Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 23:28

tamary schreef:
Schaduwdoek of partytent als zonwering aan die kant?

Het is de bovenverdieping, dus dat is wat lastig. Maar aan de binnenkant zitten wel gewoon rolgordijnen hoor, die heb ik dan ook dicht, maar het blijft een "zolderverdieping" waar gewoon de hele dag aan alle kanten en bovenop zon op staat (vrijstaand pand ook), met meerdere dagen 30 graden is het dan echt niet koel te houden, behalve misschien met een goede airco of dure rolluiken aan de buitenkant, maarja budget enzo haha.
Ik zelf vind het echt heerlijk als het een graadje of 25 in huis is, dus die 2 weken per jaar dat we 30 graden in Nederland hebben puf ik dan wel uit. Het is nu echt net pech dat het zo warm word als die mensen komen.
Morgen een relatief zuinige aircooler van mp ophalen voor €25, duimen dat het een beetje werkt.

Citaat:
Ja de service fee die gasten betalen vind ik echt erg hoog bij Airbnb.

Klopt, behoorlijk zonde, maar heb nog geen ander/fijner verhuurplatform gevonden, airbnb is toch wel veel gebruikt en heel geschikt hiervoor. Maar ja, hun fee is absurd hoog. Durfde mijn huis ook niet voor te veel er op te zetten, omdat het met fee anders wel hele hoge bedragen werden.

poes

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 00:26

Ja bij pawshake geef ik ook 19% af… op zo kleine bedragen al. Gekkenhuis.

Booking, airbnb: ze staan er om bekend helaas.

Hitte is echt een ding ja… als het heel goedkoop is verwacht ik geen airco maar het komt je beoordeling niet ten goede…

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:43

VanHuisUit schreef:
Wat vervelend Ips... :(:) hoop dat hij/zij nog opknapt...

Nou had vandaag nog een ingelaste vergadering dus nog een paar uur bij mijn 1e factuur bij kunnen tellen :$ :)ddd :+
Vind het nog steeds spannend want ken deze opdrachtgever niet en het moet natuurlijk nog wel betaald worden... }:0

Hoe is het trouwens met de mensen die onlangs ook een elektrische fiets hebben aangeschaft. Ik ben toch zo blij met die van mij. In 2.5 maand al zo'n 1000 km mee gefietst (waarvan iets van 350 in de vakantie).

Was even benieuwd. Ik neem laatste tijd ook best vaak de fiets. Op 4 weken 350km (die ik getrackt heb), ook wel Nice dus met mijn gewoon stadsfietsje :D

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 20:03

poes schreef:
Ja bij pawshake geef ik ook 19% af… op zo kleine bedragen al. Gekkenhuis.

Booking, airbnb: ze staan er om bekend helaas.

Hitte is echt een ding ja… als het heel goedkoop is verwacht ik geen airco maar het komt je beoordeling niet ten goede…

Klopt, pawshake heb ik inderdaad ook het zelfde, maar ik heb een aantal vast adressen waar ik zo regelmatig kom (als in wekelijks), dat we het inmiddels rechtsreeks doen en dan de helft van de kosten delen zegmaar.
Bij airbnb en onbekende durf ik dat dan weer niet aan.

De aircooler is nieuw 100 euro, recensies zijn gemiddeld goed, maar het viel mij op dat dat bij alle aircoolers zo is, omdat mensen soms een airco verwachten, en dat is het gewoon niet. Je kan deze vullen met water en ijsblokjes en dan blaast die koude lucht, hij is wel vrij groot maarja.
Ga het wel proberen. Een airco kopen gaat gewoon niet, mobiel kan ik geen afvoerslang kwijt en installeren kost meer dan 2000 euro, dat is me echt veel te gek.
Maar in de airbnb advertentie staat ook niet dat ik een airco heb, ze komen hier niet in een luxe resort, daar is de prijs ook niet naar. Neem dus ook wel een klein beetje aan dat dat niet iets is dat ze verwachten.
's avond ramen tegen elkaar open, overdag aircooler en ventilator aan bij de zitplekken.
Slapen is ondergronds, dus dat is altijd comfortabel en koel bij mij :D

Ik zou zelf een airbnb niet slecht reviewen omdat het warm is, terwijl dat niet gebruikelijk is (het is geen spanje oid) en een externe factor wat los staat van de airbnb, maarja je hebt ze er vast tussen zitten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 20:08

Ook aardige afstand op de gewone fiets poes!

Tja... mbt warmte, dat is iets waar jij niets aan kunt doen en het is dan ook gewoon overal warm. Je hebt niet staan dat je airco hebt dus daar hoef je ook niet in te voorzien. Denk als je een blowertje neerzet of misschien twee dat je al heel klantvriendelijk bent hoor. En kijken of je het kunt verduisteren. Maar dat is ook aan de huurders.
ANders geef je er nu veel geld aan uit terwijl je het later nooit meer nodig hebt, ook zo zonde...
Ik zorgde wel altijd voor water in de koelkast en ook citroentjes in de groentela dat soort dingen. Dat ze zelf iets kouds konden maken. Of waterijsjes in het vriesvak. Kost vrijwel niets werd altijd zeer op prijs gesteld.

Vwb gebruikssporen zou ik het ook melden in de advertentie of in de info die je mensen stuurt als ze hebben geboekt. Mijn ervaring met mijn B&B is dat alles wat je al hebt verteld best wel duidelijk is en je kunt dat dan ook vermelden als reactie op een negatievere review. Ik zou overigens niet te laag gaan zitten met je prijs hoor, hotels zijn werkelijk schreeuwend duur momenteel... ik vond het grote grote voordeel bij Airbnb dat hun backoffice als er iets met verhuren niet goed gaat erg goed is, ook als er iets kapot gaat. Daar had ik graag die fee voor over. Vond het ook erg handig met betalingen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:27

Ik vind pawshake ook erg handig, daarom gebruik ik ze steeds weer vaker ook voor terugkerende boekingen :j
Maar alsnog vragen ze veel geld. Ik vind overigens de klant er beter beschermd dan de oppasser, naja ze reageren wel maar nogal traag.

En idd ik ben ook wel trots op mijn gefiets! Zijn ook allemaal verplaatsingen dus geen plezierritjes of zo. Toch een flinke afstand. Ik rij dan wel ‘gratis’ met de auto maar voor het milieu en mijn lijf veel beter.

Faelynn: O maar als slapen koel kan is een blazer voor mij meer dan voldoende hoor!
En yep: durf je prijs te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:31

Ik pak al bij al heel weinig de fiets, omdat de dagen dat ik kan fietsen naar werk vaak de dagen zijn met een late shift als ik training heb. Ik kan helaas niet in een uur naar stal fietsen, opzadelen en op mijn paard zitten. Met de auto is het soms al krap... En de dagen dat ik geen les heb zit ik vaak in de campussen op 20km enkel -O-
Vind het zelf wel jammer, had echt gehoopt regelmatig woon-werk ermee te kunnen doen.

Een fles water in de vriezer of koude natte handdoek voor een ventilator heeft zelfde effect als een aircooler trouwens.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:20

Mss toch een elektrische fiets ooit voor die 20km verplaatsing varekaj?

Ik woon in Gent en heb meeste oppasklussen in de buurt. Doe dan meestal een rondje van 15-25 Km per dag.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 23:21

Citaat:
Een fles water in de vriezer of koude natte handdoek voor een ventilator heeft zelfde effect als een aircooler trouwens.

Denk t ook wel.. Maar kan moeilijk aan gasten een natte handdoek geven en zeggen van leg maar over de ventilator, misschien helpt het :')
Dit ziet er wel wat netter uit, hij is ongeveer tafelhoogte en vrij vlak en modern. En dan daarnaast nog een "ouderwetse" ventilator.

Praktisch zijn die platforms zeker! Pawshake werkt inderdaad ook fijn met de reserveringen en uitbetalingen. Het bied wel zekerheid. Ik vind het vooral voor de "klant" zo duur worden als je zelf een beetje normaal tarief wil, of je houd er dus zelf echt weinig aan over. Zelfde voor airbnb.

Ik heb niet het idee dat ik heel weinig vraag voor mn huis, heb het een beetje vergeleken met wat de omgeving aanbied. Wel hou ik rekening met de fee die airbnb er nog bovenop gooit voor de huurder in het bedrag. Maar blijkbaar is het nog voordelig genoeg, want zodra ik hem beschikbaar zet is die telkens vrijwel meteen volgeboekt. Krijg soms zelfs meerdere aanvragen tegelijk op een datum.
Meer vragen wil ik alleen niet, want ik ben bang dat ik het dan uit verhouding trek voor wat ik aanbied.

Ik denk het ook VanHuisUit, ijsjes gaan zeker in de vriezer, leg voor alle gasten altijd wat extra's klaar, maar met deze temperaturen is iets kouds wel lekker ja.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 23:46

Als je zoveel aanvragen hebt, kun je best een paar euro omhoog per nacht lijkt me. Kan altijd nog omlaag als je ziet dat er niet snel geboekt wordt. En je kunt eventueel ook flexibele tarieven instellen met een minimum. Al vind ik het nog niet zo fijn, hou van duidelijkheid voor gasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 09:12

Ik overweeg intussen wel om fietslease te bekijken via het werk wat betreft elektrische fiets :j maar ik ga denk ik eerst aan mama vragen of ik haar fiets een weekje of 2 mag lenen om te testen of het zoveel verschil maakt. Anders is het alsnog zonde geld zeg maar en je zit er wel 3 jaar aan vast.
Ik ben wel blij met de aankoop van mijn nieuwe fiets, dat wel. Zit echt zoveel comfortabeler dan mijn oude koersfiets! Het is dat vriend en ik momenteel beide drukke weekends hebben, anders zouden we al vaker samen fietstochten gemaakt hebben.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 13:08

Flexibele tarieven vind ik inderdaad niks, hou van duidelijkheid. Geen onzekerheid over dat de prijs kan veranderen een dag later oid terwijl je misschien net wil boeken.

Zo had ik laatst trailrunning schoenen besteld (oeps, maar t was wel nodig)
Gekocht met iets van 40% korting, 2 dagen later hadden ze ineens iets van 55% korting, dus ik baalde natuurlijk.
Mailtje gestuurd of de korting verrekent kon worden, anders had ik ze terug gestuurd want verzenden en retourneren was toch gratis, en dezelfde kon ik dan weer opnieuw bestellen, maarja dat is ook zo wat.
Heb uiteindelijk heel netjes het verschil van €14 terugbetaald gekregen en mocht de schoenen houden gelukkig.

Scheelde toch best veel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 14:55

Afbeelding

Mocht iemand nog deo nodig hebben?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 14:55

Ik heb dat ooit gehad met een zonnebril. Ze gaven maar liefst drie keer na elkaar extra korting op die bril. Ik elke keer mailen en elke keer verschil terug gehad. Scheelde aan het eind 98 euro geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:20

Ik heb een keer gehad dat ik wat bestelde tijdens een sale, maar bleek toen niet meer op voorraad (foutje op website). Ze hebben het toen alsnog besteld en ik kreeg gewoon de volle korting alsnog tegoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 19:41

Ik hou ook niet van gamen en dochters ook niet, maar zoon is net zijn vader en dol op gamen dus wel fijn als voor de winter de ruimte is ingericht... Dan zit hij toch meer binnen.

Wel een leuke bank via marktplaats gescoord, dat scheelt dus weer.

Ik hou echt mijn hart vast als ons contract bij de energieleverancier afloopt. We zijn al van 200 naar 340 euro gegaan afgelopen februari en hem maar voor een jaar vast gezet in de hoop dat de prijzen wat zouden zakken maar ben bang dat we richting de 500 gaan.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 21:45

Zonnebloem92 schreef:
Ik hou ook niet van gamen en dochters ook niet, maar zoon is net zijn vader en dol op gamen dus wel fijn als voor de winter de ruimte is ingericht... Dan zit hij toch meer binnen.

Wel een leuke bank via marktplaats gescoord, dat scheelt dus weer.

Ik hou echt mijn hart vast als ons contract bij de energieleverancier afloopt. We zijn al van 200 naar 340 euro gegaan afgelopen februari en hem maar voor een jaar vast gezet in de hoop dat de prijzen wat zouden zakken maar ben bang dat we richting de 500 gaan.

Poeh niet best.
Nog even dan zijn de energie tarieven even duur als de hypotheek of huur.

Wij zijn gisteren wezen kijken voor nieuw tapijt in huis. Voor verschillende vertrekken bijna 5000 euro kwijt.
Afijn we hebben de gaskachel er ook uit gehaald en willen binnenkort gaan kijken voor een sfeerkachel met verwarming op stroom zodat we die savonds aan kunnen zetten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 22:54

In het nieuwe huis gaan wij voor zonnepanelen, warmtepomp en vloerverwarming. Kost een vermogen maar durf geen gas meer laten zitten. Twijfel alleen nog qua koken. Dat wordt of gas of super high notch inductie: de soort waar je pot water binnen 3 seconden kookt maar waar jeep je hand op kunt leggen en het koud is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 22:55

poes schreef:
In het nieuwe huis gaan wij voor zonnepanelen, warmtepomp en vloerverwarming. Kost een vermogen maar durf geen gas meer laten zitten. Twijfel alleen nog qua koken. Dat wordt of gas of super high notch inductie: de soort waar je pot water binnen 3 seconden kookt maar waar jeep je hand op kunt leggen en het koud is.

Geen kokendwater kraan?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 22:57

Is dat besparender ? Dan steek ik misschien gelijk zo’n kokend water plus bruiswater kraan :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 23:07

poes schreef:
Is dat besparender ? Dan steek ik misschien gelijk zo’n kokend water plus bruiswater kraan :D

Lijkt me dat een kookplaat die in 3 seconden water kan laten koken extreem veel energie verbruikt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 23:11

O nee ik wil gewoon inductie die gelijk super doorwarmt. Ik wil kunnen kiezen tussen heet-warm-matig-koud en dat wel meteen. Anders is het voor mij geen meerwaarde op gas.
Aangezien dat dan op de zonnepanelen zou meedraaien hoop ik dat dat uit kan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 07:02

Als je 3 seconden veel energie verbruikt of 10 minuten weinig kan dat alsnog op dezelfde hoeveelheid uitkomen. Hoeveel energie vraagt zo'n kokend water kraan? Misschien eens naast elkaar zetten en vergelijken. Wie weet is een waterkokertje nog het voordeligste :))

Zonnepanelen zijn wat wij horen nog steeds het beste te gebruiken op moment dat ze opleveren: overdag. Best lastig als je fulltime werkt, dan zou dat bij ons alleen zijn als het na 18u nog licht is. Een batterij zit in de overweging, al zijn daar ook nog haken en ogen aan + die kan enkel in onze garage geplaatst worden (want moet binnen en droog). Nadeel: dan kan onze auto er niet meer bij.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 07:57

In België schijnt dat heel anders te zijn dan in Nederland inderdaad. In Nederland hebben we de salderingsregeling, hier wordt de teruggeleverde stroom verrekend met de stroom die je van het net afneemt als er geen zon is.
Zo'n thuisaccu is niet heel groot, formaat radiator die je gewoon aan de muur kan ophangen.. maar wel nog vrij duur.

Wij verwarmen het water nog steeds lekker ouderwets in een fluitketel, maar wel op inductie. Dat is zo lekker snel warm (al is het geen 3 seconden :Y) Maar wel sneller dan de waterkoker en al helemaal sneller dan op gas.
Quooker geeft direct heet water, maar die werkt volgens mij wel met een soort boiler, toch? Dus je bent continu water warm aan het houden, wat ook weer stroom verbruikt.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 08:38

Hier sinds de verbouwing een quooker, en we zouden niet anders meer willen. We drinken geen koffie, maar flinke mokken thee en we pakken sinds deze kraan en stuk meer thee. Ook met visite super handig, om over het koken nog niet te spreken. Flinke uitgave, maar voor ons zeker waard. Wij hadden, toen, uitgerekend dat hij 30 cent per dag gebruikt aan stroom. Natuurlijk wel afhankelijk van hoe snel je hem leeg trekt, maar hij is goed geïsoleerd enzo.