Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:53

Ik krijg een beetje de indruk dat je hier in het topic ook niet wilt horen wat nu slim is.. Iedereen draagt aan, expert laten komen en je schuift alles af op druk druk druk en het kost geld.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 15:55

Nee hoor, maar geloof mij dat ik het deze maand behoorlijk poedersuiker heb gehad ;) en nog steeds. Ik waardeer alle hulp enorm en ben er echt ontzettend blij mee, maar ik heb ontzettend veel aan mijn hoofd en helaas kan ik niet alles tegelijk. Dat ik het ijken uit stel lijkt mij logisch, ik heb het geld er gewoon niet voor dus ik probeer eerst alle andere dingen uit te sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:57

Wat wat wil je dan in vredesnaam uitsluiten? Je bent er toch al achter dat je apparaten dit niet kunnen verklaren? Het is nu gewoon tijd voor de elektricien en aan de hand van zijn bevindingen ijking. Je kan niet zelf blijven aanmodderen hiermee.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 15:59

Mijn computer en internet groep heeft nog niet aan de gebruiksmeter gezeten. Dus die is nu en dat is het laatste wat ik zelf kon meten. Mijn tv groep is het niet en mijn koelkast ook niet. Mijn magnetron heb ik alleen niet gedaan maar die kan het niet zijn gezien ik die vrijwel nooit gebruik. Dit is niet aanmodderen maar mijzelf indekken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:03

Hier kan je jezelf juridisch gezien niet mee indekken :) want je kan niet bewijzen dat er geen andere apparaten gestaan hebben ten tijde van het verbruik waar je afrekening over gaat. Dit gaat alleen om het nu.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 16:04

Zelfs met enkel deze apparaten heb ik nu nog steeds een gemiddelde van 10 kwh per dag heb ik gemeten, dus zelfs nu is het al idioot hoog. waar de rest vandaan komt heb ik echt geen idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:07

Maar dan snap je toch wel dat of je meter stuk is of er wat anders stuk is? En wie kan dat komen bekijken? Juist de elektricien! Zelf meten is ook helemaal niet betrouwbaar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 16:10

de verbruiksmeter is in principe gewoon betrouwbaar. Nogmaals, een elektricien komt er bij, maar ik moet dit nog met mijn vader bespreken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:16

Ben je nu ook al naar de politie geweest met het vermoeden van een mogelijke aftapping of wietplantage?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:21

lifaya schreef:
Nee hoor, maar geloof mij dat ik het deze maand behoorlijk poedersuiker heb gehad ;) en nog steeds. Ik waardeer alle hulp enorm en ben er echt ontzettend blij mee, maar ik heb ontzettend veel aan mijn hoofd en helaas kan ik niet alles tegelijk. Dat ik het ijken uit stel lijkt mij logisch, ik heb het geld er gewoon niet voor dus ik probeer eerst alle andere dingen uit te sluiten.

Maar met alle respect: het geld voor de enorme rekening, die op deze manier weer gaat komen, heb je dan toch ook niet?
Kun je het geld voor ijken niet eventueel lenen? Je wilt toch niet nog maanden in deze onzekerheid -en bijkomende hoge kosten die nog hoger uitvallen dan dat ijken- blijven zitten?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 16:22

Het ijken gaat sowieso gebeuren als de elektricien zegt dat dit de enige optie :) Ik hoop dat volgende week er 1 kan komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:35

Ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet meer. Lees al een tijdje mee. Je hebt bijna elk apparaat gemeten en het blijft hoog en hoog en hoog. Wat niet aan een apparaat kan liggen, dan lijkt mij dat de volgende stap toch ijking is. Elke dag dat je wacht blijft die meter gewoon als een bizarre draaien. Persoonlijk zou ik hier dus heel veel meer prioriteit aan geven dan om de paar dagen een apparaatje testen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 16:37

Sammie schreef:
Ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet meer. Lees al een tijdje mee. Je hebt bijna elk apparaat gemeten en het blijft hoog en hoog en hoog. Wat niet aan een apparaat kan liggen, dan lijkt mij dat de volgende stap toch ijking is. Elke dag dat je wacht blijft die meter gewoon als een bizarre draaien. Persoonlijk zou ik hier dus heel veel meer prioriteit aan geven dan om de paar dagen een apparaatje testen.

Computer is het laatste apparaat ;)

Ik zal sowieso met mij pa vandaag bellen over een elektricien want die moet gewoon komen. Ik vind het jammer dat het nu vanaf de oxxio kant geheel stil is. Na het belletje heb ik niks meer gehoord namelijk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:43

Maar wat moet oxxio zeggen dan?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:44

Oxxio heeft geen probleem hè, jij hebt een probleem.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 16:45

Ik heb een contactpersoon die mij zou begeleiden met dit "probleem" bij Oxxio. Dus niet zo gek dat ik dan reactie verwacht :+

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:45

Net als in vele andere topics....hoeveel mensen hebben nu gezegd wat nu de volgende stappen zijn....
Of dat het haar probleem is.

De ts weet het nu wel en heeft al 5 x of meer gezegd ze doet het wanneer het haar uitkomt!

We zullen het vast wel horen als ze het gedaan heeft en wat daar de uitkomst van is ☺

Sterkte met je kitten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 16:48

Exact, thanks Linnie :) Ik heb gewoon ontzettend veel aan mijn hoofd de laatste weken, alleen al naast deze hoge rekening. Ben helaas niet superwoman die alles in 1 week kan fixen :D Dan had ik wel een andere baan dan bij de burger king :') of beveiliging straks :))

Ik voel mezelf daarbij ook gewoon niet fit, dus het verloopt minder vlot allemaal dan gehoopt

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:51

lifaya schreef:
Mail naar oxxio gestuurd dat in elk geval de koelkast afvalt, want dat was het apparaat met de grootste potentie van elektra slurpen. Ik ga ál mijn apparaten de komende 2 dagen controleren en ik maak foto's van alle verbruiken zodat het duidelijk is wat elk apparaat gemiddeld verbruikt.

Mijn meter staat nu op 88115
Ik houd dit hier ook bij zodat ik makkelijk kan teruglezen hoe het verbruik liep :D

Weet Oxxio wel dat je iets van hen verwacht op het moment? Volgens mij wachten ze gewoon tot jij weer stappen hebt gezet. Ze begeleiden je wel, maar ik denk niet dat ze heel actief iets gaan uitzoeken. Niet uit onwil, maar omdat ze het idee hebben dat je nog in het uitzoekproces zit (wat ook het geval is). Als je een reactie van hen verwacht zou ik aanraden om dat nogmaals duidelijk bij hen neer te leggen (dus ook aangeven wat je nu precies verwacht, ik weet nl ook niet wat zij op dit moment voor je zouden kunnen betekenen?).

Sterkte met je kitten in ieder geval, altijd rot als je beestjes wat mankeren. :(:)

Edit: Ik zag net je laatste reactie pas.... Wil absoluut niet 'drammen', maar ben zo bang dat het gaat escaleren als te lang gaat duren. Zou zo jammer zijn als dit grotere gevolgen krijgt als nodig is.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:09

Om dit op te lossen is slechts één telefoontje nodig om je meter na te laten kijken..je bent verdorie25,en loopt alleen te klagen over niet fit zijn drukte zieke poes,en dat je je vader nodig hebt. Je moet gewoon een schop onder je kont hebben...T is maar goed dat ik je vader niet ben...kom op joh...kop dr voor,en morgen bellen...neem zelf het heft eens in handen...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:11

lifaya schreef:
Exact, thanks Linnie :) Ik heb gewoon ontzettend veel aan mijn hoofd de laatste weken, alleen al naast deze hoge rekening. Ben helaas niet superwoman die alles in 1 week kan fixen :D Dan had ik wel een andere baan dan bij de burger king :') of beveiliging straks :))

Ik voel mezelf daarbij ook gewoon niet fit, dus het verloopt minder vlot allemaal dan gehoopt

Dat is allemaal erg naar voor je, maar dat verandert niets aan de rekening en Oxxio heeft er waarschijnlijk ook geen boodschap aan. Je kunt testen tot je een ons weegt, daar kan Oxxio niets mee.
Waarom moet eigenlijk je vader er perse bij zijn? Is daar een speciale reden voor?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 17:14

Omdat mijn vader er meer verstand van heeft dan ik heb ;)

Nogmaals, ik heb het druk gehad, en leuk als ik een schop onder mijn kont verdien maar jullie hebben geen zicht op mijn situatie dus kunnen ook niet oordelen. Oxxio krijgt sowieso nog een bericht van mij vandaag en er zal morgen met mijn pa erbij een elektricien gebeld gecontacteerd worden
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 14-05-15 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:15

Is hij electricien?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:15

Dat paps erbij moet zijn snap ik ergens nog wel hoor. Is toch fijn iemand met meer verstand en kennis van zaken. :)) En een zieke poes heeft ook aandacht nodig, maar afspraak maken is natuurlijk zo gedaan. Dan is het gewoon wachten op die knakker die de boel komt meten.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:17

Ik wil me er verder niet mee bemoeien hoor, maar als je eigenlijk niet het geld hebt voor een ijking van je meter waarom heb je dan wel een poes? Daar zal je dan toch ook een potje voor moeten hebben als daar iets mee is? Net als dat je - lijkt mij - een soort huishoudpotje hebt waar je onvoorziene kosten uit kan halen?

Ik lees al vanaf het begin van het topic mee en vind het raar dat er gewoon nog niet zoveel gedaan is in de tussentijd. En ik snap echt dat je druk bent met van alles en nog wat en dat werk ook heel belangrijk is, maar god, ik had allang een elektricien laten komen om de boel door te lichten zodat ik zeker wist waar ik aan toe was .. :) Constant deze onzekerheid lijkt me ook niet goed voor jezelf!
Laatst bijgewerkt door Abracadabra9 op 14-05-15 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt