Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:47

Als ik het zo lees van jullie zit ik toch goed qua gevoel, vind het echt ontzettend prijzig.

Hier even wat tekeningen van het huis:
Begane grond (open keuken/woonkamer/eethoek, gang en bij de trap moet gestuct worden)
Hier is het plafond erg hoog, denk iets van 2m60?:
Afbeelding

1e verdieping (de gang, 2 slaapkamers bovenzijde en slaapkamer rechts onder moeten gestuct worden) Plafond is wat lager dan begane grond):
Afbeelding

Tuurlijk is bovenstaande info niet genoeg om echt een prijsopgave te maken, maar dan krijgen jullie een beeld.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:49

Cardy schreef:
Ik moet even wat delen met jullie hihi. Vorige week is er een (bevriende) stucadoor langsgeweest voor ons huis (heeft een oppervlakte van 90m2) en kregen gister de prijs te horen..
Ben helemaal in shock hihi. Hij vraagt namelijk 5600euro! Ik wist dat het vrij duur was (ongelijke muren, oude woning, alles moet gestuct worden), maar zoveel? En dat bij iemand die wij kennen.

Is het altijd zo duur? Of kunnen we beter verder kijken? hihi
Heb al een kijkje genomen op marktplaats en bij sommige staan veel positieve opmerkingen en is de prijs vrij laag.

hoelang denkt hij erover te doen dan, voor dat geld kan hij toch zeker 3 weken aan de slag.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:51

Dat vond ik ook... Als alle stucadoors zo duur zijn, moet ik misschien toch aan een carriere switch gaan denken :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:56

Hmm is beetje vergelijkbaar als bij ons.......... alleen hebben wij nog een trap naar de 3e etage en grote zolderkamer met schuine wanden.

Muren waren bij ons niet allemaal glad, dus extra kosten enzo. Maar denk dat je jouw klus toch wel voor zo'n 3000 tot max 4000 moet kunnen laten doen :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:58

Ik kom ook even kijken hier, zijn druk bezig met verbouwen en over een maandje mag ik hopelijk EINDELIJK gaan inrichten :D

Voor zover ik weet van vriend (timmerman) konden wij de muren laten stucen voor 15 euro de m2. Dat was wel een echt vrienden prijsje, maar ook wel een enorm verschil met die prijs zeg? := Daar komt dan nog wel materiaal bij ons bij. Ik zou eens verder kijken als ik jou was!

Wij willen vinyl op de hele beneden verdieping laten leggen, daar zit ook enorm prijsverschil in... En ik weet niet hoeveel kwaliteitsverschil

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:12

Vankje schreef:
Jaaa, ik mag officieel op zoek naar leuke spulletjes voor ons nieuwe huis :):)

Gisteravond hebben we ons appartement verkocht en ons nieuwe huis gekocht, zaterdag wordt het koopcontract getekend :):) Dit is het:
http://www.jaap.nl/te-koop/limburg/zuid ... otos-video

Hoe is het met de kast van Mamamiesje gegaan??

Ik woon duidelijk in de verkeerde regio! wat een geweldig huis voor een geweldige prijs!
daar heb ik niet eens een fatsoenlijk appartement voor....... *wil verhuizen*

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:15

Marley schreef:
Vankje schreef:
Jaaa, ik mag officieel op zoek naar leuke spulletjes voor ons nieuwe huis :):)

Gisteravond hebben we ons appartement verkocht en ons nieuwe huis gekocht, zaterdag wordt het koopcontract getekend :):) Dit is het:
http://www.jaap.nl/te-koop/limburg/zuid ... otos-video

Hoe is het met de kast van Mamamiesje gegaan??

Ik woon duidelijk in de verkeerde regio! wat een geweldig huis voor een geweldige prijs!
daar heb ik niet eens een fatsoenlijk appartement voor....... *wil verhuizen*

AMEN!!! :))
Leuk huis zeg!!!! Gefeliciteerd!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:21

Ik kan nu wel de foto's openen, mooi huis! (vorige pagina, Vankje) die badkamervloer... <3
Ik denk ook telkens: hoefde ik maar niet perse in de Randstad te wonen -O-
Ook het nieuwbouwhuis (vorige pagina) is netjes :j Alvast in de stemming met koninginnedag met die deuren :D

Cardy schreef:
Dat vond ik ook... Als alle stucadoors zo duur zijn, moet ik misschien toch aan een carriere switch gaan denken :')

Precies, een huisje zoals de jouwe per maand en ik zit meer dan prima! :Y)
2.65m vind ik trouwens niet extreem hoog...
Ons gewone huis is al bijna 2.60m
(dure gordijnen worden dat -O- )

Hier staat veel info http://www.stucadoor-weetjes.nl

*edit: lag bij jullie bokt er ook even uit?

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:20

Hallo allemaal,

Ten eerste wat een prachtige dingen komen hier voorbij!
Ik meld me hier even.. :D Ik woon op dit moment in een leuk klein gemeubileerd 2 kamer appartementje, maar moeten hier in juni uit.
Mijn vriend woont bij mij in en we zijn al tijdje op zoek naar iets anders. Nu hebben we een mooi appartement gevonden en deze gaan ik en mijn vriend huren.
Nou heb ik echt totaal geen ervaring met inrichten en ben totaal NIET creatief! ;) Qua spullen weet ik nu wel wat ik wil hebben. Ik wil een grijze of donkere(of misschien wel bruin) bank.

Maar ik heb totaal geen idee welke kleur de muren moeten!!!!

Het is nu zo:

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind dit echt niet mooi, ik houd van grijs maar dit is geen mooie kleur!
Hebben jullie suggesties?

Dit is de slaapkamer, wat voor kleurtje zal daar mooi bij staan(1 muur)??
De foto is niet zo goed genomen

http://i81.photobucket.com/albums/j216/ ... kamer3.jpg

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:27

Wat een leuk appartement!
Ik zou de kleur een stuk lichter maken iig. Misschien een kleur als leem, kiezel oid? Deze kleuren zijn iig een stuk lichter maar wel grijzig :)

Ik raad je eigenlijk aan om gewoon naar het verfpad in de bouwmarkt toe te gaan.... Als ik daar doorheen loop, krijg ik vanzelf inspiratie!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:36

Aangezien de keuken al vrij donker is, zou ik ook voor een lichtere of eventueel fellere kleur gaan. Wat wij hebben gedaan is bij diegene die de vloer komt leggen en ook de gordijnen e.d. komt maken/ophangen laten adviseren over kleurtjes. Ook bij woonwinkels geinformeerd :j

Voor de slaapkamer zou ik voor een warmere tint gaan. Soort lichtgrijs, iets tegen het bruinige aan maar dan wel de lichte kleuren.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:13

Nicolletje schreef:
Ik kan nu wel de foto's openen, mooi huis! (vorige pagina, Vankje) die badkamervloer... <3
Ik denk ook telkens: hoefde ik maar niet perse in de Randstad te wonen -O-
Ook het nieuwbouwhuis (vorige pagina) is netjes :j Alvast in de stemming met koninginnedag met die deuren :D

Cardy schreef:

Precies, een huisje zoals de jouwe per maand en ik zit meer dan prima! :Y)
2.65m vind ik trouwens niet extreem hoog...
Ons gewone huis is al bijna 2.60m
(dure gordijnen worden dat -O- )

Hier staat veel info http://www.stucadoor-weetjes.nl

*edit: lag bij jullie bokt er ook even uit?

Echt he! Het kan overigens zijn dat het plafond hoger/lager is hoor, maar die afmetingen onthoud ik steeds niet :+ (dat mag vriendlief onthouden). Je kan iig niet het plafond aanraken als je normaal staat en je armen omhoog doet.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:16

@ UpToDance: erg leuk appartement! Vooral het licht dat vanaf boven komt (bij de deuren van het terasje).
Zelf houd ik meer van witte muren met misschien 1 wand een andere kleur (lichte kleur).
Zodat de wanden wat neutraler blijven en je met meubels/accessoires wat meer kanten op kan en in de toekomst eventueel makkelijk te veranderen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:22

2.60 raak je ook niet aan als je gewoon op de grond staat........ heb zaterdag gordijnen opgehangen en moest wel trap gebruiken.
Maar 2.60 is wel standaard-maat. Wij hebben beneden 2.60 en boven 2.40. Zijn volgens mij veel gebruikte hoogtes in bepaalde bouwperiode.
Huidige nieuwbouw is weer hoger. Echt oude panden hebben soms ook van die prachtige hoge plafonds <3
In A'dam had ik plafond van 3.10 <3

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:01

Bedankt voor de leuke reacties! De vloer in de badkamer vind ik zelf ook helemaal geweldig <3
En wat betreft de prijs; ja, dat is in deze regio wel gunstig. Zou niet graag in grotere steden wil kopen, als je ziet hoe de prijzen daar liggen :=

Hoge plafonds vind ik ook erg mooi, al heeft ons nieuwe huis dat niet. Het is gebouwd in 1750, met best wel lage plafonds.

@Uptodance: Mooi appartement, inderdaad mooi met dat extra licht bij de deuren van het terrasje.
Zou idd voor een wat lichtere kleur gaan omdat de keuken zelf best donker is. Mijn schoonzusje heeft ook een grijs-achtige keuken en die heeft oud-roze op de muur er tegenover, ziet er heel mooi uit. Al klinkt het misschien een beetje raar, maar het is echt een mooie combi. Geen overdreven roze, maar heel lichtjes.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:52

Abiola schreef:
@ Mama miesje; hoe is ie binnengekomen dan? Kan hij er niet op dezelfde manier uit?

Destijds ook door de tuin; pastte in principe wel door de poort en het gangetje, maar toen kon er nog 'gestoken' worden om de 90 graden bocht langs het schuurtje te halen. De indeling van de tuin is echter veranderd en op de 'steekplaats' staat nu een nieuwe schuur, m.a.w.: die bocht van 90 graden haal je niet meer ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:46

Vankje, Ikke is verliefd op jullie nieuwe huis <3
Squak, Jullie afzuigkap is gaaf en de badkamer! Ik ben benieuwd hoe het er straks uitziet als het ingericht is :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:28

Niet zo'n goeie kwaliteit foto....... maar ff voor het idee ;)
De haard en de verlichting doen het eindelijk :D Hebben ook nog dimmer in gezet, dus die lampjes kunnen nog zachter branden evt.

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:29

heel gaaf hoor!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:33

Hoi!

Mijn vriend en ik willen onze muur verven.. Het gaat voornamelijk om deze muur:

Afbeelding

En evt de muur achter het schilderij. Ik zat er zelf aan te denken om daar om heen een soort lijst te verven.
Afbeelding

Alle muren zijn nog wit. Nu zat ik zelf te denken aan een licht grijs of een beige. Wat zouden jullie doen? Hebben jullie nog leuke ideeën om te verven? Wat denken jullie van het idee van de lijst? (de muur bijv grijs of beige maken en dan een lijst van +- 10cm om het schilderij wit laten?)

Afbeelding
(Snoertjes zijn ondertussen allemaal netjes weggewerkt!) :)

Ondertussen is de woonkamer in de opstelling als de bovenste foto met de donkere stoel en dus zonder de beige stoel van de tweede foto

Zo was het een tijdje geleden hoe ik het bij jullie postte :=
(Die kleuren zijn bij daglicht)

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... n.jpg?dl=1

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... n.jpg?dl=1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:19

Mijn slaapkamer is niet bepaald klein, maar rechthoekig/langwerpig.
Afbeelding
Dat vierkante bruine ding linksboven is mijn kast, van steigerhout. Er liggen groene nepbloemen in een bosje op de hoek als versiering.
Daaronder dat vierkantje, is mijn bureau met een wit klapstoeltje van hout (bureau = ook steigerhout), met laptop en lamp. Daarboven hangen schilderijtjes met schoolbordjes erin.
Dat zwart/grijze ding naast de kast, is mijn antieke stoel met een spiegel erop geplant.
Daarnaast staat het steigerhouten bed met groene lakens. Naast het bet staat een steigerhouten kastje met zilveren handvatten en witte laatjes, met daarop mijn TV.
Boven het raam (naast de kast en het bureau), hangen binnenkort 3 groene lantaarntjes met van die nep-waxinelichtjes erin.

Zal nu even fotos maken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:32

Met foto's dit keer.
(even je hoofd kantelen)
Afbeelding
Kast en stoel.

Afbeelding
Bureau en stukje nachtkast.

Afbeelding
Vanuit de hoek naast het nachtkastje genomen, bureau, raam en stukje kast.
Zoals je net die lantaarntjes bovenop de kast zag, die komen dus boven het raam te hangen.

Afbeelding
Naast het bureau zie je het bed, kastje en de stoel.

Ik heb inderdaad 2 laptops :Y)
De ene (die op het bureau) is half kapot, maar daar host ik een spel op dus vandaar dat die erbij staat.

Boven het bed aan de lange zijde komen 2 canvasportretten van [naam] te hangen, in zwart wit, 80x80 cm.

Ook wordt de spiegel nog opgehangen maar ik heb nog geen idee waar.
Misschien komt er nog een groen of wit kleed op de grond.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:10

Wat leuk!!!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:41

manzano wat gaaf zeg die muur!

ik hoop dat jullie dames me kunnen helpen, wij hebben voor onze nieuwe woning natuurtinten genomen, de keuken is eiken, de meubelen ook een beetje die kant op en de bank zwart/grijs gemeleerd (jullie snappen wat ik bedoel :') ) de stoelen is in de zelfde stof als de bank wat erg mooi is, het mooiste is dus de vloer donkerbruin, maar nu vraag ik me af of ik de muren wit moet laten of toch aan een lichtbruine tint moet denken, de witte muren lijken me zo raar op een 1 of andere manier..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:46

Klinkt gaaf! Ik zou de muren bijna wit doen (nét een tintje bruin) en dan 1 in een kleur.