Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:02

@ mootje: ik zie nu een aantal termen voorbij komen, raak door de war hihi. Zou je iets meer kunnen uitleggen?

Ik zal het even wat meer uitleggen:

- Eerst wilde we een aanbouw op de aanbouw begane grond, met plat dak. Dit was in strijd met het bestemmingsplan. In de brief stond als optie: schuin dak met dakkapel op 1e verdieping.
- Nieuwe tekeningen ingediend. Volgens contactpersoon gemeente (die tevens vergunning aan ons geeft als deze wordt goedgekeurd), zou deze goedgekeurd worden..
- vriend heeft vandaag gebeld met ons contactpersoon. Hij gaf aan dat de welstandscommissie nog geen 2 minuten naar onze aanvraag had gekeken en deze direct weer afkeurde. De goot zou te dichtbij de dakkapel zitten. Hij vond het ook heel raar.
We hebben het nummer van de voorzitter van de welstandscommissie gekregen, we moeten hem dinsdag bellen.

- Volgende optie is de aanvraag weer indienen maar dan zonder dakkapel (deze kan als het goed is later vergunningsvrij geplaatst worden, valt onder de juiste voorwaarden). De commissie komt pas weer over 4 weken samen (grr) en dan moeten we erbij zijn.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 00:48

misschien een leuk topic voor mensen die plannen hebben om te gaan samenwonen/ net samenwonen,

Denk plaats hem hier maar omdat ik hier toch veel verhalen lees van mensen die gaan samenwonen

[HK] samenwonen

Ik krijg trouwens ook volgende week de sleutel van ons huis, mag ik hier weer gezellig meekletsen? :D

SanneVD

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:35

Cardy wat vervelend van de zoveelste afwijzing!
Ik heb er weinig verstand van, paar hier zo te zien wel...wens he succes dat het alsnog gaat lukken!

Ok bij het huis geweest! Was weer fijn.
Nu ook meer technisch gekeken, wel wat raamwerk houtrot en 2 ruiten (1 van serre aanbouw en 1 klein ruitje) wat condens heeft tussen dubbelglas.
Waarbij serre mogelijk kraan nodig is voor glasplaten, ff uitzoekwerk.
Iig bod bedenken en die punten meenemen.
En nog 2 plekken raam bijwerken/schaven omdat het klemd ed.
Maar dat dubbelglaswerk is ff een groter werk.

Het gaat om een 1925 huis. Super fijn sfeertje maar ook wat puntjes.
Hopelijk nemen ze het bod aan, veel meer willen we niet doen voor wat daar gedaan moet worden.

Maar die tuin! 30m diep en altijd zon *love*
De makelaar bleek er paar huizen naast te wonen haha.

Eng! Toch eerste huis, waar ik nu woon heb ik van pa over genomen dus al die dingen niet gehad.

Alle tips welkom met lager bieden dan vraagprijs enz. Ze wilde sowieso verlagen ivm 2 huizen en hypotheken

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:46

Ik ben vandaag begonnen met het huis waar ik nu zit alweer een beetje klaar te maken voor ons vertrek.
Ik wil deze week alle foto's en schilderijen van de muren halen en alvast de gaten weer dichten, de tuin is alweer zo goed als leeg (behalve het deel wat afgezet is voor de paarden) Als ik klaar ben met de muren wil ik beginnen met de zolder leeg halen en alles in de schuur zetten. Hoop dat we met de eigenaren van het nieuwe huis af kunnen spreken dat we vast hooi, hout en tuingereedschap daar heen brengen. Dat zal al weer een hoop schelen als dat over is.

Over twee weken zijn we er niet, dan zitten we in Parijs op een trouwbeurs, en vanaf dan werk ik ook niet meer. Dus genoeg tijd om dan verder in te pakken. De weekenden daarna hopelijk ook alvast wat overpakken zodat we het weekend van 5 en 6 november de laatste dingen over kunnen brengen, de paarden verhuizen en schoonmaken...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:31

Cardy, morgen ga ik wel even dieper op het fenomeen 'welstandscommissie' in. Het is nu toch weekend ;)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:17

wat is het stil hier :) niemand meer iets leuks aan zijn/haar interieur gedaan?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:28

Ik ben gister druk geweest met gaten vullen, en heb vanavond een muur gewit.
Beide is echt nodig, ga hier 7 november uit en morgen komt de eigenaar van het huis met iemand om de erfenis te berekenen of zo :+ Leek mij beter dat de eigenaar niet alle foto's aan de muren zag ;)

Verder heb ik enorm veel zin in de verhuizing en wou ik dat het al 1 november was...
En heb sinds 6 oktober een nieuwe huisgenoot, heb van vriendje het volgende cadeau voor mijn verjaardag gekregen:
Afbeelding

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:30

aaaaaah wat een lieve poenka!!!

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:47

Aaah wat een leukerd Saffier <3

Ik moet nog twee weken wachten op de sleutel... Afgelopen weekend alvast met flinke korting laminaat gekocht. Haha het huis hier puilt ondertussen uit met al m'n spullen!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:09

wat een leuke foto saffier! en kan me indenken dat je zin in verhuizen hebt met zon leuk huis in het vooruitzicht!

wel handig dat je vast in het voren spullen kan kopen suor! scheelt wel in prijzen! ben ons ging het zo snel dat we niet echt spullen in het vooruit hebben kunnen kopen...

verder zijn wij vanaf gisteravond echt in ons nieuwe huisje getrokken.. Wachten is dus nog steeds op de bank :+ maar hopelijk komt die dus over 2 weekjes, dan is het huisje wat meer klaar

Afbeelding
iig hier alvast een voorproefje van onze inrichting. De tafel heb ik via marktplaats en zelf geverfd, vond wel grappig geworden. En de lamp hebben we maandag gekocht! hadden nog wel een discussie in de winkel omdat mn vriend de lamp niet heel mooi vond dus compromis is dat we de lamp hebben gekocht maar de steentjes die er eigenlijk ook nog aan horen te hangen zijn er nu af (maar heb ze nog wel bewaard dus kan ze er zo nog een keer aan hangen :+ )
verder zijn we nog opzoek naar een leuke kleine witte boekenkast van max 60 breed maar die is lastig vinden in onze smaak. Moeten ook nog een klein tv kastje van 50 bij 50 lastige maat dus! dus mocht er hier nog iemand wat weten?

ook wij hebben sinds 2 weken een huisgenootje. Echt een skatje en een leuke waakhond straks :D
Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:32

Ahh ook al zo'n klein schatje!!
En je tafel is erg leuk geworden!

Gezien ik het nu erg rustig heb op mijn werk (volgende week laatste week) ben ik dus hele dagen druk met schetsen maken van de indeling ;)
Heb al een hoop ideeen, en denk dat het rustiger wordt dan dat het hier nu in huis is (zeker omdat vriendje zijn eigen 'kantoor' krijgt en we qua woonruimte op ruim het dubbele uit komen).

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:34

Ziet er al leuk uit! En die lamp, zitten daar van die soort kristallen bij? Dan heb ik van de zelfde serie allemaal staande lampen, ook kraalloos :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:39

Ziet er leuk uit Roos!!!! :D En die kralen hang je er gewoon een keer stiekem in. Dat merkt Lars vast niet!

En jullie huisgenootje is echt geweldig :+:

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:28

Leuke foto's en erg schattige hond!

Hierbij mijn foto's. Dit moet dus de woonkamer worden. Ik heb een grijs eiken vloer met duidelijke nerven besteld. De openhaard is niet goed dus die moet er uit. Hiervoor in de plaats komt een staande kachel wel gewoon op hout. De raampjes bij de openhaard worden dicht gemaakt en egaal met de muur gelijk. Aan de andere kant van deze muur zit namelijk de keuken (oude boerderij)

In de serre wil ik graag de 3 grote stoelen neerzetten die ik nu in de woonkamer hebben. Deze woonkamer zal straks eetkamer worden met een hele grote eiken tafel :) Het raam is eigenlijk een schuifpui waardoor je direct in de tuin stapt.

Afbeelding
Afbeelding

En dit is de nu tijdelijke woonkamer, wat dus eetkamer gaat worden.
Afbeelding
Afbeelding

Er moet zoals te zien dus nog een hoop gebeuren. Voor de inrichting wil ik graag een landelijke sfeer in huis aangezien we ook buitenaf wonen :)

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:29

Heb vandaag de knoop doorgehakt om mn bruine oude dressoir in de grondverf te zetten:

Voordat hij mishandeld werd, 2 la's en spiegel heb ik eruit gehaald:
Afbeelding

Kaal gekrabd:
Afbeelding

En wit!!:
Afbeelding

Detail houtsnijwerk:
Afbeelding

Ik wil hem hierna nog 1 x gronden en daarna hoogglans wit gaan verven <3

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:31

PPPeet schreef:
Hierbij mijn foto's. Dit moet dus de woonkamer worden. Ik heb een grijs eiken vloer met duidelijke nerven besteld. De openhaard is niet goed dus die moet er uit. Hiervoor in de plaats komt een staande kachel wel gewoon op hout. De raampjes bij de openhaard worden dicht gemaakt en egaal met de muur gelijk. Aan de andere kant van deze muur zit namelijk de keuken (oude boerderij)

Er moet zoals te zien dus nog een hoop gebeuren. Voor de inrichting wil ik graag een landelijke sfeer in huis aangezien we ook buitenaf wonen :)

Prachtig huis! ben benieuwd hoe het word als het naar jou smaak is ingericht!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:31

Die is mooi geworden. Gaaf zo'n metamorfose :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:54

Wauw, PPPeet, die erker! Ik wil "als ik groot ben" ook een huis met erker :+:

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:02

Wauw Nefertarie wat een goede keus om dat kastje zo aan te pakken! <3

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:06

Wat een gaaf huis Peet!!! Ben benieuwd naar foto's als het af is.
En ik zit inderdaad inmiddels in Frankrijk, vind het heerlijk hier en zou ook niet meer terug kunnen naar Nederland geloof ik..

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:16

SuSem schreef:
Glasvlies vind ik verschrikkelijk, dat komt er echt niet in :n

Wij hebben een ouderhuis. Omdat de muren in slechte staat waren hebben we alles nieuw gestuct. Daar overheen hebben we een gladde glasvlies behang gedaan en het in de gewenste kleur geverft.
Hier zie je helemaal niets van en voorkomt het zichtbaar worden van scheuren.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:51

Ik ben opzoek naar eiken binnendeuren. Heeft één van jullie een idee waar ik deze een beetje betaalbaar kan vinden? Het schijnt dat ze uit de collectie van Bruynzeel zijn gehaald namelijk.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:53

2de hands op marktplaats?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:04

Ja zit ik idd te kijken maar dan zijn het weer niet de juiste maten ;) Maar bedankt voor de tip :)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 06:46