Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Mootje schreef:Ik persoonlijk denk niet dat de verlaging van de overdrachtsbelasting wordt verlengt. De huizenmarkt is naar mijn weten alleen nog maar verder ingezakt in plaats van de boost die de regering voor ogen had....
En ik denk dat dat bij geen 1 is geweest. Dus ik ga er ook vanuit dat het weer 6% wordt.
Kijken of dat veel scheelt....
banenhoppen gaat ook heel makkelijk als je zou willen: te weinig mensen, te veel vacatures! 
In de makelaardij hoef j dat niet te doen; lekker shoppen. Ik heb heeeel veel geluk gehad dat ik na mijn studie direct kon blijven bij waar ik al zat. En sinds december zit ik bij een andere makelaar, omdat ik gevraagd ben. Ik ben me ter dege bewust dat dit echt een unicum is.
Maar in het administratieve gebied kom je er echt niet meer tussen! Althans, mij is het als herintreder niet gelukt.
Kijkend naar mijn eigen situatie is secretaresse zijn, dan geen passend beroep. Eén wil illustrator worden en de ander schrijfster of zadelmaker. Dat laatste moedig ik ook aan!
Ik denk niet dat ie er nog overheen groeit. De andere doet het vooral omdat dat blijkbaar lekker rolt en die is ook bijna 13. 
rowo schreef:Ik ben benieuwd wat ze met die aftrek gaan doen. T wordt wel een keer tijd dat er zekerheid komt, of ze het er nu af willen halen of niet.
Nou de gemeente voorzag totaal geen problemen met ons plan. Ondanks dat het nogal een verbouwing is, zaten we met alles netjes binnen alle voorgeschreven maten, rooilijnen, oppervlakten etc. We hebben had zelfs nog wel wat richoureuzer kunnen doen.
maar ja, ik ben geen ambtenaar!
.
. Heb wel de gemeente gebeld hoe het zit om mijn schuinaflopende schuur te slopen en deze recht op te bouwen en hier heb ik gelukkig geen vergunning voor nodig
.
. Hier een fotootje. Kastje aan de linkerzijde moet nog een openklapdeurtje voor, maar ik was scharnieren vergeten te halen
. De 2 lange muren blijven wit en om de schuifdeurtjes en onder het raam naast/achter de verwarming is het ook bruin. Eetkamer gaan we hetzelfde doen, alleen dan in tegenovergestelde richting natuurlijk
. De gang vind ik nu ook veeeeels te wit, dus daar ga ik vandaag in het nisje (1.80x1.00) ook een bruin tintje aan geven.
.
)
. Kleur is iets donkerder geworden dan geplanned, daarom is het "kleur-schema" iets omgegegooid. Wilde eigenlijk nog die hele muur aan de kant van het kastje bruin doen, maar dat gaat me een beetje té donker worden.
, lekker makkelijk ook om schoon te houden en ik kan er draadjes achter verstoppen. Hout moet ik eerst weer gaan verven (gezien ik hoogglans wit wil, voor het contrast met de rest) en zijn ook nog een stukkie duurder dan die kunststof dingen. En de kunsttof heeft precies het model die bij mijn hoekstukjes en de rest van mijn houtwerk past.

Super mooi!
Gaat om constructieve berekeningen. Die op elke mm moeten kloppen.
Wordt gewoon gedaan
rowo schreef:Waar het om gaat snap ik wel, maar volgens mij ken ik bijna niemand die daar een vergunning voor aangevraagd heeftWordt gewoon gedaan