[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaaaren

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:56

Lekker bezig MarliesR! Kamertje is heerlijk fris zo!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:04

Locatie is alles inderdaad.

Ik ben ook nog steeds elke dag gelukkig als ik mijn oprijlaan op rijd, naar mijn eigen land en bos kan kijken terwijl ik parkeer bij onze van buiten fantastisch lelijke jaren 70 bungalow die er van binnen wel ondertussen top uit ziet.

Huis kun je verbouwen tot je zin, of plat gooien en een nieuwe bouwen, aan de locatie kun je weinig veranderen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 11:07

Kan ik het alleen maar mee eens zijn! Locatie is voor ons ook zo belangrijk!!
Wat een mooi resultaat heb je geboekt met het kantoorkamertje!! Petje af! :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 02:02

Zoals het kamertje nu opknapt, zou ik het best zonde vinden alles weer te slopen en opnieuw te beginnen. Maar ik ben te simpel, heb absoluut geen fantasie etc.

Wij zoeken al een tijd een huis, maar de locatie is echt heel belangrijk. Toch moet het huis op de juiste locatie wel een beetje passen.

Met de stijging van de prijzen, komen we voor onze wensen toch steeds meer tegen ons limiet aan te zitten en dan blijft er gewoon minder over om te sparen voor verbouwen. En bij sommige huizen moet je wel direct wat verbouwen om het leefbaar te maken. Hadden we hier ook.

Plaatjes van de paarden zijn super!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 17:05

Woow wat een verschil. :D

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:38

Al nieuwe vorderingen gemaakt ...
& niet te veel overlast gehad van het onstuimige weer en de vele regen :x

Groet Karin.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 21:57

missfalki schreef:
Al nieuwe vorderingen gemaakt ...
& niet te veel overlast gehad van het onstuimige weer en de vele regen :x

Groet Karin.

Korte antwoord, nee :+
Met het slechte weer lag het buiten even zo goed als stil en binnen is het eigenlijk vooral afwachten tot de daken klaar zijn. Zou in theorie wel verder kunnen met de laatste muren in de woonkamer verven en wat gordijnen vervangen, maar daar had ik geen zin in :+ . "Met al die regen droogt het nu toch ook minder goed..." Goed excuus he :D

Met deze hoeveelheid regen wordt de track hier toch ook gewoon wel echt blub. Maar zoals vandaag dat er wat minder water valt, droogt het ook allemaal weer heel erg snel.

Paarden hadden de blub tot de oren haha (merrie heeft witte benen....)
Afbeelding

Qua randdingen regelen zijn we wel weer wat verder! De offerte is zo goed als rond voor het vervangen van de daken! Het geld wat we besparen op het dak van de paardenschuur, stoppen we ook gelijk weer terug in de paardenschuur. Daar komen nu sandwich panelen op! Erg fijn. Zou op termijn graag een theorie/les ruimte boven willen maken. En dan is het dak dus al mooi geïsoleerd!

Daarnaast is de aanvraag voor de vergunning voor de rijbak de deur uit! In principe moeten we die gewoon krijgen, maar vind het stiekem toch spannend :D Nu eerst het lange wachten op reactie van de gemeente. Heb al wel de bevestiging dat ze de aanvraag binnen hebben.

superpony schreef:
Zoals het kamertje nu opknapt, zou ik het best zonde vinden alles weer te slopen en opnieuw te beginnen. Maar ik ben te simpel, heb absoluut geen fantasie etc.

Wij zoeken al een tijd een huis, maar de locatie is echt heel belangrijk. Toch moet het huis op de juiste locatie wel een beetje passen.

Met de stijging van de prijzen, komen we voor onze wensen toch steeds meer tegen ons limiet aan te zitten en dan blijft er gewoon minder over om te sparen voor verbouwen. En bij sommige huizen moet je wel direct wat verbouwen om het leefbaar te maken. Hadden we hier ook.

Plaatjes van de paarden zijn super!

Ja snap het hoor! Maar zoals het kamertje was, was echt niet fijn om in te werken. Nu is echt echt een fijne werkruimte. En aangezien daar toch een groot deel van het geld verdiend wordt om het huis van te verbouwen is dat wel belangrijk :+

Zo op de foto's lijkt het heel netjes en het is ook gewoon een fijne ruimte! Maar op detailniveau is het verre van perfect hoor (bewuste keus ivm tijdelijk en kosten/baten in balans houden). En we gaan ook niet de toekomstige indeling van het huis aanpassen op dit kamertje.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 16:25

Toch vorderingen want die regeldingen zijn net zo belangrijk
anders komt het vervolg er ook niet :D

Zie geen witte benen meer ;)
wel fijn dat het wel snel weer droogt, dan ligt de track toch wel wat hoger

Groet Karin.

Anneloree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:33

Ohh wat een leuk project en wat zijn jullie al ver! Ik volg ook mee :)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 22:08

missfalki schreef:
Toch vorderingen want die regeldingen zijn net zo belangrijk
anders komt het vervolg er ook niet :D

Zie geen witte benen meer ;)
wel fijn dat het wel snel weer droogt, dan ligt de track toch wel wat hoger

Groet Karin.

Ja, kreeg alleen helaas al brief van de gemeente dat mijn schets niet afdoende was, dus moet er nog weer mee bezig :+

Track is op paar kleine plekjes na gelukkig al weer helemaal droog. De overloop van het water stroomt allemaal de zomerweide in :+ Die staat nog wel deels onder water. De poel is ook bijna overstroomd.
(Foto is dus niet de poel, maar gewoon een stuk weiland haha)
Afbeelding

Het weer nu is wel weer extra genieten na die enorme hoeveelheden regen en wind! Vandaag even klein klusprojectje om wat meer orde in de chaos te krijgen! Wat stukken rest-hout en strotouwtjes :+ :D

Afbeelding

In het midden komen nog drie zwarte hoofdstelhangers erbij (die zijn nog onderweg). Idee was een kleur per paard (voeremmers hebben dezelfde kleuren). En wat kleur staat wel vrolijk.
Afbeelding

Wel heel leuk ook is dat langzaam alles weer begint te groeien en bloeien. Komen we er achter wat we eigenlijk allemaal op het terrein hebben staan :D . Deze roze bloessem is wel erg mooi <3
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:16

Ja met dit weer is het gewoon genieten! Ik heb ook lekker geklust op mijn weitje :D

Leuke oplossing zo met de hoofdstellen :D

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:33

hahaha, die foto van het hoofdstelrek is voor een ocd-er niet te doen }> je roze halstertouw bij een blauwig halster en je blauwige touw bij het roze gedeelte :? >;) :roll:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:39

Handig hoor zo alles op een rijtje!

Maarreh.....begin nou zelf ook niet aan stro-touwtjes, voor je het weet... :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 14:04

zimbabwe schreef:
hahaha, die foto van het hoofdstelrek is voor een ocd-er niet te doen }> je roze halstertouw bij een blauwig halster en je blauwige touw bij het roze gedeelte :? >;) :roll:

:D :D :D
Ik heb geen roze halstertouw haha. Het blauwe touw zit aan een zwart halster :D

pmarena schreef:
Handig hoor zo alles op een rijtje!

Maarreh.....begin nou zelf ook niet aan stro-touwtjes, voor je het weet... :D

Hahaha, voor tijdelijke oplossingen mag het! Toch ?! :+

Moest vanochtend wachten op een pakketje dus even in de woonkamer bezig geweest. O.a even nog weer een oud gordijn weggehaald, spijkers uit de muur en eerste laag van dat speciale nicotine reiniger er over. Ze hadden over de gordijnhouder heen gestuct :+. Maar met een beetje 'gepast geweld' is die er ook weer af :+

En zo dichtbij zie je ook weer goed waarom we het wel allemaal verven ondanks dat deze ruimte ook een soort van tijdelijk is wahaha.
Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 17:42

De ontbrekende hoofdstelhangers waren er dus nu mooi kunnen afronden en nog een zadeldrager zodat ik het zadel even ergens kwijt kan (bewaar ik verder binnenshuis).

Ook nog weer een lading turf weggehaald. Het blijft elke keer weer tegenvallen hoeveel werk dat is omdat het zoooo'n enorm dikke en compacte laag...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MarliesR op 20-03-19 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:52

Had je daar geen turfjes van kunnen steken voor de buitenhaard deze zomer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:05

Dan krijgt Ts de milieudienst op dr dak wegens stankoverlast. :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:59

Je zou het bijna met de drillboor even los drillen :')
Of met een sjofeltje eruit rijden haha.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:46

Jeetje dat is een flink Karwei

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:02

Als het idd goed is aangestampt zou ik er mooie 'stenen' van steken, buiten in de zon te drogen leggen (af en toe keren) en kijken of ze het in een houtkachel leuk doen :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:06

Jeetje wat een dikke laag ook nog. Lijkt geen eind aan te komen :oo

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:23

Brrrr, daar krijg ik echt hogedrukspuit neigingen van. Zo vies. :=

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 15:07

Mwoah, ligt denk ik al een jaar of 4/5 in de stallen incl dus zeker 4 jaar paardenpis er overheen. Ik steek nu steeds met een riek een stukje af (insteken, aanschoppen, los wiebelen aaaaand repeat :+ ).

MarlindeRooz schreef:
Brrrr, daar krijg ik echt hogedrukspuit neigingen van. Zo vies. :=

Pfff ja I know!!! Mijn handen jeuken ook echt om met de hogedrukreiniger bezig te gaan haha. Maar moet nog even wat beter weer worden en wil dat het dak eerst klaar is. Want als het regent komt er elke keer ook weer nieuwe zooi binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:22

Lijkt mij echt zalig , lekkere workout om je hoofd leeg te maken en die troep eruit te jassen :)) . Zal waarschijnlijk niet zo rooskleurig zijn in het echt haha

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 17:47

Rebecca schreef:
Lijkt mij echt zalig , lekkere workout om je hoofd leeg te maken en die troep eruit te jassen :)) . Zal waarschijnlijk niet zo rooskleurig zijn in het echt haha

Je bent welkom om hier je hoofd even leeg te komen maken hoor :+ :D

Maar, zeker met dit weer, is het wel heerlijk om even buiten bezig te zijn!

We zijn vandaag even samen bezig geweest met het kippenhok. Weer een mooie slag kunnen slaan, al zitten er nog wel wat uurtjes in :+

Combi veel snoeiwerk, gaas knippen en vervolgens alles los trekken (gaas gaat ook nog een flink stuk de grond in). De vijf (!) extra lagen omheining die nog tegen het kippenhok aan zaten zijn nu in elk geval weg (kippengaas, tuingaas, nog een laag kippengaas, zware kwaliteit schapengaas en een metalen schapenhek). En dus weer een heel stuk snoeiwerk gedaan. Kijken of ik van de week ook de achterwand van gaas weg kan halen.

Afbeelding

Afbeelding