We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:33

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:34

Ik heb 2 spaarkaarten gegeven

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 13:41

FrNo schreef:
Voor de zegels is er een eigen topic, hier heb je meer kans, denk ik.
[LZP] Spaaracties supermarkt/ winkels/ spaarpunten

Klopt, ik heb per ongeluk in het foute topic gepost. Ik heb al een een verzoek gestuurd om mijn post te verwijderen.

Iedereen die me zegels heeft gegeven: bedankt! Ik heb genoeg zegels gekregen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 14:51

Nou heb bijna €1.000 aan kosten voor de auto, dus even helemaal k#t. Maar dan is inmiddels al het grote onderhoud wel weer aan de beurt geweest. :')

Heeft iemand hier ervaring met raamfolie bij enkel glas? Scheelt het echt in stoken en condensvorming op ramen?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:37

Kaitlyn schreef:
Heeft iemand hier ervaring met raamfolie bij enkel glas? Scheelt het echt in stoken en condensvorming op ramen?

Stoken weet ik niet, maar wel tegen condens. Mijn voordeur is een rampgeval en altijd sloten water op dat ding. Niet een randje condens, maar serieus echt zeiknatte ramen. 2 jaar geleden folie erop gedaan en alleen met koudere temperatuur buiten dan -5 heb ik nog een ieniemienie randje condens. Verder altijd droog nu. Heeft er 2 jaar goed opgezeten. Moest pas eea aan de voorkant klussen dus had het eraf gehaald, wil het er van de week weer opgooien als ik ergens een thuis ben en het nog licht is.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:43

Yv_ schreef:
Kaitlyn schreef:

Stoken weet ik niet, maar wel tegen condens. Mijn voordeur is een rampgeval en altijd sloten water op dat ding. Niet een randje condens, maar serieus echt zeiknatte ramen. 2 jaar geleden folie erop gedaan en alleen met koudere temperatuur buiten dan -5 heb ik nog een ieniemienie randje condens. Verder altijd droog nu. Heeft er 2 jaar goed opgezeten. Moest pas eea aan de voorkant klussen dus had het eraf gehaald, wil het er van de week weer opgooien als ik ergens een thuis ben en het nog licht is.

Nouja al hebben we die condens inderdaad niet meer. Want slaapkamerraam is echt zeiknat 's ochtends (met het bovenraampje dag en nacht open) en de waskamer ook zoveel condens aan de binnenkant van de ramen.
En in de keuken ook trouwens. Raam en deur enkel glas, baat het niet dan schaadt het niet...

Welke folie heb jij? Die van Tesa? Of ergens anders van?

Yv_

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:48

Die van Tesa inderdaad :j. Heb 1 keer een ander gekocht die net iets goedkoper was, maar die kromp niet, maar die smolt toen de fohn erbij in de buurt kwam _O-. Dus goedkoop werd duurkoop.

Voor je slaapkamer en keuken zal het wel schelen denk ik. Je waskamer los je er alleen niet mee op vrees ik, omdat het daar door natte was komt. Dan kun je daar beter een raampje of een rooster open zetten om te ventileren als de was hangt te drogen, of een ontluchtiger neerzetten. Kun je die kamer luchten? Want bij mij(n oude en slecht geïsoleerde huis) is het (op de voordeur na, want daar is juist teveel ventilatie _O_ ) vrijwel allemaal het probleem van doorluchten.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:06

We hebben overal al het bovenraampje open en luchtontvochtigers staan. :')
En de deur van de waskamer staat altijd open naar de overloop zodat het in ieder geval zoveel mogelijk kan doorluchten.
Hebben toch maar besloten om een droger te gaan kopen binnenkort. Niet echt besparend, maar dit is echt vreselijk. In de zomer droogt het als een malle, maar dan heb ik ook de balkondeur openstaan van die ruimte. Dat kan nu echt niet, want dan regent het half in als het regent.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:07

die droger denken wij ook over, maar ik heb gewoon geen flauw idee waar ik m neer moet zetten...
Dus ik denk dat hier eerst de ontvochtiger/reiniger komt..

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:09

Wij gaan 'm bovenop de wasmachine zetten, want ik heb anders ook geen idee waar ik 'm kwijt moet. :o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:22

mijn wasmachine staat onder de kookplaat / aanrecht.. de droger past daar helaas niet bovenop :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:31

O jeetje, dat is wel heel heftig dan. Ik droog de was ook vrijwel altijd in mijn slaapkamer (heb wel een droger maar vind het écht zonde geld en gebruik 'm dus alleen soms of in nood), maar zeker geen zeiknatte ramen. Daar heb ik overigens geen folie. Heb daar wel altijd het rooster openstaan. Merk wel dat het nu een stuk langzamer droogt dan in de zomer en heb sinds vorig jaar een luchtontvochtiger staan met sneldroog/wasfunctie. Die sleep ik ook gerust mee naar de badkamer (oke, ik heb ensuite badkamer, dus het is niet zo'n afstand) als ik in bad ga zitten ofzo. Voelt gewoon wat gezonder dan al die stoom en natte lucht van de was ofzo. Maar zo erg als dat jij het schetst, is het hier zeker niet. Zit nog even te bedenken wat je meer zou kunnen doen dan luchten? Want de folie gaat het probleem natuurlijk niet tegen. Ik zou denk ik sneller een ontluchtiger kopen dan een droger. 1: ze zijn een stuk zuiniger. 2: het helpt de luchtvochtigheid omlaag te krijgen, waardoor de condens op de ramen ook minder zal worden. Dat doet een droger niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:37

Nou ja ik werd net gebeld door de VVE, dat de plannen voor HR++ ramen volgend jaar uitgevoerd gaan worden, dat scheelt weer.. (moet ik wel zelf betalen, maar toch)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:56

Ik heb een was/droog combinatie. Is niet de snelste maar aangezien ik het meeste toch op hang op te drogen is dat niet super vervelend voor mij en dat scheelt wel echt ruimte.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:33

Hier bespaard vandaag. Bij welkoop vanavond 20% korting op alles, dus wat kippenvoer ingeslagen, lichthalsbanden voor de honden, houtvezel en hooi voor de cavia’s.. scheelt toch wat.

En moest vandaag in Zaandam zijn en meteen 65kg vers vlees voor de honden en katten meegenomen, scheelt weer 11,50 bezorgkosten :D

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 14:38

Hier lijkt besparen wat lastig te worden.
VVE wil graag dubbelglas op een aantal plekken, goed idee zou je zeggen.
Voorzitter heeft een grote mond en harde stem. Verheft ook zijn stem om punten kracht bij te zetten en walst over punten heen (iemand krijgt zijn huis niet warm? Volgend jaar komt er een nieuwe ketel, en door...).
Nu is zijn voorstel dat grotere woningen een eigen bijdrage gaan betalen omdat die meer ramen zouden hebben. 1) dit klopt lang niet altijd, 2) de grotere woningen betalen sowieso al veel meer aan de VVE dan de kleinere. Dus we gaan zien wat daaruit komt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 19:24

Citaat:
65kg vers vlees voor de honden en katten
zo dan dat is een schaap :+

Ja kan best lastig zijn met VVE's... toch moeten besluiten met meerderheid van stemmen genomen worden of zo'n voorzitter nu hard schreeuwt of niet ...

Nou nog drie weken dan gaat mijn zoon verhuizen... stress begint nu wel toe te slaan. In ieder geval verhuizers geregeld / hij heeft al flink wat ingepakt / opslagruimte voor mezelf geregeld :=

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 16:03

Ja 2 honden van 25 en 35 kilo en 6 katten die het eten, dan gaat t wel hard :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 15:19

Hoe is het hier?

Ik inmiddels mijn nieuwe uitgebreidere financieel overzichten voor komend jaar klaar. Zover als mogelijk al de verwachte inkomsten en uitgaven erin gezet. Vooral de opvang, aangezien we dag extra moeten gaan afnemen en er nog een kindje bij komt. Zolang we op andere plekken (lees dingen als uit eten en nieuwe kleren) wat bezuinigen, dan moet het lukken. Dus dat is fijn om al te kunnen zien!

Ook wil ik de potjes methode gaan proberen komende tijd. Dus elke maand een vast bedrag in bijv het potje voor kapper enzo zetten en dan eruit halen als ik daadwerkelijk weer naar de kapper ga. Zie dat zoveel voorbij komen, dat ik het graag eens wil proberen.

Ook bewuster bezig met boodschappen. Zit nu wekelijks op zo’n 80 euro voor 2 volwassenen + dreumes zonder heel zuinig te doen, maar wel logischer. Dat was eerst makkelijk 120 per week.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:46

Hier gaat het goed! Wij zijn vooral veel bewuster nu met uitgeven merk ik. Dus we sparen nog niet het bedrag dat ik zou willen sparen met onze salarissen, maar de basis bedragen sparen lijkt goed te lukken! Ik heb door alles goed bij te houden veel beter inzicht in waar we gewoon veel geld weg gooiden aan ‘niks’. Dat is al een heel stuk opgelost nu!

Verder is de kogel door de kerk dat onze private lease auto eruit gaat. We gaan terug naar een auto en houden het even op onze klein maar fijne Honda Jazz. Deze is groot zat voor nu, maar in de toekomst willen we hem graag inwisselen naar een grotere. Een auto vakantie met dat wagentje en kind (en hopelijk in de toekomst kinderen) is wel een flinke uitdaging namelijk. Het bedrag dat we aan de leaseauto betalen ga ik dan direct naar de ‘nieuwe auto’ spaarpot schuiven.

Ik heb in de planning komend jaar met mijn vervolgopleiding te gaan starten, dat zou vanaf september zijn. Dan gaat m’n salaris toch ene flinke klap naar beneden. Gelukkig maar tijdelijk, en daarna is dat gecompenseerd. Maar tijdelijk is toch drie jaar. Dus extra sparen kan geen kwaad!

Ps. @lineolum ik moest even slikken bij het woord dreumes haha. Volgende maand is het al zover!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:22

Zijn jullie alweer op jacht naar een goede zorgverzekering?

Ik zag dat wij maar 7 euro meer gaan betalen voor 2 volwassenen, valt me reuze mee! Wij zitten bij VGZ bewuzt, hoogste eigen risico en geen extra opties. 107 pp.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:27

Zit jij via een collectief denice?107 mocht ik willen :+ Zoals het nu lijkt kom ik uit rond de 145. Dat is met tandarts tot 250 en 6x fysio.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:34

Ik moet er nog even goed voor gaan zitten. Basisverzekering bij VGZ (Basis Keuze) valt de verhoging inderdaad heel erg mee. Maar ik heb momenteel ook nog een aanvullende verzekering die ik niet gebruik, gezien ik via mijn werk een gratis aanvullende verzekering heb met veel betere voorwaarden en vergoedingen.
Grootste overweging is dat ik komend jaar nog wel weer ga bevallen, dus nog even moet uitrekenen of de premie dan uit kan tov de vergoedingen. En dat mijn dochter naar de aanvullende verzekering van mijn man moet, want dan is zij wel goed verzekerd ook. En mijn man is daar nogal lui in.
Tandartsverzekering heb ik nog nooit gehad en kan tot nu toe altijd uit, eigen risico verhoog ik nooit, want die maak ik altijd op.

Winged, collectieven voor basisverzekering bestaan niet meer! Denk dat het met name door verhoogd eigen risico komt dat Denice deze premie heeft.

Sannens, echt hoor |(

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:41

Ik ben vorig jaar overgestapt van Anderzorg naar Just, nadat Anderzorg de tarieven belachelijk veel verhoogd had.
Ik zie dat Just nog altijd een van de goedkoopste is, met €107,95, dus denk dat ik daar gewoon bij blijf. Ik heb em niet nodig gehad vorig jaar, dus geen idee of ie goed is.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:49

8nnemiek schreef:
Ik ben vorig jaar overgestapt van Anderzorg naar Just, nadat Anderzorg de tarieven belachelijk veel verhoogd had.
Ik zie dat Just nog altijd een van de goedkoopste is, met €107,95, dus denk dat ik daar gewoon bij blijf. Ik heb em niet nodig gehad vorig jaar, dus geen idee of ie goed is.

Zelfde hier. Jarenlang klant geweest bij Zilveren Kruis maar na de enorme verhogingen vorig jaar ook overgestapt naar Just. Als die het goedkoopste is/blijft, dan blijf ik er ook bij. Ik heb hem ook niet nodig gehad