[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:05

Ja jullie hebben ook wel gelijk! Maar ik vind/vond dit even moeilijk :) Ik spreek hem snel weer dus ik zal dit dan nog even aangeven.

Spannend Amanda! Ik denk altijd maar dat als het huis voor jou is er niemand voor piept!

Daihyo

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:08

Daar heb je ook een punt :j

Heb je zelf op een rij gezet wat je wel en niet in een huis wil?
Dat heb ik toen wel gedaan. Daarop eerst een selectie op kenmerken en omschrijving gemaakt. En daarna pas naar de foto's gekeken. Foto's vertekenen, je kunt zoveel doen met een groothoeklens en nabewerking. Zo ben ik de 1e keer huizen kijken (5 jaar geleden) ook de mist in gegaan.
Nu ik zelf kritischer was heb ik dit niet gehad. Maar goed, heb pas 3 woningen gezien. Eigenlijk was het bij de 2e raak en kwam deze er toevallig tussen en dat maakt 3 :+
Is alleen niet het gebruikelijke aantal :))

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:12

Ja dat hebben we gedaan, alleen ik vind het lastig! Ik vind de locatie belangrijker dan de inhoud en vriendlief is precies andersom ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:13

Oh, dat is lastig inderdaad. Maar de combinatie klinkt dan wel als het perfecte huis voor jullie samen :j

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:17

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:12

Misschien een heel rare vraag, maar hoe 'werkt' het als er bij een woning Open Huis [datum] staat? Moet je je dan vooraf aanmelden bij de makelaar, of mag je gewoon zonder afspraak langskomen?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:42

Traiectum schreef:
Misschien een heel rare vraag, maar hoe 'werkt' het als er bij een woning Open Huis [datum] staat? Moet je je dan vooraf aanmelden bij de makelaar, of mag je gewoon zonder afspraak langskomen?

Je mag gewoon zonder de makelaar te bellen langskomen.
De verkopers zullen je dan zelf binnenlaten en rondleiden.
Hoewel ik ook de situatie ken, dan in een appartementencomplex waar meerdere huizen te koop stonden, één makelaar rondliep en de deur voor de kijkers opendeed.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:55

Selka, wij hebben altijd netjes aangegeven waarom het huis voor ons niet geschikt is. ('De staat van onderhoud was toch anders dan we verwacht hadden, de hoeveelheid werk die nodig is valt ons een beetje tegen') Dan kraak je het huis niet perse af, en de makelaar al helemaal niet. Heeft bij ons nog geen problemen opgeleverd, en de makelaar voelt ook eigenlijk altijd wel aan dat het voor jou tegenvalt.

Open huis betekent gewoon 'vrij' binnenlopen inderdaad. Behalve bij één makelaar hier in de buurt, die zet bij meerdere woningen dat er open huis is zonder de eigenaren in te lichten hebben we al ontdekt..Was al een makelaar waar we vrij weinig goede dingen over gehoord hebben, dit past er wel weer bij.

Hier gaat de huizenjacht maar weer verder. Toch ineens weer de ingeving gekregen om bij een nieuwbouwproject te gaan kijken waar we in november ook al zijn geweest. Zag er toen wel mooi uit (alleen wat kleine tuin), maar toen wisten we nog niet dat ik een fulltime baan zou krijgen en was het financieel nog niet haalbaar. Nu is het wel mogelijk, dus volgende week nog maar een keer kijken. Het gaat om 10 woningen, 2 onder 1 kap. Daarvan zijn er nu 4 gebouwd (bijna 2 jaar geleden al opgeleverd), 2 verkocht. Bij verdere verkoop worden er pas meer bijgebouwd, niet zo'n gek idee in deze tijd.
Onze hypotheekadviseur krijgt het dan wel zwaar met al onze vragen denk ik, want we zijn er nog niet helemaal uit of we dit moeten beschouwen als nieuwbouw (dus met bouwrente enz.) of als bestaande bouw maar dan v.o.n.. Lastig!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:01

Wij hebben besloten om toch al wat huizen te gaan bekijken. Zijn vanochtend nog eens Funda nagelopen en hebben nu 4 makelaars een bericht gestuurd voor een bezichtiging. Wel toevallig, 1 van de huizen (meest favoriet) staat te koop via onze vorige makelaar. We zijn nogal klaar met haar, maar tsja, het is niet anders, en we zijn zeer benieuwd hoe ze de bezichtiging doet.

We hebben nu vakantie en dus alle tijd. We hebben de laatste tijd best wat kijkers over de vloer gehad en hebben echt het gevoel dat het dit jaar wel eens gaat lukken met de verkoop van ons appartement. Daarom doen we nu graag alvast wat oriënterend werk. 3 huizen staan in Kortenhoef en 1 in Hilversum. Het laatste vind ik écht helemaal geweldig. Toevallig zijn vrienden van ons er ook geweest en die wisten te vertelden dat het storm loopt met bezichtigingen en er al een bod was geplaatst. Toch ben ik veel te nieuwsgierig en wil ik het graag zien.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:19

En ja hoor, wat blijkt; De makelaar belde van dat gave huis. Bezichtiging is niet mogelijk, het huis is onder voorbehoud van financiering verkocht.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:42

Georgette schreef:
En ja hoor, wat blijkt; De makelaar belde van dat gave huis. Bezichtiging is niet mogelijk, het huis is onder voorbehoud van financiering verkocht.

Die ken ik, ja.
Ik had ook een superleuk huis gezien, mooie grote woonkamer, weinig aan te klussen, en keuken en badkamer bijna helemaal mijn smaak, dus ik dacht, ik fiets even langs....en verkocht.
Die echte superhuizen gaan binnen een maand weg, helaas.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:57

Het was ook eigenlijk té mooi. Helemaal af en onze smaak, zouden er zo in kunnen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:04

Ik hou een soort wishlist bij in de funda app: een lijstje van 10 huizen of zo die ik wel zou willen hebben en die voor mij betaalbaar zijn.
Mijn top 3 heb ik al meerdere malen moeten verversen: sommige huizen gaan in deze tijd nog steeds razendsnel weg. En dat is altijd nou net degene waar je zo in kunt trekken.
Balen hè?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:13

Ja inderdaad balen, maar we hadden het wel verwacht. Ik heb op Funda ook woningen bewaard. 3 daarvan gaan we dus ook bezichtigen. Verder houd ik dagelijks Funda in de gaten, om te kijken of er nieuwe huizen te koop zijn. Sommigen zijn wel boven budget, maar als ze zakken in prijs krijg ik daar automatisch mail van, ook wel handig.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:31

Ik heb het huis ook, afgelopen donderdag ging het in de verkoop
Vrijdag en maandag kijken maandag bod en gister tegenbod gehad en geaccepteerd alleen nu ga ik weer twijfelen of ik het wel ga doen.

http://www.funda.nl/koop/dordrecht/huis ... chrijving/

huis met 6 dagen verkocht

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:48

Mooi huis! Waar twijfel je aan?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:51

Ik vind het voor de prijs een mooi huis! Alleen beetje saaie/kleine tuin, maar daar valt altijd wel wat van te maken :)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:51

Ik vind het ook een heel mooi huis, het ziet er lekker licht en ruim uit. Dordrecht zou mijn keuze niet zijn, maar ja, ik wil in een dorpje wonen. Verder lijkt het me een prima plek om te wonen :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:55

Het is in een wijk naast Dordrecht dus je merkt niks van de stad,

Het huis is van oorsprong veel duurder ik denk richting de 250.000, ze moeten het verkopen via de bank en de 2 anderen in de straat zijn helemaal pauper en 215000.

Dus de NGH gaat zich nog mee bemoeien

De kosten ik ben alleen en ga het alleen kopen heb dus ook nog 2 paarden in volpension staan (600) dus moet toch nog ff voorzitten aangezien sparen mijn hobby is en dat is bijna onmogelijk

* de tuin is groot zat en die blijft zo een plantenbak met lavendels is meer dan genoeg :D *

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:57

De kosten snap ik ja, dat je daar over twijfelt :j

Heb jij nog "last" van de NHG dan? Dat is toch tussen de verkoper en NHG?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:59

Ik snap je twijfels wel hoor! Zeker als je alleen bent en ook nog voor je volpensionners moet neertellen. Aan de andere kant, jij hoeft nooit bang te zijn uit je huis te moeten omdat vriendlief je dumpt }:0

En ach lavendel in een potje heeft ook best wat :D

(Edit: Zo een typecursus zou niet misstaan, even wat fouten weggehaald)
Laatst bijgewerkt door Selka op 17-07-13 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:59

NHG kan weigeren met de verkoopprijs omdat ie echt te laag is maar ze willen er met spoed uit gaan ook scheiden, en dit huis kan voor veel meer verkocht worden dan mijn bod aangezien er al iemand is die de vraagprijs heeft geboden

overigens in Dord gaan veel huizen die goed zijn binnen een week weg voor de vraagprijs

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:00

Lavendel in een potje is leuk! :)

Ik snap ook je twijfels, maar het lijkt er wel op alsof je een schot in de roos hebt. Je hebt het tegenbod geaccepteerd, hoeveel bedenktijd heb je nog?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:07

Euchhh Niet moet gegevens doorgeven voor de verlopige koopakte, ga er vanvond nog ff voor zitten met pa volgens mijn berekeningen klopt het en moet ik de onvoorzienen uitgaven financieren van mijn spaargeld.

Tot mijn oudste paard dood is die is nu 30 dus hij zal zeker geen 10 jaar mee gaan...alhoewel.
Maar er zijn mensen die helemaal niet sparen waarom ben ik zo spaarbelust

Ik denk gelijk aan een auto (heb dure auto ivm trailer) spullen....ben gewoon bang

oo een vriendjelief is helemaal niet aanwezig anders zou het stukken makkelijk zijn :)

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:12

:wave: Mag ik me melden?

Ik heb vanmiddag een bod gedaan op een woning. Deze woning kwam ik 'tegen', het ligt in de buurt waar ik graag woon en het biedt nog meer voordelen (behalve de redelijk gunstige prijs voor deze buurt). Nadeel is (maar goed daar is de prijs ook wel naar) dat de woning behoorlijk gerenoveerd kan worden. Spannend hoor! :) Ik volg hier.... Overigens denk ik niet dat ik er dan nog 2 paarden op kan blijven nahouden, maar eerst eens zien hoe dit loopt....