SweetMellie schreef:Mijn vriend heeft begin dit jaar een ikea keuken gezet voor vrienden (hij is timmerman van beroep) en was er niet zo over te spreken.
Hij vondt kwalitiet denderend en nog meer dingetjes maar die weet ik zo even niet meer. Keukens worden ook echt helemaal in losse delen geleverd. (niet zoals bij vele keuken boeren losse kasten enzo)
Maar misschien is de kwaliteit-prijs verhouding wel goed.. weet niet wat die keuken gekost heeft.
Ik vond de prijs tegenvallen, voor een vrij 'standaard' keuken: roomwit met een facet in het deurtje, boven- en onderkasten over lengte van 3,00 en qua apparatuur alleen een inbouwvaatwasser en gaskookplaatje. We kwamen toen al gauw op een prijs richting de €3000,-, en voor dat geld moet je dus inderdaad alles nog zelf in elkaar zetten

Nu hebben we onder de €3000,- en keuken bij een keukenboer met voorgemonteerde kastjes, zelfs een extra aanrechtblad voor de andere kant van de keuken. Apparatuur kopen we los in, was voordeliger, en we kregen er zelfs een prachtige wasmachine bij à €750,-

En kwalitatief gezien is de keuken die we nu gekozen hebben zeker beter dan die van IKEA