[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 07:44

rowo schreef:
Ik ben slecht.... :o Maar we zullen zien. Eigenlijk doe ik altijd de 1e bezichtigingen bij een woning, maar of dat bij dit huis zo verstandig is :D

Ik zou daar als verkoper absoluut niet mee akkoord gaan :n :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:51

manzano schreef:
rowo schreef:
Ik ben slecht.... :o Maar we zullen zien. Eigenlijk doe ik altijd de 1e bezichtigingen bij een woning, maar of dat bij dit huis zo verstandig is :D

Ik zou daar als verkoper absoluut niet mee akkoord gaan :n :o

Nee ik ook niet. Maar de verkopers weten bij ons niet wie er bezichtigd, dat wisselt nogal.

pmarena

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:56

Ik zou als verkoper sowieso mijn twijfels gaan krijgen in een dergelijke situatie, want het valt te verwachten dat het hele kantoor hun eigen collega het huis wel gunt :=

Zeker als je al een tijd wacht met hem online zetten....en er dan uiteindelijk een bod uit komt waar je niks mee kunt , dan voel je je al een beetje bekocht want in die tijd dat je het voor diegene vasthield en het huis niet zichtbaar was voor anderen....ben je misschien een wèl serieuze koper (voor hen dan hè :P ) misgelopen...

Dan moet je als verkoper toch wel heel veel vertrouwen in de professionaliteit van je makelaar hebben hoor als je er op vertrouwt dat ze toch nog hun best gaan doen voor het vinden van een "betere" koper voor je huis.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:00

Tja, het maakt de situatie ook nogal lastig. Maar goed, t is niet de eerste keer dat een collega een woning koopt en ook misloopt.
En we hebben niet express laag geboden omdat het bij ons te koop staat :n K heb het idee dat mensen dat hier ook denken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:03

Ik denk dat in ieder geval niet hoor :)

Is duidelijk dat je laag biedt omdat je wilt verbouwen :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:08

We zullen zien hoe het afloopt. We willen het huis graag hebben, maar we gaan niet meer betalen dan we voor ogen hebben.

En daarnaast zitten wij een beetje met 1 juli. Je moet daarvoor passeren bij de notaris om 2% te kunnen betalen aan overdr. belasting. Daarna betaal je weer gewoon 6%. Dat scheelt in ons geval 7200euro ongeveer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:10

O jeetje , is het alweer zover, is het dan echt alweer voorbij ?? Zouden ze het niet gewoon verlengen :)

Tja dan zou ik echt zorgen dat je voor die tijd wel een huis koopt...anders is het ook zonde.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:11

Nog niets over bekend, dus ik ga er vanuit dat het weer 6% wordt per 1 juli.

edit: en nu is het helaas WEL waar; er staan 2 bezichtingen gepland bij het huisje. En ik ga ze niet doen :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:51

En voor morgen middag maar ff een afspraak gepland bij de gemeente om te zien of ons plan uberhaupt wel haalbaar is vergunning-technisch gezien :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:04

Ja dat is ook wel lekker :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:10

Oh ik vond je bod niet gek hoor :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:21

Handig Rowo! Ik vond jullie bod ook niet absurd. Zeker niet in deze tijd :)

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:26

rowo schreef:
Nog niets over bekend, dus ik ga er vanuit dat het weer 6% wordt per 1 juli.

edit: en nu is het helaas WEL waar; er staan 2 bezichtingen gepland bij het huisje. En ik ga ze niet doen :+

Oeh spannend! Nog een tweede kijker dus! Maar het was ook een gewilde straat? Of was dat dat andere huis?
En idd je bod is niet absurd. Maar kan natuurlijk verkopende partij ook wel weer indenken dat ze even willen aanzien wat er uit bezichtigingen komt....

En idd die lage overdrachtsbelasting is ideaal! Heeft ons erg geholpen met ons huisje kopen anders werd het allemaal wel heel krap :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:32

Bij ons paste de bank hun hypotheek er ook op aan, dus maakte weinig verschil.

Qua financieringsmogelijkheden bedoel ik dan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:07

De overdrachtsbelasting is niet een reden dat het wel of niet doorgaat, maar t scheelt toch wel ff ruim 7000euro. Eigenlijk beetje jammer geld dus.

@ Roos: is idd het huisje aan de gewilde straat in Haaksbergen :j

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:29

Wat betreft overdrachtsbelasting zou het ook makkelijk zijn als we voor 1 juli de hypotheek rond krijgen. Maar dan moeten we wel zeker zijn dat we hebt huis wat we nu op het oog hebben wel kunnen krijgen en dan nog al het andere wat er bij komt kijken...
We gaan trouwens donderdag weer kijken, nu heeft de makelaar de goede sleutel als het goed is *\o/* :') Kijken we gelijk nog even bij nummer 24.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:32

Stybba schreef:
Wat betreft overdrachtsbelasting zou het ook makkelijk zijn als we voor 1 juli de hypotheek rond krijgen. Maar dan moeten we wel zeker zijn dat we hebt huis wat we nu op het oog hebben wel kunnen krijgen en dan nog al het andere wat er bij komt kijken...
We gaan trouwens donderdag weer kijken, nu heeft de makelaar de goede sleutel als het goed is *\o/* :') Kijken we gelijk nog even bij nummer 24.

Je moet voor 1 juli getransporteerd hebben bij de notaris he! Dat betekent dat je dus eigenlijk uiterlijk half mei een woning kan kopen zeg maar, aangezien je nog een aantal weken nodig hebt om de financiering rond te krijgen en daarna de notaris nog tijd moet hebben om het transport voor te bereiden.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:39

Dan mogen we wel opschieten dus als we de overdrachtsbelasting op 2% willen krijgen... Ach we doen gewoon rustig aan, fijn huis is het balangrijkst :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:41

Ja dat laatste is ook zeker waar. Maar ja 4% is op een bedrag van 200.000euro bijvoorbeeld wel 8000euro wat je ff meer moet neerleggen. Dus als beide kan, dan graag :D

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:56

Beide zou mooi meegenomen zijn ja :j (nu hopen dat we het allebei op tijd redden :P )

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:12

rowo schreef:
Tja, het maakt de situatie ook nogal lastig. Maar goed, t is niet de eerste keer dat een collega een woning koopt en ook misloopt.
En we hebben niet express laag geboden omdat het bij ons te koop staat :n K heb het idee dat mensen dat hier ook denken.

Ik denk dat niet. Jouw verhalen zo gelezen hebbend en de foto's bekijkend, vind ik het nog een flink bod. Als het van mij was geweest, had je het gehad. :D

Ik verwacht ook dat ze het verlengen en als jij meer gaat betalen dan je eigenlijk wil betalen, dan ben je die centen ook kwijt. Ja toch?

Manzano: Bij ons scheelde het ook enorm. Alleen ging het pas in, toen we het huis al gekocht hadden. We moesten alleen nog naar de notaris, dus dat was me even een meevaller. Alleen hadden we voor de wei een prijs laten vaststellen in de koopakte. Voor weiland is het wel gewoon 6%. :+

Rowo: Nou de makelaar kan wel laten zien, dat ie wel zijn werk gewoon doet. Als het naar een ander gaat, dan moet dat gewoon zo zijn en wacht jou wat beters. :j Geduld dus!

Stybba: Heb je nog geen gesprek gevoerd mbt hypotheek? Wij zijn eerst gaan praten wat de mogelijkheden waren, voor we zowiezo gingen kijken naar huizen.

Grote kans, dat als het weer 6% wordt, dat dan de huisprijzen helemaal in elkaar zakken. Dus dan ben je per saldo ook goedkoper uit. Ja toch? Vereniging Eigen Huis wil versoepeling van de inkomens. Je moet straks kunnen aantonen dat je makkelijk een baan moet kunnen krijgen. Met al die flexibele banen, kan bijna niemand nog een hypotheek krijgen. Ik vond dat wel een goed plan.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:21

idefix4 schreef:
Stybba: Heb je nog geen gesprek gevoerd mbt hypotheek? Wij zijn eerst gaan praten wat de mogelijkheden waren, voor we zowiezo gingen kijken naar huizen.

Grote kans, dat als het weer 6% wordt, dat dan de huisprijzen helemaal in elkaar zakken. Dus dan ben je per saldo ook goedkoper uit. Ja toch? Vereniging Eigen Huis wil versoepeling van de inkomens. Je moet straks kunnen aantonen dat je makkelijk een baan moet kunnen krijgen. Met al die flexibele banen, kan bijna niemand nog een hypotheek krijgen. Ik vond dat wel een goed plan.

We hebben al een tijdje geleden een gesprek gevoerd met de bank over een hypotheek. We kunnen meer krijgen dan de prijsklasse waar we in zoeken (willen niet maxiaal lenen) :j

Over dat idee van VEH heb ik mijn twijfels. Het idee is goed, maar die mensen komen natuurlijk in grote problemen met afbetalen als ze worden ontslagen. Het hele idee van de flexwerkers is dat ze makkelijk te ontslaan zijn als er weer bezuinigd moet worden. En met de economie van nu gebeurt dat steeds meer...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:30

Ik persoonlijk denk niet dat de verlaging van de overdrachtsbelasting wordt verlengt. De huizenmarkt is naar mijn weten alleen nog maar verder ingezakt in plaats van de boost die de regering voor ogen had....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:31

Ja klopt. Onze extra tuingrond was ook 6%

Hahaha ik vind het huis van Rowo juist echt goedkoop. Zo zie je maar :))

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:38

Stybba schreef:
idefix4 schreef:

We hebben al een tijdje geleden een gesprek gevoerd met de bank over een hypotheek. We kunnen meer krijgen dan de prijsklasse waar we in zoeken (willen niet maxiaal lenen) :j

Over dat idee van VEH heb ik mijn twijfels. Het idee is goed, maar die mensen komen natuurlijk in grote problemen met afbetalen als ze worden ontslagen. Het hele idee van de flexwerkers is dat ze makkelijk te ontslaan zijn als er weer bezuinigd moet worden. En met de economie van nu gebeurt dat steeds meer...

Mij is wel eens uitgelegd, dat je beter een jaarcontract kan hebben dan een vast contract. Bij een reorganisatie ben je duurder om te dumpen met een jaarcontract, dan met een vast contract. Je kan je verder ook verzekeren tegen werkloosheid. Ze maken het nu wel heel erg moeilijk voor starters. Wij hadden enorm veel zekerheid te bieden aan een bank. Wij hebben niet eens een 50% financiering nodig en nog, kon het niet, omdat we geen vast inkomen konden tonen op dat moment. Als we het niet meer zouden kunnen opbrengen, kon de bank bij executoriale verkoop makkelijk de hypotheek terug vangen. Dus we zouden ons nooit in de nesten werken en nog wilden ze niet met ons meedenken. Een heel idioot gevoel. Helemaal als je weet, dat deze bank, dus mijn werkgever ooit was en al meer dan 40 jaar huisbankier is van de familie van mijn man en mijn man dus van haver tot gort bekend was bij die bank. Het heeft ons met een heel naar gevoel gezet. Dus ik ben het roerend eens met VEH, dat er meer is dan wat papieren cijfers. 10 jaar geleden keek een bank ook verder dan de nummers die op de papieren stond. Althans wel bij de bank waar ik werkte.

Manzano: Kijkend wat je krijgt voor die centen, vind ik het een duur huis. :j. 160 is echt in mijn ogen nog dik betaald, maar ik ken die streek niet. Hier heb je voor 565 een huis met een dikke hectare land. In dat oogpunt is dit dan echt een duur huis. :P