Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:18

saroanda schreef:
Een prakje eet ik na 2 dagen ook niet meer hoor. Hoogstens de dag nadat ik het klaar gemaakt, maar daarna niet meer.

Precies ja, na twee dagen durf ik het echt niet meer -O- . Dat zal dus wel heel lastig worden met koken... ik zal wel veel weg moeten gooien en daar hou ik niet van.

MMIDV

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:19

Minder koken of 2 dagen hetzelfde?
Ik vind 2 dagen hetzelfde ook niet geweldig maar in het kader van zonde om weg te gooien/ bezuinigen :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:33

Oohw, als het wat lekkers is eet ik gerust 2 dagen hetzelfde! Lekker hoor, pasta of nasi ofzo.

Overigens als je dingen zoals pasta/nasi/whatever gewoon goed af laat koelen en daarna in de koelkast zet, kan je best bijv. op maandag koken, 's avonds in de koelkast zetten en het op woensdag eten. Ik zou het alleen niet langer dan dat bewaren. Waarschijnlijk kan het wel, maar ik ben altijd heel erg bang dat ik er daarna ziek van word.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:38

Ja ik eet ook rustig 2 dagen hetzelfde hoor, maar ik ben vaak niet 2 avonden achter elkaar thuis. Moet ik dan m'n tupperware meenemen in de trein en op de andere plaats opwarmen? :')

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:40

Nee langer doe ik ook niet hoor

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:40

Invriezen is ook altijd een optie :) Dan kun je het langer bewaren en opwarmen als je geen tijd/zin hebt om te koken. Lekker makkelijk!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:45

tegenwoordig hebben veel Mc donalds restaurants magnetrons staan voor het opwarmen van baby voeding.
Van de week zag ik iemand zn trutterware bakje met stamppot oid opwarmen daarin _O-

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:54

Ik zal wel gek zijn, maar bij mij gaan restjes pas na een week oud. Ik proef geen verschil tussen pasta van 1 dag oud of pasta van 5 dagen oud.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:01

Paisano schreef:
Invriezen is ook altijd een optie :) Dan kun je het langer bewaren en opwarmen als je geen tijd/zin hebt om te koken. Lekker makkelijk!

Maar ik heb nu dus geen vriezer meer :). Dat deed ik eerst altijd inderdaad, ideaal.

Ik heb emetofobie, ben als de dood dat ik ziek ga worden van te oude restjes.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:02

5 dagen... Nou dat doe ik niet

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:08

Als ik een restje in de koelkast bewaar eet ik het ook altijd binnen 2 dagen op. Dus bijv maandag koken en dan dinsdag of woensdag de rest. Langer durf ik ook niet zo goed. Weet ik dat ik het niet op tijd opeet dan gooi ik het in de diepvries. Dan blijft het een stuk langer goed. Maar ja zonder diepvries word het lastig.

@Mri: hee, dat is nog een goede bespaartip. En nog dubbelop ook: je gaat lekker goedkoop uit eten, je eet je restjes op, het kost je geen stroom voor de magnetron (sterker nog je hoeft er niet eens een te hebben) en je zit lekker warm zonder er gas voor te hoeven betalen. *D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:14

Sheran schreef:
Paisano schreef:

Maar ik heb nu dus geen vriezer meer :). Dat deed ik eerst altijd inderdaad, ideaal.

Ik heb emetofobie, ben als de dood dat ik ziek ga worden van te oude restjes.

Herkenbaar... Met mijn emetofobie gaat het steeds beter, dus ik vind het al heel wat dat ik eten van 2 dagen oud durf te eten. Maar als m'n vriend het bijv. Vergeten is om het koel te zetten na het koken eet ik het dus niet. En met ingrediënten die ik niet vertrouw doe ik het ook niet!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:16

Ik eet gelukkig vegetarisch, maar vlees zou ik de volgende dag echt niet meer durven eten. Maar dat is mijn afwijking. Met eieren ben ik al heel voorzichtig.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:17

Restjes is afhankelijk van wat t is maar zo'n 1 tot 3 dagen denk ik :)

Maar dat is toch ook logisch Joyce? Ik heb geen fobie ofzo maar niet gekoeld of twijfelachtige ingrediënten eet ik ook niet :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:18

Even vergeten :')

Ik eet vegetarisch dus dat scheelt inderdaad. Er is niets in mijn pasta dat na 5 dagen al kan gaan kruipen..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:05

Marley schreef:
Restjes is afhankelijk van wat t is maar zo'n 1 tot 3 dagen denk ik :)

Maar dat is toch ook logisch Joyce? Ik heb geen fobie ofzo maar niet gekoeld of twijfelachtige ingrediënten eet ik ook niet :)

Heel veel dingen die ik niet durf te eten (twijfelachtig vind), zeggen anderen meestal van 'joh dat kan echt nog wel' en vinden het helemaal niet twijfelachtig :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:41

Als ik denk dat er een kans is dat ik er ziek van wordt ga ik het echt niet eten...... daar heb ik geen fobie voor nodig :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:53

Het probleem bij fobiemensen is alleen dat ze dat ontzettend snel denken, veel eerder dan andere mensen. Ik huiver al bij gerechten waar eieren in zitten die niet vandaag of gisteren zijn gekocht, terwijl ze eigenlijk nog een maand houdbaar zijn ofzo. Dan ben ik bang dat ik ze niet goed genoeg heb bewaard enzo.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:57

Ja, of een pakje vleeswaren dat net 3 dagen open is ofzo. Als ik ham open heb gemaakt ben ik een dag later al bang dat het niet meer goed is. Inmiddels ben ik zover dat ik het wel eet, maar ik vraag m'n vriend echt tig keer "beloof je echt dat het nog goed is?? Eet jij eerst maar".

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:59

Douce schreef:
Even vergeten :')

Ik eet vegetarisch dus dat scheelt inderdaad. Er is niets in mijn pasta dat na 5 dagen al kan gaan kruipen..

Even een vraagje: wat zijn goedkope vegetarische gerechten? Want ik koop dan bv vegetarisch gehakt voor in de spaghetti maar dat is zo duur. Zijn er nog alternatieven? Want bv spaghetti met enkel pesto oid wordt ook zo snel saai vind ik. :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:07

Tsja, ik ben vega maar eet dan heel vaak 'saai'. Je kunt ook eens ergens nootjes/champignons doorheen gooien. Maar je kunt ook wennen aan de saaiheid. Ik ee mijn pasta gewoon met veel groenten.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:12

Sheran schreef:
Tsja, ik ben vega maar eet dan heel vaak 'saai'. Je kunt ook eens ergens nootjes/champignons doorheen gooien. Maar je kunt ook wennen aan de saaiheid. Ik ee mijn pasta gewoon met veel groenten.

Zolang ik kan afwisselen vind ik vegetarisch helemaal niet saai. Maar ik vind gewoon geen lekkere gerechten op het internet. Enkel met truffel en pijnboompitten maar dat is wel een beetje duur om vaak te eten. :+ Vandaar dat ik opzoek ben naar manieren om goedkoop vegetarisch te eten. :)
Welke nootjes bedoel je precies?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:16

Om nog even terug te komen op de kruidenplantjes binnen, hoe kan je in hemelsnaam bieslook binnen goed houden?? De peterselie doet het trouwens nu nog hartstikke goed in de tuin! (ook met deze temperaturen dus :+ ) wel even zoeken want ze zaaien ontzettend uit....
Basilicum gaat hier ook goed, gooi meestal water in de overpot en dan het plantje zelf er weer bij.
Heb net van vrienden een mooi houten plantenbakje gekregen met .... peterselie en bieslook (staan beide al lang en breed in de tuin, de bieslook komt eigenlijk altijd na de winter weer gewoon opzetten:+ maar dat weten die vrienden natuurlijk ook niet. Wel leuk dus denk dat ik er maar sla in zet en dan in de vensterbank?

Ik bewaar mijn eten nog wel langer dan twee dagen, doorgaans gekoeld maar komt soms ook voor niet gekoeld. Ben nooit echt ziek dus mss bouw je zo wel meer weerstand op?

Hier nog wat groenten over van het etentje dus dat gaat mooi van de week op :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:17

Cashewnootjes, maar ik doe meestal pinda's. Je kunt eigenlijk alle vleesgerechten eten, maar dan zonder vlees. Dat is dan ook afwisseling. Het vlees kan heel vaak eenvoudig weggelaten worden, en dan doe je er wat meer groente doorheen, of wat kaas, of nootjes dus :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:25

samir : amandelen, cashewnootjes, hazelnoten, walnoten,
ik gebruik ook peulvruchten , kaas, panir, zelfgemaakte kaasgehaktballen/tjes,
verder voor de textuur gooi ik door veel dingen paddenstoelen, al dan niet gedroogd (toko)
je hebt in de reformzaak ook gedroogde soja producten(kruimels, brokken, medaillons etc) die ook erg makkelijk zijn en ik vind z eheel wat lekkerder dan tofu bijvoorbeeld