[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 09:04

whaaaa, gefeliciteerd!

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:00

HAllo :wave:
Ik meld mij als huizen jager!
Mijn vriend en ik zijn anderhalve week geleden naar de hypothecker geweest, na het gesprek zijn we gelijk een mega open huize route gelopen, veel gezien en veel geleerd , welke stijlen we wel en niet leuk vinden en wat we dus wel en niet zoeken.

We hebben de keuze gemaakt om een klus huis te gaan kopen in de buurt die we geweldig vinden ipv een af huis in een wat mindere buurt.
Helaas hebben we geen eigen geld dus we moeten de verbouwing heeel langzaamaan gaan aanpakken, we gaan overigens wel een bouwdepot aanvragen voor een aanbouw.( als het doorgaat natuurlijk haha)

We zitten midden in het onderhandelen en we zitten 3000 euro van ons gewenste bedrag af *\o/* :):)

Ik hoop echt dat we dit huis krijgen, al is het alleen maar omdat we dan uit dit gruwelijk dure huurhuis kunnen! :=

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:37

Haha hier nog 1 in een gruwelijk duur huurhuis! Klushuis had ik ook graag gewild als we niet dit nieuwbouw hadden gekocht.

Vandaag getekend voor de KAO! :D
Onze hypotheekadviseur heeft het contract doorgelezen van de hypotheker en hij zei ook dat het nergens op slaat dat ze ons die 4000 euro willen aftroggelen...

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:40

Ik ga even terug gelezen... Maar wat een idioot, was dit vanuit:
jazeker,de hypothecker.
Daar zitten wij nu ook! :=

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:53

Hier is vandaag de eerste makelaar langs geweest. Hij kende het soort huis, aangezien er ook een in de flat naast ons te koop staat bij deze makelaar. Het viel voor ons behoorlijk tegen, maar denk dat we nog eens goed moeten nadenken. In de flat naast ons staan nog 3 huizen te koop, straat verder ook nog een stuk of 4/5. De laatste van dit soort huizen is verkocht in 2012, bij ons in de flat. Balen! We kunnen laag gaan zitten in prijs, om toch wat op te vallen, maar dan moeten we heeeeel veeeel inleveren. Echt heel lastig... Maar er komen nog een paar makelaars langs, dus eens aanhoren hoe zij erover denken.

We willen hier heel graag weg, maar aangezien er zoveel van deze huizen te koop staan, kan dat nog wel eens even duren!

Woensdag gaan we wel weer bij een huis kijken.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:59

Is het mogelijk om je huis te verhuren?
Wel vervelend dat de vooruitzichten niet zo rooskleurig zijn als waar je op gehoopt heb!

Even een vraag, het huis die wij op het oog hebben is van de woningbouw ymere, dit huis hebben zei terug gekocht omdat dit huis 10 jaar geleden via koopgarant js gekocht( huis is10 jaar oud)
Ik dacht dus altijd ,dat als je een huis koopt van de woningbouw dat dit vrij op naam is, weet iemans saar meer over?

Zo niet ga ik het morgen even vragen:)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:00

EkmiC schreef:
Hier is vandaag de eerste makelaar langs geweest. Hij kende het soort huis, aangezien er ook een in de flat naast ons te koop staat bij deze makelaar. Het viel voor ons behoorlijk tegen, maar denk dat we nog eens goed moeten nadenken. In de flat naast ons staan nog 3 huizen te koop, straat verder ook nog een stuk of 4/5. De laatste van dit soort huizen is verkocht in 2012, bij ons in de flat. Balen! We kunnen laag gaan zitten in prijs, om toch wat op te vallen, maar dan moeten we heeeeel veeeel inleveren. Echt heel lastig... Maar er komen nog een paar makelaars langs, dus eens aanhoren hoe zij erover denken.

We willen hier heel graag weg, maar aangezien er zoveel van deze huizen te koop staan, kan dat nog wel eens even duren!

Woensdag gaan we wel weer bij een huis kijken.

Bedenk wel dat je meer aan een makelaar hebt die je een reële verkoopprijs voorspiegelt dan eentje die je een prachtprijs voorstelt die in de praktijk onhaalbaar is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:06

Nee hoor, als je huis koopt van woningbouw is het gewoon kk. Ik heb ook een koopgarant woning, maar heb gewoon kk betaald. Vrij op naam geldt volgens mij alleen voor nieuwbouwhuizen en percelen.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:07

Ah, dan had ik het mis.
Google is vaak ideaal, maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer hihi

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:12

Nee hoor vrij op naam kan ook prima bij bestaande woningen maar negen van de tien keer zitten de kosten dan gewoon in de vraagprijs gerekend.

Y.mere vind ik niet zo'n gezellige partij :o ben ze zakelijk al eens tegen gekomen :=

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:16

dammie1: Dat besef ik (gelukkig) wel! Maar je hoopt stiekem toch op meer. Deze makelaar zei ook: "Ik wil best een bord op het raam plakken voor een hogere vraagprijs, maar je hebt er dan niets aan." Op zich heel eerlijk, en ik weet wel dat we toch wat lager in moeten zetten. Op zich hebben we ook bij de hypotheekadviseur gerekend met een forse restschuld, dat kunnen we gelukkig opvangen door mee te financieren.

We kijken naar huizen in een prijsklasse zodat we daarnaast nog behoorlijk lekker kunnen leven. Ik wil niet krom moeten liggen om elke euro. Willen graag nog lekker op vakantie gaan en leuke dingen kunnen doen ;). Nu denken jullie vast: 'Dat is toch logisch?'. Maar er zijn genoeg mensen die net teveel willen lenen.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:16

Ja ze doen hier ook flink moeilijk,grrr

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:19

Ik vond het heel lastig om een budget vast te stellen, als we voor 50k meer gaan,dan zijn de huizen hier in de buurt echt zoveel mooier, je zou dan gelijk in kunnen trekken bij wijze van.

Maarja, ik vind het toch leuker om alles naar eigen smaak in te richtten en als ik zie hoeveel we er zometeen op vooruit gaan!
Dan maar 50 k minder lenen haha :Y)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:21

Wendybrian: klopt die ja...
Ik dacht dat inderdaad over het algemeen alleen nieuwbouw woningen v.o.n zijn. (Ook een groot punt waarom wij dus voor nieuwbouw zijn gegaan)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:23

Wij zouden tot 330 kk kunnen kopen, en hebben nu voor 262 gekocht. Bijna 70.000 onder onze max.
Voor een kant en klaar huis dat helemaal onze smaak was hadden we tot 350 -360 kunnen gaan, maar dan wel met inbreng van eigen geld.

Wij willen niet onze max lenen.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:33

Wij zoeken ook zo'n 70.000 onder onze max. Voor 200k kunnen we een leuk huis naar ons zin kopen, wat ook groot genoeg is voor ons 2 en evt gezinsuitbreiding (voor in de toekomst). Wij zoeken wel naar huizen die mooi af zijn. We willen absoluut geen opknapwoning! Een keer een keuken/badkamer vervangen vind ik geen probleem. Maar wij zijn allebei geen klussers en alles laten doen kost een hoop centen ;)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:39

Nee hoor vrij op naam kan prima ook bij een bestaande woning. Word soms nog wel als een verkoopstrategie gebruikt..

Hoop dat wij deze week geen aanvraag voor een bezichtiging krijgen. We hebben vanavond buiten flink zitten stoken met vrienden. Alles ruikt naar fik binnen : |o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:41

Tamara, eindelijk dan, gefeliciteerd! *\o/*

Lenen op de max is inderdaad niet aan te raden, maar ik denk dat de meesten wel zo slim zijn om dat niet te doen. Hier in het topic ben ik ze ook nog niet tegen gekomen.
Zelf hebben wij gekeken wat wij per maand kwijt wilden zijn aan hypotheek, en dat kwam mooi overeen met het huis wat we wilden kopen. Ook maar heel toevallig, want we hadden geen flauw benul. Wij konden ook veel meer aan dan we hadden gedacht. Wij hebben nu een hypotheek die 350k onder onze max zit, en daarmee kunnen wij nog ruim leven en doen wat we willen. Maar daar was ook onze prijs wat we maximaal wilden besteden maandelijks op gebaseerd.

Anouk, bij ons rook het zaterdag naar fik binnen. Stond ook ineens helemaal blauw buiten, dikke rook waar we amper doorheen konden kijken. Toen de rook opgeklaard was hoorden we een brandweerwagen, daarna nog eentje. Geloof dat er ergens om de hoek brand is geweest, ik vermoed schoorsteenbrand, maar we hebben maar geen ramptoerist gespeeld. Dacht het wel op 112brabant te kunnen zien, maar helaas.....en nu speelt de vrouwelijke nieuwsgierigheid op en ben ik benieuwd wat er nu aan de hand was. :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:05

Wendybrian schreef:
Is het mogelijk om je huis te verhuren?
Wel vervelend dat de vooruitzichten niet zo rooskleurig zijn als waar je op gehoopt heb!

Even een vraag, het huis die wij op het oog hebben is van de woningbouw ymere, dit huis hebben zei terug gekocht omdat dit huis 10 jaar geleden via koopgarant js gekocht( huis is10 jaar oud)
Ik dacht dus altijd ,dat als je een huis koopt van de woningbouw dat dit vrij op naam is, weet iemans saar meer over?

Zo niet ga ik het morgen even vragen:)

daar is geen vaste regel voor. de ene wbv doet von, de ander gewoon KK en weer een ander doet KK maar neemt bepaalde onderdelen van de KK voor hun rekening waardoor je iets minder kwijt bent aan de KK
maar het is aan de wbv om dat te beslissen

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:09

Hier vandaag ook de koop-aanneemovereenkomst getekend. (Onder voorbehoud dat ik de financiering rond krijg)
*\o/*

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 07:16

Gefeliciteerd!

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:07

We zijn het vandaag eens geworden over de prijs van het huis!
Aanstaande week gaan we naar de hypothecker om alles te regelen en als het even meezit kunnen we er 18december in!
Joehoeee!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:38

Gefeliciteerd Wendybrian!

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:41

Gefeliciteerd Wendybrian en renskep!

Hier vanmiddag wat positievere makelaars dan die van gisteren. Wat betreft vraagprijs zat er 1 in de buurt van die van gisteren, maar was wel een stuk positiever. Nu blijkt ook ineens dat 2 dezelfde woningen verkocht zijn 2 straten verder, wat de concurrentie een stuk minder maakt :). Andere makelaar vandaag was wat 'simpeler' in zijn doen en laten. Heel normaal en nuchter persoon. Zat ook wel een stuk hoger wat betreft vraagprijs. Daar stonden we dan wel even van de kijken. Scheelt 10k. Ik denk dat we er dan mooi tussenin kunnen gaan zitten. Nog even over nadenken en dan donderdag beslissen wat we doen!

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:52

Bedankt allemaal!
En gefeliciteerd renskep!
Hebben jullie lang gezocht naar jullie huis?

Goed nieuws ekmic!
Fijn dat de anderen huizen verkocht zijn zodat er minder aanbod is,
Hopelijk is jullie huis zo weg!:)