Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:41

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:51

Suus, ik had dezelfde kleuren op mijn slaapkamer toen ik nog bij mijn moeder woonde :D

marqueez (sorry als ik je naam verkeerd spel, zit nu op mijn telefoon). Wat wij altijd doen is om en om schilderen, zo is de trap toch nog bruikbssr.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:25

Saffier schreef:
marqueez (sorry als ik je naam verkeerd spel, zit nu op mijn telefoon). Wat wij altijd doen is om en om schilderen, zo is de trap toch nog bruikbssr.

Wat een briljant eenvoudig idee :D.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:32

Ik hou van felle kleuren en contrasten, dus ik vind de slaapkamer van Suus leuk (al vind ik de lichte wand te licht of te weinig in contrast met de andere, maar dat is een kwestie van smaak).

Veerle, jouw (oude) slaapkamer vind ik ook erg mooi.
Je bed en nachtkastjes zijn ook erg leuk.

Ik heb weer een wand in de verf gezet, dit keer een normale muur, met muurverf.
Dat gaat toch wat sneller dan die schrootjes.
Beetje jammer dat alle kranten tegenwoordig in tabloid formaat zijn.
Is een stuk meer werk om de vloer nu fatsoenlijk af te plakken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:33

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:43

Oe, dat dat paars/lila is gewaagd! Wel vrolijk. Buren bij ons hebben lila gecombineerd met wit in de woonkamer, wel fris, maar niet mijn kleur.

Marquez, inderdaad, was al genoemd, treden om en om doen, kun je gewoon naar boven.

Hier moeten de woonkamerdeur en de deur van de voorraadkast nog steeds gedaan worden. Schiet er steeds bij in, zal mannetje eens aansporen. Ze zijn nu nog een andere kleur dan de schuifdeuren en de boekenkasten. Is ws toch een mooier gezicht als ze allemaal hetzelfde zijn. Maar ja, als je dan 'klaar' bent met verbouwen blijven zulke dingen liggen. Er moeten ook nog steeds plakplintjes op m'n laminaat >;) .

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:36

Het bed en de nachtkastjes zijn meeverhuisd, onder protest van mijn vriend, maar het heeft een emotionele waarde voor mij (en nee, niet verkeerd denken nu :P).

Over Makelaarsland staat ook al veel in het andere topic (bokkers op de woningmarkt), maar mij bevalt het prima, al is mijn huis nog niet verkocht :P. Heb twee collega's die het ook via ML hebben gedaan, en de één was binnen een paar maanden verkocht en de ander binnen twee weken (eind vorig jaar). Het is 'goedkoop' (vergeleken met andere makelaars), en ze bieden dezelfde service als een andere makelaar, alleen doe je zelf de bezichtigingen. Dat is voor ons geen probleem omdat mijn vriend een eigen zaak heeft, en dus eventueel altijd kan. Extra advertenties moet je wat voor bijbetalen, maar de open huizen route is bijvoorbeeld weer gratis.

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:42

Hoi, ik kom zo ineens jullie topic tegen, en dat komt goed uit want sta op het punt om de slaapkamer een opknap beurtje te gaan geven!
Maar ik heb totaal geen idee wat voor een kleur ik het nou zou geven. Hebben jullie misschien nog tips, of ideeën? Ons bed is van hout, en dat hout is onbewerkt. Verder hebben we eigenlijk nog geen spullen voor in de kamer. De vloerbedekking is trouwens heel licht bruin/beige. Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen, en anders kan ik ook wel even een fototje maken!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:43

Tnx!!! Ga even in het andere topic ook lezen dan ;) :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 16:00

Zo, ik heb een prijsopgave voor nieuw deurbeslag gedaan. Ik ben benieuwd. :')

Ben even helemaal loos gegaan, zelfs alle raamgreepjes en uitzetijzers heb ik laten opnemen in de offerte. Ik schrik me waarschijnlijk de takken dus die zullen het wel niet worden. Maar toch leuk om te weten. :+ Ik ga iig alle deurklinken vervangen en de spangnolet van de openslaande deuren. Kan ik altijd later de rest nog doen he? :D

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:35

Ooooo Ir111 berg je maar vast :oo Dat soort dingen kosten klauwen vol met geld. Aan het eind van de bouw met al die afwerkings dingetjes gaat het geld er met een noodvaart doorheen. In het begin kun je je nog prima een hele week met een zak cement vermaken, maar daarna.... :P

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:07

irmaaatje schreef:
Hoi, ik kom zo ineens jullie topic tegen, en dat komt goed uit want sta op het punt om de slaapkamer een opknap beurtje te gaan geven!
Maar ik heb totaal geen idee wat voor een kleur ik het nou zou geven. Hebben jullie misschien nog tips, of ideeën? Ons bed is van hout, en dat hout is onbewerkt. Verder hebben we eigenlijk nog geen spullen voor in de kamer. De vloerbedekking is trouwens heel licht bruin/beige. Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen, en anders kan ik ook wel even een fototje maken!

Hoe groot is je kamer?
Heeft het veel of weinig lichtinval?
Wat voor soort bed heb je (strak of met werkjes/motiefjes, grof of juist niet)?
Van wat voor kleuren hou je (fel, rustig)?
Wat wil je met je kamer (alleen slapen, of moeten er ook kasten, een kaptafel, etc. in)?
Hoe is de rest van je huis?
Foto's zijn altijd handig...

Ir111, Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd.
Al scheelt het waarschijnlijk wel wat in prijs als je alles tegelijk doet.

Ik heb nu alle 3 de paarse wanden er 1x onder zitten.
Morgen mijn schrootjes aflakken, en mss nog 1 of 2 andere wanden (is beetje afhankelijk van hoe laat ik uit bed kom rollen, ik heb tenslotte vakantie).
Voor vandaag hou ik het voor gezien.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 20:37

marquez1 schreef:
Ooooo Ir111 berg je maar vast :oo Dat soort dingen kosten klauwen vol met geld. Aan het eind van de bouw met al die afwerkings dingetjes gaat het geld er met een noodvaart doorheen. In het begin kun je je nog prima een hele week met een zak cement vermaken, maar daarna.... :P

_O- _O- _O-

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:05

Inge_83 schreef:
irmaaatje schreef:

Hoe groot is je kamer?
Heeft het veel of weinig lichtinval?
Wat voor soort bed heb je (strak of met werkjes/motiefjes, grof of juist niet)?
Van wat voor kleuren hou je (fel, rustig)?
Wat wil je met je kamer (alleen slapen, of moeten er ook kasten, een kaptafel, etc. in)?
Hoe is de rest van je huis?
Foto's zijn altijd handig...

.

De kamer is ongeveer 3,50 bij 4,50, Ik heb er 2 ramen in met redelijk lichtinval.
Het bed op de foto is het bed wat er instaat, verder komt er aan de kant waar de foto vandaan genomen is een wandkast. Waar ik ook de kleur niet van weet.
Afbeelding
Afbeelding
De vloerbedekking blijft er ook in liggen. Het maakt me eigenlijk niet zo uit wat voor kleuren erin komen, ik vindt een appart kleurtje erin wel wat hebben, maar mijn vriend ziet dat toch niet helemaal zitten. De schilder is vandaag geweest, en die advizeerde om de kozijnen RAL 9001 te doen. Er moeten ook nieuwe gordijnen in, is het mooi om ze vanaf het plafont te laten hangen tot op de grond, of zoals ze nu zijn? Net boven en onder het raam.
De bedoeling is dat we er alleen slapen. Kamertje is ook net klein zat om er van alles in te zetten.
De woonkamer is daarna aan de beurt, het is allemaal nog heel ouderwets. Maar de kast blijft er wel in staan, de rest van de meubels valt opzich nog wel mee, het is meer het behang en de lampen die wat ouderwets tonen. De schilder dacht dat RAL 9010 wel mooi zou staan voor de muuren. De deur die naar de kamer gaat oogt ook wat ouderwets. Ook in de kamer komen nieuwe gordijnen, maar ik weet ook nog niet precies wat. Er hingen donker rode gordijen, die van fluweel waren. Niet echt iets wat bij ons past, maar weet ook niet wat wel zou kunnen bij bruin meubulair, we hebben ovegerings donker blauw/ zwarte banken.
Ik zal er wat foto's bij doen voor een indruk!
De woonkamer:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, kleuren maken mij eigenlijk weinig uit. Als het maar een beetje bij elkaar past, en daar heb ik echt helemaal geen verstand van. Er zit nu behang op de muren, dat gaat er zowieso af en wordt daarna gespagtelpoets ( als je het zo schrijft haha)
Bedankt voor jullie tijd alvast, en sorry dat het zo rommelig is! Maar heb zo'n zin om er aan te beginnen!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:22

Ik zal morgen eens wat foto's maken in mn huisje! Als het goed is zijn alle muren en plafonds gespoten dus ik ben benieuwd!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:01

irmaatje; in de woonkamer oogt alles wat donker door het donkere hout en de stenen muur. Als je de kasten wilt behouden kan je het één en ander wat moderner laten ogen door het wit te schilderen, of zoals ik laatst in de kringloopwinkel heb gezien door het te logen. Dan gaan alle lagen verf er af, en bleekt het hout, waardoor je een steigerplanken look krijgt (op het moment geloof ik erg populair) De stenen muur zou ik in een lichte kleur schilderen. Ik vindt grodijnen tot aan de grond het mooist. Leuk project, ik denk dat je het straks niet meer terug herkent!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:15

Irmaatje
Zelf zou ik de gordijnen in de slaapkamer niet tot op de grond doen als je de verwarming gebruikt, de gordijnen houden dan de warmte tegen. Gebruik je de verwarming niet, dan zou ik het denk ik wel doen omdat je dan de verwarming gelijk voor een deel wegwerkt :)

Verder zou ik net als Marquez het een en ander wit schilderen.... wat meubels maar ook heel (of al) het houtwerk wat ik er zie. Dit maakt het nu heel donker en ouderwets....
Ook ben ik zelf niet zo van de stenen, die zou ik zelf laten stucen oid maar ik weet niet of dat een optie is :)
Ik vind het wel een heel gaaf huis met de balken en de open haard!

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:49

Hahah, ja die open haard heeft ons afgelopen winter een mooi brandje bezorgt! Er zat een kraaiennest in de pijp, en toen kwam ineens alle rook naar binnen toe! Brandweer gebeld, haard eruit gesloopt + een kliko vol takken, mos, haar en paardenstront! Maar we hebben nu wel een mooi nieuw haardje ervoor in de plaats gekregen!
Maar de muren wit kleurtje geven is dus geen slecht idee! Die stenen vind ik zelf niet heel lelijk, en m'n vriend beweert dat hij er nogal aan gehecht is... Weet ook niet of dat echt zo is, maargoed. Dus als het er niet bij staat kunnen we die altijd nog een kleurtje geven toch?
Gister heb ik toch ook even de vloerbedeking goed bekeken, die ligt er namelijk al 30 jaar in. En is ook redelijk ouderwets, wat zou daar dan voor kleur het beste passen, ook licht?
In de woonkamer kan ik helaas de gordijnen niet vanaf het plafon laten lopen door die balken. Ik ga volgende week kijken voor anderen gordijnen, is met een leuk motiefje nog een idee? Of kan ik het beter egaal houden?
Het is toch allemaal wel iets lastiger als dat ik dacht zeg!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:23

Irmaatje, heb je al eens iets anders overwogen voor op de vloer in je woonkamer?
B.v. een houten vloer, tegels, laminaat, oid.
Persoonlijk vind ik dat een stuk praktischer omdat het makkelijker schoon te houden is.
Zeker als je huisdieren en/of kinderen (of een man die veel knoeit;)) hebt of gaat krijgen, want een vloer leg je meestal niet voor een paar jaar.

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:02

Ja daar heb ik wel aan gedacht, m'n vriend kwam eigenlijk met het idee. Maar ik was er een beetje bang voor dat het teveel hout werd, of zal dat mee vallen?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 16:06

Irmaaatje, ik vind het een beetje moeilijk om te zeggen wat leuk zou zijn. Ik bedoel, ik weet wat mijn smaak is maar het is jouw huis. :D Wat vind je een mooie kleur? Welke stijl vind je leuk? Ga eens googlen op wat plaatjes (en zet die hier neer :D ). Dan kunnen we beter helpen meedenken. :) Ik vind je bed heel leuk trouwens. :j

------------

Dan nog ff over mijn deurklinken. :D Ik ben wss achterlijk maar ik snap het niet.

Ik moet weten wat een deurklinkding kost. Ik wil weten of het dan om een complete set gaat, dus is de prijs voor 2 greepjes (elk aan 1 kant van de deur) of dat de prijs is voor 1 greep. Dan heb je dus 2 van die dingen nodig om een deur van beiden kanten te kunnen openen/sluiten.

Op de site staat dit:
Afbeelding
Deurkruk Ton glans nikkel, prijs 28.00

Om de deurkruk compleet te maken heb je een rozetje nodig:
Afbeelding
Krukrozet Ton glans nikkel, prijs 3,50

Mijn redenatie op basis van deze gegevens is: kruk a 28,00 + rozet a 3,50 = 31,50 x 2 = 63,00 euro per setje voor een deur die je aan beide kanten wilt openen.

Ik check dit per mail bij het bedrijf:
Tevens de vraag of het bij deurkruk Ton (20.0500.15) a 28euro per stuk, gaat het om 1 greep of 1 voor elke kant van de deur?

Antwoord:
De deurkruk kost € 28,00
Twee 20.0510.10 krukrozetten a € 3,50 x 2 € 7,00

Voor 1 deurk komt het dan op € 35,00

Ergo: je krijgt dus 2 krukken voor die 28 euro???? Denken jullie dat ook? Ik twijfel omdat dat echt HEEL goedkoop is. Normaal zijn ze ergens tussen de 60 en 80 euro... Of zou je 2 rozetten voor 1 klink (aan 1 kant vd deur dus) nodig hebben?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 16:07

Ik kan je niet helpen met of je er nu 1 of 2 nodig hebt.
Ik zou gewoon weer even terug mailen.

Maar heb je al gekeken bij de Gamma/Praxis voor deurkrukken?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 16:09

Ja maar die vind ik niet zo mooi. :o
En daar hebben ze geen bijpassend raambeslag en spagnolet.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 16:10

Volgens mij gaat het wel altijd per paar Ir111, maar weet het niet 100% zeker. Weet wel dat toen wij het kregen zat in elk doosje twee handgrepen, maar daar zaten de rozetten al in.. En lijkt me dat ze per doosje afrekenen, dus per paar. Is wel goedkoop dan idd.. Wij waren maar 7 euro kwijt per deurklinkset, van Cando... :+

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 16:11

cando? :=