Sheran schreef:In dit kader ook: taste the waste. Over het weggooien van eten door supermarkten en consumenten. Interessant zijn de zogenaamde junk divers of hoe heten ze ook alweer...
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1010381
Mooie docu idd.
Vooral die vrouw uit Kameroen die in Parijs al het eten zoals bananen uit Kameroen weggegooid ziet worden terwijl er in haar thuisland mensen sterven van de honger.
Het deed me ook gewoon echt zeer om al die vis te zien die weggegooid werd als het niet verkocht werd... en ondertussen vissen we de zee leger en leger

Gister kwam het toevallig op een verjaardag ter sprake, mensen die trots zaten te vertellen tegenwoordig veel meer op houdbaarheidsdatum letten en daardoor eens zin de zoveel tijd de halve kast maar weggooiden, ik kreeg ze niet aan het verstand gepeuterd dat rijst een jaar over de datum nog steeds prima rijst is.
Mensen denken altijd maar dat het ineens verrot is na die paar verzonnen cijfertjes op het pakje.
De Jumbo vind ik ook niet echt goedkoop, maar ze hebben er wel veel aparte spullen, althans die bij m'n ouders.