Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:40

een kleine ovenschaal kopen en 2 dagen ovenschotel eten :)
broccoli en prei is niet overdreven veel, dat zou je met 2 pers in 1x op hebben en in je eentje zou je er 2 dagen mee kunnen doen :)

Het is niet mijn ideaal om 2 dagen hetzelfde te eten maar als je iets graag wilt eten dan kan het de moeite wel waard zijn hihi

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:41

Oke.
Ik koop gewoon altijd een halve broccoli of bloemkool, maar ik speel wel vals, want ik werk in een groentewinkel, dus dan is dat ook wel makkelijker.
Maar een halve prei of broccoli kan je wel wat langer bewaren hoor.
Maar als je ook maar 1 plankje hebt, is het idd wel een stukje lastiger.

Jou probleem is niet dat je een 1 persoons huishouden hebt, maar dat je totaal geen koel/vriesruimte hebt. :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:42

En als je het echt zo lekker vindt is dat 2x feest toch :P

Nou moe ik zeggen dat ik altijd graag lasagna zelf maak. Recept wat ik gebruik duurt even om te maken, dus meestal maak ik twee schalen voor 4-5 personen in een keer en vries ik eentje in. Dat wordt mensen uitnodigen voor eten dus :P

Sheran

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:49

Klopt hoor, ik was even vergeten te vermelden dat mijn eenpersoonshuishoden tot nu toe altijd uit 'op kamers wonen' heeft bestaan, inclusief de bijbehorende 2 vierkante centimeter opslagruimte :')

Als je gewoon je spullen kwijt kan is het inderdaad een stuk beter te doen :)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:02

Je kan ook simpelere gerechten in je uppie maken. Ik at als student vaak spaghetti/pasta met zo'n pot saus, dus dan maakte ik voor 3-4 dagen, eigenlijk at ik toen heel vaak dingen die ik meerdere dagen moest eten omdat ik een hele pan klaar 'moest' maken met kant-en-klaar-dingetjes... Maar tegenwoordig eet ik eigenlijk alleen vlees/vis en groenten, geen pasta o.i.d. erbij. Ik maak ook regelmatig een "ovenschotel" waarbij ik gewoon een boel groenten in de ovenschaal gooi met olijfolie en kruiden erbij, en de oven in, heerlijk en erg makkelijk. :9 Meestal doe ik dat met rode paprika, ui, paar teentjes knoflook, cherry-tomaatjes, champignons. Daar kan ik echt zo van smullen, en dan een stukje vlees erbij wat ik vaak ook in de ovenschaal meebak in de oven, meestal kip of rund. Heerlijk makkelijk en idd, ik heb ook zo'n klein ovenschaaltje, ideaal, ook qua schoonmaken en ruimte :D.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:09

Ik kook niet uit potjes of pakjes... Ik maak alles vers, waardoor het heel makkelijk is om voor 1 persoon te koken. Een brocolli eet ik altijd in 1x helemaal op. Bij de hoogvliet hier heb je halve ananas, halve kool, halve bloemkool e.d. bij de groenteboer ook. Dat is altijd goedkoper dan de helft weggooien.
Spinazie zorg ik altijd voor twee verschillende gerechten in die week, dan is het ook op. Champignons, paprika, tomaat en courgettes zijn redelijk lang houdbaar en kun je eindeloos mee variëren. In de pastasaus, vullen met een prutje, opbakken bij een biefstukje, in de salade. Zelfde geldt voor uien en knoflook.... Ik gooi het bijna overal in :')

Ik moet wel echt bedenken wat ik precies 'moet' eten en inkopen voor een week, anders gaan er dingen wel de prullenbak in.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:12

heeft iemand nog een tip om lekkere rode kool te maken? Ben ook niet zo van de potten e.d. maar rode kool weet ik niet zo goed hoe ik dat moet maken.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:13

Wij eten ook altijd vers, maar als ik ovenschotel maak gebruik ik saus uit een pakje

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:15

asjemenou schreef:
:D

Ik ook niet, vind het niet meer lekker om het op te warmen.
Doe gewoon alle pakjes doormidden delen. :)

Of mij uitnodigen hihi

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:16

die ziet er idd goed uit :j Heb ondertussen al meer gevonden!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:23

Rode kool maak ik vaak met aardappels, appel en ui! Heerlijk :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:31

vonneke schreef:
asjemenou schreef:
:D

Ik ook niet, vind het niet meer lekker om het op te warmen.
Doe gewoon alle pakjes doormidden delen. :)

Of mij uitnodigen hihi

Schuif maar aan!
Maar zo lekker als jouw keukenprins zal ik het niet maken. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:33

Daarom kom jij zeker bij ons eten ;)

Wij gaan snel wokken!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:38

Mootje schreef:
Ik kook niet uit potjes of pakjes... Ik maak alles vers, waardoor het heel makkelijk is om voor 1 persoon te koken. Een brocolli eet ik altijd in 1x helemaal op. Bij de hoogvliet hier heb je halve ananas, halve kool, halve bloemkool e.d. bij de groenteboer ook. Dat is altijd goedkoper dan de helft weggooien.
Spinazie zorg ik altijd voor twee verschillende gerechten in die week, dan is het ook op. Champignons, paprika, tomaat en courgettes zijn redelijk lang houdbaar en kun je eindeloos mee variëren. In de pastasaus, vullen met een prutje, opbakken bij een biefstukje, in de salade. Zelfde geldt voor uien en knoflook.... Ik gooi het bijna overal in :')

Ik moet wel echt bedenken wat ik precies 'moet' eten en inkopen voor een week, anders gaan er dingen wel de prullenbak in.

Een broccoli in 1 keer? :oo Respect. Dat is 400/500 gram ofzo. Dat krijg ik echt niet weg := Maar ik maak ook alles vers inderdaad. Niks met zakjes/pakjes. Dat scheelt ook wel al dan dat je echt voor 1 persoon kunt koken en niet meteen voor 2-4 tegelijk.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:44

vonneke schreef:
Daarom kom jij zeker bij ons eten ;)

Wij gaan snel wokken!

Betrapt! :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:56

Net spruitjes geblancheerd , de ene helft ingevroren en de andere helft daarna gewokt met spekjes en teriyaki-woksaus, hele lekkere combinatie al zeg ik het zelf :D .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:00

Ik eet echt bijna alles uit potjes en pakjes, behalve groentes.
Daarvan eet ik eigenlijk alleen bietjes en rode kool. En spinazie uit de vriezer van Iglo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:03

Ik ga eens even ons weekmenu samenstellen. Morgen teamdag dus geen tijd

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:01

Ik maak de rode kool op smaak met azijn en een beetje suiker! Af en toe even proeven of het op smaak is..

Verder eten wij ook niet veel uit potjes, heb altijd wel wat op voorraad staan, maar we eten veel vers. Gister nog sla uit de tuin van mijn schoonouders gegeten! Heerlijk!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:06

Ik heb idd wel altijd een grote pot sperziebonen en bruine bonen op voorraad staan :j
Bruine bonen eten we trouwens ook altijd uit een pot :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:06

Bruine bonen idd ook uit pot. Die zijn het lekkerst hihi

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:12

Ja bruine bonen met geruld gehakt en een groente pakket :9 Maar ja dat lust vriendlief dan weer niet :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:12

Oh ja, bonen heb ik altijd uit blik en maïs (die hele kleine blikjes).
Zou niet eens weten of je verse bonen kan kopen bij de supermarkt :o

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:15

De schnitzels waren geen succes dus die halen we maar niet meer..

Edit; Om mezelf te belonen voor het besparen ga ik morgen nieuwe laarzen halen :) ben nu al verliefd haha