Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 00:55

Kymalin schreef:
Oh wauw Cayenne wat een gaaf huis van binnen. Ik vind het juist warm en sfeervol. Dat nisje met dat bad ook zo leuk gedaan. Nee, ik zou er zo in trekken.

Ik hou er ook wel van!

Alleen je zou het maar een geweldig huis vinden en het kopen en het toch weer licht willen maken, dan heb je een bak werk joh, niet te doen :')

Die in Schoonebeek is ook wel weer een leuk mysterie? Iemand kennis van de bewoners daar? :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 01:13

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 01:16

Wat is er een mysterie aan?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 01:21

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 01:29

Pinda_Dipje schreef:
In Almere zou ik nog niet dood gevonden willen worden, ik sla ook over. :')

Grappig,ik zeg altijd als ik ooit terug naar nederland ga,word het Almere. Dat is vooral omdat er zoveel groen en ruimte is net buiten Almere.Nu ken ik wel alleen Buiten.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 03:44

Cayenne schreef:

Gaat misschien wat ver _O- :+

manzano schreef:

Dit:

Cayenne schreef:
De badkamer vind ik ook mooi! Ik denk alleen dat je overdag altijd het licht aan moet hebben.

Het huis in Schoonebeek vind ik leuk en idd vrij weinig geld.
Staat wel al tijden te koop. Ik vraag me af waarom?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 06:31

Alja schreef:
Maar ook in het noorden stijgen de prijzen.
Het is echt niet meer dat je hier voor een appel en een ei kunt wonen in een instapklare woning.

Klopt, helemaal mee eens. Maar ik heb n woning gekocht met veel meer grond, niet in de buurt bij de Avebe of windmolens en die was niet zo duur als deze, niet zo ver er vandaan. Overigens wel n nette woning met leuke faciliteiten.
5 hectare vind ik wel wat overdreven trouwens.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 06:43

Mag ik hier even een vraag stellen?
Als jullie op zoek zouden zijn naar een huis in het buitengebied (zonder gelegenheid voor paarden) en je vindt n supermooi huis op ca. 1000m2. Er zit alleen een schuurtje bij en er is geen mogelijkheid tot bijbouwen van meer bijgebouwen. Het heeft echt een prachtig uitzicht over de weilanden en je wandelt of fietst zo de prachtige natuur in. Het ligt op het erf van een boerderij, (15 meter van het eerste bijgebouw van die boerderij) je hebt recht van overpad dus je moet over het erf om bij het huis te komen.

Alleen de bewoners van de boerderij zitten niet op nieuwe mensen op hun erf te wachten en kunnen als ze vervelend willen doen je volledige uitzicht en je directe toegang naar het wandelgebied wegnemen omdat de woning middenin hun perceel grond ligt.

In hoeverre zouden deze omstandigheden dan invloed hebben op je interesse voor zo’n huis?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 07:26

Dat zou voor mij ook liggen aan hoeverre de bewoners er niet op zitten te wachten. Valt er met ze te praten en waarom zijn ze er zo op tegen?
Ik zou geen zin hebben in gedoe met mijn buren. Dat gaat echt ten koste van je woongenot.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 08:02

Ik zou niet over het erf willen van anderen om bij mijn huis te moeten komen.
Als je dan eens was laat visite hebt (of je komt zelf laat thuis) kan dat problemen gaan geven.

Wij hebben een leuk huis laten gaan omdat er andere direct over dat erf moesten naar een huis wat omsloten werd door dat perceel.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 08:43

WA; je situatie zo schrijvende in je post weet je je eigen antwoord al wel ;)
Ik zou het ook laten gaan. Ik denk dat je altijd het gevoel van "buigen" hebt t.o.v. de machtspositie van de buren.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 08:48

Oei als potentiële buren nu al gaan mekkeren over geen zin in nieuwe mensen met recht van overpad, zou mijn interesse enorm slinken. Ik zou dan eerst eens met die mensen gaan praten, want ik zou geen zin hebben in de Rijdende Rechter. En het zou dus echt een No-Go zijn. Sowieso met recht van overpad zou ik oppassen.
In Almere gebeuren er dingen die ik heel tof vind, maar grote delen lijken me vreselijk om te wonen. Als ik denk aan wonen in Lelystad, dán krijg ik het benauwd. En waarom??

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 09:08

WowAmigo schreef:
Als jullie op zoek zouden zijn naar een huis in het buitengebied (zonder gelegenheid voor paarden) en je vindt n supermooi huis op ca. 1000m2. Er zit alleen een schuurtje bij en er is geen mogelijkheid tot bijbouwen van meer bijgebouwen. Het heeft echt een prachtig uitzicht over de weilanden en je wandelt of fietst zo de prachtige natuur in. Het ligt op het erf van een boerderij, (15 meter van het eerste bijgebouw van die boerderij) je hebt recht van overpad dus je moet over het erf om bij het huis te komen.

Alleen de bewoners van de boerderij zitten niet op nieuwe mensen op hun erf te wachten en kunnen als ze vervelend willen doen je volledige uitzicht en je directe toegang naar het wandelgebied wegnemen omdat de woning middenin hun perceel grond ligt.

In hoeverre zouden deze omstandigheden dan invloed hebben op je interesse voor zo’n huis?

Die zou ik laten gaan, en wachten op het juiste huis, waar ik niet met dat soort dingen te maken heb.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 09:11

Recht van overpad was voor mij ook een afstreepreden. Dat wil ik dus echt niet. Idd, teveel Rijdende Rechter-afleveringen gezien hierover.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 09:15

Hier zou ik ook geen zin hebben in gezeur met de buren. Je kan elkaar zo het leven zuur maken. Nee, geen recht van overpad en geen tegenwerkende buren.

Ik vind dat donkere huis prachtig. Ik zou misschien zelf wel iets proberen lichter te maken, misschien een muur lichter maken ofzo. Maar op de bruine plavuizen na vind ik alles prachtig, ook de donkere keuken. Prachtig pand trouwens.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 10:15

Niobe schreef:
Cayenne schreef:

Gaat misschien wat ver _O- :+

manzano schreef:

Dit:

Cayenne schreef:
De badkamer vind ik ook mooi! Ik denk alleen dat je overdag altijd het licht aan moet hebben.

Het huis in Schoonebeek vind ik leuk en idd vrij weinig geld.
Staat wel al tijden te koop. Ik vraag me af waarom?

Dat lijkt me geen mysterie. Voor die plek is het niet weinig geld en er staat heel veel te koop daar.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 10:21

Recht van overpad/weg is niet ideaal. Op zich hoeft het geen ramp te zijn, afhankelijk van de situatie, maar met deze omschrijving zou ik er niet aan beginnen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 10:29

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 10:29

Niobe schreef:
Kymalin schreef:
Oh wauw Cayenne wat een gaaf huis van binnen. Ik vind het juist warm en sfeervol. Dat nisje met dat bad ook zo leuk gedaan. Nee, ik zou er zo in trekken.

Ik hou er ook wel van!

Alleen je zou het maar een geweldig huis vinden en het kopen en het toch weer licht willen maken, dan heb je een bak werk joh, niet te doen :')

Die in Schoonebeek is ook wel weer een leuk mysterie? Iemand kennis van de bewoners daar? :+

Zo aan de grens is dat een hoop geld, het is niet voor niks dat ik zoveel leerlingen heb die in Duitsland wonen. Zeker 1 of 2 per klas. Verder is het best wel ons kent ons, moet je tussen (willen) passen.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:45

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 15:19

WowAmigo schreef:

Alleen al recht van overpad zou ons doen afhaken. Ik heb het te vaak voorbij zien komen bij de rijdende rechter. Als ieder gewoon zijn eigen heeft dan kan er ook nooit gezeur van komen. En je kunt nog zulke geweldige buren hebben maar die kunnen ook verhuizen en waar krijg je dan mee te maken?

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 15:23

Wij hebben toen we een huis zochten ook wel in Schoonebeek gekeken maar wij vonden het uiteindelijk toch teveel een uithoek. We wonen in een dorp net boven emmen en ik werk in Assen. Waren we naar Schoonebeek verhuisd dan had ik zo een uur extra reistijd per dag gehad. Dat werd mij te gortig. En volgens mij is Schoonebeek ook veengrond?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 15:48

Heb laatst bij een huis met overpad gekeken en dat was echt geen probleem. Laatst ook twee verkocht ook waarbij het geen issue was.
Bedenk wel dat de rijdende rechter gevallen wel echt extreme uitzonderingen zijn. Het hoeft helemaal niet zo spannend te zijn.
Maar goed als ik naar de RR kijk durf ik sowieso niet meer bij mensen in de buurt te gaan wonen :))

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 16:08

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 16:15

Het hoeft misschien geen probleem te zijn, maar het kan altijd een probleem worden. Hoe je het ook wendt of keert. Dus nee, voor mij echt nooit recht van overpad.