rowo schreef:Ik ben slecht....Maar we zullen zien. Eigenlijk doe ik altijd de 1e bezichtigingen bij een woning, maar of dat bij dit huis zo verstandig is
Ik zou daar als verkoper absoluut niet mee akkoord gaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manzano schreef:rowo schreef:Ik ben slecht....Maar we zullen zien. Eigenlijk doe ik altijd de 1e bezichtigingen bij een woning, maar of dat bij dit huis zo verstandig is
Ik zou daar als verkoper absoluut niet mee akkoord gaan![]()
rowo schreef:Nog niets over bekend, dus ik ga er vanuit dat het weer 6% wordt per 1 juli.
edit: en nu is het helaas WEL waar; er staan 2 bezichtingen gepland bij het huisje. En ik ga ze niet doen
Stybba schreef:Wat betreft overdrachtsbelasting zou het ook makkelijk zijn als we voor 1 juli de hypotheek rond krijgen. Maar dan moeten we wel zeker zijn dat we hebt huis wat we nu op het oog hebben wel kunnen krijgen en dan nog al het andere wat er bij komt kijken...
We gaan trouwens donderdag weer kijken, nu heeft de makelaar de goede sleutel als het goed is![]()
Kijken we gelijk nog even bij nummer 24.
rowo schreef:Tja, het maakt de situatie ook nogal lastig. Maar goed, t is niet de eerste keer dat een collega een woning koopt en ook misloopt.
En we hebben niet express laag geboden omdat het bij ons te koop staatK heb het idee dat mensen dat hier ook denken.
idefix4 schreef:Stybba: Heb je nog geen gesprek gevoerd mbt hypotheek? Wij zijn eerst gaan praten wat de mogelijkheden waren, voor we zowiezo gingen kijken naar huizen.
Grote kans, dat als het weer 6% wordt, dat dan de huisprijzen helemaal in elkaar zakken. Dus dan ben je per saldo ook goedkoper uit. Ja toch? Vereniging Eigen Huis wil versoepeling van de inkomens. Je moet straks kunnen aantonen dat je makkelijk een baan moet kunnen krijgen. Met al die flexibele banen, kan bijna niemand nog een hypotheek krijgen. Ik vond dat wel een goed plan.
Stybba schreef:idefix4 schreef:Stybba: Heb je nog geen gesprek gevoerd mbt hypotheek? Wij zijn eerst gaan praten wat de mogelijkheden waren, voor we zowiezo gingen kijken naar huizen.
Grote kans, dat als het weer 6% wordt, dat dan de huisprijzen helemaal in elkaar zakken. Dus dan ben je per saldo ook goedkoper uit. Ja toch? Vereniging Eigen Huis wil versoepeling van de inkomens. Je moet straks kunnen aantonen dat je makkelijk een baan moet kunnen krijgen. Met al die flexibele banen, kan bijna niemand nog een hypotheek krijgen. Ik vond dat wel een goed plan.
We hebben al een tijdje geleden een gesprek gevoerd met de bank over een hypotheek. We kunnen meer krijgen dan de prijsklasse waar we in zoeken (willen niet maxiaal lenen)
Over dat idee van VEH heb ik mijn twijfels. Het idee is goed, maar die mensen komen natuurlijk in grote problemen met afbetalen als ze worden ontslagen. Het hele idee van de flexwerkers is dat ze makkelijk te ontslaan zijn als er weer bezuinigd moet worden. En met de economie van nu gebeurt dat steeds meer...