Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:52

Anthea schreef:
10,40 rente vind ik echt niet de moeite. :o

wat ik al zeg,tis niet veel.. maar bij een bank krijg je het bij lange na niet, zoveel rente
Tis gewoon een leuk spaartpotje wat je ongemerkt bij elkaar spaart.

Olympia

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:02

Tis trouwens meer. Want 50 euro zijn 4700 kooppunten en 100 euro zijn 9400 punten.

Dus bij 250 euro is je winst 15 euro. Tis namelijk 6 %

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:08

Wij hebben gewoon een spaarpot waar al 't kleingeld in gaat.. Dan spaar je ook veel terwijl je 't niet door hebt, en dan raak je ook niet per ongeluk stickers kwijt :')
Mijn spaarpot heeft geen rente :Y) Maar voor een tientje extra ga ik geen moeite doen haha, raak die stickers dan toch kwijt. Niet dat wij hier zo'n spaarprogramma's uberhaupt hebben. :P

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 00:27

Spaarpot had ik ook even voor kleingeld, maar ik pin echt al vrij lang bijna alles... Dan werkt dat niet zo. dan zou ik bewust af en toe een tientje moeten pinnen om erin te doen....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 07:44

Ik bespaar veel meer door gewoon elke keer bij een andere winkel boodschappen te doen, waar de beste aanbiedingen zijn, dan dat ik met koopzegels zou besparen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:49

Interessant om te lezen over koopzegeld, nooit zo bij stilgestaan. Maar eigenlijk heb ik geen vaste supermarkt waar ik de boodschappen doe.

Afgelopen vrijdag voor 55 euro weekboodschappen gedaan (incl. kattenvoer), zaterdag nog even flink tekeer gegaan in de Turkse supermarkt, nog een keer 40 euro lichter. Van het weekend veel eten geweckt (Vlaams stoofvlees, erwtensoep, zoete aardappelsoep, currypasta, rozijnen in rum, appelsap, wortel, aardappelen en sloppy Joe), dus we hebben weer flink voorraad in de kast, heeeeeeerlijk :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:31

8nnemiek schreef:
Ik bespaar veel meer door gewoon elke keer bij een andere winkel boodschappen te doen, waar de beste aanbiedingen zijn, dan dat ik met koopzegels zou besparen.

Ik zie koopzegels ook niet als een besparing of een "way to riches" maar gewoon als leuk extraatje voor de feestdagen.
Verschillende supermarkten is idd een goeie als je er een aantal tot je beschikking hebt... hier moet ik voor alles al de auto pakken en dan is de keus appie of jumbo. En dan ga ik idd de aanbiedingen af... jumbo kom ik minstens 1 keer per week langs en de appie rij ik los naar toe.
De lidl en de aldi alleen als er echt goede aanbiedingen zijn en dan sla ik bepaalde producten extra in. Daar moet ik een stuk verder voor rijden.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:04

Het is lang geleden dat ik hier gereageerd heb, maar ik moet zeggen dat het idee van sparen via koopzegels me op dit moment erg interessant in de oren klinkt. Op de bank vang je nu (als je geluk hebt) iets meer dan 1% rente, nog even en dan is de oude sok weer interessant :=
Misschien toch maar eens gaan kijken naar het koopsparen van AH en Jumbo, hoewel ze hier nog nooit gevraagd hebben of ik koopsparen wilde doen.
Spaar wel bij de Emte, en die punten kan je ook inwisselen voor geld. Handig als je een keertje krap zit, o inderdaad met de feestdagen. Vooral dat laatste vind ik eigenlijk wel een heel praktisch idee :j

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:21

Eén keer heb ik een vrij duur artikel gekocht en later weer teruggebracht. Dit was natuurlijk niet met voorbedachte rade, maar het is wel een snelle manier om aan zegels te komen voor ondeugende mensen

_O-

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:22

Geloof me, bij de bijenkorf kan je ook punten sparen met je bijenkorfcard en er zijn ZO VEEL mensen die dat trucje proberen!!!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:57

Ik vraag me altijd af hoe dat met de Airmiles gaat bij bijv. de V&D. Blijf je die houden, of gaan je Airmiles er weer af?? Ik heb nog nooit wat teruggebracht bij de V&D, dus zou het niet weten. Kruidvat punten blijven geloof ik wel staan :P

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:59

_Nelleke_ schreef:
Geloof me, bij de bijenkorf kan je ook punten sparen met je bijenkorfcard en er zijn ZO VEEL mensen die dat trucje proberen!!!

Ja, maar met pasjes is het makkelijk om de punten er weer af te halen denk ik zo? Een (bijv) AH die met zegeltjes werkt kunnen ze natuurlijk niet meer afpakken lijkt me.

Hier vandaag bij de hoogvliet geweest, was 42,47 kwijt (inclusief kooppunten :D ) en daar zat dan aan 13 euro voor fruit bij. Had helaas ook nog eea bij de action nodig (billendoekjes, wc papier ed) dus daar ook nog 13 euro kwijt. En gister bij de DIRK ook nog 12 euro (oa kattenvoer, dreft ed, allemaal aanbiedingen) Probeer mijn voorraad redelijk op peil te houden omdat ik elk moment zou kunnen bevallen en dan liever wel het eea in huis wil hebben zodat ik er niet uit hoef.

Weekmenu bestaat dan nu voornamelijk uit 1x bij moeder eten, 1x sperziebonen, 1x boerenkool, 2x uit de oven, 1x brood met soep en 1x restjes. Niet denderend maar kan even vooruit

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:00

Airmiles lever je in bij retourneren :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:13

Siamsmeesje schreef:
Spaar wel bij de Emte, en die punten kan je ook inwisselen voor geld. Handig als je een keertje krap zit, o inderdaad met de feestdagen. Vooral dat laatste vind ik eigenlijk wel een heel praktisch idee :j

feestdagen of vakantietijd, dan is het gewoon best fijn om idd een paar boekjes te kunnen inleveren ,

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:41

Ik ben zo eens aan het lezen en ik wist helemaal niet dat het zo met die kopzegels ging haha

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:18

Er is bij de Coop een wijn in de aanbieding, Hacienda Chardonnay uit 2013. Iemand ervaring mee:P?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 09:51

Ik heb mijn broodmaker besteld :) Als 't goed is komt ie voor de 5e binnen.. Hopelijk werkt 't allemaal prima want dat zou me veel geld besparen haha. Blijkbaar kan je er ook jam en cake mee maken? :7 Maakt zo'n ding nou veel herrie?

Supermarkt brood vind ik hier niet te eten, brood van de bakker is hier redelijk ok maar dan betaal je wel $8 voor een brood en dat vind ik onzin. :') Hopelijk is 't lekker haha.

Ik lust geen wijn. :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:14

Met mijn broodmachine kan ik idd ook jam en cake maken :j maar de cake wordt wel wat minder luchtig omdat het minder hard geklopt wordt. Ze maken redelijk wat herrie tijdens het kneden, maar als je em in een dichte kamer zet heb je er 's nachts geen last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:25

Ik woon in 'n mini appartementje haha. Maar ze maken iig niet zoveel geluid dat ze overdag geluidsoverlast veroorzaken? _O- Die van mij zou redelijk stil zijn, behalve tijdens de dough cycle oid :o?

Welke heb je? Of heb ik daar overheen gelezen? :o

Zijn de recepten makkelijk of heb je veel ingrediënten nodig voor een simpel brood?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:46

Ik vind brpodbakken heel simpel, maar je kan ook lekkerbv rozijnen toevoegen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:17

Ik heb een unold backmeister 68511. Dough cycle is de kneedfase, maar een wasmachine maakt meer lawaai dus voor geluidoverlast zou ik me geen zorgen maken :)
Voor een heel simpel brood heb je alleen meel, water, suiker, zout en gist nodig. Als je wat roomboter en een ei toevoegt wordt het wat zachter en blijft iets langer vers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:33

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:35

lijkt me heerlijk om zelf brood te maken! Maar hier eerst andere prioriteiten.

Heb deze week weekboodschappen gehaald, maar merk dat ik vaak tussendoor nog ga voor 'ff' iets te halen. Is echt funest dat zwangerschapsverlof voor je portomenee! Moet echt weer even streng worden voor mezelf merk ik, maar is wel moeilijk met al die extra tijd :)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:03

Hier een trouwe meelezer :D

De Ariel is bij de Gamma in de aanbieding. Zowel poeder als vloeibaar.
50 wasbeurten voor €10,-
Ik haal het altijd daar. Veel goedkoper dan de AH. Ook goedkoper dan de Formil van Lidl.