Fijn dat er weer van alles terug komt aan groen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shanna schreef:Zonde Rebecca! Helemaal als het niet nodig is.. hier in de buurt zie ik vooral tegels ervoor terug komen.. zo zonde is dat..
Thanks voor het straatwerk-compliment! Wij zijn ook erg blij met deze tegels, de rand rondom de tegels breken het oppervlak een beetje.
Met de schutting zijn we ook erg blij, 100% gerecycled! (Gerecyclede kunststof palen, en gebruikte schuttingplanken die al mooi groen zijn).
Hebben jullie nog tips voor leuke boompjes of struikjes met kleur in het blad? En beplanting die in het najaar ook mooi vol is? Klimmers met bloemen die winterhard zijn zoeken we ook nog, zowel voor zon als schaduw (tuin is op het zuiden maar de boom achterin zorgt wel voor schaduw daar). Geen klimop/ hedera..
Iemand ervaring met toscaanse jasmijn of kamperfoelie?
Shanna schreef:Oh de pieris japonica is inderdaad erg mooi!! Vooral omdat het wat meer kleur in de tuin brengt ook! We hebben in de vijver ook mooie rode bloeiers gezet, rondom de vijver en waterval liggen grote stenen/ keien waar we rotsplantjes tussen willen zetten. Ik kan niet wachten tot alles gaat groeien zodat we zien wat waar mooi staat! Onder de fruitbomen willen we ook nog wat hogere beplanting plaatsen. Onder de schutting/ naast het terras hebben we een strookje van 10 cm vrij gehouden voor ik denk dat daar heide gaat komen.
De jasmijn valt me alles mee zo op het voorbeeld! Hoelang heb je het nu staan en hoe vol is het nu?
En hoe zijn jullie ervaringen met online bestellen?
In de winkel kies ik altijd de plant die qua vorm het beste bij ons past, of die qua bloei in het gewenste stadium is bijvoorbeeld. Met online bestellen wordt het voor je gepakt natuurlijk..
Shanna schreef:Zonde Rebecca! Helemaal als het niet nodig is.. hier in de buurt zie ik vooral tegels ervoor terug komen.. zo zonde is dat..
Thanks voor het straatwerk-compliment! Wij zijn ook erg blij met deze tegels, de rand rondom de tegels breken het oppervlak een beetje.
Met de schutting zijn we ook erg blij, 100% gerecycled! (Gerecyclede kunststof palen, en gebruikte schuttingplanken die al mooi groen zijn).
Hebben jullie nog tips voor leuke boompjes of struikjes met kleur in het blad? En beplanting die in het najaar ook mooi vol is? Klimmers met bloemen die winterhard zijn zoeken we ook nog, zowel voor zon als schaduw (tuin is op het zuiden maar de boom achterin zorgt wel voor schaduw daar). Geen klimop/ hedera..
Iemand ervaring met toscaanse jasmijn of kamperfoelie?
Prairy schreef:Bamboe is ruk inderdaad, mijn oom heeft op een gegeven moment de kettingzaag in de grond gezet om het eruit te krijgen...
Fijn dat er weer van alles terug komt aan groen