En dat staat er bij dat je apparaten moet gebruiken als het zonnig is. Ja dat is leuk als ik overdag thuis ben.

Ik heb ook net de jaarafrekening gehad. Ik kreeg €660 terug.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fokfanaat schreef:Maar ja, als het bet het niet aankan, heeft dat ook totaal geen nut natuurlijk
Bellatrix schreef:Ik krijg nu mail van mijn energiemaatschappij dat ik ook terugleverkosten moet gaan betalen. Die komen op €0,121 per kWh die is teruggeleverd. Maar ik lever bijna nooit terug.Soms verbruik ik er 4 kWh en lever ik er 1 terug.
En dat staat er bij dat je apparaten moet gebruiken als het zonnig is. Ja dat is leuk als ik overdag thuis ben.Ik werk gewoon fulltime. In het weekend probeer ik dat natuurlijk als ik thuis ben maar doordeweeks lukt dat niet. Dan verbruik ik meer dan ik opwek.
Ik heb ook net de jaarafrekening gehad. Ik kreeg €660 terug.Ze hebben mijn voorschot toen op €70 gezet maar ik wil het terug naar €120 gaan zetten.
Bellatrix schreef:Ik krijg nu mail van mijn energiemaatschappij dat ik ook terugleverkosten moet gaan betalen. Die komen op €0,121 per kWh die is teruggeleverd. Maar ik lever bijna nooit terug.Soms verbruik ik er 4 kWh en lever ik er 1 terug.
En dat staat er bij dat je apparaten moet gebruiken als het zonnig is. Ja dat is leuk als ik overdag thuis ben.Ik werk gewoon fulltime. In het weekend probeer ik dat natuurlijk als ik thuis ben maar doordeweeks lukt dat niet. Dan verbruik ik meer dan ik opwek.
Ik heb ook net de jaarafrekening gehad. Ik kreeg €660 terug.Ze hebben mijn voorschot toen op €70 gezet maar ik wil het terug naar €120 gaan zetten.
Roodvos schreef:Bellatrix schreef:Ik krijg nu mail van mijn energiemaatschappij dat ik ook terugleverkosten moet gaan betalen. Die komen op €0,121 per kWh die is teruggeleverd. Maar ik lever bijna nooit terug.Soms verbruik ik er 4 kWh en lever ik er 1 terug.
1. Wat Robert zegt. Ik heb op mijn spaarrekening een spaarpotje aangemaakt "energie". Daar stort ik maandelijks een vast bedrag op.
2. Stap over op dynamisch.
3. Veel apparaten, zoals wasmachine en vaatwasser, hebben een timer. Je zet ze 's morgens aan als je weggaat. Als je terug komt is de was/vaat schoon. Dit is vooral handig in combinatie met 2.
8nnemiek schreef:Wasmachines branden niet zomaar, drogers zijn iets risicovoller dacht ik ja. Maar de echte vrek hangt zijn kleren natuurlijk gewoon buiten of op de gang te drogen
8nnemiek schreef:Ik ben wel benieuwd of jullie de oorzaak hebben gevonden. Bij kortsluiting hoort de zekering gewoon te klappen.
Ik weet dat drogers nog wel eens een risico kunnen zijn als je brandbare dingen erin stopt, bv je aansteker vergeet. Maar bij een wasmachine vormt dat niet of nauwelijks een risico.
8nnemiek schreef:Kortsluiting kan ook binnenin ontstaanOok dan zou de zekering moeten springen, of een interne zekering.
Slmt9 schreef:Wat daarbij ook goed is om eens per kwartaal te checken zijn de aardlekschakelaren. Onze buren hadden brand in de keuken en die aarlekschakelaar reageerde daar dus niet op. Wij hebben er drie zitten (schakelaren) en toen we dat gingen checken deed 1 bij ons het ook niet. Die vervangen en sindsdien test ik ze elk kwartaal
8nnemiek schreef:Slmt9 schreef:Wat daarbij ook goed is om eens per kwartaal te checken zijn de aardlekschakelaren. Onze buren hadden brand in de keuken en die aarlekschakelaar reageerde daar dus niet op. Wij hebben er drie zitten (schakelaren) en toen we dat gingen checken deed 1 bij ons het ook niet. Die vervangen en sindsdien test ik ze elk kwartaal
Goede tip inderdaad! Hoe test je dat?
We hebben de onze vorig jaar nog per ongeluk getest