Dus nog steeds niet goed. Er komt denk ik na de lockdown iets nieuws in als plant zo doorgaat met blad verliezen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Karlijn schreef:Jis_ schreef:Wat jammer van die gele punten. Heb jij hem in een kasje of iets? Ben bang dat het al snel te droog is voor ze.
Ik heb de kleine sinds een paar dagen onder een stolp gezet.
Nee, ik sproei hem wel regelmatig.. Ik wil eigenlijk als ik verhuisd ben een IKEA Greenhouse Cabinet maken (zie facebook), voor onder een stolp is hij te groot.
Macs schreef:_Karlijn schreef:Nee, ik sproei hem wel regelmatig.. Ik wil eigenlijk als ik verhuisd ben een IKEA Greenhouse Cabinet maken (zie facebook), voor onder een stolp is hij te groot.
Is dit om planten in op te kweken/stekken of alleen voor permanente huisvesting? Ik vind het super mooi. Maar wel als tijdelijke kas zegmaar, ik hou ervan om mijn planten overal en nergens te hebben staan ipv in een kast
troi schreef:Die prijzen gaan echt alle kanten op. Ook qua stekjes. Voor sommige heel normale planten betaal je online als stek even veel als bij de intratuin voor een ‘mini’, (die zo doorgaans al knap groot zijn). Je moet wel echt steeds prijzen blijven vergelijken![]()
Hier wat stekjes op aarde gezet! 2 begonia’s en een calathea (of marantha, zie het verschil nooit zo).
[ [url=m/PeQeSp.jpg]Afbeelding[/url] ]
En een toffe philo stek gescoord, een cobra/standleyana
[ [url=m/3N4C3A.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier mijn hele kinderkamer/ revalidatieafdeling (terra met verwarmde onderkant en groeilampen).
[ [url=m/lEhK45.jpg]Afbeelding[/url] ]
De vers gepotte planten houd ik daar eerst ook in voor extra hulp in deze fase en de planten die moeite hebben met deze enorm grijze winter. Met name mijn syng neon robusta knapt er enorm van op.
Jis_ schreef:troi schreef:Die prijzen gaan echt alle kanten op. Ook qua stekjes. Voor sommige heel normale planten betaal je online als stek even veel als bij de intratuin voor een ‘mini’, (die zo doorgaans al knap groot zijn). Je moet wel echt steeds prijzen blijven vergelijken![]()
Hier wat stekjes op aarde gezet! 2 begonia’s en een calathea (of marantha, zie het verschil nooit zo).
[ [url=m/PeQeSp.jpg]Afbeelding[/url] ]
En een toffe philo stek gescoord, een cobra/standleyana
[ [url=m/3N4C3A.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier mijn hele kinderkamer/ revalidatieafdeling (terra met verwarmde onderkant en groeilampen).
[ [url=m/lEhK45.jpg]Afbeelding[/url] ]
De vers gepotte planten houd ik daar eerst ook in voor extra hulp in deze fase en de planten die moeite hebben met deze enorm grijze winter. Met name mijn syng neon robusta knapt er enorm van op.
Zie ik daar een Fittonia verschaffeltii 'Fortissimo'?