[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:08

Fee_ schreef:
Ik vind het ook oranje. De tegels in onze badkamer zijn bruin :r
http://funda.nl/49795042
En dan aan de Kanariegeel wonen :')

Fee_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:54

Haha de keuken heeft ze wel aangepast aan de straatnaam. :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:23

Ik houd juist van dat soort tegeltjes <3 mooi fel van kleur. En al helemaal in combinatie met die straat naam.

Balen van bkr registratie. Maar als al langer betaald dan misschien toch nog geluk. Duimen maar.

Heel misschien is mijn zoektocht klaar. Ik ben er nog niet. Moet nog even heel goed nadenken of ik durf te gaan springen in het diepe zonder zwembandjes in mijn uppie. Maar de bezichtigingen afgelopen week waren erg goed. Veel keuze en 4 woningen die mogelijk kunnen. Staat of valt met hypotheek krijgen ook. Een is zo goedkoop dat die met wat gewurm contant is te betalen, maar andere regio heeft mijn voorkeur en goedkope huis heeft uitzicht op een muurtje of de tuin van de buren.

Vandaag contact gehad met een lokaal kantoor in de regio maar lijkt erop dat in eerste instantie hypotheek geen probleem is. Al weet je het maar nooit met franse banken die kunnen op het laatste moment terugkrabbelen. :+

http://www.vastengoedfrankrijk.nl/nl/wo ... 12-c/33509

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:35

Hoihoi
Ik kom hier eens een beetje meelezen.
Als alles goed gaat werk ik over ongeveer een half jaar 3 maanden via het uitzendbureau bij mijn werkgever en kan ik dus gaan zoeken naar een koophuis *\%/*

Ik heb al een heel leuk huis gezien dat ideaal ligt en te betalen is tegen die tijd. Maar moet dus jammer genoeg echt nog een half jaar wachten.
Ben nu wel al bezig met hard sparen :p en in contact met het uitzensburau over de intentieverklaring.

Ik heb hier al veel tips gelezen (waarvoor dank ;) ) en veel succes allemaal!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:15

Wij hebben net ons huis bij huisportaal te koop gezet. Zal wel morgen pas op de site en op funda staan denk ik, maar ik vind het nu wel spannend worden

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:19

Na goed overleg hebben wij besloten niet voor de drive in woning aan de rudbeckialaan te gaan, reden is toch de ligging en de (te) kleine slaapkamers
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 10-05-16 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:23

JenniferU schreef:
Na hoed overleg hebben wij besloten niet voor de drive in woning aan de rudbeckialaan te gaan, reden is toch de ligging en de (te) kleine slaapkamers

Jammer Jennifer, maar je gevoel moet goed zijn en ik vind het zeker valide punten :j

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:30

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:23

Mag ik meekletsen? :)

We hebben vorige week dinsdag meegeboden op een huis bij een openbare verkoop (soort veiling) en hadden heel onverwacht het hoogste bod :oo Bij een openbare verkoop gelden iets andere regels, dus moesten na 6 dagen al de notariskosten doorstorten (auw #) :P ) en binnen de 6 weken de financiering rond krijgen.

We komen net van afspraken met verschillende banken en ze waren allemaal positief dat de financiering vlot zal lukken *\o/* nu dus nog de bank met de meest voordelige voorwaarden uitkiezen. Wel echt super opgelucht hoor, na al die horrorverhalen hier soms (nooit slim om dat na te gaan lezen als je zelf al mega in de stress zit :') )

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:48

Wat goed dat jullie het hoogste bod hadden solleke_noah! Lijkt me spannend om zo een huis te kopen!
Weer een hoop beweging in dit topic, leuk om zo mee te kijken met de verschillende zoektochten!

Hier vandaag flink stress, we kregen teruggekoppeld dat mijn datum in dienst op werkgeversverklaring en loonstrook niet hetzelfde zijn. Hoop gedoe om de administratie te pakken te krijgen en nu maar hopen dat de uitleg die erbij gegeven wordt genoeg is voor de hypotheekverstrekker en we niet weer helemaal onder aan de stapel weer belanden. Wat ik zo begreep zijn de andere stukken namelijk wel in orde.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 01:35

Gefeliciteerd solleke!

Bjarni wat een gedoe. Denk dat mijn werk meerdere fouten zal maken ermee haha.

Wij hebben een bod uitgebracht vandaag. Nu afwachten wat de andere kijkers doen.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 06:10

Spannend Nicje87, dat word duimen dus

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:58

Bedankt allemaal! Stressen was het zeker, niet goed voor je hart zo met dat hamertje "eenmaal andermaal" :') (uiteindelijk zaten we 2000 euro onder ons maximum bod toen de andere bieders afhaakten met meebieden, dus echt zweten haha)

Succes Nicje87, hopelijk een goeie reactie!

Bjarni: pfff wat een gedoe he... lees het wel meer hier. Onze adviseur verwacht dat onze lening zonder problemen goedgekeurd wordt, maar in België werkt het ook wat anders (gemakkelijker?) dan in Nederland heb 'k de indruk.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:00

In Belgie moet je wel veel meer eigen geld inbrengen
Meestal kan je maar 70 % lenen
in NL kon je meer lenen dan de koopprijs ..zijn wel aan het zakken maar je kan nog steeds alles lenen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:01

Dan was het niet bij opbod en afslag? Alleen opbod dus?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:45

Wij hebben 1 keer bij opbod en afslag gedaan... maar de bank(van wie het huis op dat moment was dmv hypotheek die nogal achterstallig was qua aflossingen)
Wilde het graag hebben dus die waren er bij het afslag gedeelte nogal vlot bij.
Waren de profi handelaars niet blij mee :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:00

Wat bedoelen jullie met afslag?

Het was inderdaad tegen elkaar opbieden, is verschillende malen tot eenmaal... andermaal... verk.. nee toch een nieuw bod :P geweest. We hadden geluk dat de andere partijen blijkbaar een iets beperkter budget dan wij hadden én dat we onze max nog niet bereikt hadden van wat we wilden bieden.

edit: verslag uit ons huiskamertopic :)

Solleke_Noah schreef:
Ja, het was een openbare verkoop he. Dus echt zo in een café tegen elkaar opbieden :') en met een hamertje en 'eenmaal andermaal'. Ik was doodzenuwachtig. En toen hadden wij als laatste het hoogste bod gedaan en zei er niemand meer iets.

Toen stak de notaris een kaars aan 8)7 en de andere mensen hadden nog tot de kaars uitging en de rook opsteeg om nog snel een bod te doen. Echt te zenuwslopend :P en toen ging het kaarsje uit en kringelde de rook naar boven en was het ineens van ons :oo Iedereen ons feliciteren en een hand geven enzo, en wij keken naar elkaar: wat hebben we gedaan??? :')

We brengen hier normaal gezien wel eigen geld in ja. Ik las pas voor het eerst in dit topic over 100% financieren :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:35

Dan word er eerst geboden zoals bij jullie veiling, tot er niet meer hoger geboden word.
Daarna volgt de afslag, dan starten ze op een (veel) hoger bedrag wat per x bedrag zakt en degene die het eerst "mijn" roept is dan de koper.
Vind het zelf een vervelend systeem, maar waarschijnlijk krijgen ze op die manier een hogere prijs voor elkaar

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:29

Jeetje, dat lijkt me nog dubbel zo zenuwslopend! Geef dan maar de kaarsjes zoals bij ons :')

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 06:58

Dat opbod en afslag lijkt ons ook echt niks, teveel zenuwem haha.

Spaarne zeggen we nee tegen: buurt en te kleine tuin en slaapkamers.

Vanmiddag naar het huis met de oranje/bruine tegels in de badkamer.
Hoop dat in iedergeval de slaapkamers groot genoeg zijn haha.

http://www.funda.nl/koop/alkmaar/huis-4 ... straat-31/

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:45

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:47

Mlies schreef:
Hier ga ik vanmorgen kijken... Hoe kun je nou een kamer zo groen verven? :D
http://funda.nl/49719657

Dat vind ik nog een van de mooiere dingen van het huis :') Maar goed, kleuren op de muur zijn totaal niet relevant, gelukkig :D

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:49

Nee hoor, vind het huis an sich ook niet heel aansprekend. Maar locatie is voor mij wel gunstig.
Vanmiddag staat er heel wat anders op de agenda. Ook bijzonder ingerichte woning, maar de ruimte om het huis is voor mij wel weer aantrekkelijk.

Met mijn budget en eisen is er niet zo heel veel haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:51

:wow: Vind het wel een lage prijs voor dat huis in Spijkerboor!
Opknappertje maar wel met potentieel.
Die groene kamer. Jemig :')

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:55

Balen flore ! Gelukkig loopt jullie nieuwe huis niet weg.
Nicje spannend !
Gefeliciteerd solleke, wat spannend zeg zo via een veiling !
Wat een prijzen voor huizen komen hier voorbij. :=
Ik durf bijna niet te zeggen wat voor huis wij gekocht hebben en voor welke prijs. Volgens mij wonen we in een erg goedkope regio. En hebben we geluk gehad.