[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 07:26

Oké, misschien niet meer altijd, maar het is ook geen vast gegeven dat je voor een gefinancierd toestel net zoveel betaald als een los toestel. En je moet die BKR registratie niet bagatelliseren.

Overigens is één specifiek voorbeeld zoals jij geeft niet maatgevend voor de algemene tendens. En er zijn nog heel veel meer factoren die in het geheel meespelen, maar dan ga ik veel te diep in op het financiële plaatje en keuzes in bedrijfsvoering om dat uiteen te zetten en te verklaren.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:05

Ben trouwens wel blij dat jullie die BKR even aanstippen. Ik ben er nu juist net bijna vanaf (omdat het 5 jaar blijft staan)... Toch maar iets meer aan het begin inleggen dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:10

Onthoud wel dat er verschillende soorten BKR registratie zijn he. Het enige wat een BKR registratie betekent is dat jij in het systeem staat als 'persoon met een lening', wat zo veel mensen zijn. Als jij 'achteraf betalen' kiest in een webshop krijg je ook een BKR registratie.

Dat is helemaal niet negatief zo lang jij gewoon netjes je rekeningen betaalt. Ook als je hem een paar dagen later betaalt is er niks aan de hand. Pas als jij echt niet betaalt kom je als wanbetaler in het systeem te staan, en dat is inderdaad een melding die vijf jaar blijft staan en veel invloed kan hebben op eventuele leningen die je in de toekomst aangaat. Maar enkel en alleen een registratie als bij een telefoon is echt niet negatief en zorgt er ook niet voor dat je ineens geen hypotheek meer kan krijgen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:34

Idd. BKR registratie op zich kan geen kwaad. Want het is niet meer dan een registratie van de lening, als jij op tijd betaald is er niks aan de hand.

Het is vooral van belang als je een huis wil gaan kopen binnen nu en twee jaar. Dan kan het er wel voor zorgen dat je tot een paar duizend euro minder kan lenen.

Dorus schreef:
Oké, misschien niet meer altijd, maar het is ook geen vast gegeven dat je voor een gefinancierd toestel net zoveel betaald als een los toestel. En je moet die BKR registratie niet bagatelliseren.

Overigens is één specifiek voorbeeld zoals jij geeft niet maatgevend voor de algemene tendens. En er zijn nog heel veel meer factoren die in het geheel meespelen, maar dan ga ik veel te diep in op het financiële plaatje en keuzes in bedrijfsvoering om dat uiteen te zetten en te verklaren.

Ik bagetaliseer helemaal niks, ik had überhaupt nog niks over BKR gezegd. Beetje een rare opmerking.

Punt is dat je tegenwoordig gewoon exact voor je neus krijgt wat de telefoon kost in je abonnement en er geen verborgen kosten meer zijn en dat je gewoon heel simpel vergelijken of je de telefoon los goedkoper kan krijgen of niet. En je precies kan bepalen welk gedeelte je in een abonnement stopt en welk gedeelte je eenmalig betaald.

Bij vrijwel alle providers zit er geen prijs verschil meer tussen meefinancieren of in 1 keer betalen. Heb voor de gein gecheckt bij T-mobile, KPN, Vodafone, Tele2 en Telfort, bij die allemaal blijft toestel prijs gelijk, per maand betaald of in 1 keer.

Als je zorgt dat het deel dat je in je maandelijkse kosten stopt onder de 250 blijft, krijg je dus geen BKR registratie.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 22-10-18 19:54, in het totaal 4 keer bewerkt

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:37

BKR van je mobiel kan er voor zorgen dat je stukken minder kan lenen als je een huis wilt kopen dus mocht je op korte termijn een huis willen kopen dan is dat zeker iets wat je mee moet nemen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:53

Als je 1000 euro rood mag staan bij de bank is dat ook geregistreerd bij BKR.
Ik ga geen huis kopen dus vind het niet erg.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:52

Er is een kans dat wij wel een huis gaan kopen binnen 2 jaar, vandaar dat ik dat liever gewoon niet heb ongeacht positieve of negatieve registratie.
En klopt inderdaad van rood staan bij de bank, als ik het goed begrijp is het zelfs zo dat zodra je al rood kán staan (en dat dus niet staat) je al een BKR registratie hebt, maar dat is dus een positieve registratie en zodra je dat uitzet verdwijnt dat meteen uit het BKR (dus dat blijft niet 5 jaar staan). Correct me if I'm wrong.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:04

baudyh schreef:
Als je 1000 euro rood mag staan bij de bank is dat ook geregistreerd bij BKR.
Ik ga geen huis kopen dus vind het niet erg.

Maar hier krijg je geen negatieve codering, wel wanneer je langere tijd achter elkaar in het rood blijft staan en niet wil of kan afbetalen en het uiteindelijk aan het incassobureau wordt overgedragen. Dit geldt ook voor minimale bedragen, ze maken dus geen onderscheid.

Mijn vriend en ik zijn bezig met het kopen van een huis en kwam naar boven dat we een x bedrag in het rood konden staan en mijn telefoonabonnement en dan het bedrag.
Dit zijn positieve registraties en heeft geen enkele invloed gehad op het kopen van het huis, ook niet of wij duizenden euro's minder konden lenen.

Maar goed, even een andere vraag. :D
Hoe zit het met de microfoon op een MacBook air? Ik moet iets opnemen, maar het programma zegt dat mijn laptop het niet ondersteunt.

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:48

Ik ben vandaag in de Apple store verliefd geworden op de rode iPhone XR, geloof dat ik ga upgraden na bijna 4 jaar. :+

Als iemand nog goede doorzichtige hoesjes weet, ik houd me aanbevolen. :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:52

Tech21! Alleen de randen zijn niet helemaal doorzichtig, maar zijn wel goede hoezen :)

Ik vind m wel leuk, maar hij valt me wel een beetje tegen. iPhones zijn altijd zo elegant, vind de Xr erg lomp ogen :+ sowieso die dikke rand van het LCD paneel naast het OLED van de Xs/Max. En dat de lightning poort niet de kleur van de behuizing is vind ik erg jammer! En dat je de portretfunctie alleen op gezichten kan gebruiken. Maar verder is het een hele prima telefoon! Camera is hartstikke goed :j scherm valt ook niet tegen ondanks dat het geen full HD is. Ik ben super benieuwd naar de gele <3

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:56

Warboel schreef:
Tech21! Alleen de randen zijn niet helemaal doorzichtig, maar zijn wel goede hoezen :)

Ik vind m wel leuk, maar hij valt me wel een beetje tegen. iPhones zijn altijd zo elegant, vind de Xr erg lomp ogen :+ sowieso die dikke rand van het LCD paneel naast het OLED van de Xs/Max. En dat de lightning poort niet de kleur van de behuizing is vind ik erg jammer! En dat je de portretfunctie alleen op gezichten kan gebruiken. Maar verder is het een hele prima telefoon! Camera is hartstikke goed :j scherm valt ook niet tegen ondanks dat het geen full HD is. Ik ben super benieuwd naar de gele <3
ja dat viel me op de foto's op, maar in het echt viel het me reuze mee!:) en Qua portret functie hoop ik ooit dat er nog eens een update komt zodat ik er ook foto's van de pony mee kan maken 8-) Geel is trouwens ook heel mooi inderdaad!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:57

Kom even binnen vallen met een vraag, misschien dat deze vraag al een keer gesteld is. Ik heb een Iphone SE en sinds de nieuwe update van ios 12 is mijn iphone al een paar keer uit het niks uitgevallen. Terwijl mijn batterij nog 60 procent of meer was, iemand die dit ook eens heeft gehad?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:44

Chantaliiejj schreef:
Kom even binnen vallen met een vraag, misschien dat deze vraag al een keer gesteld is. Ik heb een Iphone SE en sinds de nieuwe update van ios 12 is mijn iphone al een paar keer uit het niks uitgevallen. Terwijl mijn batterij nog 60 procent of meer was, iemand die dit ook eens heeft gehad?

Heb je al gekeken naar je batterij percentage kan zijn dat je batterij op is.
(Instellingen batterij en dan batterij conditie)
En als hij dan dus als op op een speciale modus met piek prestaties staat is je batterij echt op

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:21

Ik was verliefd op de Xs, toch te duur. Gedachten over op de Xr, maar werd toch niet happy van het design. Vandaag naar de t-mobile gegaan en nu zit ik met een iPhone 8 op de bank... _O-
Nog even wachten op het hoesje. Heb een pela case besteld, ze beweren dat hun hoesjes 100% composteerbaar zijn. :+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:45

Was post NL vandaag aan de deur met mijn nieuwe iPhone was ik net ff in de stal. Gggrrrrr
Ze komen morgen weer gelukkig.

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:49

das balen :') Welke had je besteld? Ik heb dat ook altijd met pakketten dus haal de mijne lekker op bij de Apple store :D Werk er vlak naast :o

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:26

Baudyh heb je de post.nl app niet op de je telefoon?
Dan zie je de tijds blokken waarnemer ze komen best handig.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 10:36

Kido schreef:
Baudyh heb je de post.nl app niet op de je telefoon?
Dan zie je de tijds blokken waarnemer ze komen best handig.

Ik wist ook wel dat ze kwamen maar ik heb een winkel aan huis. En was net met een klant naar de stal gelopen om een zak voer op te halen ( we hebben een veevoederhandel)
Maar inmiddels is de post geweest en heb ik hem binnen. De XR is kleur koraal.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 11:30

Kido schreef:
Chantaliiejj schreef:

Heb je al gekeken naar je batterij percentage kan zijn dat je batterij op is.
(Instellingen batterij en dan batterij conditie)
En als hij dan dus als op op een speciale modus met piek prestaties staat is je batterij echt op

Heel erg bedankt voor de info. Batterij staat nu op Maximumcapaciteit, batterij kan dus nog even mee. (hoop ik := )

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 11:32

Chantaliiejj schreef:
Heel erg bedankt voor de info. Batterij staat nu op Maximumcapaciteit, batterij kan dus nog even mee. (hoop ik := )

En hoeveel procent is je batterij?

@Baudyh O oeps dat is dan wel heel jammer en net pech hebben maar heel veel plezier van je Xr en is de kleur wat je ervan verwachte?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 11:35

Maximumcapaciteit staat nu op 88 procent.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 11:44

Chantaliiejj schreef:
Maximumcapaciteit staat nu op 88 procent.

Hou dat een beetje in de gaten want tot einde dit jaar kan je je batterij laten vervangen voor 29 euro.
Let wel hoe verder het einde jaar hoe drukker het zal zijn
https://www.iculture.nl/nieuws/apple-ac ... vervangen/
Laatst bijgewerkt door Kido op 27-10-18 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 11:45

Ik heb ook 88 maar zo weinig is dat Toch niet?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 11:47

Onder de 80% is het slechter en de mijne bv zit op 87% en gaat dus allerlei gekkigheid besparen door piek prestaties uit te zetten
Maar let wel de mijne is vermoedelijk ook kapot en een refurb vervanging geweest na reparatie.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:04

Dat percentage verschild ook behoorlijk tussen volledig opgeladen of bijna leeg. Ik zou nog eens kijken als die nog 10-20 procent heeft.

De kans dat die snel gaat zakken is wel groot.

Ik weet trouwens niet of een SE ook onder het batterij wisselen voor 29 euro programma valt.