Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:00

Puera schreef:
*negeert rode letters O:)*

Vraagje… bij hoeveel keukenzaken zijn jullie langs geweest voordat er een keuze gemaakt is?

Vorige keer bij een stuk of vier, vijf. Nu bij eentje.

MoniqueT

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 13:20

Wij hebben al twee keukens door hetzelfde bedrijf laten plaatsen, ook het enige waar we geweest zijn. Goed is heel goed in dit geval.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 22:00

Ik ben bij 4 geweest.
Eén was heel mooi en topkwaliteit maar echt veel te duur helaas.
De tweede te opdringerig met steeds bellen.
De overgebleven 2 ontliepen elkaar nauwelijks in prijs en heb ik gekozen op waar ik het beste gevoel bij had.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 10:15

Hallo.

Ik lees even mee.
Ik ben bezig met een bouwdepot, het is nog de vraag of ik de keuken erbij ga doen (ligt aan de kosten)

Ik heb nu dit:
Afbeelding

Afbeelding
(Let niet op de troep, deze is gisteravond gemaakt en vandaag is het schoonmaak dag)

Het muurtje wil ik er absoluut uit hebben.
En dan wil ik denk ik naar een U keuken.

Ik wil eigenlijk het allerliefste een kook eiland , maar daar is dit huis te klein voor.

Dit heb ik zelf even ontworpen:

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 10:53

Dat muurtje kan er waarschijnlijk niet uit ivm draagmuur. Dus dan moet je een nieuwe stalen balk en iets dat die balk opvangt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 11:40

MarjanB schreef:
Dat muurtje kan er waarschijnlijk niet uit ivm draagmuur. Dus dan moet je een nieuwe stalen balk en iets dat die balk opvangt.

Nee. Dat is geen draagmuur.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 12:14

Mijn nieuwe hypotheek is goedgekeurd met bouwdepot. Keuken is besteld (eind nov levering, dag later fornuis) en de vloer is ook besteld.
Afbeelding

Kasten tot het plafond. Kleur avocado. Incl levering en montage. Geen koelkast, wel vaatwasser. Fornuis van stoves komt erin met dubbele oven. De keuken is van Nolte en komt uit Duitsland. Vloer wordt van floorify pvc.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 16:59

Ik heb een ontwerp laten maken.
Afbeelding

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 18:48

Ik zie dat het een beetje crème kleurig lijkt.

Maar het is grijs
Middelste grijs voor de kastjes en eiken look op het blad Afbeelding

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 20:46

Heerlijk dit topic even door gescrolled.. wij hebben vorig jaar onze keuken verbouwd. Bijna 10 jaar hebben we nog gedaan met het lelijke oudje wat erin zat :+ (ex-huurhuis). Nu een jaar later nog steeds blij dat we het gedaan hebben want ja... het is een hele uitgave. Ruim 20k waren we kwijt maar wel helemaal naar onze smaak incl quooker (in messing patina, echt wauw). De vloeren in keuken + bijkeuken, het stucwerk en het maken van de koof zit hier ook bij in. Eigenlijk de hele ruimte is gedaan behalve het verfwerk. Bijna 5 meter keuken, inbouw koelkast en vriezer konden we er mooi in kwijt!

Afbeelding

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 21:31

Ik kan me voorstellen dat je daar van geniet. Ziet er uit als een fijne ruimte. En inderdaad een hele mooie kraan.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:59

Phrono schreef:
Heerlijk dit topic even door gescrolled.. wij hebben vorig jaar onze keuken verbouwd. Bijna 10 jaar hebben we nog gedaan met het lelijke oudje wat erin zat :+ (ex-huurhuis). Nu een jaar later nog steeds blij dat we het gedaan hebben want ja... het is een hele uitgave. Ruim 20k waren we kwijt maar wel helemaal naar onze smaak incl quooker (in messing patina, echt wauw). De vloeren in keuken + bijkeuken, het stucwerk en het maken van de koof zit hier ook bij in. Eigenlijk de hele ruimte is gedaan behalve het verfwerk. Bijna 5 meter keuken, inbouw koelkast en vriezer konden we er mooi in kwijt!

[ [url=m/wvxpeM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YBxN3M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi! _/-\o_
Mijn keuken/ huiskamer renovatie zit in de afrondende fase, dinsdag wordt de vloer gelegd en dan komt vrijdag eindelijk de keuken *\o/*
Ik zal blij zijn als het straks af is, dan heb ik bijelkaar 4 weken gekampeerd in eigen huis %) dat valt niet mee!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 23:26

Hier zijn wij 1 stapje dichterbij.

Ik heb afgelopen vrijdag officieel mijn bouwdepot aangevraagd.

Alles wat ik wil kan er in! Dus nu wachten op goedkeuring

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 23:28

Wranglerbutt schreef:
Ik zal blij zijn als het straks af is, dan heb ik bijelkaar 4 weken gekampeerd in eigen huis %) dat valt niet mee!

Hier zie ik dus ook het meest tegenop.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 09:01

Wat zijn jullie ervaringen met een downdraft of kookplaat met afzuiging. Wij krijgen alles van Miele en wilden dus een kookplaat met losse downdraft daarachter. Dit word nu afgeraden door 1 zaak omdat zij alleen maar klachten krijgen over downdrafts en volgens hun is alleen Bora klachtenvrij momenteel.

Nu ben ik geen bora fan maar nu ben ik wel aan het twijfelen wat wijsheid is.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 09:22

Ik kook nu 2,5 jaar op een Bora Pure en het bevalt mij heel goed, geen klachten tot dusver. We vervangen jaarlijks het filter. Oh en we eten nagenoeg geen vlees dus er staan zelden tot nooit hele ‘zware’ gerechten met veel vet en walm op de kookplaat, ik denk dat dat wellicht ook meespeelt.
Waarom ben je geen fan van Bora?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:12

Bora heeft volgens mij geen grote kookplaten ( 90/100cm) tenzij je de modulaire systemen neemt maar ik ga geen 7000 euro betalen voor dat systeem. Daarnaast wil ik eigenlijk met mijn pannen onderling kunnen schuiven en dat kan niet door de afzuiging in het midden. Ook lees ik klachten over krassen in de glasplaat die snel ontstaan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:32

Wij hebben een Siemens en die bevalt goed. Nu een jaar in gebruik. Hebben die met grote vlakken zodat je je pan gewoon ergens neer kan zetten of verdelen in 4 vlakken

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:51

Ik heb inmiddels al 3 jaar een Etna. Bevalt heel goed. Zuigt goed af, erg sterk. Moet wel zeggen dat ie bij ons wel op de buitenmuur is aangesloten en dus gelijk naar buiten zuigt

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:03

Urona447 schreef:
Wat zijn jullie ervaringen met een downdraft of kookplaat met afzuiging. Wij krijgen alles van Miele en wilden dus een kookplaat met losse downdraft daarachter. Dit word nu afgeraden door 1 zaak omdat zij alleen maar klachten krijgen over downdrafts en volgens hun is alleen Bora klachtenvrij momenteel.

Nu ben ik geen bora fan maar nu ben ik wel aan het twijfelen wat wijsheid is.

Toen ik naar een keuken keek kreeg ik van meerdere zaken, onafhankelijk van elkaar, het advies om de Bora te nemen. Die schijnt momenteel het beste te zijn én schijnt de enige te zijn waar je zelf het filter van kan vervangen. Anders moet er na een jaar een monteur komen om dat ding te vervangen :$ .

Volgens mij krijg ik er een 90 cm Bora in, maar die kost zeker geen €7000.
Maar goed, verder nog geen praktijkervaring hier. Mijn keuken komt volgend jaar.
Eerst moet het huis opgeleverd worden.

Wranglerbutt schreef:

Valt mee toch? Ik kampeer al 4 maanden in mijn eigen tuin.... :+ .

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:21

Welke bora krijg je Roodvos ?

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:30

Wij hebben de kookplaat met afzuiging van ikea (fordelaktig geloof ik?). Werkt hier heel goed, maar wij zuigen wel direct af naar buiten. Het kan per systeem verschillen of dat mogelijk is, en hoe lang de "buis" naar buiten dan is, of dat je door een koolstoffilter naar binnen afzuigt. En dat heeft weer effect op hoe goed de afzuiging is.

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 13:10

Wij hebben een kookplaat met downdraft afzuiging van Siemens. Bevalt eigenlijk heel goed. De filters kun je overigens hiervan ook zelf vervangen hoor. Siemens was voor ons een stuk voordeliger omdat we alle apparatuur van Siemens hebben.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 13:37

Wij hebben verder alles van Miele dus een merk als guttman nivel of bora zou nog kunnen puur voor de kookplaat. Wij hebben een warmteterugwin systeem in huis dus het moet wel met een filter. Het is dat ons plafond 3.60 meter hoog is anders had ik gewoon een normale afzuigkap genomen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:34

Urona447 schreef:
Welke bora krijg je Roodvos ?

Dat weet ik echt niet meer :o .
Ik ben ca. 1 jaar geleden al op pad geweest omdat ik begin december de tekening moest inleveren bij de aannemer.
Ondertussen zitten mijn papieren in een verhuisdoos. En die doos staat, eeuh, ik denk in de schuur. Of in de opslag. Of toch de schuur >;) ...