Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:28

Kentaro schreef:
Een bank via MP geen idee?? Mijn collega heeft laatst nog een z.g.a.n. bank gekocht voor 150,00.
Als poeslief zich dan kan gedragen, kun je altijd nog een nieuwe kopen :D
Ben je wel eens terug gegaan naar de zaak waar je de bank gekocht hebt?? Als ze zeggen dat ie catproof moet zijn, maar het blijkt totaal niet het geval!?

Hier alleen bog maar tweedehands leren banken idd :+
Ik ga met 90+ kg hond (verdeeld over 2 projectielen) echt geen geld uitgeven aan een nieuw spul en ik wil wel leer ivm schoonhouden etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:40

waxmeltsenzo schreef:
Kentaro schreef:
Dacht juist dat een chesterfield redelijk 'hufterproof' was... :P
Een bank van pilotenleer een idee?!

Dit zijn ook leuke stoeltjes?!

http://www.groupdeal.nl/kuipstoel-marie ... nieuw%2529

Daarom hebben wij ze ook gekocht en duur dat ze waren. Maar het is een nieuw laag model en het leer is zachter dan de ouderwetse chesterfields. Echter zouden ze wel catproof moeten zijn maar dat bleek dus niet het geval. Dus of we kopen een goedkoop geval bij sets and sofa's en zien na een tijdje weer een paar 100 euro uitgeven voel je minder dan iets goeds als dat uiteindelijk toch niks blijkt, de banken zijn nog lelijk ook maar we hebben er toen bewust voor gekozen omdat er een kitten Jim, het meeste sloop werk is toen ook aangericht in de kitten tijd. Maar omdat de bank ook vrij stond was het ook wel heel makkelijk voor hem natuur. Jammer.

De stoeltjes zijn heel leuk. Maar niet als vervanging voor een bankstel. Onze voorkeur gaat uit naar een hoekbank, mits de ruimte ervoor geschikt is en de hele bank tegen de muur kan, dat vind ik momenteel belangrijker dan de stof aangezien hij volgens mij alles stuk krijgt.

Tip, ga naar Pronto wonen. Goede kwaliteit voor niet te gek geld.

We hebben er een 'leren' bank gekocht. Het is geperst stof en absoluut krasvrij. We waren voor een 2.5 zits nog geen 500 kwijt.

S&S is echt niet goedkoper.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:41

sonja, heb jij dan 'gewoon' leer of piloten?? Wij hebben nu een stoffen bank (echt ideaal met 2 honden.......) en zitten over een leren te denken. Maar ben bang dat je met een gewoon leren bank de nagels er zo in ziet?!

Bellex

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:47

Jeetje Waxmeltenzo wat zonde van je bank zeg, kun je niet iets proberen met de leverancier, als hij katproof moet zijn en het duidelijk niet is?

@Kentaro: Ik heb een echt leren bank, en daar zie je nageltjes wel op, echter kun je ze ook vrij makkelijk wegpoetsen met leerdoekjes, dan zie je er bijna niks meer van. Maar hier komen de nageltjes er niet vaak op, enkel als poes eraf valt of hond er eens opspringt als ik weg ben. Dus ik weet niet hoe makkelijk dat nog gaat als je het dagelijks moet doen

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:48

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:25

Wij willen straks ook een piloten leren bank als het even kan.

Hond ligt vaak op de bank en met een stoffen bank zit dit onder de haren. Ook heeft hij nogal harde nagels en komt er een kitten dus dan is je bank zo stuk.

En pilotenleer vinden we mooi als het geleefd is heb het idee dat het dan wat minder opvalt ook.

Leuke kleden! Heb gezegd er komt geen kleed maar ga nu toch twijfelen.

We hebben besloten om in de badkamer een kurkvloer te leggen en het liefst ook in de douche zelf en evt. Ook op de wanden en in de slaapkamer vloeren. Volgende week even naar een leverancier. Nog meer mensen met kurk?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:27

Trouwens, mijn ouders hebben hier 2 banken (van 30 jaar oud, zien er nog super uit!) van gewoon leer en 4 honden. Nagels komen er bijna niet op en anders is het zelfs bij mijn hond niet er echt in maar meer een veeg die je zo weg kan poetsen.
Hoe het met kattennagels gaat die xe er bewust in zetten weet ik niet.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:29

Cardy, de ruimte tussen de haard en het raam: is het prcies de afstand dat de bank er precies tussen past? Ik vind het een beetje jammer dat die haard zo staat. Het maakt het lastig om een ruime zithoek te creëren. Je hebt eigenlijk maar twee manieren om je bank dan neer te zetten.
Ik heb een houten vloer in de keuken gehad in mijn vorige huis en had dus inderdaad over de hele verdieping één en dezelfde vloer. Dat is heel mooi maar in de keuken niet handig met vlekken e.d. Je kan als je de overgang van steen naar hout nog wat minder wilt laten ogen een kleed onder je tafel leggen. Deels op het steen en deels op het hout. Dan trekt dat de aandacht meer naar het kleed dan naar de twee soorten vloeren.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:38

Wij hebben ervaring met kattennagels in zowel leer, nepleer en geperst stof wat op leer lijkt.
Het laatste bevalt goed.
Onze kat haalt niet echt, maar wil nog wel eens door een hond chterna gezeten worden en heist zich dan al rennend op aan stoel of bank.
In leer krijg je krassen die je niet wegpoetst. De nagels gaan er te diep in en maken het leer stuk.
Nepleer is helemaal een drama, dat is in no time niet meer om aan te zien.
In de geperste stof zie je niets!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:40

Cardy Wat misschien een optie is, om de boel om te draaien, eettafel voor het raam bij de tuin en dan de muur bij de keuken aan de andere kant iets doortrekken zodat je aan de rechterkant vanuit de keuken gezien je bank kan zetten en zo richting tuin en haard kijkt? (heb alleen niet goed kunnen zien of er in die hoek nog deuren zitten

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:48

@ _Micha_: Ik heb geen ervaring met kurk, wordt dat wel mooi? Geeft het geen goedkope uitstraling?

karijn schreef:
Cardy, de ruimte tussen de haard en het raam: is het prcies de afstand dat de bank er precies tussen past? Ik vind het een beetje jammer dat die haard zo staat. Het maakt het lastig om een ruime zithoek te creëren. Je hebt eigenlijk maar twee manieren om je bank dan neer te zetten.
Ik heb een houten vloer in de keuken gehad in mijn vorige huis en had dus inderdaad over de hele verdieping één en dezelfde vloer. Dat is heel mooi maar in de keuken niet handig met vlekken e.d. Je kan als je de overgang van steen naar hout nog wat minder wilt laten ogen een kleed onder je tafel leggen. Deels op het steen en deels op het hout. Dan trekt dat de aandacht meer naar het kleed dan naar de twee soorten vloeren.

De haard komt op die plek om de steunpilaar weg te werken:

Afbeelding

Van steunpilaar t/m raam is ongeveer 2,5 m (uitbouw).
Zonder haard blijf je hetzelfde probleem houden qua ruimte en opstelling bank, alleen nu heeft de steunpilaar een functie gekregen. Hebben heel lang zitten schuiven met opstelling, maar dit is tot nu de beste oplossing.

MarjanB schreef:
Cardy Wat misschien een optie is, om de boel om te draaien, eettafel voor het raam bij de tuin en dan de muur bij de keuken aan de andere kant iets doortrekken zodat je aan de rechterkant vanuit de keuken gezien je bank kan zetten en zo richting tuin en haard kijkt? (heb alleen niet goed kunnen zien of er in die hoek nog deuren zitten

Ik weet niet precies wat je bedoelt met doortrekken muur? :Y)
We willen absoluut de bank in de huidige gedeelte houden, deze is mooi licht en je zit aan de tuin.
Wij zitten meer op de bank dan aan de eettafel en zou het zonde vinden om het lichte gedeelte niet te benutten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:51

Haha snap ik, was meer even een idee qua ruimte :) Wat betreft muur bedoelde ik de muur waar nu die stoel staat iets te verlengen naar rechts en dan rechts de muur er uit die nu bij de keuken zit. Dus je looppad aan de andere kant maken.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:53

MarjanB schreef:
Haha snap ik, was meer even een idee qua ruimte :) Wat betreft muur bedoelde ik de muur waar nu die stoel staat iets te verlengen naar rechts en dan rechts de muur er uit die nu bij de keuken zit. Dus je looppad aan de andere kant maken.

Ik snap nu wat je bedoelt denk! Dat je de wand waar het bureau aan vastzit open maakt, en de huidige opening gedeeltelijk dicht maakt? Zou inderdaad kunnen, enige nadeel is dat je vanuit de keuken dan niet meer met je gasten kan praten als je aan het koken bent.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:54

Cardy schreef:
MarjanB schreef:

Ik snap nu wat je bedoelt denk! Dat je de wand waar het bureau aan vastzit open maakt, en de huidige opening gedeeltelijk dicht maakt? Zou inderdaad kunnen, enige nadeel is dat je vanuit de keuken dan niet meer met je gasten kan praten als je aan het koken bent.

Ja dat ja haha best lastig praten zo via foto's en plattegronden :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:57

_Micha_ schreef:
Wij willen straks ook een piloten leren bank als het even kan.

Hond ligt vaak op de bank en met een stoffen bank zit dit onder de haren. Ook heeft hij nogal harde nagels en komt er een kitten dus dan is je bank zo stuk.

En pilotenleer vinden we mooi als het geleefd is heb het idee dat het dan wat minder opvalt ook.

Leuke kleden! Heb gezegd er komt geen kleed maar ga nu toch twijfelen.

We hebben besloten om in de badkamer een kurkvloer te leggen en het liefst ook in de douche zelf en evt. Ook op de wanden en in de slaapkamer vloeren. Volgende week even naar een leverancier. Nog meer mensen met kurk?

Misschien kun je hier nog wat uithalen?

http://www.bouwinfo.be/forum/inrichting ... k-badkamer

http://www.wonen.nl/badkamer/vloer-wand ... e-badkamer

http://www.wonenonline.nl/badkamers/bad ... -kurk.html

Ik heb ook het idee dat pilotenleer 'warmer' zit dan gewoon leer!?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:07

Kentaro, wij hebben nu gewoon generfd leer
En idd je ziet er wel nagels op (vooral de reu wil nog wel eens een rondje graven voor hij gaat liggen
Maar even een vochtig doekje er over en tis weer netjes
Af en toe een lappie vet en gaan
Ideaal

Piloten leer en intacte reu en teef zoals hier in huis lijkt me juist minder praktisch ?
Maar als we vervanging nodig hebben en we komen een leuk geprijsde tegen dan halen we en vast wel op en gaan we het zien

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:15

Zou dat (draaien) reu eigen zijn?!? :+ Die ene van ons draait soms wel 10 rondjes, voordat hij zich neer laat ploffen :') En met die berenklauwen van hem....
Ze zijn beiden nog intact. Op de bank hebben we nu een kleed liggen. Maar dan gaan die kwallen op de leuning liggen en dan kom je nogal regelmatig van die witte vlekjes tegen -O- Errrruuuug fijn met een stoffen bank }:0

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:35

Kentaro schreef:
Een bank via MP geen idee?? Mijn collega heeft laatst nog een z.g.a.n. bank gekocht voor 150,00.
Als poeslief zich dan kan gedragen, kun je altijd nog een nieuwe kopen :D
Ben je wel eens terug gegaan naar de zaak waar je de bank gekocht hebt?? Als ze zeggen dat ie catproof moet zijn, maar het blijkt totaal niet het geval!?

Ik zal even uitleg geven. Deze bank hebben we 5 jaar geleden gekocht bij een soort chesterfield outlet in Tilburg, er was een winkel failliet en alle banken werden in een grote hal op die outlet verkocht dus terug gaan heeft niet veel zin.

2e hands wil ik wel en als het aan mij had gelegen had die er 4 jaar geleden al gestaan een tweedehandse. Maar mijn vriend wil een nieuwe. Hij heeft niets tegen tweedehands kasten. Want we hebben best veel spullen via m plaats die wij erg leuk vonden ideaal. En ik zie regelmatig hoekbanken van Ikea met hoezen te koop staan voor een leuk bedrag dus heb daar wel naar zitten kijken. Maar mijn vriend wil daar op de een of andere manier niet aan. Hij wil of weer dure bank nieuw, maar ik denk dat ik daar niet meer aan wil. Of een goedkoop geval van uit de uitverkoop bij seats and sofa,s goedkoop bijvoorbeeld, al zaten we gister naar een bank te kijken van 1100 euro in die uitverkoop dus dat is nou ook niet spotgoedkoop te noemen. Zeker niet als die snel naar zijn grootje is, de bank die we nu hebben was oorspronkelijk 7000 euro en op de outlet wel veel goedkoper maar als dat stuk gaat dan gebeurd dat ook met andere banken, Het moet wel een bank zijn die we mooi vinden natuurlijk.
Anders kunnen we ook bog naar Ikea voor zo,n hoezen bank die hoekbanken zijn rond de 1000 nieuw. Het voordeel is als ze daar halen in trekken dat je gewoon een nieuwe hoes kan kopen. Het nadeel denk ik dat de katten aan de onderkant er onder door kunnen daar aan Dan alles slopen, mijn schoonzusje heeft zo,n bank vond die erg mooi, maar we hebben haar helpen verhuizen, ik wilde zo,n bank toen al nieuw kopen maar nadat ik haar met de bank had geholpen en de onderkant een soort isolatie schuim achtig spul dat lijkt me toch niet handig. Alleen ik heb geen idee of mijn kat want er is er maar 1 die sloopt hier daar ook naar zal kijken. Maar misschien hebben ze elders wel banken met hoezen waar de katten niet onder kunnen. Ik heb toen besloten de banken voorlopig te houden. Ze zijn niet mooi meer maar zitten wel erg lekker. Maarja mee nemen als we gaan verhuizen dat gaan we niet meer doen, dus dan moeten we toch wat.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:43

Nadeel van de hoezen van Ikea is dat ze zo duur zijn in verhouding tot wat je voor de bank betaald hebt.
Mijn bank komt bij Haco vandaan en is van stof maar het lijkt net leer. Makkelijk schoon te houden en de hond mag al niet meer op de bank dus geen krassen daarvan. De hond heeft gelukkig de voorkeur gegeven aan zijn mand en het vloerkleed.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:49

Ja maar katten kun je niet verbieden op de bank te komen en ins hondje chihuahua due richt gewoon 0 schade aan.
Ja de hoezen idd duur, maar kun je ook nog wel eens tweedehands kopen. Ik vind de banken alleen ook niet echt mooi. Een beetje tuttig ofzo.

Het beste vinden wij een robuuste bank, leer is mooi en makkelijk maar kan dus stuk. Stof dat vast zit vind ik echt niet handig. Dus het wordt wel echt lastig.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:55

Kentaro schreef:
Doubtless schreef:
Ik heb zoiets cools gezien bij een interieurwinkel:

[ Afbeelding ]

Vaasjes voor aan de muur in vormen van een dierenhoofd :') <3 Kan ze online helaas niet echt voor een fatsoenlijke prijs vinden (ivm verzendkosten), balen!! Wilde graag verschillende hoofden, maar in de winkel hebben ze alleen leeuwen, tijgers en koala's...

Wat super gaaf!! Heb je al in de winkel gevraagd of ze de andere exemplaren niet kunnen leveren?! Scheelt je in het ieder geval verzendkosten!

Dat kunnen ze helaas niet. "Ons hoofdkantoor doet de bestellingen, wij weten nooit wat we binnen krijgen"

^)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:13

mirim schreef:
Wij hebben ervaring met kattennagels in zowel leer, nepleer en geperst stof wat op leer lijkt.
Het laatste bevalt goed.
Onze kat haalt niet echt, maar wil nog wel eens door een hond chterna gezeten worden en heist zich dan al rennend op aan stoel of bank.
In leer krijg je krassen die je niet wegpoetst. De nagels gaan er te diep in en maken het leer stuk.
Nepleer is helemaal een drama, dat is in no time niet meer om aan te zien.
In de geperste stof zie je niets!

Ik lees deze nu.
Gepersde stof? Ik ken het niet geloof ik ben benieuwd.
Onze kat werkt zichzelf aan de achterkant klimmend omhoog en heeft de banken als spring, klauter en krab object gebruikt ondanks twee krabpalen, die natuurlijk nog helemaal intakt zijn.

Als de banken tegen de muur kunnen staan dan kunnen ze niet meer op die manier de banken te grazen nemen dat scheelt al heel veel, vandaar dat ik het dan ook wel weet durf te proberen. Ook mogen ze al een tijdje niet meer in de woonkamer als ik er niet ben, ook al hebben de baken al te een te lijden gehad maar zo weten we dat dat al enorm scheelt. Dat willen we doorzetten als we verhuizen. Als ik er ben is het gezellig en mogen ze op de slaapkamer na overal komen. Sindsdien hebben ze verder niks meer gesloopt. Maar omdat er in een onoplettend moment zo een haal in de bank zit wil ik toch een goede bank zeg maar.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:47

Hebben jullie een leuk idee qua eetbank? Het hoeft niet duur te zijn (graag niet zelfs) want er komt een rendier overheen!

Onze WIP van de eethoek;
Afbeelding

Afbeelding

Edit: de eettafel gaan we nog opschuren, daar komt een grijze vernis overheen om het geheel te matchen met de vloer!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:06

Ik zag net bij ikea bankjes! Eigenlijk geen aandacht aan geschonken, maar staat vast op de site.

Edit:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding