[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:41

Klinkt verstandig Prairy. Mijn ouders wonen aan de rand van een groot hockeyveld en hebben daar zoveel overlast van. De wedstrijden zijn nog een ding, maar alle feestjes en partijen.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:29

Ik ben gisteren met onze dochter langs het huis gereden, en heb de oudste buurman aangesproken toen hij de vuilnis buiten bracht om te vragen hoe de buurt/ wijk is en hoe het huis hun bevalt. Zij zijn het oudste paar (midden 50 schat ik ze), de rest zijn allemaal starters van midden 20/ begin 30 (onze leeftijd dus). Er zijn momenteel nog geen kinderen in de straat waarin het huis staat, maar in de straten er omheen wel. Het huis bevalt ze erg goed en we mochten zelfs bij ze binnen kijken om te zien wat er van te maken is!
Wauw, wat een potentie bied het huis! En fijn om de ruimte's ook met meubels te zien! En zo kon ons dochtertje ook zo'n huis van binnen bekijken :D
Er blijkt ook nog een gigantische kruipruimte onder het huis te zitten van 1.60 hoog waar sommige bewoners een opbergkelder van hebben gemaakt (wegens gebrek aan opbergzolder), hebben we met de bezichtiging niet eens ingekeken :+
Ook wisten de buren ons te vertellen hoeveel iedereen van de prijs afgekregen heeft, daar zit echt een rode lijn aan maximum in dus dat houden wij ook aan.

Ons bod staat dus uit, dit keer ook onder voorbehoud van een bouwtechnische keuring (wegens informatie die de buren vertelden (de huizen werden niet meer onderhouden om de huurders eruit te krijgen, maar de makelaar was wel eerlijk in de gebreken, ze zijn geen andere dingen tegen gekomen)), en we hebben voor onszelf een eindbod vastgesteld, dus nu is het weer spannend!! :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:24

Inderdaad verstandig Prairy.. Je wordt er ook gewoon zo moe van.
Bij ons (huur)huis nu is vlakbij een honkbalcub. Wij wonen er een paar straten vandaan, dus geen last van. Maar erom heen staan huizen, als ik daar weleens loop met de hond denk ik ik zou hier nooit kunnen wonen. Ieder weekend wedstrijden, in de zomeravonden trainingen, in de winter die grote lampen aan. Heel je slaapkamer is verlicht :+

Shanna: Leuk dat er aardige buren zijn! Vond je dochtertje het ook leuk? :D
Wordt weer even spannend dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:34

Wij wonen achter het honkbalveld, en vlakbij de atletiekbaan en de velden van de voetbal, hockey en tennis. Daarnaast ligt er tussen die velden ook een sportzaal. Wij hebben er eigenlijk geen last van. Ja, we horen gejuich als we in de tuin staan als er een doelpunt bij het eerste gemaakt wordt van het voetbal. Ook van de lampen weinig tot geen last. Zelf vinden we het heel handig want we kunnen lopend naar onze hobby's.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:36

Zou mijn voorkeur ook niet hebben naast een sportveld te wonen :o

We hebben deze week 2 bezichtigingen staan. De 2e as vrijdag geeft zo op funda een erg goed gevoel <3 we zijn er zaterdag langs gereden, super buurt. Ik ben benieuwd!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:48

Spannend is dat he? Ik vind het langsrijden ook al erg leuk om te doen altijd, maar als een huis nog bewoond is ook een beetje genant :o
Raar is dat eigenlijk he? Bij een leegstaand huis stap ik ook de tuin in om even binnen te gluren! :Y)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:55

Shanna schreef:
Spannend is dat he? Ik vind het langsrijden ook al erg leuk om te doen altijd, maar als een huis nog bewoond is ook een beetje genant :o
Raar is dat eigenlijk he? Bij een leegstaand huis stap ik ook de tuin in om even binnen te gluren! :Y)

Oh ik ben denk ik wel 30 keer langs gereden Haha
Op elk tijdstip van de dag.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:56

Ik heb zaterdag zelfs ergens aangebeld of we konden bezichtigen, omdat hun makelaar pas over 2.5 week kon. Helaas waren ze er niet

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:00

djuulsie schreef:
Ik heb zaterdag zelfs ergens aangebeld of we konden bezichtigen, omdat hun makelaar pas over 2.5 week kon. Helaas waren ze er niet

Hebben wij ook gedaan, huis stond al vanaf 2011 te koop, en ben er in 2012 een keer binnen geweest.
Maar helaas was hun vraagprijs toen veel te hoog.. die mensen moeten ook gedacht hebben daar heb je ze weer.. de oude eigenaren kennen ons nummerbord ook uit hun hoofd oeps...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:05

We hebben een tegenbod binnen en zijn dus officieel in onderhandeling!!!!
Nu even denken wat we nu gaan bieden, doen we nog 1 ronde bieden of nu al ons eindbod?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:10

spannend shanna!
en ook een supertoffe buurman zo te lezen :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:17

Spannend Shanna!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:46

Spannend Shanna! Hangt er vanaf hoever de boden nu uit elkaar liggen, je kan proberen dichter nog te komen of meteen een eindbod te doen. Wij hebben in totaal 2 of 3x geboden voor we een eindbod deden in de onderhandelingsfase.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:11

Ze zijn 3000 gezakt, op een huis is dat niet gek veel natuurlijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:12

Dan zou ik eerst nog een tussenbod doen wel :j

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:16

Vind ik persoonlijk niet zo raar, bij ons ging dit ook met stapjes van 3000.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:19

Ligt er natuurlijk aan hoe ver je uit elkaar ligt hoe snel je omhoog gaat. Maar fijn dat jullie in ieder geval aan het onderhandelen zijn!

Wij hebben ondertussen ook al heel wat drive by's gedaan :+

Wel fijn dat jullie mijn idee van de sportvelden beamen :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:29

Net gebeld door onze makelaar dat er 15 bezichtigingen gepland staan. Ze gaan na morgen een open bieding instellen. We hebben besloten om niet te gaan, we willen niet tot het gaatje voor een doorsnee rijtjeshuis.

Dus we gaan vol goede moed naar het huis dat al onze voorkeur had vrijdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:09

We hebben toch een eindbod gedaan, weten alle partijen gelijk wat er maximaal in zit/ uit te halen valt voor zo min mogelijk moeite/ heen en weer bellen. Het tussenbod zou meer symbolisch geweest zijn en ik verwacht met de prijskennis van de buren dat ons eindbod grote kans maakt geaccepteerd te worden/ dat er niet meer uit te halen valt voor ons. Dus nu is het wachten op een ja of nee :D

Balen Djuulsie, maar een voorkeur is vaak ook een voorteken heb ik wel gemerkt (ook toen mn ouders op huizenjacht waren)! Tegen elkaar opbieden ben ik ook niet zo van. Ik bied dan juist minder dan ik oorspronkelijk in gedachten had om mee te beginnen.. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-01-18 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:10

Spannend!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:34

Spannend Shanna! Ben benieuwd wat er uitkomt :j

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:42

Spannend!

Dit is de woonkamer van het huis waar wij morgen gaan kijken.. denk dat je daar echt iets moois/gezelligs van kunt maken. Alleen jammer dat het een tussenwoning is en een kleine tuin heeft :+ Afwegingen, afwegingen..
hier zie je dus ook de open trap naar boven.

Afbeelding

Afbeelding

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:22

Huuhhh.. Een huis waar wij in oktober/november een bezichtiging geplant hadden staan staat nu opnieuw in de verkoop.
1 dag voor ons bezichtiging belde de eigenaren op (huis werd door hun zelf verkocht), dat de bezichtiging niet door ging want het was onder voorbehoud verkocht. Nog in de gate gehouden op Funda maar uiteindelijk definitief verkocht.
Nu zie ik net toevallig op FB bij een makelaar een filmpje van 22 december, van ditzelfde huis dat het binnenkort bij hun in de verkoop komt.
Heb ze meteen een berichtje gestuurd, ben benieuwd wat de vraagprijs gaat zijn.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:36

Ik kom ook even binnenvallen. Ik vroeg me af of het in 2018 mogelijk is om zonder eigen geld een huis te kopen? . Wel uiteraard met vast inkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:41

Nope, dat was het in 2017 ook al niet. Tenzij je ver onder de taxatiewaarde koopt, maar dat zal erg moeilijk zijn in deze aantrekkende en op sommige plekken al overspannen huizenmarkt.