Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:18

Nou, heb afgelopen vrijdag nog gewassen, en vandaag alweer 3 wasjes gedraaid. 2 met handdoeken enz. En een propvol met kleren. :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:22

Wij zijn met twee + 2 grote honden+ paard
Ik was denk 6 wasjes in de week
Mijn rijbroeken gaan ook echt niet na 1 keer dragen de was in :n.
Draag en een paar uurtjes en thuis kleed ik me gewoon weer om en hang hem over de verwarming of stoel boven

Beddengoed is een wasje
2 wassen met handdoeken, onderkleding en andere 60 graden muik
2 kledingwasjes
En een variabele was , de ene keer kussenhoezen en kleden
De andere keer een extra handdoeken was van de honden oid

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:34

Maar kun je dan niet beter een grotere wasmachine kopen? Lijkt me beter voor je financien ook? Want als jij zegt met 2 mensen te zijn, en 3 60 graden was (beddengoed en 2 handdoeken etc) te draaien, ik ben alleen en doe een maand over 1 was dus dat is geen eerlijke vergelijking, maar mijn ouders zijn echt van die mensen die alles altijd nieuw moeten dagelijks en hebben beddengoed en handdoeken in 1 was bij elkaar per week?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:38

Ik gebruik bij het beddengoed wasverzachter en die gebruik ik niet bij de rest van de 60graden was
Eventuele andere witte was gaat daar wel bij trouwens (t shirtjes van vriend)

Handdoeken zijn er met douchen al 2 per dag , dan dagelijks ook de vaatdoek etc uit de keuken vervangen soms een setje extra ivm ongelukjes ( hond die wat opboert of naar binnen rent en de bank op vliegt met blubberpoten ) , handdoeken van de honden(mijn Rottweiler teef denkt dat ze een labrador is )

Ik was alleen maar volle wassen en de machine is een 7 kg apparaat (ding is nog maar een paar jaar oud )

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:51

Wauw. 1 was per maand. Ik heb er 3 per week in mn eentje... (werk, sport, paardrijden en gewone kleding) en dan draag ik mn broeken op mn werk al 2 dagen (vlekken of niet)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:00

Na elke douche een nieuwe handdoek? Dat vind ik zo zonde. Na het douchen ben ik toch schoon, dus hang ik hem op de verwarming om te drogen en kan ie nog best een keer of 4/5 mee.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:12

Sonja_vR schreef:
Ik gebruik bij het beddengoed wasverzachter en die gebruik ik niet bij de rest van de 60graden was
Eventuele andere witte was gaat daar wel bij trouwens (t shirtjes van vriend)

Handdoeken zijn er met douchen al 2 per dag , dan dagelijks ook de vaatdoek etc uit de keuken vervangen soms een setje extra ivm ongelukjes ( hond die wat opboert of naar binnen rent en de bank op vliegt met blubberpoten ) , handdoeken van de honden(mijn Rottweiler teef denkt dat ze een labrador is )

Ik was alleen maar volle wassen en de machine is een 7 kg apparaat (ding is nog maar een paar jaar oud )

Oke :) Ik zou het niet voor elkaar krijgen :') maar begrijpelijk als je het zo schrijft dat je meer wassen per week nodig hebt

LizMD schreef:
Wauw. 1 was per maand. Ik heb er 3 per week in mn eentje... (werk, sport, paardrijden en gewone kleding) en dan draag ik mn broeken op mn werk al 2 dagen (vlekken of niet)

Als dit op mij was, 1 beddengoed/handdoekenwas per maand :') De rest was ik 1x per week, dan gaan ook de handdoeken gewoon mee en 1x per maand kiep ik alle handdoeken bij het beddengoed mee. Nog meer als vulling dan omdat het echt nodig is

Zo doe ik het ook inderdaad 8nnemiek, douche om de dag en handdoeken worden wekelijks vervangen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:18

ik gebruik handdoeken maar 1 keer, ga nadat ik mijn private parts er mee droog gepoetst heb idd niet nog eens mezelf er mee afdrogen :n

knabbelgirl, past het bij jou van 1 maand in 1 trommel?
geloof nooit dat ik dat zou redden met het beddengoed, maar idd, ik sla soms ook wel eens over en doe dan van twee weken beddengoed in 1 was en dan valt er een was weg in het geheel ...
uiteindelijk heb ik minstens 4, max 6 wassen per week

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:47

Ik ben alleen he :) Dus ook alles maar voor 1 persoon :) Beddengoed verwissel ik om de week, dus 2 setjes per maand. Ik heb wel een 2 pers bed maar met een 1 pers deken, scheelt ook alweer in hoe groot de hoes is. Ik gebruik 2 handdoeken per week en heb er in totaal 6 voor mijzelf, die voor bezoek worden alleen gewassen wanneer er bezoek zal komen.
Dus mijn warme was is 2 beddensets, en 6 handdoeken. Heb zelfs ruimte over dan
En mijn kledingwas wekelijks (ik doe niet aan scheiden op kleur) die is 2/3e gevuld max
Heb een 8KG trommel

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:10

dat scheelt idd, hier tweepersoonsbed ...
maar door alle waspraat ga ik wel mijn beddengoed beter opsparen ipv toch maar even snel wassen terwijl er nog bij kan :P
twee setjes zouden prima moeten passen ,
scheiden kwa kleur doe ik ook niet
kleding is kleding, het enige wat ik er uit vis is witte kleding en die is zeldzaam hier in huis(in de winter een paar shirtjes van vriend die ze onder iets anders draagt )

ik gebruikte eerst poeder, maar helaas weer een aantal merken verder ivm jeuk en was ik nu met marcels green soap vloeibaar, maar ik doe het wasmiddel in zeeppompjes zodat ik netjes kan doseren zonder uit te schieten. dat scheelt ook een hoop

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:29

Sonja_vR schreef:
ik gebruik handdoeken maar 1 keer, ga nadat ik mijn private parts er mee droog gepoetst heb idd niet nog eens mezelf er mee afdrogen :n

knabbelgirl, past het bij jou van 1 maand in 1 trommel?
geloof nooit dat ik dat zou redden met het beddengoed, maar idd, ik sla soms ook wel eens over en doe dan van twee weken beddengoed in 1 was en dan valt er een was weg in het geheel ...
uiteindelijk heb ik minstens 4, max 6 wassen per week

Die private parts heb je toch net gewassen? Daar is toch niets vies aan op dat moment, hier gaat een handdoek gewoon een week mee.

Hier 1-2 wassen per week met 1 persoon. 1 hete was met beddengoed/theedoeken e.d. en 1 was met kleding, als ik 1 week niet genoeg was heb voor een volle machine spaar ik het op voor de volgende week. Elke dag wassen lijkt me naast zeer duur ook gewoon zonde van de tijd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:33

misschien niet, maar je gat en je doos afdrogen en daarna je gezicht nog eens lekker afdrogen de dag er na?
thanks , but no thanks :n

edit: en nee, ik ben geen smetvrezerig type :n je kunt naast mijn bord kakken zolang je niet spettert, maar sommige dingen. hells no, wat een ander doet, moet een ander weten , ik draai wel een extra wasje

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:39

Hahahaha ik gebruik mijn handdoek ook zeker 2 keer.
Interesseerd mij wat dat ik eerst mn doos afdroog en daarna mn gezicht. _O- (maar ik begin meestal bovenaan dus geen last van)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:40

Hahahaha Sonja. :')
Ik sla een handdoek alleen on en wacht dan tot ik droog ben. En met de handdoek voor mn haar veeg ik eerst mijn gezicht droog.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:45

Mag ik mij hier ook melden? Wij zijn thuis met zijn tweeën en een grote hond. Ik wil wat beter letten op voordeliger boodschappen doen, aangezien ik vind dat we vaak nog wat te veel uitgeven aan boodschappen.
De meeste boodschappen halen we bij de lidl, brood komt bij de spar weg omdat we die het lekkerst vinden en vlees en af en toe wat drinken bij de AH of jumbo. Wasmiddel koop ik waar die op dat moment in de aanbieding is, voorheen had ik lidl wasmiddel maar die vind ik zo stinken. Dus nu fleuril wasmiddel en lenor wasverzachter.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:50

Sonja_vR schreef:
misschien niet, maar je gat en je doos afdrogen en daarna je gezicht nog eens lekker afdrogen de dag er na?
thanks , but no thanks :n

:))

Ik droog me daar gewoon met wc papier, en de rest met de handdoek.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:52

Ik droog mijn gezicht af met het midden van de handdoek en onderin juist met de randen. Dan blijft het ook gescheiden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:04

ClaudiaHS schreef:
Hahahaha ik gebruik mijn handdoek ook zeker 2 keer.
Interesseerd mij wat dat ik eerst mn doos afdroog en daarna mn gezicht. _O- (maar ik begin meestal bovenaan dus geen last van)

Maar bedenk je eens in wat je de tweede keer als eerste afdroogt wat je de eerste keer als laatste hebt afgedroogd :+

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:39

Die 2e keer dat ik me er mee afdroog denk ik daar niet aan.
Kan me er echt niet druk om maken haha.

Boodschappen gedaan voor 62 euro.
(5 personen) een en ander aan afgeprijsd spul en heb nog wat in de koelkast en vriezer.
Hoop dat ik genoeg heb voor deze week.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:46

Sannert schreef:
Hahahaha Sonja. :')
Ik sla een handdoek alleen on en wacht dan tot ik droog ben. En met de handdoek voor mn haar veeg ik eerst mijn gezicht droog.

Haha hier net zo! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:16

Ik moet er niet aan denken :r , mijn private parts en dan die handdoek erna weer gebruiken ieww

Ik gebruik aparte handdoek voor mijn haar die gebruik ik wel 2x

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:22

Ik doe met mijn gebruikte handdoek daarna de vloer drogen. Dus kan ze ook niet 2x gebruiken :n

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:30

Abercrombie schreef:
Ik doe met mijn gebruikte handdoek daarna de vloer drogen. Dus kan ze ook niet 2x gebruiken :n

Hier precies zo en daarna gaat het de wasmand in.

Hier de laatste boodschappen voor deze week opgehaald. Heb nog 5,- boodschappenbudget over dus tevreden.
Ook is de vrieze behoorlijk vol aan het worden dus binnenkort proberen zoveel mogelijk leeg te gaan eten.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:39

Ik heb deze maand niet echt m'n budget in de gaten gehouden. Ben net op m'n werk in goes naar de markt geweest en goedkoop groente en fruit ingelagen was 7,00 kwijt en had echt veel. Ook een pompoen voor 1,- heeft iemand een lekker recept voor pompoen soep?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:51