Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magda_90 schreef:Wat wordt ik als meelezer toch super enthousiast van jullie huizen. Het motiveert zo om verder te sparen.
Mag ik in de tussentijd advies vragen voor een kleiner iets?
Sinds mijn keuken door de woningbouw gerenoveerd is en er een CV en kilometerslange netwerk van buizen hangt... Vind ik mijn toen-nog-sfeervolle keuken gewoon lelijk geworden.
Omdat we al hard aan het sparen zijn voor een koophuis, hebben we besloten om ook niet veel meer uit te geven om alles weg te werken. Zodoende probeer ik met simpele en goedkope dingen het wat op te vrolijken.
Het gaat om deze muur. De kattenbak, prullenbak, houten tafel en krukje zijn vaste inboedel.
De kamerplantenaardezak achterin is tijdelijk, totdat ik de plantjes verpot heb. Dan ruim ik dan weer netjes op.
Maar hoe zouden jullie boven de tafel het leuk indelen? Of überhaupt iets anders daar?
Ik kwam laatst al een mooie poster tegen en zojuist heb ik een plant opgehangen. Maar ik zie even niet in hoe ik dit hoekje sfeervol krijg.
Ik heb mooi wat thee blikjes verzameld maar het is ook meer gewoon gedumpt dan echt een eye catcher.
Eigenlijk zou ik San graag eens op de koffie willen uitnodigen.
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.
[ [url=m/rzZlBk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HYCMVT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QHNOZP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zCq4I9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Avanti schreef:Dekbed overtrek van de vorige foto is van byrklund gekocht bij bol.com
En de kleur terra pink van de Vestigh.
Zo jullie tips uitgevoerd met dit resultaat. ♥️
[ [url=m/Y4Y9hM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kleur krijg ik weer niet goed op de foto is lichter.
[ [url=m/Z8hIex.jpg]Afbeelding[/url] ]
_San87_ schreef:Wat je zou kunnen doen is aan de muur waar de poster hangt planken maken, dan trek je dat ding uit het zicht vanuit de hoek waar je de foto's hebt gemaakt.
miramii schreef:_San87_ schreef:Wat je zou kunnen doen is aan de muur waar de poster hangt planken maken, dan trek je dat ding uit het zicht vanuit de hoek waar je de foto's hebt gemaakt.
Of een plank van plafond tot grond zetten aan de zijkant, dan kijk je igg daar tegenaan. Een gordijn ophangen (bij Ikea kost dat weinig). Een stuk kamerscherm (via marktplaats bv). Hangplanten onder elkaar hangen of een grote plant op het kastje zetten.
magda_90 schreef:Bedankt voor alle suggesties. Het nadeel is dat de CV met expansievat in het gangpad naar de balkondeur hangt. Als ik hem inbouw met panelen/gordijnen oid dan belemmer je meteen het gangpad naar buiten toe.
Planken aan de muur of een hogere kast zijn goede inderdaad! Sowieso probeer ik al veel tweedehands te kopen want vaak kun je ze niet eens van nieuw onderscheiden behalve in de prijs.![]()
Toch wel even fijn een frisse blik als je zelf blind staart.
_San87_ schreef:magda_90 schreef:Ooh ik dacht dat je oude huis nog was.
Nee, helaas. Die was oud, maar wel zonder rare hangsels.
Anywho. Komt goed, we hebben plannen. Gelukkig is het geen leefkeuken.
Boras schreef:Hier maken ze dat zo volgens mij nooit in huurhuizen. Jeetje zeg....
MamaMiesje schreef:En als je nou van 2 planken een koof bouwt, haaks op elkaar? Dat je die makkelijk opzij kan schuiven als je erbij moet voor onderhoud?
[ [url=m/74c6Xt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Prachtig getekend
_San87_ schreef:Denise_Storm schreef:
Wij zijn met de tuin aan de slag gegaan.
Dit was het:
[ [url=m/VFn9As.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is ongeveer het plan:
[ [url=m/63WTYe.jpg]Afbeelding[/url] ]
En zo is het nu:
[ [url=m/K7rl39.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een rommel dus haha. De overkapping komt donderdag en ipv kunstgras leggen toch maar echt gras, omdat dat een stuk goedkoper is. Mooi kunstgras is duur en daar gaan we nog even voor sparen. In de borders komen vooral van die pluimen en lavendel. De hortensia’s en de boompjes die er nu in staan, blijven ook. Alleen die groene heg links gaat er nog uit.
Overkapping
[ [url=m/nGpLVP.jpg]Afbeelding[/url] ]
En we makend borders met dit soort stapelblokken en we maken ook zo’n zithoekje erin.
[ [url=m/ePa8lX.png]Afbeelding[/url] ]
En we gaan eerdaags met de buren (beide kanten) rond tafel voor nieuwe schuttingen... Die zijn nogal aan vervanging toe haha.
Waarom zou je kunstgras nemen?
Boras schreef:Hier maken ze dat zo volgens mij nooit in huurhuizen. Jeetje zeg....
miramii schreef:Ja, ik wil net zeggen. Dit gaat de komende tijd vele vaker komen, vanwege aanpassen naar A-labels. Hier in de regio zijn ze dit heel veel aan het doen. Heb je als huurder wel echt hele grote voordelen aan: veel warmer en veel lagere energierekening. Wij mochten de opbrengst van de panelen houden en hadden aan het einde vh jaar een negatieve energierekening. Met de huidige koop is dat wel anders