Al is het wel een serieuze verbetering ten opzichte van de 7, dus ik mag niet klagen

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:45

zijn er mensen met een apple watch 3 hier? Ik heb die dus sinds kort en nu ben ik benieuwd hoe de gps nu exact werkt?
Gaat het automatisch dat die mijn route trackt of moet ik dat echt aanzetten in een app als strava of endomondo.

En hoe zit dat met je stappenteller.
Mijn Iphone geeft aan 11000 stappen maar de watch zegt 7000

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:55

Je watch heeft eigen GPS en daar hoef je niks voor te doen alleen binnen activiteiten of als je andere kiest kan het zijn dat er geen GPS bij de activiteit hoort.
En bij Strava moet je wel kiezen wel of geen GPS volgens mij.

Verder geven bij mij watch en health app dezelfde aantal stappen aan maar misschien kijk jij naar dagen dat je hem net had?
Of momenten dat je je watch niet om had?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:00

Rienn schreef:
Waar ik eerder zei dat mijn MacBook air een kleine 5 jaar oud was, blijkt hij toch al 8 jaar oud te zijn. :=
Nu vraag ik mij af, ik wil voor mijn opleiding graag Windows op mijn MacBook zetten, omdat mijn laptop niet alle opdracht van mijn opleiding pakt en ik dus niet alles kan doen. Maar nu vraag ik me af, is dit wel handig op een wat oudere MacBook of is het beter om een nieuwe MacBook te kopen en daar Windows op te zetten of gewoon helemaal over te gaan naar Windows ?

Op mijn iMac uit 2010 heb ik ook Windows staan via Bootcamp, en dat werkt perfect :j
Moet ik er wel bij zeggen dat ik nog een oude versie van Windows erop heb staan.
Ik zou verwachten dat een macbook van dat jaar dat ook wel aan moet kunnen.
Ik zou dat eerst proberen, en stel dat het niet werkt dan kun je nog altijd een nieuwe laptop aanschaffen.