[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:41

Nou bij ons worden tijdelijke contracten gewoon niet verlengd bij reorganisatie. Dat is veel goedkoper dan ontslagprocedures en ontslagpremies.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:44

is lastig, de markt lijk wel te veranderen, niet meer jarenlange vaste dienstverbanden, maar flexibeler, wisselender personeel.

beetje meer zoals het in amerika gaat.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:24

Mootje schreef:
Ik persoonlijk denk niet dat de verlaging van de overdrachtsbelasting wordt verlengt. De huizenmarkt is naar mijn weten alleen nog maar verder ingezakt in plaats van de boost die de regering voor ogen had....

Wij als makelaar hebben er ook geen profijt van gehad :n En ik denk dat dat bij geen 1 is geweest. Dus ik ga er ook vanuit dat het weer 6% wordt.

Ik heb echt ontzettend zitten malen over het huisje. Zit er zwaar over te denken de aannemers eens een andere verbouwing te laten berekenen :+ Kijken of dat veel scheelt....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:26

Bij mij op het werk wordt het gros aangenomen met direct een onbetaalde tijd-contract.... Geloof alleen dat de branche waar ik in werk wen unicum is :') banenhoppen gaat ook heel makkelijk als je zou willen: te weinig mensen, te veel vacatures!

Rowo, succes bij de gemeente vandaag!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:28

Das ook wel lekker Mootje :j In de makelaardij hoef j dat niet te doen; lekker shoppen. Ik heb heeeel veel geluk gehad dat ik na mijn studie direct kon blijven bij waar ik al zat. En sinds december zit ik bij een andere makelaar, omdat ik gevraagd ben. Ik ben me ter dege bewust dat dit echt een unicum is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:37

Nou op moment zijn er volgens mij juist te veel mensen. Ken er enorm veel die niet in hun studiegebied aan de slag komen :n

Erg specifieke branche dan denk ik mootje?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:43

Olie en gas industrie als scheepsbouwkundig ingenieur :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:08

Tja dat is meer uitzondering op de regel. Sowieso is die industrie nog wel gunstig.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:21

Mijn zoontje wil monteur worden zegt ie en ik moedig dat hard aan! Volgens mij kan iemand die een beetje technisch is wel aan de bak komen. :j Maar in het administratieve gebied kom je er echt niet meer tussen! Althans, mij is het als herintreder niet gelukt.
De meiden moedig ik aan om voor iets te leren, wat je als zzp'er kan doen. Ze kunnen we een heel zware opleiding gaan doen, maar ze roepen allebei al dat ze mama willen worden. _O- Kijkend naar mijn eigen situatie is secretaresse zijn, dan geen passend beroep. Eén wil illustrator worden en de ander schrijfster of zadelmaker. Dat laatste moedig ik ook aan!

Pff, nog steeds niks van de gemeente hier. Heb de wethouder maar weer ingelicht die er over gaat. De vorige keer ging het toen ineens ook heel snel.

Verder zijn we maar aan de slag gegaan met de bak. Hopelijk over 2 weken maken we een start met de aanleg van een bak en een paddock!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:47

Ik lees net dat het kabinet voor 1 juli een visie op de toekomstbestendigheid van de hypotheekrente aftrek gaan geven....
:D idefix.... Hoe jong zijn ze? Is er nog kans dat ze er overheen groeien?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:30

Ik ben benieuwd wat ze met die aftrek gaan doen. T wordt wel een keer tijd dat er zekerheid komt, of ze het er nu af willen halen of niet.

Nou de gemeente voorzag totaal geen problemen met ons plan. Ondanks dat het nogal een verbouwing is, zaten we met alles netjes binnen alle voorgeschreven maten, rooilijnen, oppervlakten etc. We hebben had zelfs nog wel wat richoureuzer kunnen doen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:27

Mootje: De grootste graver wordt dit jaar 13 en heeft vorig jaar ontdekt dat je dat kan doen in een zandbak. :D Ik denk niet dat ie er nog overheen groeit. De andere doet het vooral omdat dat blijkbaar lekker rolt en die is ook bijna 13.

Fraai is da. Al weer een zakje om te vullen voor het kabinet. Ze kunnen ons goed leegzuigen, ben benieuwd wiens salaris daar weer van betaald gaat worden. :+

Rowo, da's goed nieuws. Nu nog afwachten of het ook daadwerkelijk van jullie gaat worden... ik duim voor jullie!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:34

Idefix, ik had het over je kinderen :') _O-

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:46

Hahaha, dat meen je! Die heb ik aardig gedresseerd hoor hihi, die scheppen hooguit hun eigen zandbak leeg richting de bak... _O- _O-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:40

rowo schreef:
Ik ben benieuwd wat ze met die aftrek gaan doen. T wordt wel een keer tijd dat er zekerheid komt, of ze het er nu af willen halen of niet.

Nou de gemeente voorzag totaal geen problemen met ons plan. Ondanks dat het nogal een verbouwing is, zaten we met alles netjes binnen alle voorgeschreven maten, rooilijnen, oppervlakten etc. We hebben had zelfs nog wel wat richoureuzer kunnen doen.

Mooi!!!!!! Hopen dat ze zich er uiteindelijk ook aan houden ;)

Wij zijn al sinds augustus vorig jaar bezig met de vergunning van de doorbraak van de keukenmuur om open keuken te maken :z

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:42

Manzano, dat zou toch niet zo moeilijk moetenzijn lijkt mij :') maar ja, ik ben geen ambtenaar!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:55

Goedesmorgens!

Wat een narigheid met gelees op bokt en het tegen je gebruiken. Maarja, dat is en blijft natuurlijk het risico van iets op internet zetten: alles is terug te vinden. Hoop voor je dat het daarbij blijft.

Ik ben ook wel erg benieuwd hoe dat gaat lopen met die renteaftrek.

Goed nieuws Rowo! Nu nog even spannend of jullie het huis daadwerkelijk krijgen. Heb je al meer informatie over die andere bezichtigingen? Zijn die positief voor hun verlopen, of juist positief voor jullie?

Wat een leuke banen Idefix! Hoor je niet zo vaak! Meestal is het brandweerman, politie, piloot en stewardess :D.

Vergunning om een keukenmuur te slopen? Hmm.. Volgens mij ben ik echt harstikke illegaal bezig geweest dan, want ik heb de steunmuur tussen mijn slaapkamers weg laten halen en wist helemaal niet dat je daar een vergunning voor nodig zou kunnen hebben? Ach, zeg gewoon dat het al was, mochten ze ooit een keer komen kijken ;). Heb wel de gemeente gebeld hoe het zit om mijn schuinaflopende schuur te slopen en deze recht op te bouwen en hier heb ik gelukkig geen vergunning voor nodig :).
Voorste gedeelte van het huis vordert al aardig. Volgend weekend gaan we het vloertje leggen en deze wordt afgewerkt met barokke hoge witte kunststof plinten <3. Hier een fotootje. Kastje aan de linkerzijde moet nog een openklapdeurtje voor, maar ik was scharnieren vergeten te halen :+. De 2 lange muren blijven wit en om de schuifdeurtjes en onder het raam naast/achter de verwarming is het ook bruin. Eetkamer gaan we hetzelfde doen, alleen dan in tegenovergestelde richting natuurlijk :). De gang vind ik nu ook veeeeels te wit, dus daar ga ik vandaag in het nisje (1.80x1.00) ook een bruin tintje aan geven.
Afbeelding

Ben nog steeds aan het wachten op de offerte voor de reparatie aan de buitentrap van de bovenbuurmannen, zodra zij hun akkoord hebben gegeven, kan deze gemaakt worden, ben ik van mijn lekkage af en kan ik de slaapkamer laten stuken en de badkamer laten bouwen. Vrijdag komen de spullen van de badkamer, zal wel lekker een vol boeltje worden :).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:03

Wat wordt het mooi Yv! Wat een gedoe nogsteeds.... Hopelijk is het snel opgelost.
Waarom geen houten plinten? (ik gruwel echt van kunststof O:) )

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:14

Ligt er ook maar net aan of het een draagmuur is yv.
Is niet alleen voor de gemeente van belang maar ook voor je verzekering als er bijv brand uit breekt.

Is ook niet moeilijk Mootje. We hebben ook zo'n gesprek gehad met de gemeente en was allemaal geen probleem. Alleen uiteindelijk wordt elk minuscuul detail bekeken en daar blijft het nu hangen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:15

Ja, maar heb me er ondertussen maar bij neergelegd. Heb geen zin in die rompslomp en de trap is toch kosten bovenbuurmannen. Als hun het via hun verzekering willen doen achteraf, be my guest, maar ik ga het niet via de verzekering regelen.

Ja, i'm in love <3. Kleur is iets donkerder geworden dan geplanned, daarom is het "kleur-schema" iets omgegegooid. Wilde eigenlijk nog die hele muur aan de kant van het kastje bruin doen, maar dat gaat me een beetje té donker worden.

Waarom kunststof plinten? Omdat ik ze wel makkelijk vind :=, lekker makkelijk ook om schoon te houden en ik kan er draadjes achter verstoppen. Hout moet ik eerst weer gaan verven (gezien ik hoogglans wit wil, voor het contrast met de rest) en zijn ook nog een stukkie duurder dan die kunststof dingen. En de kunsttof heeft precies het model die bij mijn hoekstukjes en de rest van mijn houtwerk past.

Edit: Ja, mijn muur tussen de kamers was een draagmuur, ze hebben een bint moeten plaatsen.
Ojee, dus ik begrijp dat mócht er brand uitbreken ooit, dat ik dan een probleem heb? Hmm... >;)
Ik dacht echt dat binnen in huis (zolang je geen monumentaal pand hebt) gewoon zorg voor jezelf was?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:34

Nee helaas!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:04

@ Yv_: die kleur bruin is niet helemaal mijn ding, maar die deuren :+: Super mooi!

En wat betreft de gemeente; ach eerst maar zien of we het huis kunnen kopen, maar het plan past iig in het bestemmingsplan.

@ Manzano: doorbraak keukenmuur heb je dus een vergunning voor aangevraagd? Snap niet dat dat zo'n probleem is. Geen mens heeft er last van.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:07

Heeft ook niks met last te maken :n Gaat om constructieve berekeningen. Die op elke mm moeten kloppen.
En met een bestaand huis ben je afhankelijk van de gegevens die nog in het archief te krijgen zijn mbt bouw. En daarop lopen we vast.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:07

Waar het om gaat snap ik wel, maar volgens mij ken ik bijna niemand die daar een vergunning voor aangevraagd heeft :+ Wordt gewoon gedaan :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:17

rowo schreef:
Waar het om gaat snap ik wel, maar volgens mij ken ik bijna niemand die daar een vergunning voor aangevraagd heeft :+ Wordt gewoon gedaan :))

Ja dat is je eigen risico. Als je in een rij woont en je hebt brand en na onderzoek blijkt dat je huis is ingestort daardoor en je het huis van de buren daarme ook hebt meegetrokken heb je echt een probleem ;)

edit: en ik heb in m'n omgeving iets te veel mensen die te maken hebben gehad met woningbrand om te zeggen "dat overkomt mij niet".