[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:55

Wij hebben het huis nu ruim een maand op de markt, sinds vorige week een bord in de tuin. Tjonge, mensen kijken en draaien zich nog eens om, maar kijkers .... nog niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:33

Romyv schreef:
voor die wie ging kijken voor de 2de keer: we zijn heeeel benieuwd!! En die een bod had uitgebracht, succes!
nu wordt het echt spanennd, hou ons op de hoogte he!

Dat was ik in allebei de gevallen :P ik hou jullie zeker op de hoogte... als dit doorgaat moet de overdracht binnen 4 weken rond zijn := dus ik ben benieuwd...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:58

ow sorry hahaha ik las het wel maar had even geen zin om terug te gaan en je nick te kopieren (ben zwaar dislexisch dus overtype is een kriem haha)

Heb je al een tegenbod gehad!?

ah, er zijn mensen in mn omgeving die roepen dat ik er nog meer dan 5.000 euro af had moeten halen in de onderhandelingen.. echt irritant! Dat kon gewoon!! GRR

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:01

Romyv schreef:
ah, er zijn mensen in mn omgeving die roepen dat ik er nog meer dan 5.000 euro af had moeten halen in de onderhandelingen.. echt irritant! Dat kon gewoon!! GRR

Niks van aantrekken, als jij tevreden bent, moet je niet meer achterom kijken!

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:12

Ffortuna schreef:
Wij hebben vandaag een bod gedaan := spannend hoor! En nu afwachten... bod staat tot morgenmiddag.

Oeh spannend! zal voor je duimen...

ik ga zo druk aan de schoonmaak...Huis moet weer toonbaar worden...
Iemand nog goede verkoop tips??
we hebben al heeeeel veel spullen in dozen gedaan en weggebracht, zodat het huis wat 'ruimer' oogt en minder romelig..
Als iemand nog de ultieme tip heeft...

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:17

Nou ik heb hier ook nog steeds geen kijkers gehad. De woningmarkt trekt hier schijnbaar toch niet aan.
Mijn huis staat vanaf januari te koop, ik heb alleen met een openhuis twee kijkers gehad. ( ook echt kijkers) daarna nooit meer wat van gehoord.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:21

Als ik hier zo de verhalen lees, ben ik blij dat de projectontwikkelaar van mijn appartement verplicht is mijn huis binnen 3 maanden van mij terug je kopen!

Wat ik wel jammer vind is dat jullie de alleenstaande starters over 1 kam scheren. Toen ik 22 kocht ik mijn huis en kon op mijn salaris een NHG hypotheek van 180.000 krijgen. Tel daar wat spaargeld bovenop… Het is dus i.m.o. niet gek dat ook de jongere alleenstaande fulltimer ook bij huizen rond de 200.000 gaan kijken!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:26

Ja, heb je helemaal gelijk in! Maar het zet je aan het twijfelen en denken ;) Als ik hier lees hoe lang sommige huizen te koop staan en hoe weinig kijkers er zijn, in dat huis stond ik 1x met 11 man binnen (eerste bezichtiging is altijd open huis), de 2de keer waren we met 2 man en we kwamen allebij voor de 2de keer. Onderhandelen is moeilijker als er meer interesse is en dat geloven sommige mensen niet!

verkooptips: mensen willen licht, ruimte en een neutraal beeld hebben zodat ze zelf hun meubels en dingentjes erbij kunnen bedenken.. Beter iets te leeg dan iets te vol! Zorgen dat het fris ruikt en toont maakt ook een wereld van verschil ;) Kortom, standaard tips haha wat ik heel belangrijk vond aan een huis dat de muren al gestuced waren, de badkamer, wc's en keuken op elkaar af gestemt waren en geen gekke kleuren hadden ofzo. Je ziet ook dat die huizen die direct bewoonbaar zijn (dus waar je niet nog alles aan moet doen) veel harder lopen hier!!!!

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:27

Mijn makelaar is een goede kennis van me, ze heeft meerdere huizen waar geen kijkers bij komen. Heel frustrerend.
Ik wil graag mijn huis verkopen zodat ik van mijn ex af ben. Maar helaas wil dat dus niet zo lukken. Er staan ook zoveel huizen te koop. Maar je hebt er maar een nodig die wil kopen he.
Alleen komt die nog steeds niet hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:28

Romyv schreef:
ow sorry hahaha ik las het wel maar had even geen zin om terug te gaan en je nick te kopieren (ben zwaar dislexisch dus overtype is een kriem haha)

Heb je al een tegenbod gehad!?

Joh, jij bent er toch blij mee? Wie weet kon dat eigenlijk niet, je weet tenslotte niet wat voor speelruimte die mensen hadden, en wat hun uiterste ondergrens was. Geniet nou gewoon lekker dat je huizenbezitster bent geworden ;)

En nee nog geen tegenbod gehad, dat gaat ook moeilijk zo snel, de deadline is vanmiddag 15 uur en dat is snel, mede omdat de overdrachtsdatum erg scherp is en we dus snelsnelsnel alles rond zullen moeten krijgen. Dan wil ik ook snel antwoord van hun.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:34

@Romy
Wat kost je nu die 5000E (natuurlijk is het veel geld, maar vergeleken met de rest van je hypotheek?), moet je daarom het risico nemen het huis "van je dromen" te laten staan?
Wij hebben dat ook niet gedaan hoor!

Bij 5% kost je dat 20E bruto! per maand aan rente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:37

Makelaar belde net of er vanmiddag een bezichtiging kon komen.. Maar zit op mijn werk en mijn huis is nog een bende (dit weekend wel wat kasten eruit gehaald, maar niks opgeruimd meer). Wou ik vrijdag net mee bezig gaan, maar kwam me nu wel slecht uit. Ze gaat nu een afspraak maken, deze man was vanmorgen aan de balie geweest bij hun.

Dus ik zal wel horen wanneer het wel kan :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:38

ik weet wel wat de ondergrens was hahaha die makelaar had zich versproken (heb hem een beetje in een bepaalde positie geduwd zonder dat hij het door had.. opleiding psychologie, sales en communicatie bij elkaar kan handig zijn af en toe ;))..

De ondergrens was 500 euro lager, de 500 euro waar dat laatste stukje gedoe om ging! Maar idd: ik ben heel erg tevrede! dat is het belangrijkste :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:41

Relaxed: ik weet dat het onmogelijk is je huis ten alle tijden tip top in orde te hebben, maar ik zou een huis verder kijken als ik er niet vlot terecht kan voor een bezichtiging. Ik hoop niet dat je daardoor potentiele kopers misloopt!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:46

GC, Waarom is dat onmogelijk? Mijn huis ziet er altijd uit als een showroom :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:46

GamblersCup schreef:
Relaxed: ik weet dat het onmogelijk is je huis ten alle tijden tip top in orde te hebben, maar ik zou een huis verder kijken als ik er niet vlot terecht kan voor een bezichtiging. Ik hoop niet dat je daardoor potentiele kopers misloopt!

Morgen (en vanaf dan iedere dag) zijn ze van harte welkom en dat heb ik ook gezegd ;) Als het om die ene dag overgaat dan is ie ook niet serieus geinteresseerd imo :n Ze belde ook onder het mom van 'we proberen het gewoon, als het kan is het mooi, zo niet maken we een afspraak'

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:49

Ik had ook een x een telefoontje gehad... ik heb nu kijkers.

helaas zat ik op mijn paard in het bos en liepen mijn honden los in huis.
(ik moet mijn honden weg hebben als er kijkers komen, ook zullen mijn honden vreemden niet zo leuk vinden ;) ).

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:50

GamblersCup schreef:

Nou ik niet....als ik echt een leuk huis op zicht heb, kan ik ook wel 1 dagje wachten
Heb het toevallig van de week ook gehad..we waren net aan het schilderen en dus was het een puinzooi bij ons thuis..en toen stonden er ook plotseling geinteresseerde aan de deur..Die heb ik toen ook vriendelijk verzocht contact op te nemen met de makelaar..Tis tenslotte toch een eerste indruk die de mensen krijgen en tja als je huis overhoop ligt..welke indruk krijgen ze dan mee

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:51

pff echt?? nou daar heb ik echt de tijd niet voor!!!

Mootje schreef:
GC, Waarom is dat onmogelijk? Mijn huis ziet er altijd uit als een showroom :o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:53

Mijn huis ziet er ook altijd uit als een paleisje.
Met 3 honden, 2 katten, 3 kids (vaak met meerdere vriendjes) en waar iedereen de hele dag in en uit loopt.

Dat is toch niet zo moeilijk.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:53

Ik heb niet eens meer de stofzuiger thuis staan, die wou ik meenemen als ik daar bezig ging om schoon te maken en op te ruimen.. Dus ook al kon ik weg van mijn werk, dan had ik nog geen stofzuiger :+

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:54

Romyv schreef:
verkooptips: mensen willen licht, ruimte en een neutraal beeld hebben zodat ze zelf hun meubels en dingentjes erbij kunnen bedenken.. Beter iets te leeg dan iets te vol! Zorgen dat het fris ruikt en toont maakt ook een wereld van verschil ;) Kortom, standaard tips haha wat ik heel belangrijk vond aan een huis dat de muren al gestuced waren, de badkamer, wc's en keuken op elkaar af gestemt waren en geen gekke kleuren hadden ofzo. Je ziet ook dat die huizen die direct bewoonbaar zijn (dus waar je niet nog alles aan moet doen) veel harder lopen hier!!!!

Ons huis is heeel erg licht..hebben grote serre namelijk. We hebben ook net een beetje verbouwd zodat inderdaad de vloeren bij elkaar passen en het een beetje 1 geheel werd.. muren opnieuw gewit en gestucd e.d. dit is de 1ste bezichtiging na onze verbouwing..dus ben benieuwd. We hebben al veel kijkers gehad hoor, maar de meeste vielen af omdat hte boven erg klein is. En omdat we niet echt een tuin hebben, maar meer een binnenplaatsje.

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:55

Brainless schreef:
Met 3 honden, 2 katten, 3 kids (vaak met meerdere vriendjes) en waar iedereen de hele dag in en uit loopt.

zag in je profiel wel dat je 'huisvrouw'bent..ik werk fulltime en dan ook nog onregelmatig. Mijn vriend idem. en dan heb ik natuurlijk mijn knolllie nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:57

beccy schreef:
Brainless schreef:

zag in je profiel wel dat je 'huisvrouw'bent..ik werk fulltime en dan ook nog onregelmatig. Mijn vriend idem. en dan heb ik natuurlijk mijn knolllie nog.

Volgens mij bedoelt Brainless de :+ sarcastisch ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:01

Klopt, ik loop echt niet de hele dag met een stofzuiger door het huis.
Ook trek ik regelmatig de deur achter mij dicht en denk..... ik dweil vanavond wel (overdag heeft dat weinig zin).

ps ook al ben ik huisvrouw.. ik heb 2 paarden (staan niet thuis en niet volpension), ik heb vaak mijn kinderen thuis (dus als er kijkers komen, hup alles in de auto), ik zit in de OR op school en ik werk 's avonds/'s nachts weleens in de horeca.